Hoi dames. T is weer januari. Dit topic hoort heel druk te zijn nu Ik heb de eetmeter app er weer bij gepakt. O: havermoutpap met kaneel en peer L: Meergranenbroodje met tzatziki en tomaat en ijsbergsla en een gekookt ei T: skyr met druiven A: rundervinkje met krieltjes uit de airfryer en spinazie Totaal 1350 kcal. Dus nog wat ruimte voor iets lekkers als ik daar vanavond zin in heb.
Hier ook weer even present Klein beetje aangekomen sinds eind oktober (verjaardagen, Sintperiode, Kerstperiode, reisje Disney). Niets om me zorgen om te maken maar ik wil ‘t even ietsje strakker houden omdat ik m’n gewicht toch op een bepaald getal wil houden en er later deze maand ook weer etentjes buiten de deur en verjaardagen aankomen Gisteren: O: Skyr + halve mango T: Niks L: Carpaccio salade + 2 dunne groentecrackers T: 2 Lotus koekjes, een koffie verkeerd A: Zuurkoolstampot + rookworst T: Een klein stukje zelfgemaakte Oreo blondie Vandaag, tot nu toe: O: Skyr + halve mango T: Een halve kiwi + een halve appel L: Een hard, volkoren broodje met Paturain, komkommer en rucola T: Een zwarte koffie Later vandaag: T: Een stukje van de Oreo blondie A: Een kom zelfgemaakte (staat net op ) tomatengroentesoep + een klein stukje volkoren stokbrood
Ik wil ook graag weer meeschrijven Hou mijn kcal bij in de fitatu app en probeer rond de 1500-1600 kcal te zitten. Gister: O: 2x koffie en een boterham met 20+ smeerkaas L: 200 gr magere kwark, 40 gr Holie granola en een mandarijn Daarbij nog 3/4 flesje proteine chocomel van melkunie. T: een ferrero rocher D: wortels, kipkrokant schnitsel, wat aardappelgratin en krieltjes. En een glas melk. Totaal 1330 kcal. Vandaag tot nu toe O: skyr aardbeienkwark en koffie L: een kaasbroodje (zoon ging broodjes halen, ik vroeg om een volkorenbol maar kreeg een kaasbroodje), 2 gekookte eieren en een mandarijn. T: een ferrero rocher Tot nu toe 770 kcal. D: wordt andijviestamppot met een gehaktbal Avondeten weeg ik niet af, is best onhandig en wil de focus er niet teveel op leggen bij de kids. Wel eens gedaan, en hun namen dat dus over En op mijn werk kan ik het ook niet afwegen. Wil dus ontbijt en luch dan wat meer opletten, zodat ik gewoon kan avondeten.
O: Een bakje kwark, een appel T: Een koffie verkeerd (met magere melk) L: Een flinke kom overgebleven tomatengroentesoep en 1 getoaste, volkoren boterham T: Een klein stukje overgebleven Oreo blondie, 2 zwarte koffie A: Een pita broodje falafel met yoghurtsaus, paprika en zoetzure ui
Is heel onhandig idd. Zeker als je een gerecht maakt met veel verschillende ingrediënten die bij elkaar in de pan gaan. Ik weeg dan wel de ingrediënten deel dat door het aantal personen die mee-eten en neem ongeveer mijn deel. Alleen aardappelproducten uit de airfryer ed weeg ik apart af. Omdat die flink kunnen oplopen in calorieën. Vandaag laat opgestaan en nog later ontbeten. Dus de lunch werd een appel. Lijkt karig, maar dat was dus de reden. En filmavond goed doorgekomen op water en ongezouten noten, rozijnen en druiven ipv chips en frisdrank. (Schouderklopje voor mij ) O: havermoutpap met banaan en cacaopoeder L: appel A: 2 drumsticks met rösti(150 g) en geroerbakte champignons, ui, courgette en bleekselderij. Toetje: eiwitrijke chocoladepudding. T: 25 g gemengde noten, 20 g rozijnen, 75 g druiven
Ja heb het wel eens gedaan hoor, alles in detail gemeten. Wat recepten ook ingevoerd die we wel eens eten,zodat dat er gewoon al in staat. Dat scheelt wel. Op werk is dat niet te doen. Eet dan gewoon mee met de groep en dat is niet altijd even gezond. Hier was het O koffie met een boterham 20+ smeerkaas L 3 boterhammen met kaas D 2 bolletjes met hamburger En savonds nog een zakje chips Totaal 1640 kcal
Ik die dat in periodes dat ik echt even weer strenger wil zijn naar mezelf. Als stok achter de deur en mezelf met de neus op de feiten drukken. Op werk zijn best gezonde lunches verkrijgbaar. Uitgebreide saladebar, lekkere broodjes waar ruim groente in verwerkt is. Maar onmogelijk te achterhalen hoeveel van wat er precies in zit. Of je moet de recepten gaan vragen, maar zo ver ga ik dan ook weer niet. Vandaag lekker bezig. Net een rondje hardlopen. 5 stevige intervallen van 4 minuten op hoog tempo (voor mij dan ). O: meergranen waldkorn afbakbroodje met hummus en tomaat L: skyr naturel met banaan en havermout A: courgettesoep met gerookte zalm en meergranen waldkorn afbakbroodje
O: Een chocolade broodje, fruit (mix van frambozen, blauwe bessen en kiwi) T: Een koffie verkeerd (met magere melk) L: Een kaiserbroodje met runderrookvlees. Een gekookt ei, een handje snacktomaatjes T: 2 zwarte koffie, een Lotus koekje A: Thaise stijl gehaktballetjes met gele wortel en puntpaprika in groene currysaus, met rijst
O: proteine breaker van ah en koffie L: 2 witte bolletjes met smeerworst D: 2 volkoren wraps met gehakt, roerbakgroentenmix, bonen en mais Bijna heel de dag op bed gelegen met enorme hoofdpijn, dus vond dit al heel wat
O: Overnight oats (havermout, chiazaad, cacaopoeder, ahornsiroop, amandelmelk), een kiwi T: Niks L: Twee pita broodjes met jonge kaas T: Twee zwarte koffie A: Kalkoen met roerbakgroenten, bulgogi-dressing, krieltjes en zoetzure komkommer Ik heb nog een gekookt ei in de koelkast liggen dat op moet, dus denk dat ik die vanavond nog pak, met wat runderrookvlees
O: brinta T:appel L: kop courgettesoep en een meergranen volkorenbeschuit met philadelphia T: mini- mueslibol A: nog meer courgettesoep met volkoren bol met philadelphia Soep van gisteren moet op. De jongens wilden shoarma. Dus ik "offer me op" met de gezondere hap. En mss hap ik een klein beetje shoarma mee.
O: koffie, kwark met holie granola en een mandarijn T: nog een kop komtie L: 2 Volkoren meergranenbollen met filet A: aardappelschijfjes, witlofsalade en een hamburger En daarna thuis nog wat pasta en een bastogne koekje. Had op werk niet veel op. Niks kunnen afwegen, keukenweegschaal is kapot.
Verse granola (nog wat warm) met cocos skyr en kiwi. Tomaat met mozarella, sla en balsamico dressing. Halve sinaasappel Volkoren pasta met vegetarische spaghetti saus. Cracotte met pindakaas en banaan (echt een soort taartje van gemaakt ).
O: havermoutpap met appel en kaneel L: in mn trommeltje zit een mini mueslibol met kaas, handvol cherrytomaatjes, handje noten en rozijnen. A: kip tandoori met paprika, komkommerskyr en zilvervliesrijst (recept ah) Ondanks alle stress in huis heb ik nog geen snaai-aanvallen gehad
-Warme appel met kaneel en havermout -Verse soep - Gekookt eitje, volkoren crackers en avocado. - Frambozen met chocolade (ga zo meteen zelf zo nep pralines maken met een beetje pure chocolade). - Aardappelpartjes in de oven met bloemkool en kippehaasje.
O; kwark met kersen L: crackers met smeerkaas T: appelkoek Straks A: biefstuk, oven frietjes en salade
O: honinghoepels met melk en een beker ijskoffie T: cappuccino met eierkoek L: 2 Boterhammen, eentje met kaas en eentje met appelstroop en een handsinaasappel T: pakje rijstwafels met paprikasmaak en nog wat losse naturelrijstwafels A: Flink gevulde volkoren tortillawrap met sla erbij en Snickersijs toe Ik wil een beetje af gaan kicken van de ijskoffie.
O: Overnight oats (havermout, chiazaad, amandelmelk, ESN flavor powder, pindakaas) T: Een appel L: Een salade met slamix, komkommer, snacktomaatjes, paar stukjes falafel en een beetje hummus T: Een proteïne reep, 3 zwarte koffie A: Rotiwrap met kip-kalkoengehakt, sperziebonen en zoetzure komkommer
O: kwark met holie granola en druiven. Met koffie L een hard volkoren broodje met filet en een volkoren mueslibol met kaas D ratatouille, aardappels uit de oven en homemade gepaneerde kipschnitsel