Minder snoepen en snacken deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door citroenrasp, 21 jul 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.395
    30.706
    113
    Vrouw
    Welke is dat? Als ik in de AH app zoek vind ik van alles maar geen volkoren bodem.

2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.395
    30.706
    113
    Vrouw
    Welkom.
    Ik lees graag je dagmenu's. Heel herkenbaar met die drang naar suiker bij vermoeidheid. Het helpt op heel korte termijn wel. Maar na een uurtje komt die dip natuurlijk 2 x zo hard terug :rolleyes:

Ik ben ook de eetmeter aan het invullen, maar t lijkt nog niet zo hard te gaan bij mij :(. Denk erover om ook eens mijn suiker te laten checken en/of doorverwijzing naar een dietiste.

Anyway. Ik kan elke motivatie tip of lekker recept gebruiken momenteel.

3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.395
    30.706
    113
    Vrouw
    Mijn dag + planning voor vandaag:

O: yoghurt met blauwe bessen en muesli
    T: nectarine
    L: hartige taart (van gisteren)
    T: ik denk na het hardlopen wat skyr met aardbeien
    A: stamppot rauwe andijvi met noten en kaas

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn eet veranderingen op dit moment in vergelijking met 4 weken geleden:
    Ipv Latte Machiatio (ik lust geen gewone koffie, maar het ruikt zo lekker) : 50/50 senseo en (opgewarmde) melk + een scheutje suikervrije caramel siroop
    Ipv bananen en appels die ik makkelijk pakte: Pruim, perzik en diepvries fruit

als snackje waar je wat langer over doet: Een schaaltje bevroren bosvruchtvruchtenmix (uit de vriezer bij de aldi etc)- en ja, die eet ik lekker net als chips met mijn vingers - ook al worden ze erg rood van :p

Zoet beleg ben ik weer mee gestopt - geen hagelslag meer, geen chocopasta. Als ik wél zin heb in iets uit de 'zoet - kast' - dan pak ik 100% pindakaas. Is niet echt zoet voor de meeste, maar valt bij ons in dezelfde categorie. Qua calorieen nog niet perfect, maar er zitten wel goede vetten in, dus beter voor mijn cholesterol. En heel soms zondig ik echt en doe ik er dan nog een banaan op :p .

Als ontbijt pak ik ook weleens rijstwafels : 3 rijstwafels eet lekker weg en heeft net zoveel calorieen als 1 boterham - maar het lijkt meer voor mijn gevoel. Soms stukje fruit erbij. Lekker voor de afwisseling naast de kwark en het brood

Snack groenten! Ideaal voor de knabbel trek, niet te veel dippen ;) , maar komkommer, wortel en tomaatjes eten lekker weg eind van de middag of in de avond en helpen mij tegen de snack trek.

dagmenu voorbeeld (1240 calorieen - ik zit tussen 1200 en 1400 op goede dagen)

o 3 rijstwafels , 1 plak 30+ komijnekaas (voor 2 wafels) 1 x tonijnsalade - 2 pruimen
    t 1 wilde perzik en wat bramen uit de tuin
    l 3 sneden brood (koolhydraad verlaagd- hadden we toevallig) - 2 met 1 plak komijnekaas, 1 met 100% pindakaas +125 gram snacktomaten
    t 100 gram geschrapte worteltjes met een klein beetje wilde wytze dip
    d : volkoren fusili met mager gehakt, macaroni groenten + spinazie+ saus + geraspte kaas
    t: in de avond nog 2 rijstwafels met tonijnsalade

ik dronk die dag water, Raak ranja (zero) en 2 bekers koffie.

Maar juist het 'moeten' invullen is voor mij wel een stuk achter de deur... het wordt een rotklusje om te doen; en het is confronterend.....maar ik zie wel resultaat nu op de weegschaal! Dus dat maakt dat het vol te houden is... Morgen hebben we een familie uitje, dus ik let nu deze week ook goed op- zodat ik het morgen wat losser kan laten.

TotalBella en Mamafiets vinden dit leuk.
  5. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Dit zijn die losse bladen uit de vriezer. Zo’n rol heb ik ook nog niet gevonden.

6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.395
    30.706
    113
    Vrouw
    In de app kon ik alleen bladerdeeg vinden. En niet de volkoren variant.
    Hmm
    Anders toch maar aan het klooien met zelf deeg maken. Ben er niet goed in om die dan netjes in de vorm te krijgen helaas.

7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.395
    30.706
    113
    Vrouw
    In de middag vind ik dat ook altijd lekker. Maar op een of andere manier smaken worteltjes 's avonds ineens nergens meer naar o_O
    Maar ik wil vooral af van de snackdrang in de avond. Als ik goed gemotiveerd ben lukt dat vaak wel.
    Heb ik nog echte trek dan voldoet een schaaltje yoghurt of skyr met fruit ook prima.
    Heb ik echt snackzin dan mag ik noten of studentenhaver pakken van mezelf.
    Of blauwe besjes. Snackt net zo lekker weg als m&m's.

Deze avond ook gedaan (Studentenhaver). Lastig vind ik wel om niet teveel te pakken. T zijn al snel een hoop calorieën die je wegtikt.

8. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

IMG_0921.png

9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.395
    30.706
    113
    Vrouw
  10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    Ja dat is toch wel schrikken hè…
    Ik moest begin mei m’n bloed laten testen voor iets heel anders en alles was helemaal top behalve m’n suiker..
    Ik had geen gerelateerde klachten…
    Hier de oorzaak waarschijnlijk wat overgewicht maar vooral stress stress stress.
    Nu aan de medicatie, gesprekken met de poh en de diëtiste
    Ondertussen is er 10 kilo af. Ik had gehoopt dat ik wat zou kunnen minderen qua medicatie maar dat lukt nog niet

Mamafiets en Sado vinden dit leuk.
  11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw

12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Zo de vakantie is weer voorbij, dus ik ga weer lekker terug naar de 3 x per dag eten. Wat me voor de zomervakantie heel goed is bevallen.

De kilo's die ik voor de vakantie kwijt was zijn er allemaal weer bijgekomen. logisch, met een dieet van hamburgers, patat en bacon met eieren en zoete pannenkoeken, en onbeperkte refills aan drankjes. We waren naar de VS. en daar is het aanbod aan gezond eten in restaurants wel iets minder. overigens maken ze daar veel wel echt zelf, dus vers gesneden patat en zelfgemaakte hamburgers, maarja wel alles in liters olie en vet gebakken. dik belegd met saus. pizza's die je niet meer kunt zien door de dikke laag kaas. je kunt je er waarschijnlijk wel iets bij voorstellen.

Dus we gaan nu weer op de gezondere tour.

De meeste dagen gaan ongeveer hetzelfde worden:

Ontbijt: Skyr, vers fruit, granola of muesli. Kopje koffie
    Lunch: salade met sla, wortel, komkommer, noten en bonen (goede vezels voor goede darmen) en 2 crackers met beleg, kaas, kipfilet eventueel nog een stukje fruit.
    diner: kleine portie koolhydraten (volkoren pasta, aardappel, zilvervliesrijst) en dan veel groente, weinig saus, normaal stukje vlees (75-100 gram)

veel water en thee drinken, wat minder koffie. ik drink namelijk zo de hele ochtend achter elkaar kopjes koffie op mijn werk. en dat wil ik ook wat verminderen. schijnt beter te zijn voor je hormoon balans.

Jess93 en Mamafiets vinden dit leuk.
  13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Wat het wielrennen betreft, ik ben ook een mooi weer fietser hoor, maar ook dan pak je weleens een bui mee, en het uitglijden was ook iets wat ik heel eng vond. maar eigenlijk glij je niet zomaar weg. je moet je tempo in bochten wat aanpassen, en goed uitkijken voor putdeksels, want die zijn wel erg glad, en op bijv overgangen van asfalt naar keien even niet te fanatiek doortrappen, maar kijken hoe je fiets reageert op de andere ondergrond.
    Je moet het 1 x hebben gedaan. Daarna ben je niet meer bang!

Jess93 vindt dit leuk.
  14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Netjes 10 kilo! Maar jammer dat de medicatie nog niet omlaag kan... ik ben heel benieuwd wat dat hier gaat doen- of het zo makkelijk meezakt als ik denk. Het zal best tegenvallen als dat niet zo is....

Ik heb geïnvesteerd in een nieuwe keukenmachine ;) . Mijn vorige is 4 maanden geleden gesneuveld. Voor het eten nu kan het handig zijn: Ik verwacht er wat meer salades mee te maken, de wraps meer vulling te geven (worteltjes fijngesneden als extra vulling bij de sla), dunne plakjes komkommer gaan ook zo gemakkelijk - en misschien toch wat gezonde snacks mee te maken, op basis van havermout (fijngemalen) en wortel.

Zoe123 vindt dit leuk.
  15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.395
    30.706
    113
    Vrouw
    In het weekend doe ik wat losser en schrijf ik niet in de eetmeter. Dit heeft geresulteerd in een punt appeltaart (de kinderen hadden bedacht dat het feest was, want ze hadden zakgeldverhoging gekregen :roflmao:)
    En een fles wijn. Verdeeld over het hele weekend wel en gedeeltelijk gebruikt voor koken. Normaal gebruik ik bij risotto kleine flesjes, maar die had ik niet meer.

Dat was het gedeelte wat ik mezelf heb toegestaan.
    Helaas ging ik gisteravond, na mijn verantwoorde snack van kaas met komkommer nog los op de chips (1 schaaltje) en de chocopasta (2 rijk belegde rijstwafels.

Maar goed. Ondanks dat ben ik wel 0,7 afgevallen in totaal. Nog een paar onsjes en de BMI is niet meer "ernstig" .

Vandaag ben ik weer braaf met de eetmeter begonnen. Die geeft wel een goede rem op snaai-aanvallen.

O: yoghurt met aardbeien en havermout
    T: appel
    L: 3 volkoren boterhammen met philadelpia en komkommer en 1 tomaat
    T: straks even kijken wat ik kan plukken aan aardbeien en frambozen
    A: gekookte aardappelen met biefstuk en pepersaus. (Man heeft t zwaar, dus die moet even verwend worden op de mannenwijze) De groeten moet ik nog bedenken. Ik denk broccoli of sperziebonen.
    Skyr met aardbeien/frambozen of ander fruit als de tuin tegenvalt.

16. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.394
    1.173
    113
    O: Low carb brood met boerenmetworst
    L: Gerookte kip salade (gobento)
    A: roti kip (gobento)

17. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Druk druk weekend gehad dus geen tijd gehad om te schrijven. Gewicht t.o.v. vorige week gelijk gebleven, dus prima opzich! Eerste week was -0,8 dus nog steeds -0,4 gemiddeld per week, ik merk enorme schommelingen dus moet me maar vast houden aan gemiddelden.

Gister was niet zo'n beste dag op het werk.... Ze hadden een kaas uienbrood liggen bij lunch, die heb ik genomen & nog in de namiddag waren er grote krakelingen waarvan de helft een icing met speculaas kruimels had, daar 1 van gepakt. Beide heerlijk maar natuurlijk niet gezond :|

Vandaag gaat t weer beter:
    L: Skyr naturel met wat druiven, aardbeien & cashewnoten.
    T: Klein kinderzakje haribo snoepjes
    D: Gebakken krieltjes, sperziebonen & rundervinkje. Schaaltje magere vruchtenyoghurt.
    T: Geen idee, ik ga na sporten een drankje doen bij vriendin dus misschien iets van een koekje bij de thee o.i.d.

Qua sporten genoeg gepland staan (beetje teveel misschien haha):
    - vanavond 1u padel binnen
    - morgenochtend 1,5u padel buiten
    - morgenavond 1,5u padel binnen met vrienden
    Die van morgenavond fietste een beetje naar m'n gewone planning door, waardoor het wat veel wordt. Maarrr vindt het leuk om met die vrienden te mixen dus ga t maar gewoon proberen, lekker wegsmelten morgen :p Is m'n slechte dag van gisteren iig weer gecompenseerd hahaha!

@mamameer ja ik weet dat ik het eigenlijk gewoon is moet doen, het fietsen ook wanneer het regent/kan gaan regenen. Waarschijnlijk valt t ook allemaal wel mee, gek hoe zoiets tussen de oren kan zitten he haha! :rolleyes: T is meer dat als je met 29/30 km/u toch nog onderuit gaat je gelijk zo hard valt :o:

18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.395
    30.706
    113
    Vrouw
    @Jess93 en @mamameer Fietsen in de regen is gewoon ruk :roflmao:
    Dat doe ik echt nooit. Tenzij er geen enkele andere optie is. En zeker niet voor mijn plezier of sport.

Wandelen of hardlopen in de regen heb ik dan weer veel minder moeite mee.

Vandaag
    O: 2 volkoren boterhammen met jam
    L: omelet van 2 eieren met 100 gram spinazie en een klein scheutje slagroom en 2 volkoren boterhammen
    T: zometeen een stuk fruit (even kijken wat er ligt)
    A: nog geen idee :| moet nog boodschappen en geen inspiratie. Net een vervelend gesprek gehad op mijn werk, dus mijn hoofd staat er ook helemaal nier naar :(
    T: skyr met frambozen (als ze niet door een Nder zijn opgegeten intussen) anders aardbeien.

mamameer en Jess93 vinden dit leuk.
  19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Oehh, komen deze in de winkels? Klinkt goed :D

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Vandaag:
    O:kwark met keto granola
    T: 100 gram wortels met heksenkaas dip
    L: 3 lowcarbcrackers (leev, aanbieding kruidvat) met kaas en groentenspread en 125 gram cherrytomaten
    T: banaan
    D: 200 gram sperziebonen en 100 gram kipballetjes
    Toetje eet ik altijd later, dus er zal nog wel optimel bosvruchten yoghurt bij komen en dan zit ik nog te laag qua calorieën, dus waarschijnlijk voeg ik nog wat noten toe.

Nu in 3 weken tijd 2.6 kilo kwijt. Ik vind mezelf best streng hoe ik me eraan houdt, maar heb er minder moeite mee dan verwacht nog. Juist door t bijhouden nog steeds wil ik niet gaan snacken. Gelukkig niet te veel feestjes momenteel.

Jess93 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina