Poeh, weekje op kantoor ‘overleefd’. Ben kapot, doe mij maar lekker voornamelijk vanuit huis werken, zoals de afgelopen 3 jaar Qua eten is ‘t desondanks prima gegaan, daar ben ik echt heel blij mee. En eigenlijk ook zonder moeite, dus dat laat wel zien dat het inmiddels “gewoon” een leefstijlverandering ipv een zoveelste dieet is. Een trots momentje dus! Vandaag: O: Een bakje griekse yoghurt met een klein beetje muesli. Een banaan. T: Niks L: Een salade (slamix, tomaat, komkommer, kipfilet, paprika, couscous en een beetje yoghurtmuntdressing). Een pepsi max. T: Een mini Twix. Een zwarte koffie A: Samen eten besteld toen de kinderen op bed lagen Was zelf iets gezonders van plan, maar mijn man heeft het al weeeeken over spareribs (tot begin dit jaar bestelden we toch wel gemiddeld 1x per week maar nu ivm gezonder willen doen we nauwelijks meer; dus hij mist z’n spareribs, I guess ), en heb hem z’n zin gegeven, hij gaat vaak genoeg mee in wat ik wil, dus het mocht weleens andersom Dus: een kleine portie naturel spareribs gegeten (met een heel klein beetje knoflooksaus) en een klein handje patat (met een beetje ketchup)
Ja! AH heeft allemaal lekkere smaken Deze bijvoorbeeld: Ik vind zo’n zakje (beetje formaat chips uitdeelzakje) met paprika- of italiaanse kruiden smaak heerlijk en ideaal. Is net iets meer dan 100kc per zakje en het is best veel, dus vult ook best. Ik eet weleens in de middag een zakje als ik zo’n “namiddag hartige snaaitrek” krijg.
T: plakje cake (had visite) L: 3 boterhammen met paté T: 2 mandarijnen T: 3 paaseitjes, paar dropjes, pepermuntbol (was bij mijn moeder en die heeft allemaal snoepjespotten staan voor de kleinkinderen en daar kan ik dus niet vanaf blijven A: macaroni
O: 2 boterhammen met appelstroop T: mango + druiven L: 1 boterham met gekookt ei,1 met gevuld eitje salade en 1 met appelstroop T: 2 volkoren biscuits D: nasi met beetje kroepoek T: kwark vleugje kokos T: heel klein handje cashewnoten Yoga 18 min, 15580 stappen en weer flink wat korte ritjes op de fiets
O: skyr met bosvruchten L: pistolet met brie, honing en sla en een groentesoep T: tomaatjes en een appel D: Spaghetti carbonara en een salade
Wat fijn. Mag je zeker trots op zijn. Is het nu voor jullie weer standaard alles kantoor? Of mag je volgende week weer rustig thuiswerken? Ik vind kantoor ook vreselijk vermoeiend tegenwoordig. Gewoon niks meer gewend
Gelukkig niet de nieuwe standaard Ik werk in een ietwat ingewikkelde constructie en met teams in meerdere, andere landen. Daarom kan ik voor het overgrote deel van de tijd thuis werk; 99% van mijn meetings zijn toch digitaal. Een van onze collega’s uit het buitenland kwam over deze week. Ik ben haar leidinggevende dus ik heb behoorlijk wat tijd met haar gespendeerd. We waren als team deze hele week op kantoor om de tijd dat ze hier was zo nuttig mogelijk te kunnen besteden. Normaliter werk ik 1, vaste, dag op kantoor. Dat is vanaf volgende week dus weer zo. Gelukkig maar, ik vind thuiswerken heerlijk Al was deze afwisseling ook weleens fijn. Heel vermoeiend (je probeert toch een hoop geregel maar ook leuke activiteiten in dat handjevol dagen te proppen), maar ook heel gezellig: je hebt online toch andere interactie met elkaar dan IRL.
Ah. Gelukkig een nuttige en leuke week. Inderdaad goed om iemand in het echt te leren kennen. Dat maakt de online samenwerking hierna ook beter.
O: Een bakje skyr banaan/pindakaas smaak. Een banaan. T: 120gr mango L: Een Italiaanse bol met carpaccio en rucola T: Een lotus koekje, een zwarte koffie A: Een gehaktbal (uit de slowcooker), sperziebonen en aardappeltjes (uit de oven)
O: 2 boterhammen met appelstroop T: sultana bosvruchten L: 2 boterhammen met spiegelei en 1 met gevuld eitje salade T: druiven D: aardappeltjes en kipburger uit de oven en een salade van komkommer, mais, tomaat, paprika en augurk T: kwark of een zelfgebakken chocolate chip cookie (dochter heeft morgen de hele dag wedstrijd dan bak ik die altijd om mee te nemen) 26 min yoga, 15000 stappen en een paar fietsritjes Nu al 32 dagen en dus de hele maand maart meer dan 10000 stappen per dag gezet. Ik hoop het nog lang vol te houden!
Hier dagje op een beurs met werk gehad. Veeeel te weinig gedronken L: waldkorn bol met carpaccio T: 1 kaasstengel D: Paprika pizzabodem van Lidl belegd met tomatenpuree, salami, mozarella light, cherry tomaatjes & pesto. Klein tiramisu bakje. T: blokje pure chocolade, misschien nog een glas wijn later als ik er zin in heb
Goed bezig! Hoe krijg je t voor elkaar? Loop je naar werk ofzo elke dag op en neer? Ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen om elke dag die 10.000 stappen (7/8 kilometer) te halen. Op een werkdag is 5000 stappen soms al een uitdaging
Ik kreeg vanmorgen migraine. Dan word ik altijd misselijk. O: halve portie brownie havermout L: italiaanse tosti D: volkorencouscoussalade T: 2 paaseitjes
Nou onze jongste is nog niet zindelijk dus moet 2x per dag naar school voor een luier. Ik loop dus al 4x per dag heen en weer naar school. Vaak maak ik nog een extra lus. Loop regelmatig zelf een rondje om te ontprikkelen van het drukke gezin (5 kids). Nou ja het gaat dus eigenlijk heel gemakkelijk
Lekker bezig met je stappen! 3 jaar geleden heb ik het een half jaar vol gehouden om elke dag meer dan 10.000 stappen te zetten. Werd op een gegeven moment een ding, want ik wilde natuurlijk niet mijn reeks onderbroken hebben. Uiteindelijk toen we op vakantie gingen, en je daar niet makkelijk even een rondje kon lopen, werd de reeks verbroken. Ik voelde me er wel fit bij. En fijn om even m'n hoofd leeg te maken. Nu zit ik niet meer elke dag boven de 10.000, maar wel 5 van de 7 dagen.
Gister en vandaag allemaal paaseitjes gekregen van werk en familie. Het staat nog netjes in de kast, maar heb wel wat moeite er mee (en nee, ik kan niet 1 paaseitje nemen). Ik hoop dat man het binnenkort opeet
T: appel en mandarijn en een paar paaseitjes L: 2 pannenkoeken T: plakje cake A: pasta met spinazie, paturain en spekjes Van donderdag op vrijdag is man altijd weg, dus ik kook dan bijna altijd hetzelfde. De kinderen vinden het lekker en het is makkelijk en snel. Ik heb de knoop doorgehakt en vanaf volgende week ga ik het crossfitten weer oppakken.
Ik zitten hier 2 dagen van 8500 tussen anders al bijna 70 dagen. Ik heb dit in het verleden ook al vaker gedaan. Het maakt je echt fit! Ik doe tevens elke dag yoga. Dat doet voor mijn spieren (heb fibromyalgie en ben hypermobiel) heel veel goed. Voel me nu echt in balans qua beweging. Vandaag zit ik de hele dag in een sporthal (dochter heeft ver weg een majorette wedstrijd) en kom daardoor niet aan de stappen maar verwacht dat ik dan vanavond nog even 'moet' lopen. Gewoon omdat dat vanuit het lijf zo voelt.
Yess weer 0.4 eraf! weeg nu 79, dus nog minimaal 4 maar liefste 6/7 kg te gaan nog. Fijn om over de helft te zijn van wat eraf "moest" Merk het echt enorm aan mn kleding en krijg steeds vaker opmerkingen erover van collega's, altijd leuk natuurlijk om te horen!
Wauw wat goed! Ik zat deze week op 66.8. 65 kilo is mijn minimale streefgewicht, hoewel ik het liefst naar 63 kilo ga. Maar ik ben nu ongesteld, dus dan weeg ik sowieso meer en ik heb het een beetje losgelaten. Na het weekend pak ik de draad weer op.