Hier weer de bekende slechtere avond m.b.t. avondeten op vrijdag, verder prima! L: skyr met noten en cranberries & 2 plakjes ontbijtkoek zero met wat boter T: halve banaan, helft weggegooid (bah wat was ie vies ) D: pizza & zo'n standaard cheesecake bakje van de Plus @Fanne gefeliciteerd vast! Lekker genieten van zo'n dagje, jij ook @Sado! Morgenmiddag ga ik naar vriendinnetje toe & we eten daar 's avonds, ik denk iets makkelijks zoals friet. Maar de ochtend/middag hou ik het verder gezond en dan gun ik mezelf 's avonds ook nog een wijntje en chipje!
O: 2 boterhammen met appelstroop T: 2 kleine koekjes L: 2 boterhammen met spiegelei en 1 met appelstroop T: 2 kleine koekjes D: krieltjes en hamburger uit de oven en een berg rauwkost T: magere kwark met gebakken appel met kaneel T2: paar chocoladepinda's 25 min yoga, 16000 stappen en weer heel actief in de tuin. Het begint weer ergens op te lijken met de tuin
Mijn dag gister. Het ging weer prima. We hebben bij mijn ouders gegeten en dat is altijd makkelijk op vrijdag. Friet ed. Ik had mijn vader al ingelicht en die lieverd had een maaltijdsalade voor me meegenomen. Die zag het woord salade en dacht dat dat wel prima was. Bomvol witte pasta en aardappels, gepaneerde kip etc. Ik was blij dat ik zelf wat had meegenomen maar mijn man heeft hem heerlijk opgegeten. O: Schaaltje Franse volle kwark met wat erythritol, chiazaad en een handje fijngehakte amandelen. T: 1 banaan. L: 1 volkoren boterham met kips vega leverworts, 1 volkoren boterham met smeerkaas en een pink lady appel. D: Stukjes ovengebakken kippendij met chilisaus, 2 frikandellen met een schepje mayo (Het is toch vrijdag ) en een salade van rode ui, komkommer en feta.
Haha. Heerlijk zelfgemaakte kippensoep. Dat maak ik ook af en toe. Kunnen ook mooi alle restjes groenten in wat nog ligt.
Als ik koolhydraatbeperkt wil koken en nieuwe inspiratie zoek kijk ik vaak hier: https://www.lowcarbchef.nl/ Vaak maak ik ook recepten daaruit en dan ipv bloemkoolrijst gewoon zilvervliesrijst. Vooral ook omdat de mannen geen bloemkool lusten.
Gisteren: O: koffie overnight oats L: groentesoep, 1 vlk boterham met cottage cheese en chiajam, 1 vlk boterham met geitenkaas en ham T: plak bananenbrood D: vlk tagliatelle met spinazie, champignons, tomaat, paprika, zuivelspread, pesto en pijnboompitjes T: 3 chocolaatjes, handje chips
Hoppa, weer 0.5kg eraf! En dat ondanks de paasdagen Ik pak altijd het weekgemiddelde, dat is dus -0.5 , maar als ik mn absolute gewicht vorige week zaterdag t.o.v. vandaag pak zou het zelfs -1.4 zijn. Woog gister en vanochtend namelijk 77.4 & het weekgemiddelde zit op 78.3. Ben dus nu alweer benieuwd naar de komende week, de 73-75 komt aardig in zicht nu iig! Dat gaat lukken voor de zomer! Geniet van t weertje allemaal vandaag !
Die schelen dan inderdaad niet veel. Fijne dag morgen. Hij is helemaal door het dolle heen en huppelt en straalt de hele dag. Zo schattig!
Lekker bezig meiden. Ik voel me vandaag ook weer een stuk fitter gelukkig. Vanmorgen een klein rondje gewandeld en meteen door boodschappen gedaan. Dus gelijk een berg groenten en een verse voorraad gemengde nootjes en studentenhaver ingeslagen voor de snoepzin. Verder druk met de was bijwerken en andere kleine klusjes in huis. Merk wel dat bij het minste de hartslag nog omhoog vliegt. En ik hoest ook nog als een zeehond. Dus rustig aan. Eten vandaag: O: brinta T: hoestdrank L: grote kom goed gevulde kippensoep T: hoestdrank en hoestsnoepje D: sate van varkenshaas met zelfgemaakte pindasaus en salade met gegrilde aubergine en geitenkaas A: als ik zin heb een handje nootjes
Ook al even niet geschreven. Ik heb de laatste tijd alles gegeten wat los en vast zat. Vooral veel zoet. En ondanks dat, weeg ik nu op z'n lichtst tot nu toe. Ik zit nu op 70,3. En wol graag onder de 70kg. Komt aardig in de buurt. Maar ik ben al helemaal tevreden als ik rond dit gewicht blijf (ben 1.78m) en gewoon lekkere dingen kan blijven eten
L: Tosti van 2 vkb kaas, pesto en kipfilet T: chocolade biscuit ( de laatste dus die halen we niet meer haha) A: aardappelpuree met witte bonen in tomatensaus en een schnitzel T: raket ijsje Vandaag niet zo veel gegeten. We hadden gisteren laat gegeten en vandaag laat wakker dus ontbijt overgeslagen.
1 triangel broodje met kipfilet, houmous en gekookt ei 2 kaiserbroodjes met extra pure vlokken en kipfilet, houmous en gekookt ei Zelf gemaakte maaltijdsalade van 200 gram ijsbergsla, 1 puntpaprika, 1/2 komkommer en snack wortelen in honing dille dressing 1 banaan
O: 2 mini afbakbroodjes, 1 met vegetarische eiersalade, 1 met oude kaas. 150gr meloenmix T: Niks L: Een restje kippensoep van gisteren. Twee sneetjes getoast brood met een beetje boter T: Een mini cupcake zonder topping oid, een zwarte koffie A: Pittige, vega roerbak met udonnoodles, sperziebonen en een gemarineerd ei. Daarbij zoetzure komkommer
O: 2 boterhammen met appelstroop T: druiven + aardbeien L: 1 bruine pistolet met rundvlees salade, 1/2 pistolet met hummus zongedroogde tomaat, 1/2 pistolet met appelstroop en een1/2 croissant T: 3 kleine koekjes D: veel rauwkost, frietjes en 2,5 kroket T: magere kwark met gebakken appel met kaneel 12500 stappen
O: Havermout met een handje gehakte amandelen, chiazaad en pompoenpitten. Had een halve kom op toen ik er genoeg van had. (25 gram havermout in 250 ml ongezoete amandelmelk) L: 3 grote aardbeien en een salade van botersla met mini kaasblokjes, ei en paprika. T: Een bordje met wat komkommer, watermeloen en wat blokjes brie en jonge kaas. D: Kipfilet en knoflookchampignons en paddenstoelen. Een klein kommetje Franse volle kwark toe.
Hier geen beste dag, maar dat stond ingecalculeerd! Ik ging namelijk naar een vriendin en weet dat die altijd wat lekkers haalt. L: kaas tosti & klein schaaltje skyr met noten T: paar paaseitjes & paar nibbits, maar beperkt gehouden! D: wat friet, maar wel minder dan anders, een kaassouffle T: wijn & chips Morgen weer een normale dag
O: 2 x vlk ontbijtkoek zero met becel light Daarna een uur gewandeld. Moest op een onhandig tijdstip naar de kapper (lees: lunchtijd) dus om 11 uur mijn magere kwark met whey speculaas, aardbeien, banaan en granola gegeten. Om half 4 2 vlk boterhammen met cottqge cheese en chiajam Vanavond zijn we met vrienden uit gaan eten. Zijn te voet naar het restaurant gegaan (half uur lopen). Voorgerecht geitenkaas met rode biet, hoofdgerecht maaltijdsalade met zwaardvis en een ijsje als toetje.
77,9 kg op de weegschaal vanochtend. Voor het eerst in geen idee hoe lange tijd onder de 78 kg. Waar is de feest emoticon als je hem nodig hebt?!?
Vanille skyr met noten en zaden, krenten, cranberries en een eetlepel extra pure vlokken Puntpaprika, 1/2 komkommer, snackwortelen Triangel broodje met 15+ smeerkaas Spelt macaroni ham/kaas
O: magere yoghurt met banaan en koffiegranola L: 2 vlk boterhammen, 1 met cottage cheese en chiajam en 1 met cottage cheese gemengd met wat groene pesto, paprika en tomaatjes T: bananenbrood, 1 paaseitje D: andijviestamppot van zoete aardappel met geitenkaas en vegetarische balletjes T: