Minder snoepen en snacken

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 5 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.114
    1.182
    113
    Vrouw
    Gisteravond nog 8 paaseitjes gehad.
    Nou ik heb het geweten hoor. Echt buikpijn... Vanochtend op de wc zo misselijk dat het er van 2 kanten uit kwam. Nu languit op de bank om tot rust te komen... Yoga dus moeten overslaan.

Deze uitspattingen dus gewoon echt niet meer doen want deze buikpijn is het me echt niet waard!

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou, het is me gisterenavond gelukt om het te houden bij 1 rijstwafel en een handje amandelen. Ondanks de heeeeele lekkere chocolade en chips die in de kast liggen. 2e avond dat het me gelukt is. Nu doorzetten! :)
    Heb net ontbeten: 2 kha crackers met cottage cheese en komkommer en een gekookt eitje.

Asil, NiVa0230, TotalBella en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.065
    4.318
    113
    Hè vervelend. Was je al bekend met buikpijn of is dit echt iets wat je nu hebt nu je op je voeding let?

4. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.114
    1.182
    113
    Vrouw
    Ja dit zijn bekende klachten. Heb dat regelmatig. Kan het niet altijd linken aan voeding. Deze keer overduidelijk wel.

Maar vandaag gaat het weer goed. Vandaag mijn doel (10000 stappen) alweer bereikt. Inmiddels 53 dagen op rij :D

Bijgevoegde bestanden:

Asil, TotalBella en Fanne vinden dit leuk.
  5. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Ik ben dus ook echt hellofresh fan! Het is wel iets duurder misschien, alhoewel ik het echt mee vind vallen qua gemiddelde. Maar ik verspil nauwelijks iets en dat vind ik echt fijn. Ben zo gewend om veel meer te kopen en koken dan nodig is. En dat heb ik hiermee echt niet.
    Kies wel vaak voor de premium gerechten enzo. Ik bedoel soep en shaksuka kan ik zelf goedkoper maken. Maar echt heerlijk.

Hebben jullie favorieten?

6. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    O: melkunie protein strawberry + Wasa sandwich tomaat basillicum
    T: bakje gesneden ananas
    L: roomboter croissant
    T: Wasa sandwich tomaat basillicum

Wij eten door de weeks erg laat, maar in het weekend nog later. Kan zelfs 21:00 worden.
    De vrijdag is eigenlijk mijn GP dag, normaliter ga ik dan na het werk naar de super en kies ik wat ik het weekend mag snacken. Normaliter 1 zak chips en iets van chocolade of koek.
    Dat is vorig weekend een zakje hotkrokantjes geworden en het weekend daarvoor chinese mix. Dat is echt iets waar ik niet om zit te springen en uit pure wanhoop dan maar op kauw.
    Maar vandaag heb ik echt zin in chips :(

A: kan in dit geval ook bestellen worden. Vrijdags is voor mij echt de start van het weekend, lekker hangen en netflixen.

Maar slim is het allemaal niet :(. 2 Mei afspraak bij de dietist.

Mijn BMI is momenteel 27.8. Ik ben 180 en 90 KG.

7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.412
    30.753
    113
    Vrouw
    Goed dat je de stap naar diëtist maakt @Asil Hoop dat die je goed kan helpen.

Hier hebben we net ook een bestelling bij de frituur geplaatst. Was alweer een hele tijd geleden. En de kinderen wilden de vakantie lekker inluiden.
    Ben ook actief genoeg geweest vanmorgen. Hele ochtend op het sportveld rondgelopen met de kinderen. 589 actieve calorieën.

Asil vindt dit leuk.
  8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Vandaag weer een prima dag :)
    Morgen zijn we een dagje weg en wordt het vast een heel stuk minder gezond :p

O: Een bakje Griekse yoghurt. Een hand blauwe bessen en een banaan
    T: Niks
    L: Een mini Turkse pide met gerookte kip, tomaat, komkommer, rucola en een klein beetje truffelmayonaise
    T: Een mini cupcake en een zwarte koffie
    A: Spaghetti met tomatensaus en zelfgemaakte kruidenroomkaas

NiVa0230 vindt dit leuk.
  9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    De simpelere aardappel/groenten/vlees achtige gerechten slaan we doorgaans over, verder vinden we er heel veel lekker :)
    Na 150+ boxen hebben we de meeste, terugkerende gerechten inmiddels wel gehad :D
    Vooral pasta en noodle gerechten kies ik graag.

Ik vind het fijne aan HelloFresh dat het ons helpt wat meer vega te eten. In de meeste weken hebben we 50/50 vega en niet vega. Vind ik zonder HelloFresh moeilijker.

De komende 2 weken hebben we geen HelloFresh. Dat wordt even afzien:roflmao:

10. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.705
    3.842
    113
    Gisteren avond kon ik de drang naar slechte dingen niet weerstaan en heb ik 6 paaseitjes en een bakje kaas smikkels op.

Vandaag:
    2 mais boterhammen met oude kaas sweet chili salade

2 plakken ontbijtkoek zero sugar

175 gram mango

snack wortelen

sushi

vanille skyr met rozijnen, krenten, rozijnen, noten, zaden en 1 eetlepel extra pure vlokken.

11. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik ga ook eens meeschrijven. Al heb ik aankomende week vakantie, dus zal niet heel netjes worden :roflmao:

-4 volkoren broodjes, 2 met aardbei en 2 met kruidenroomkaas, 2 bakjes yoghurt met citroensmaak en een salade met mozzarella, tomaat en pesto dressing

-2 rijstwafels met pindakaas en banaan

- gevulde paprika (gekruid gehakt, courgette, zwarte bonen en passata, beetje geraspte kaas eroverheen)

2 koppen thee, 1kop koffie
    Liter water en een glas cola zero
    Vanmorgen gesport en totaal tot nu toe 10700 stappen

Sado vindt dit leuk.
  12. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.065
    4.318
    113
    Ik was goed bezig vandaag, alleen het avondeten was slecht. Man was er voor de derde avond op rij niet bij het avondeten (ook de nacht weg) dus ik wilde het avondeten simpel doen, want ik ben naar de speeltuin geweest met de kinderen en dan nog de avondspits alleen. Dus voor de jongens een kant en klare bami (met groenten) voor mij kant en klare lasagne (doe ik nooit meer, wát een zinloze hoeveelheid calorieën).

L: 2 eieren, champignons, tomaat en bosui
    T: aardbeien, halve peer, mandarijn + oreodonut
    A: lasagne

Totaal 1358 calorieën, waarvan 486 van die lasagne
    Ruim 7500 stappen

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Lunch was magere kwark met bessen en noten en tussendoor een rode paprika en gekookt eitje. Avondeten kip, rijst, chicken tonight sate, met paprika en komkommer los erbij. Paar kroepoekjes. Schaaltje vla. En dan hoop ik het vanavond weer te kunnen houden bij rijstwafel en wat nootjes. Niks is beter, maar ik knaag 's avonds graag nog ergens op. Dan is dit beter dan me volproppen met chips, koek en chocola, zoals afgelopen maanden.

Fanne vindt dit leuk.
  14. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    O: magere kwark, banaan, granola
    L: brownie havermout
    T: 2 wasa volkorenspelt crackers met magere smeerkaas
    D: couscoussalade met gegrilde mango, ruccola, tomaatjes, rode ui, witte kaasblokjes en gerookte kipreepjes
    T:(?

15. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Hier helaas een man die echt niks vega eet :(.

Wij dus de premium gerechten maar de Griekse met kofte is een favoriet. Dan de kalfsstoof met papardelle, ik houd van curry en noodles, hij niet. Maar met zoveel gerechten genoeg keus. En dat word zeker afzien :D

Sado vindt dit leuk.
  16. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.114
    1.182
    113
    Vrouw
    O: 2 boterhammen met appelstroop
    T: druiven met aardbei
    L: 2 boterhammen met spiegelei en 1 met Twentse kip salade
    T: 4 paaseitjes
    D: rode pasta met daarbij komkommer en tomaat
    T: doosje Chocolonely paaseitjes gedeeld met man

18500 stappen en graszoden gehaald bij de winkel en verspreid door de tuin (jemig wat zijn die zwaar!)

Paaseitjes zijn nu echt op. Morgen nog afgesproken met vrienden dus dan nog wat ongezond denk ik en daarna weer knallen.

Een onwijs slechte week gehad maar als ik het nu weer oppak is het misschien ook wel goed. Even meer caloriën maakt ook dat je daarna op minder weer meer resultaat haalt. Tenminste bij mij in het verleden wel.

17. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Maar 1358 calorieën is volgens mij wel erg weinig, wat is er erg aan een maaltijd van 486 calorieën? Is je doel zo snel mogelijk afvallen? Wat is je calorie behoefte per dag? 1358 is echt heel weinig voor je lijf.
    Mijn normale calorie behoefte is ongeveer 2100 calorieën, daar probeer ongeveer 300 calorieën onder te zitten zodat ik langzaam maar wel gestaag afval. Door niet te streng te zijn houd ik het afvallen nu al meer dan een jaar vol, maar ben ik inmiddels wel 39 kilo kwijt.

meintje, NiVa0230, Fanne en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik heb bv zittend werk. Als ik 2100 calorien eet per dag kom ik aan. Rond de 1500 is voor mij goed zeg maar.

flipflop en Jess93 vinden dit leuk.
  19. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Een avondmaaltijd van 486 calorieën is gewoon normaal. Je had misschien een salade erbij kunnen maken om aan je groente inname te komen. Maar verder is het gewoon een prima dag hoor.

flipflop en Sado vinden dit leuk.
  20. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.065
    4.318
    113
    Ik heb ook eerlijk gezegd niet zoveel verstand van die calorieën. Mijn app (Food) gaf aan dat ik er 1408 mocht.
    Sinds donderdag ben ik gaan bijhouden wat ik binnen krijg om wat meer inzicht te krijgen. In ieder geval val ik met mijn huidige voedingspatroon gestaag af, niet perse heel snel ofzo.
    Mijn doel is om nog 2 à 4 kilo af te vallen voor de zomer, dus ik wil niet persé crashen ofzo.

flipflop en Jess93 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina