Als het gestaag gaat dan is het prima, dan behoud je het resultaat meestal ook, dat is wat je uiteindelijk wil. En door je eten bij te houden in een app krijg je een goed inzicht in hoeveel je binnen krijgt, en ook gezonde keuzes maken.
Ik vind je app wel streng hoor. Maar houd jezelf goed in de gaten. Als je niet elke avond met rammelende maag gaat slapen dan is het ok. En eet overal een berg groenten bij. Dat vult, geeft goede voedingsstoffen en is relatief laag in calorieën. Nog een tipje. Vermijd kant en klaar. Soms handig (en daarom gebruik ik het ook af en toe best) maar vaak teveel zout, onnodige toevoegingen en te weinig groente. Vaak wordt er ook nog suiker toegevoegd. Minder dan 500 calorieën voor avondeten is echt niet veel hoor. Ik zit er meestal ruim boven. Ik zit doorgaans ook ruim boven de 1408 totaal. Hoewel ik het nu niet bijhoud. Daarom ga ik ook heel traag. Maar dat is voor het moment goed genoeg. Ik moet niet perse voor de zomer slank zijn. Ga wel gewoon met m'n dikke kont in badpak. Maar ik wil wel stukje bij beetje mijn levensstijl aanpassen. Daar zijn in de loop van de jaren teveel slechte gewoontes in geslopen.
Vandaag een paar uurtjes naar de Efteling geweest. O: optimel moccachinokwark met aardbeien en granola T: bakje met paprika en tomaat L: 2 volkorenbolletjes met aspergesham T: bananenbrood D: net als donderdag een magioni pizza
4 waldkorn crackers met runderfilet, extra pure vlokken en 15+ smeerkaas 300 gram meloen snack wortelen Ik deel een La Mia Pinsa pizza mozzarella samen met zoon. 2 gekookte eieren Vanille skyr met aardbeien, noten en zaden, cranberries, krenten en rozijnen.
-volkoren boterham met kruidenkaas, 3 gekookte eieren, restje met gehakt, paprika en courgette, Griekse yoghurt met een schep eiwitpoeder en appel met kaneel (even in de magnetron) -salade met peer en blauwe kaas, biefstuk met sambaljus en 2 witte tijgerbroodjes vanavond misschien nog een klein bakje met iets lekkers. veel te veel koffie, grote kop thee, halve liter water en nu een cola zero. 10000 stappen
Vandaag een dagje Efteling Het was weer super leuk (ondanks regen in de middag) en ik heb behoorlijk wat gelopen, maar het eten was niet bepaald gezond. Moet wel zeggen dat ik het gewoonlijk nog veel bonter maak in de Efteling met ook nog eens gebak en koffiespecialiteiten tussendoor. Dus dit valt voor mij alsnog reuze mee. O: Een bakje griekse yoghurt. Een banaan T: Niks L: Een patatje satésaus en een bamischijf T: Een zwarte koffie A: Voor wie bekend is met de Efteling: we hebben bij Pinokkio’s gegeten We deelden een broodje vooraf en als hoofdgerecht had ik de pollo pesto pasta en een klein puntje van de pizza pepperoni van de jongste. Nagerecht had de rest wel, maar heb ik overgeslagen. Wel (te) weinig gedronken: Naast de hierboven genoemde zwarte koffie had ik een kop thee bij het ontbijt, 2 flesjes spa blauw in het park en een cola zero bij het diner. Ik denk dat ik zo ergens onderweg nog een zwarte koffie voor in de auto scoor (ruim 1,5u rijden) en thuis nog wat extra water drink
Haha toevallig!! Fijne dag gehad? Ik vond het qua drukte vandaag reuze meevallen Jammer van het weer in de middag, maar verder top zo
Nee, helaas niet, lijkt me heerlijk! Maar we zijn er de laatste jaren wel zo’n 5 keer per jaar (doorgaans gaan we dan ook meerdere dagen en verblijven we in Bosrijk of het Efteling Hotel - deze keer wel gewoon 1 dagje), dus we zijn er met enige regelmaat
Ja, snap ik helemaal, te veel lekkere opties De gedecoreerde stroopwafels bij dat tentje bij Langnek zagen er bijvoorbeeld heeeeerlijk uit
11:00 2 chocoladelolly's 12:00 tomatensoep met stukjes stokbrood met kruidenboter en salade 15:00 1/2 peer 1/2 appel en een mandarijn 18:00 Italiaanse salade met pestodressing en een 1/4 pizza pollo en 1/4 pizza extravaganza 10 000 stappen gezet
O: 2 boterhammen met appelstroop T: mango, druif en aardbei L: 2 kampioentjes. 1/2 ham, 1/2 gekookt ei, 1/2 hot wing salade en 1/2 appelstroop T: stukje brownie D: aardappeltjes en kipburger uit de oven en een salade van sla, komkommer, paprika, tomaat en maïs T: wortel, komkommer, tomaat, wat zoute stokjes en 2 dropjes 13250 stappen en 29 min yoga
4 waldkorn crackers met 100% pindakaas, appelstroop en runderfilet 2 koekjes 2 tijger afbak broodjes met makreel Druiven Volkoren spaghetti, rode punt paprika en komkommer Vanille skyr met aardbeien en een eetlepel extra pure vlokken
O: 2 mini pistoletjes: 1 met oude kaas, 1 met kipfilet T: Niks L: 1,5 tosti (totaal: 3 witte boterhammen, een eetlepel pesto, half bolletje mozzarella light en een halve tomaat) T: 200gr cantaloupe meloen en een zwarte koffie A: 2 pannenkoeken met meegebakken stukjes champignon, ui en mais
O: overnight oats met granola en aardbeien L: 2 vlk boterhammen. 1 met cottage cheese en chia jam, 1 met 20+smeerkaas ham, gekookt ei en tomaten T: plak bananenbrood, maar die was mislukt dus de rest weggegooid D: topped potatoes parmesan truffelmayo (en dat is 2,5 uur geleden en ligt als een blok op mijn maag, maar het was wel erg lekker )
12:00 stukje appeltaart L: 2 kommen tomatensoep, 1/2 desemstokbroodje T: 1/2 peer 1/2 appel A: boerenomelet (2 eieren, spinazie, prei, paprika, doperwten) En heel de week goed mijn best gedaan, dus straks waarschijnlijk nog een wijntje en wat nootjes. Edit: ik vergeet bij het avondeten te noemen dat ik daarbij ook nog 2 boterhammen heb gegeten en een plak suikerbrood.
O: 2 boterhammen met appelstroop T: 1 sultana koekje, 1 mini lion en 2 snoepjes L: Mc chicken medium menu met aarbeien smoothie T: eierkoek D: 1,5 tosti (3 boterhammen) en wat salade (zelfde als gisteren) T: magere kwark met gebakken appel met kaneel 15500 stappen
L: kwark met gebakken appel met kaneel en 100% pindakaas T: 2 handjes chips A: sla met aardappeltjes en een kippenbout T: 2 kleine bakjes oppo ijs Gister niet zo'n goede dag, maar meestal zijn we op zondag even op familie bezoek en dan wordt er altijd wel wat neergezet. Het oppo ijs is trouwens echt een aanrader, zitten minder dan 100 kcal in per bakje. Ik ben zelf echt gek op b&j ijs. Maar dan zit je zo aan de 1000kcal (want zo'n bak gaat op haha). Dus dit is dan zeker een goede vervanger. Hier gaf de weegschaal -1,6kg aan! Heel fijn, vorige week was het maar -0,2kg dus dat compenseert elkaar dan mooi weer haha.