Weekend tel ik even niet mee , die bestond voornamelijk uit snack. koeken, chips, worstjes, drop, bapao, chinees etc. O: Wasa tomaat/basilicum, 200 ml Soja yoghurt vanille T: Volkoren cracker met 20+ sambal smeerkaas L: overgebleven groente van gister, paprikamix, mais, avocado, rode ui, tomaat, peterselie, koriander + Volkoren cracker met 20+ sambal smeerkaas + banaan T: nog een appel, cracker, of wasa A: Hello fresh: Gigli met rucola pesto, witte kaas en wortel + italiaanse kipreepjes
Efteling is wel goed voor je stappen. Die heb ik vandaag wat minder gemaakt. Thuiswerkdag. Net klaar met werken. Was vreselijk hectisch. En ook nog de kinderen thuis en man weg. Heb een handje chips gesnaaid. Niet in lijn met mijn voornemen vanmorgen. Weegschaal gaf een +0,1 dus ik wilde na een niet heel goed weekend weer even wat strenger. Van de andere kant. Het was maar een handje en niet de hele zak. Verder ben ik gezond bezig: O: brinta L: salade van ijsbergsla en paprika met huttenkase en noten. Dressing was truffelolie en witte wijnazijn. T: handje chips D: omelet met babyspinazie en peccorini en 2 sneetjes volkorenbrood
Vandaag weer een prima dag O: Een bakje Griekse yoghurt. 120gr mango T: Niks L: Een omelet (2 eieren, 1 champignon, kwart tomaat, half plakje kipfilet, klein beetje ui) op 1 volkoren, getoaste boterham. 2 knackebröd met hummus T: Een kleine bonbon en een zwarte koffie A: Lasange met wat veldsla
O: overnight oats met granola L: bakje snoeptomaatjes en puntpaprika, 2 vlk boterhammen met ham T: nog een boterham A: aardappelblokjes, groenteschijf, erwten en wortelen T: weet ik nog niet, denk kwark met fruit want heb nog geen fruit gehad vandaag
L: (bij mijn moeder) 3 meergranen boterhammen, 1 met kerriesalade, 1 met geitenkaas met mango en een met hagelslag en nog een plak suikerbrood T: 4 paaseitjes en 2 mandarijnen T: snack a jack met chocolade (voor het sporten) A: flinke bord macaroni Ruim 6000 stappen + een uur crossfit
4 boterhammen met oude kaas sweet chili salade en extra pure vlokken plak kruidcake nasi 2 mandarijnen
O: 2 boterhammen met appelstroop T: mango, druiven en aardbei L: 1 boterham met gekookt ei, 1 boterham met hotwing salade en 1 boterham met ham T: eierkoek D: kip Siam T: magere kwark met gebakken appel met kaneel en iets later nog een paar cashewnoten 14150 stappen en 25 min yoga
Update: Omelet van vanavond met maar 1 boterham ipv 2 (was meer dan genoeg) en met mozarella ipv peccorini (zat als verrassing bij de boodschappen die bezorgd werden) En ben toch nog een flink aantal stappen gekomen (9338) doordat ik na het eten besloot dat ik wel voldoende hersteld was voor een voorzichtig rondje hardlopen. Dat ging goed Langzaam... maar wel 21 minuten kunnen volhouden. Eindelijk weer
78,3 kg weer -200 gram Ik heb vandaag voor het eerst een riem om moeten doen omdat mijn spijkerbroek (maat 40) maar af bleef zakken. Een week of 6 geleden kon ik amper adem halen er in en moest ik de knoop los doen als ik wilde gaan zitten. 2 tijger bollen met runderfilet en appelstroop snack wortelen Hollandse prei aardappel oven schotel Optimel vla perzik passievrucht Druiven
Vandaag gewerkt vanuit huis. Voor het werk al een uurtje gewandeld O: magere kwark, banaan, aardbeien, granola, chiajam L: groentesoep, 1 vlk boterham met notenpasta, 1 vlk boterham met geitenkaas en honingvervanger, bakje paprika en tomaten T: bananenbrood D: vlk macaroni zonder vlees maar met heel veel groente en een kwart bol mozarella light T: ?
O: 2 boterhammen met appelstroop T: druiven + aardbei L: 2 kampioentjes. ⁴*1/2 met resp. Beenham salade, rundvlees salade, gekookt ei en appelstroop T: paar kikker snoepjes D: lasagne met als toetje monchoutaart (nr. 2 maakt een werkstuk over kaas. Onder andere recepten met kaas en vandaag heeft hij er dus 2 gekookt/bereid) 12500 stappen en 29 minuten yoga
O: Een bakje yoghurt, een flinke hand aardbeien T: Een mandarijn L: Een carpaccio salade (slamix, komkommer, tomaat, carpaccio, wat pijnboompitjes, heel klein beetje dressing) T: M’n 3/4 wekelijkse Starbucks splurge op kantoor Ik had een grande skinny caramel macchiato A: Rode curry met kipfilet, sperziebonen, paprika en noodles
L: boerenomelet van spinazie, doperwten, prei en paprika en twee boterhammen + plakje suikerbrood T: peer en appel en wat paaseitjes en een kwart plak cake T: nog wat paaseitjes A: zuurkool met spekjes en rookworst
Wij zijn deze (mid)week op vakantie op Texel, en normaal laat ik dan alle remmen los, voor eten maar zeker ook voor alcohol. Maar ik wil dat niet meer. Maar het gaat tot nu toe erg goed. Ik houdt het qua eten echt prima vol, heb totaal geen moeite als de andere een gebakje, snoepje of chipje nemen. Overdag eet ik gewoon wat ik normaal ook eet (eieren, salade, kwark) en savonds houdt ik mij ook netjes in, eet wel wat patat mee van de rest, maar stop echt wanneer ik vol zit en neem geen toetje (ben nog niet iets tegengekomen wat ik echt de moeite waard vind) en heb nog geen alcohol gedronken. Heb tot nu toe ook elke dag al gesport (jongste doet gezellig mee, en vind het ook leuk, dus zeurt net zo lang tot we wat gaan doen , wat er in resulteerde dat we maandag om 21:00 nog buiten stonden in Sportkleding ). Morgen is het Koningsdag, als er een gezellig feestje is ga ik wel lekker een wijntje drinken. En zal het met eten ook wel niet zo heel gezond zijn, maar dat mag ook gewoon een keer. Aan verdere beweging ook geen gebrek. We zetten elke dag minstens 12000 stappen.
Ik meld me hier ook weer, na een maand er niet bewust mee bezig te zijn geweest (ramadan), en daarna véél te veel lekkers te hebben gegeten. Afgevallen ben ik sowieso niet en aangekomen waarschijnlijk wel. Ben trouwens sinds eergisteren weer aan het opletten. Vooral het drinken gaat moeizaam omdat ik dat niet meer gewend was overdag. Nu moet ik ook vreselijk snel naar de wc, best lastig. Maar ik probeer door te zetten en hopelijk gaat het over een paar dagen beter. Dit stond en staat er op de planning voor vandaag: Ontbijt: schaaltje yoghurt met havermout, amandel en lijnzaad en een schaaltje aardbeien Middageten: een broodje met gebakken eiwit Avondeten: bulgur met linzen, rode saus en witte kool
Ik heb toch weer een app gedownload om mijn intake te registreren. Dacht dat ik wel ok zat maar helemaalniet, dus. Heb ook wat sluipvoeding welke overwegend hoog in macro's zijn. Hij staat ingesteld op 1650 kcal, bij 1.80m, 90KG, weinig beweging. Met doel 82 KG langzaam afvallen. Ik zou dat in augustus bereikt moeten hebben mits ik mezelf aan de kcal/maro's houd En dat is een lastige. Ben blij het nu al vast te leggen voor tips van de Dietiste 2 mei. Voor vandaag bijv, minder koolhydraten en eiwitten maar kennelijk wel veel vet. Vandaag hoop ik genoeg te hebben aan het volgende: O: Alpro Vanille + Appel (heb het geschat op 250 gr de alpro maar is volgens mij minder) T: 3 plakjes gerookte kipfilet (beleg) met een beetje kruiden zuivelspread en een augurk L: Ik had nog 1 volkoren enchilada met kipgehakt over van gister, met een beetje salade, bestaand uit 1/4 Avocado, feta, komkommer, ui, tomaat en citroensap T: 3 plakjes gerookte kipfilet (beleg) met een beetje kruiden zuivelspread en een augurk A: Thaise surf en turf van Hello fresh met zalm en biefstuk (porties vlees en vis zijn gelukken bij hun beduidend minder dan ik normaliter zou gebruiken) en wel veel groente
Wat heerlijk is dat he. Ik begin het ook eindelijk te merken aan mijn broek. Liep gisteren de hele dag te hijsen. Voel me veel minder opgeblazen nu. Terwijl er nog niet eens 2 kilo af is T gaat echt heel traag hier. Maar dat is ook logisch zonder "echt" diëten. Vandaag: O: brinta L: 2 volkoren boterhammen met hummus, ei en tomaat 1 volkoren boterham met duo penotti en aardbei En wat losse aardbeien D: spaghetti (volkoren spaghetti met saus van aubergine courgette paprika, gezeefde tomaat, pesto, Italiaanse gedroogde kruiden en gehakt)
Nou ik ook. Meestal geef ik er vrij snel de brui aan. Maar ik wil het deze keer echt goed doen. Nu is het vakantie, zaterdag m’n verjaardag, volgende week hebben de kinderen ook nog vrij (en ik ook 2 dagen extra), het kan niet altijd feest blijven. Dus keuzes maken, enige manier om deze keer echt blijvend af te vallen. Ik ga over 1,5 maand ook met een personal trainer trainen, en dan echt kracht, heb nu eerst nog 1,5 maand Ems training met een vriendin (ook een soort personal training). En dan zal ik ook wel echt goed moeten blijven eten.
Vandaag een wat gekke dag. Vanmorgen bij de notaris geweest voor de overdracht van onze nieuwe woning en daarna hadden we dus iets te vieren O: Een bakje yoghurt. Een banaan en een handje aardbeien T: Een zwarte koffie L: Lunchen bij Loetje Een biefstuk, 2 witte boterhammen om in de jus te dippen en een beetje frites T: Niks A: Kipfilet, komkommer en ui in kerriesaus. Met witte rijst.