Minder snoepen en snacken

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 5 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Wil je advies of moet ik me nergens mee bemoeien ;)

2. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    O: overnight oats met banaan en aardbeien
    L: in het tuincentrum een bruine harde bol met sla, brie, honing en walnoten
    A: stoomkrieltjes asperges, beetje saus beenham en een gekookt ei
    T: proteinepudding of wat magere kwark met chiajam

3. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Mag altijd. Ben een beetje aan het experimenteren. Morgen bloedprikken en dinsdag bmr meting via zo een kap over je hoofd en krijg dan een voorstel op maat. (Dat ik ongesteld ben maakt het ook niet erg makkelijk hahaha)

Overigens een snoothie van een grote hand spinazie, 2 kiwi, pittenmix en amandelolie. Mijn ijzer is echt ruk als ik ongesteld ben. En 3 rijstwafels met mager beleg. Vind het wel ok opzich. Vanavond lasagnette.

4. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.705
    3.842
    113
    4 boterhammen met 100% pindakaas en ham met honing mosterd

Handje kaas Doritos

Restje chicken tonight (zonder de rijst)

Vanille skyr met noten en zaden

4 rijstwafels met 30+ jonge kaas

Moet morgen echt boodschappen gaan doen. Drastisch tekort aan verse groenten en fruit. En het ergste van alles; de aardbeien zijn op :cry:

TotalBella vindt dit leuk.
  5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    O: Twee american pancakes met een beetje poedersuiker. Een flinke portie fruit (bestaande uit aardbeien, frambozen, blauwe bessen en mandarijn)
    T: Niks (alleen een zwarte koffie)
    L: Een kom kippensoep met een paar stukjes kaas/uienbrood
    T: Niks
    A: Schnitzel met knoflookgemberrijst, wittekool-wortel salade en teriyakimayo

6. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Haha ik vroeg mij hetzelfde af @Asil

Het is maar wat je onder gezond opvat. Die wafel is zelf gemaakt denk ik? (Heb je een recept?) Honing is voor de een een prima zoet middel en voor de ander ook gewoon suiker.

Asil vindt dit leuk.
  7. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Je hebt van verschillende merken (bv steviala of nick's) honingvervanger. Van gewone honing piekt je bloedsuiker. Bij zo n vervanger niet of in ieder geval veel minder.

Asil vindt dit leuk.
  8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    #2448 Sado, 7 mei 2023
    Laatst bewerkt: 7 mei 2023
    Dames, ik ga afhaken:thumup:

Ik weet het nog steeds (sinds de start eind januari) vol te houden niet op de weegschaal te gaan staan maar er is ongetwijfeld een mooi getal af;
    Mijn kleding is ondertussen (flink) te groot, ik krijg regelmatig een complimentje van collega’s/vrienden/familie én ik zie het zelf in de spiegel.

Inmiddels durf ik te zeggen dat ik goede leefstijlaanpassingen heb gedaan, wat mijn doel van hier meeschrijven was.
    Mijn vroegere 4-6 kopjes koffie per dag is er dagelijks 0-1 geworden. Mijn vroegere 3-4 glazen cola per dag is nu nog 1 glaasje cola zero eens per 2-3 dagen. De overige sapjes en frisdrank is van een héleboel per dag naar een enkel glaasje per maand gegaan. Veel minder junkfood en caffeine, significant kleinere porties, fors minder gesnack. Mission accomplished!

Ik ga los van dit topic vrolijk door met waar ik mee bezig ben. Het voelt helemaal niet als diëten maar ik zie én voel wel resultaat en dat is heel fijn.

Succes allemaal verder, ik kom nog weleens buurten ;)

Luna86, Leesteken, Mamafiets en 11 anderen vinden dit leuk.
  9. TotalBella

@Sado Goed gedaan hoor! Knap dat je het al 4 maanden volhoudt. Blijf zo doorgaan!

10. TotalBella

Ben alweer een paar dagen vergeten om het bij te houden hier. Afgelopen vrijdag was ik met de jongste in Amsterdam. Daar zijn we gaan lunchen bij een pannenkoeken tentje. (Jongste was wel een beetje bezorgd, want mama wat moet jij dan eten ❤️ de lieverd) ze hadden gelukkig gebakken ei op de kaart staan, denk niet dat ik blij zou worden van een suikerrijk ontbijt (had nog niks gegeten)

Vandaag:
    -2 volkoren wraps met sambal, kaas en kalkoenfilet (en dan in het tosti ijzer) en een beetje Chili saus om in te dopen. Restje bloemkoolpuree van afgelopen week, broodje aardbei en broodje pindakaas met banaan.
    -edamame boontjes met zalm, veldsla, avocado en pijnboompitten

Moet ongesteld worden en ben moe en heb dus ontzettend zin om te eten, voorheen met de suikerverslaving altijd ontzettende eetbuien, bleef dan maar graaien in een zak snoep/chips/chocola, maar net wat we hadden. Nu dus geen trek in troep maar toch wel zin om te eten. Maar heb het gewoon onder controle gehouden, niks extra’s gegeten (had geen trek immers).

luca75 vindt dit leuk.
  11. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    @luca75 ik mag wel honing maar beperkt natuurlijk. Dit is mijn eerste eetlepel van de week. Vond het wel ok. Ik heb voorheen wel suiker vervangers gebruikt, geen stevia maar die met de X, en heb standaard kokosbloesemsuiker in huis. Gebruik het weining. Ik stop ook niet met het bannen van suikers. Wil gewoon beperkt snoepen zeg maar. En als ik het wel doe mezelf niet kut te voelen achteraf. Althans ik wil er naar toe dat ik de behoefte niet heb. Merk ook dat ik het deze week niet had maar ik gesnoept heb uit gewoonte en menstruatie cravings. Dat wil ik doorbreken. Wil gezonder zijn. Maar mezelf niet straffen.. als dat wat logisch klinkt.

@TotalBella, niks bijzonders 1cup tarwebloem, 1 ei, scheut amandelmelk, backing soda, vanille extract. Kon er hier 3 uithalen.

TotalBella, luca75 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  12. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    @Sado,lekker bezig!

13. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.063
    4.318
    113
    @Sado goed van je! En voel je altijd welkom om voor de gezelligheid mee te schrijven!

Vandaag een minder gezonde dag en dat mag ook 1x per week.

L: tomatensoep met stokbrood salade en kruidenboter
    T: aardbeien en peer
    T: cake en 4 chocolaatjes
    A: 2 boterhammen en een boerenomelet van 2,5 ei en een stukje worst
    T: paar winegums

Vanavond nog wat nootjes en 1 of 2 wijntjes

Ruim 13000 stappen

14. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.705
    3.842
    113
    Nou aan de boodschappen ligt het nu niet meer. De koelkast en fruitschaal zijn weer gevuld met groente en fruit. Alleen de spanning in mijn lijf knijpt mijn keel dicht. Als ik naar de klok kijk "mag" ik al een uur eten. Maar ik krijg niks door mijn keel.

Ik heb verdriet om het verdriet van mijn dochter wat maakt dat ik niet eten kan. Voor de weegschaal prima maar niet de manier waarop je het bereiken wilt. Dus hopelijk komt daar erg snel verandering in. Gelukkig ben ik alleen thuis dus niemand voor wie ik de schijn moet ophouden. Maar vanavond als iedereen weer thuis is, zal ik toch iets door mijn keel moeten wurmen.

Heb daarstraks de mentor van mijn dochter gesproken wat maakte dat de spanning even voldoende afgezakt was om überhaupt boodschappen te gaan doen maar ik voel het zich nu weer opbouwen in mijn lichaam.

15. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    O: havermout, haverdrink, blauwe bessen, walnoten
    T: Volkoren maiswafel met sambal 20+ smeerkaas
    L: yumyum kip + kwart komkommer
    T: komt catering op het werk ivm afscheid managing director, ga minimaal nemen, voor zover ik weet is het grotendeels gezond.
    A: AVG, vriend kookt

16. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.063
    4.318
    113
    L: 2 kommen champignonsoep en daar 2 droge boterhammen bij, 1 boterham met broodsalade en nog 1 boterham met worst
    T: mineola
    T: sprits, 2 chocolaatjes 2 pepermuntbollen, 2 dropjes (bij m'n moeder ;))
    T: chocolaatje, winegum
    A: rijst, kip, veel groenten

17. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    O: magere kwark, aardbeien, banaan, granola
    T: half plakje progresgebak omdat collega jarig was
    L: 2 vlk boterhammen met ham. Bakje tomaten en paprika
    T: nog een boterham
    A: aardappels uit de oven, groenteschijf, sla

18. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Wat is er met je dochter dan, dat je zo verdrietig bent?
    Dikke knuffel

NiVa0230 vindt dit leuk.
  19. TotalBella

@NiVa0230 sterkte! Hoop dat jullie beide snel weer vrolijkheid komt. Is het een mogelijkheid om smoothies te maken? Fruit avocado en havermout erin, drinkt makkelijk weg en krijg je toch iets van voedingsstoffen binnen? Of lukt dat ook niet?

-3 tosti’s van kleine volkoren wraps (kaas en kalkoen), bak salade
    -Griekse yoghurt met eiwit poeder en aardbei, 2 gekookte eieren.
    -bloemkool met brie en tomaat uit de oven met een stukje kip erbij
    -na het sporten een eiwit Shake

NiVa0230 vindt dit leuk.
  20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.408
    30.729
    113
    Vrouw
    Hey dames. Ik ben weer terug van vakantie. En niet aangekomen :)
    Sterker. Er was 0,1 af.

Ben daar niet streng geweest. Lekker gesnoept als ik zin had en dat is op vakantie altijd meer dan op werkdagen

Maar ook veel bewogen. Elke dag stevige wandelingen met veel hoogtemeters. Genieten :)

Vandaag eerste werkdag. Maar nog niet zo strak in 't gareel.
    O: yoghurt met aardbeien en muesli
    L: meergranen pistolet met ham, kaas, ei, tomaat, Rucola en aioli
    T: citroencake (gebakken foor oudste, dus kon niet weigeren)
    A: bami met kroepoek
    T: milka-koekje met chocola

TotalBella en Fanne vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina