Minder snoepen en snacken

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 5 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

:roflmao::roflmao::roflmao:

Jess93 vindt dit leuk.
  2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.395
    30.706
    113
    Vrouw
    Weet je wat het is? Het delen van een link is geen probleem. Er zijn hier meerderen die dat af en toe doen. Maar als je net een nieuw account aankomt. Niks over jezelf verteld. Alleen een commerciële tekst neerzet met daarbij de link.
    Dan is dat een ander verhaal.

citroenrasp, Fanne en TotalBella vinden dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.395
    30.706
    113
    Vrouw
    Over websites gesproken.
    Ik kwam de lowcarbchef tegen in mijn nieuwsfeed. Daar heb ik weleens recepten van gemaakt en die waren heel ok.
    Nu zag ik dat ze ook weekmenu's hebben. Dus ik twijfel om mijn plan (wat eigenlijk geen echt plan is, maar heel rustig proberen wat minder te snoepen/gezonder te eten) tijdelijk om te gooien naar deze menu's.
    Met wat aanpassingen om het te laten aansluiten op de gezinsplanning en mijn smaak. (En sowieso ga ik doordeweeks geen ingewikkelde ontbijtrecepten maken). Of de speciale keto-broodjes of zoetstof kopen/maken. Kan prima zonder zoetstof (eventueel een beetje suiker toevoegen) en met volkorenbrood.

Iemand ervaring hiermee? Wat vinden jullie ervan?
    Hier een voorbeeld.
    https://www.lowcarbchef.nl/koolhydraatarm-weekmenu/week-19-2023

4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.395
    30.706
    113
    Vrouw
    En nog een vraag aan jullie. Hoe gaan jullie moederdag doorkomen?

Mijn mannen hebben al een voorbereiding waar ik mijn bedenkingen bij heb. Zo zag ik 2 blikken danerolles croissantjes in de koelkast. Zoon 1 wil een cake bakken. En ik geloof dat mijn cadeau wijn gaat zijn :rolleyes:
    Maar er zijn ook aardbeien, sinaasappels en asperges. Dus ergens komt het ook best goed :)

Vandaag maar vast balansdag.

O: yoghurt met aardbeien havermout en noten.
    L: 2 volkoren boterhammen met hummus ei en rucola
    D: hartig taartje met gehakt, aubergine en paprika

Fanne vindt dit leuk.
  5. TotalBella

Ik moet gewoon werken, dus geen ontbijt op bed hier. Maar man en dochters weten dat ik dat soort dingen allemaal niet meer eet. Met Pasen hadden zij wel van die danerolles croissantjes, maar ik niet.

En verder denk ik dat jij veel baat hebt bij deze site: (ze heeft ook een insta pagina mocht je dat ook hebben)
    https://topfitsuikervrij.nl/koolhydraatarm-of-suikervrij
    Ik herken nl heel veel van wat jij schrijft, jezelf moe en zielig voelen en dan gaan snoepen. Sinds ik vrijwel geen toegevoegd suiker meer eet, heb ik daar geen last meer van. Natuurlijk heb ik af en toe nog wel zin om te eten (zonder honger te hebben), maar dat kan ik nu prima afdoen met iets gezond, of zelfs alleen een grote kop thee.
    Je kan dat werkmenu van lowcarb chef proberen, maar koolhydraat arm leven is vaak een levensstijl en geen tijdelijk dieet.
    (Bedoel dit goed hoor, probeer geen wijsneus uit te hangen ofzo, gewoon tips, het heeft mij nl echt heel erg geholpen, heb geen vreetbuien meer gehad, snoep echt nog wel, drink af en toe een wijntje en val nog steeds af (wel rustig aan, maar dat vind ik prima). Het is voor mij echt goed vol te houden.

Fanne en Mamafiets vinden dit leuk.
  6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.395
    30.706
    113
    Vrouw
    Thanks.
    Het is ook niet mijn bedoeling om echt koolhydraatarm te gaan eten. En zeker niet keto. Ben ervan overtuigd dat een complete groep voedingsmiddelen schrappen niet goed kan zijn op langere termijn. Vandaar ook aanpassingen in de menu's.
    Maar wel menu's als soort van houvast en nieuwe ideeën.

Ik ga die site bekijken. Thanks.

Mijn mannen weten ook dat ik wil afvallen en geen croissantjes etc wil. Maar op een of andere manier weten ze dat niet om te zetten naar een wel verantwoord feestontbijt.

Tijdens de vakantie aten hun ook bijna dagelijks croissantjes. En in een vers gebakken volkorenbroodje.
    Had ik nu dus tijdig moeten aangeven. Maar goed. Heb nu besloten dat het lekker mag. Ga dr van genieten. En maandag nieuwe start.

7. TotalBella

@Mamafiets zeker van genieten, het is met liefde voor je gehaald/gemaakt.

Schrappen van een groep kan wel werken, maar dan zal je het je leven vol moeten houden. Ik zou dat echt niet kunnen.

8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    De inhoud van het Moederdagontbijt hier is nog een verrassing voor mij. Maar aan alle verstopte dingen in de koelkast te zien en aan het gesmoes tussen mijn man en de oudste twee te horen zijn ze heel wat van plan!
    Ik ga er gewoon van genieten, hoe kan ik nou afwijzen wat ze met veel liefde en plezier voor mij (en zichzelf) bedacht hebben? :D

Het zal morgen ongetwijfeld een méga ongezonde dag worden. Naast het uitgebreide ontbijt gaan we ook bij onze beide moeders langs die vast en zeker gebak in huis gehaald hebben ;)
    Aan de andere kant: de lunch kan ik dus wel overslaan, daar zal ik geen behoefte aan hebben.

Doorgaans laten we op dagen als Moederdag het avondeten bezorgen (niet bepaald gezond eten, dus), dat sla ik deze keer dan wel over. Ik zal iets “gewoons” gaan koken.
    En maandag pakken we het weer gewoon op, geen probleem.

9. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik doe momenteel kha, maar dit doe ik idd niet voor altijd.
    Dit is een soort kickstart, tot ik op mijn gewenste gewicht zit en dan ga ik over naar khb.
    Eerst van de gewoonte om te snaaien af, die is het ergste en hardnekkigste.

10. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik eet ook geen toegevoegde suiker meer behalve als bg (bewust genietmoment).

Morgenvroeg moet een vd kinderen al vroeg werken. Ik eet gewoon mijn kwark en ga dan mijn uur wandelen. S middags moeten we naar de moeders. Ik hoef geen gebak. Niet omdat het niet mag maar omdat ik prima zonder kan. S avonds halen we friet en ik eet wat ik het allerlekkerste vindt nl frietje parmesaan

Vandaag:
    O: magere kwark, banaan, aardbeien, granola
    L: 1 vlk boterham met cottage cheese en chiajam, 1 vlk boterham met geitenkaas, honingvervanger en walnoten
    T: mini magnum
    A: man is op teamuitje. De kinderen hebben pizza besteld en ik heb zelf een pizza gemaakt met een salade erbij.

Woensdag tm zondag gaan we op vakantie. Ik neem voor mezelf alles mee om zo de meeste maaltijden voedzaam te kunnen eten. De rest zal minder voedzaam zijn, dat is ook prima en daar geniet ik van.

NiVa0230 en Spoetnik vinden dit leuk.
  11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.395
    30.706
    113
    Vrouw
    Ik heb iemand daarmee in het ziekenhuis zien belanden door ernstig kaliumtekort. Dus nee. Geen optie voor mij.

Die persoon deed het in eerste instantie heel goed op kha. Ze volgde het heel streng. Dus als fruit alleen bessen. En nooit een uitzondering. Geen cappuccino meer en in plaats daarvan dronk ze vaak zoethoutthee.
    Viel geweldig af. Suikerwaarden supergoed (diabetespatient).

Tot ze minder eetlust kreeg. Vermoeid raakte. En op een gegeven moment zakte ze zomaar door haar benen. En binnen een dag lag ze aan het infuus. Week in het ziekenhuis moeten blijven.

Daarna advies van diëtist. Neem bananen. Drink koffie. En stop met zoethoutthee. En nog een hoop adviezen meer. Maar dit waren de opvallendste.

Dus nee. Ik ga niet rigoureus een heel vak in de schijf van 5 schrappen. En zeker niet levenslang.

En een waarschuwing voor wie het wel doet. Houd je aub goed in de gaten. Tekorten kunnen er ongemerkt in sluipen.

Ik heb je site ook bekeken. Goed verhaal. Helaas krijg je de echte info pas na betaling.
    Suiker mijden is al mijn streven. En dat lukt in de normale maaltijden ook prima. Niet volledig. Er zitten nog best verborgen suikers in kant en klaar producten. Die probeer ik zoveel mogelijk te mijden. Maar dat lukt niet altijd.

Moet alleen nog van de ongezonde snaai af zien te komen.

En eerlijk is eerlijk. Ik ben ook wel van het royale tijdens het eten/koken. Lekker extra kaas erop. Niet piepen met de olijfolie. Extra kwakkie aioli erover.... :rolleyes:

Ik heb de lowcarbchef menu wat nader bekeken en gekeken of ik er maandag mee kan starten. Maar dat is nog een flinke puzzel om in dit huishouden in te passen.

12. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.063
    4.317
    113
    Zaterdag is hier altijd een ongezonde dag, maar wel veel bewogen, dus hopelijk kan ik het daarmee compenseren.

T: aardbeien en 2 donuts
    L: tomatensoep, stokbrood en verschillende soorten beleg
    T: 2 mandarijnen, rijstwafel en een paar winegums
    A: rauwkostsalade, friet, kroket en een paar minisnacks.

Veel gewandeld en 5 km hard gelopen. Totaal ruim 23000 stappen gezet.

13. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.705
    3.842
    113
    2 afbakbroodjes met appelstroop en kipfilet

Aardbeien

Thaise kippensoep

1/2 komkommer

Vanille skyr met noten en zaden

14. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.063
    4.317
    113
    Ik heb niet veel verstand van voeding enz, maar ik heb twee jaar geleden het avondeten koolhydraatarm gedaan en dat werkte wel heel goed. Maar alle koolhydraten schrappen zou ik niet volhouden. In mijn geval werkt het vooral het beste om na het avondeten niets meer te eten en intensief te bewegen. Daar voel ik me ook fit bij.

15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.395
    30.706
    113
    Vrouw
    Zo lief. Mijn man heeft mijn danerol-irritatie opgevangen (was niet zo moeilijk). Na een gesprekje waarin ik aangaf er overheen te stappen en gewoon te genieten van wat er ook op tafel komt. Is ie vanmorgen, terwijl ik nog sliep naaf de winkel gereden voor verse meergranenbroodjes.

O: yoghurt met vers sinaasappelsap. Meergranenbroodje met ei, kaas, tomaat en rucola. Handvol aardbeien.
    T: 2 bonbons
    L: meergranenbroodje met geitenkaas rucola en rauwe ham. Handvol aardbeien en smoothi banaan sinaasappelsap
    T: ijsje 1 bol sorbetijs (gaan we zometeen halen)
    D: risotto met zalm en asperges.

Vanmorgen een heerlijk rondje hardlopen. En de tafeltennistafel weer opgezet. Dus een paar potjes met de kinderen.

Al met al een top-moederdag :)

TotalBella vindt dit leuk.
  16. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    O: magere kwaark, halve banaan, aardbeien, granola
    L: 1 vlk boterham met notenpasta en de andere halve banaan, 1 vlk boterham met smeerkaas hamsmaak
    D: frietje truffelmayo, parmezaanse kaas, rucola
    T: ?

17. TotalBella

-klein beetje Griekse yoghurt met aardbeien, 2volkoren harde broodjes met een beetje truffelmayonaise en gesneden Ierse biefstuk.
    -3 happen biefstuk met sambal/knoflookjus, half wit broodje en een beetje salade (man had met z’n ogen dicht gekookt denk ik :confused: doorbakken, verbrand en zwemmend in dressing. :|)

luca75 vindt dit leuk.
  18. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.705
    3.842
    113
    2 volkoren schnitt afbakbroodjes met ham/groffe mosterd en extra pure vlokken

1 dropje en een donut

snoeptomaatjes

4 waldkorn boterhammen met 15+ smeerkaas

aardbeien en een appel

19. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.063
    4.317
    113
    T: stuk chocoladetaart (moederdagtaartje - man had wel vooraf gevraagd of ik dit wilde, dat hij weet dat ik af wil vallen)
    L: tomatensoep met heel veel groenten en stokbrood met beleg
    T: 2 mandarijnen en nog een stukje taart
    A: boerenomelet met brood

Vanavond nog een wijntje en wat nootjes

20. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.114
    1.182
    113
    Vrouw
    Na 3 slechte weken doordat de vakantie zwaar was met 5 kids thuis en verplichtingen waardoor meer pijn etc pakken we vandaag de draad weer op.

Nu de laatste 10kg er af :)

Ik ga dus ook weer braaf meeschrijven hier

Deel Deze Pagina