Minder snoepen en snacken

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 5 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.399
    30.711
    113
    Vrouw
    Gisteravond toch weer geëindigd met chocolaatjes.
    Ik denk dat ik binnenkort toch maar weer ga bijhouden in de app. Even hoop gedoe vind ik dat altijd. En ik heb de neiging door te slaan. Maar geeft wel inzicht.

Vandaag tot nu toe redelijk. Alleen een zoet-aanval met de lunch.
    O: yoghurt met blauwe bessen aardbei en havermout
    L: 2 volkoren boterhammen met kipsalade salade en 2 tomaatjes (dat was het plan)
    Daarna nog een volkoren boterham met vruchtenhagel én een met hagelslag.
    T: 2 groentjes in de auto naar zwemles
    D: biefstuk met pepersaus, gebakken aardappeltjes en snijbonen.

2. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    We zijn een paar dagen weg.

O: magere kwark, banaan, granola
    T: bananenbrood
    L: friet met een broodje vegaburger
    A: 2 vlk bh met notenpasta en banaan

3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.385
    21.765
    113
    Afgelopen dagen te druk gehad om m'n eetschema te plaatsen, maar het ging goed qua eten! Niet gesnoept/teveel gegeten en ook geen behoefte aan gehad.

Vandaag:

Ontbijt: havermoutpap met 3 dadels
    Middag: glas karnemelk en een broodje met kaas
    Avond: parelcouscous-soep

Eventueel tussendoor nog wat amandelen.

Asil, Spoetnik en Mamafiets vinden dit leuk.
  4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.399
    30.711
    113
    Vrouw
    Hoi dames.
    Op t gevaar af dat ik me weer gek ga zitten maken. Mijn voeding heb ik weer in de app gezet.

Het streven is zo weinig mogelijk toegevoegd suiker. En hoog in vezels. Tips zijn welkom. Als je een gezonder alternatief weet (en ook lekker, hoewel dat natuurlijk persoonlijk is) zonder zoetstof (dat vind ik echt vies), dan laat maar weten.

Vanmorgen nog niks afgewogen dus het is een schatting (gebaseerd op de vele keren dat ik vergelijkbare ontbijtjes wel met weegschaal maakte)

Mijn dag tot nu toe:
    Screenshot_20230518-113852_Mijn Eetmeter.jpg

Planning rest:
    L: 2 boterhammen met hummus rucola en tomaat en rauwe ham
    D: shakshuka met naanbrood (heeft iemand een recept voor een volkoren variant?)

5. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.063
    4.317
    113
    Vanmorgen 65.7 op de weegschaal. Nog 0,7 tot mijn eerste streefgewicht. Daarna nog het liefst naar 63 kilo. Daar voel ik mezelf het beste bij, maar met 65 ben ik al heel tevreden!

Asil, Jess93, NiVa0230 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik was vanochtend 71,9 kilo, yes!! Mijn streven was onder de 75, toen een gezond BMI (onder de 74,5 kg) en nu wil ik naar de 70 en daar blijven.

Als traktatie vandaag een oliebol op de markt :roflmao: ik leer het ook nooit.

Asil, flipflop, Jess93 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.063
    4.317
    113
    10:30 yoghurt, vla en granola
    12:30 1,5 boterham met boerenomelet, 1 met knakworst en 1 met pure vlokken
    15:00 appel
    15:30 magnum almond (beloning dat ik in de 65 kg zit, nu voorlopig even geen ijs meer ;))
    18:00 Zuid-Afrikaanse Boboti (zonder pakjes en zakjes) met een klein beetje rijst.

Edit: en 18000 stappen. :)

8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.399
    30.711
    113
    Vrouw
    Hey
    Alles bijgehouden. En nu zwaar verbaasd over hoe weinig calorieën... toch heb ik steeds gegeten tot ik genoeg had.

Te weinig vind ik zelf op een actieve dag als deze. Maar wel juiste verhoudingen en goede voedingsstoffen.
    Er is ruimte voor beter. Turks brood is niet de beste keuze (witbrood). Maar wel superlekker.
    En omdat totaal calorieën nu op 1360 zit. En verbrande calorieën volgens mijn horloge op 2162. En de dag nog niet op is. Ga ik mezelf straks nog wat verwennen met rode wijn en kaas:D

Screenshot_20230518-201707_Mijn Eetmeter.jpg Screenshot_20230518-201715_Mijn Eetmeter.jpg Screenshot_20230518-201829_Mijn Eetmeter.jpg

Asil vindt dit leuk.
  9. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Vandaag 13,5 km gelopen hier in het park.
    O: 2 vlk zero ontbijtkoek met becel light
    T: 1 zacht vlk bolletje met ham
    L: magere kwark, banaan, granola
    T: plak bananenbrood
    D: lintpasta met truffelsaus, gegrilde groente en parmesan, erna een dame blanche

10. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.705
    3.842
    113
    2 volkoren broodjes met rosbief en chocoladepasta, 1 wit broodje met appel-cranberry kipfilet

300 gram meloen trio mix, snoep tomaatjes

Varkens braadworst, groentemix peen/bloemkool.broccoli met kaassaus en gekookte aardappelen

Aardbeien

High proteïne fruit mousse citroen

11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.399
    30.711
    113
    Vrouw
    O: yoghurt met blauwe bessen en havermout
    T: halve banaan
    L: 2 volkoren boterhammen met hummus en komkommer
    T: 2 groentjes
    D: zelfgemaakte sate met gegrilde auberginesalade en pindasaus (ook zelfgemaakt) en een klein stukje Turks brood (over van gisteren)

Misschien ook nog het restje rode wijn. Als ik zin heb en calorieën genoeg over heb na invullen van de avondmaaltijd.

12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.399
    30.711
    113
    Vrouw
    Kwam uit op 1802 kcal. Verbruik zit nu op 1876 (en komt nog een beetje bij van t laatste uurtje)
    Lijkt me prima dus.

Die eind had ik niet zoveel zin in. Ben de avond doorgekomen op een groot hlas water :thumup:

Apart hoe het noteren mij zo van het gesnaai af houd. Jammer dat het zo'n gedoe is heel de tijd.

Morgen uitdaging: plan is filmavond. En daar willen de heren snacks/chips bij.

Asil en Spoetnik vinden dit leuk.
  13. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Joe ben ik weer eens een keer!
    Ik zie dat er steeds meer richting hun doel komen, goed bezig! :D Hier gaat het ook nog steeds top! Mei is bij ons verjaardagsmaand dus was heel benieuwd hoe dat zou gaan, omdat ook de meivakantie en Koningsdag daar allemaal in de buurt valt. Maarrrrr desondanks blijf ik lekker afvallen!
    Zit nu op 76.7, nog 1.7kg tot doel 1! Sinds 1 januari 9.2 kilo kwijt, suuuper blij mee:) Het intermittent vasten 6 dagen per week werkt voor mij echt geweldig!

Blijf zo lekker doorgaan allemaal! :thumup:

Asil, Fanne, TotalBella en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Gister naar een festivalletje geweest, ik drink geen alcohol dus op Rivella en Sinas (baal ik van, want wist niet dat ze Rivella hadden).
    Door dat gehos en gesprongen toch nog afgevallen! En het broodje kroket afgeslagen :cool: had geen honger. Normaal zou ik hem wel nemen, want lekker.

15. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.705
    3.842
    113
    2 volkoren broodjes met rosbief/groffe mosterd en appel-cranberry kipfilet, 1 wit broodje met 15+ smeerkaas

snoeptomaatjes

1 sprits, 2 Lindt chocoladebollen

Maaltijdsalade bacon truffel en 1 panini kaas

Proteïne vanille pudding

Aardbeien

16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.399
    30.711
    113
    Vrouw
    Mijn lijstje van vandaag:

O: yoghurt met aardbeien en muesli noten/fruit
    L: 3 volkoren boterhammen met philadelphia en komkommer
    D: volkoren pasta met varkenshaas courgette en champignon roomsaus. En glas witte wijn erbij (moest een beetje in de saus, dus was de fles open... :rolleyes:)

Totaal 1479 kcal.
    Verbruik tot nu toe: 1433, maar daar komt nog minimaal 400 bij tot 12 uur vannacht.
    Er is dus nog ruimte om straks wat te nemen.
    Planning: smoothi banaan, sinaasappel
    En mss wat Hot krokantjes bij de film.
    T is zaterdagavond, dan hoeft t niet zo streng.

17. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Ik haak hier even aan in de hoop dat iemand me kan helpen. Ik ben het afgelopen half jaar 4 kilo aangekomen. Nu is dat niet heel dramatisch natuurlijk, maar feit is wel dat mijn kleding inmiddels niet meer lekker zit en sommige broeken gewoon echt te strak zitten.
    Die confrontatie elke ochtend is echt niet fijn en maakt dat ik me nog slechter in mijn vel ga voelen.

Nu heb ik half juni een belangrijk feest en ik ben bang dat mijn jurk dan niet meer lekker zit... Dus ik wil er nu echt iets aan doen!

Maar wat is de goede manier, zonder in een crash dieet te belanden e.d.? Hebben jullie tips?
    Ik probeer 1x in de week naar de sportschool te gaan (dat lukte nog niet heel goed, dus hopelijk gaat dat straks beter) en ben van plan om vaker de fiets te pakken naar werk (half uur enkele reis).
    Daarnaast natuurlijk minder snacken en snoepen. Verder vind ik het heel lastig waar ik moet beginnen of wat de beste trucjes zijn...

18. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.063
    4.317
    113
    4 kilo afvallen in een paar weken is lastig. Ik heb geen verstand van voeding enz, ik weet alleen wat bij mij goed werkt.
    IF: dus alleen eten tussen 10-18 uur.
    Heel veel bewegen: veel wandelen, fietsen en hardlopen bijv.

19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Dit is ook mijn ervaring. 4 kilo afvallen voor half juni is niet een heel reeel doel.
    Ik doe ook aan IF (ik eet van 12-20) en dan met name om gezonder te gaan leven. Dus minder koffie/caffeine, meer drinken, meer eiwitten en vet en minder koolhydraten (in verhouding) en meer bewegen. Maar ik weeg inmiddels na 2 maanden 3 kilo minder. Dus voor afvallen werkt het ook.

Fanne en NiVa0230 vinden dit leuk.
  20. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Ik hoef ook niet direct die 4 kilo eraf hoor! Dat lijkt me inderdaad wat hoog gegrepen haha. Maar ik wil sowieso niet meer aankomen en als er dan half juni een kilo af is ben ik al erg blij.
    En dan hoop ik dat ik dat gewoon vast kan houden tot de overige kilo's er ook af zijn.

Ik lees de laatste tijd meer over IF, werkt dat echt goed? En wat voor maaltijden eet je dan? Uitgebreide lunch of toch een laat ontbijt? Snack je ook in je eetvenster of laat je het echt bij 2 maaltijden?

Mamafiets vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina