Hier vandaag; L: 2 volkoren boterhammen met 30+ jonge kaas T: 3 dunne plakjes pesto kaas (van stuk kaas) D: asperges 4stuks met beetje saus, oma's opbakaardappeltjes, vega crispy dingen 2 stukjes. T: bananenbrood 1 plak zelfgebakken van havermout/ei/banaan en kaneel. Paar stukjes gehakte pure chocolade erdoorheen. En 1x cappuccino Vanavond nog fruit en beetje yoghurt.
Ben nu 3dgn al "goed bezig" maar zie beetje op tegen komende dagen. T gaat aankomen op mijn ruggengraat en maat houden. Vnvd verjaardag, dus taart en we eten Chinees. Morgen borrelavondje met vrienden,nu zijn de hapjes wel meteen ook ons avondeten dat scheelt weer iets , zaterdag festival dus zal ook niet heel gezond worden.. maar ga naast opletten ook gewoon genieten. Alles ontzeggen is ook niet vol te houden.
Maar dat is ook zo, je hoeft jezelf echt niet te straffen. Ik zou op de portie grote van de Chinees letten, gewoon een stuk gebak en hapjes die ook als avondeten fungeren is helemaal prima. Je danst het er vanzelf wel af zaterdag. En dan hup vanaf maandag weer netjes. Das helemaal niet erg hoor. Geniet vooral. Je mag echt wel "leven"
Gister is het avondeten best ok geweest. Had spareribs bij kippie gehaald. Wij eten nagenoeg geen varkensvlees maar spareribs 2x per jaar lusten we wel. Met 5 aaedappelkroketjes, mayo, knoflooksaus en sla ik vind het prima. Vanaf vandaag netjes eten vrij, al denk ik er wel om. Lekker een weekje vrij en ga er van genieten ook.
Pff... Dipdagje hier. Ziek kind thuis en werken. En begin t wegen en schrijven wat moe te worden. T is dat het zo goed werkt, en dat blijft wel motiveren. Met de lunch was ook meteen duidelijk waarom het zo goed werkt. Had geen zin/tijd om de rauwkost erbij te pakken (morgen je helemaal gaan snijden enzo ). Boterham gesmeerd met kipfilet en kip samba salade uit zo'n bakje van Johma. Tjees was een zooi is dat. Gewoon over de 200 kcal op een paar boterhammen. En denk maar niet dat je erna vol zit ofzo Volgende keer toch naar weer gewoon rauwkost erop gooien voor de smaak En toen ik een leesbril uit het laatje wilde pakken zag ik een dikke reep chocolade liggen daar. Heeft man gekocht en "verstopt". Bedankt schat. Jan ik daar de rest van de dag aan gaan zitten denken.
Vandaag: O: 2 crackers - 1x kipfilet en 1x 30+ kaas T: bakje meloen L: tosti van volkoren brood T: bakje Campina magere kwark yoghurt A: zalm met gebakken groente en de avondvierdaagse gaan we weer lopen… 5km wandelen dag 3
4 waldkorn crackers met rosbief/mosterd, 15+ smeerkaas en extra pure vlokken 1 appel 2 waldkorn boterhammen met 30+ kaas 1/3 komkommer en half bakje cherry tomaatjes Surinaamse roti rol Vanille skyr met aardbeien, noten en zaden
Moet zeggen dag het wel een ok dag was. Top is anders maargoed. O: 1 tijger bruin boterham met boter en pindakaas T: Hypro mango L: Bruine chiabatta, 1 helft boter en kaas andere helft boter en kipkerrie salade. T: belinerbol van de lidl en een paar dropjes A: 2 tonijn steaks, wat griekse aardappeltjes, salade Toetje een bak frambozen en een almhof pure chocolade toetje. Ik keur het goed hahaha.
Vandaag ging het bij mij weer goed. Moet nog even alternatieven zoeken voor brood tijdens de lunch. Ik krijg daar dus echt erge pijn in m'n buik van (gluten intolerantie). Salade is niet praktisch op werkdagen. Thuis eet ik vaak een monkeyplatter, maar das ook niet geschikt voor elke dag.
Sinds deze week eigenlijk per ongeluk weer gestart met intermittent fasten en bevalt me prima. Eten voor vandaag; 2 volk boterhammen met achterham, cup a soup tomaat en stuk komkommer Appel 2 pannenkoeken met stroop Handje nootjes, paar blokjes kaas en puntpaprika
@Asil lief dat je het vraagt. Met zetpil gaat het gelukkig weer goed. Hij heeft gisteren niet gehuild, is alleen nog minder vrolijk. Gisteren redelijk goede dag. Zeker als je bedenkt dat ik ongesteld ben. Met spiraal is dat ook een stuk minder dan daarvoor gelukkig. 10:30 handje chocoladerozijnen 11:30 3 boterhammen met boerenomelet 13:30 nog wat chocoladerozijnen 14:30 2 mineola's 15:00 (bij mijn moeder ) sprits, 2 chocolaatjes, 3 dropjes, 2 pepermuntballen. En een ijsje afgeslagen 18:00 burrito's, maar 1 wrap, de rest vooral losse groenten. Op het naar de psz brengen na, heb ik gisteren alles lopend gedaan. In totaal ruim 20.000 stappen. Best goed voor een niet-sportdag
Glutenvrij brood? Bij de meeste bakkers is dat verkrijgbaar. Je moet wel bestellen waarschijnlijk. Of anders salade met noten, ei en/of kaas vult ook best lekker.
Er zijn enorm veel alternatieven, yoghurt met van alles en nog wat, glutenvrije crackers, wraps al dan niet zelf gemaakt, havermout pannekoekjes.. en als je je zelf wilt verwennen. Insta, oh my pie echt, die vrouw kan toveren. Ze heeft veel zoet maar ook hartig, recepten kunnen vegan, gluten en lactose vrij gemaakt worden.
Tja... Los van allergieën/intolerantes snap ik al dat brood als lunch sowieso niet echt, volgens mij doen ook alleen Nederlanders dat Wij eten gewoon "avondeten-eten" in de middag, dus warm. En dan 's avonds weer. Brood eten we wel als onderdeel van een maaltijd (zoals bv marmita) maar niet vaak als broodje. Ik zou dus gewoon voor warm eten gaan: glutenvrije pasta of couscous of iets dat van nature glutenvrij is zoals rijst, sorghum, quinoa etc. En dan naargelang het recept natuurlijk aanvullen met groenten en vlees of peulvruchten. Met aardappels kan je ook veel lekkere gerechten maken. Op die manier krijg je ook meer groenten binnen dan wanneer je met brood luncht.
Glutenvrij brood heeft andere ingrediënten waar ik ook niet tegenkan. Echt jammer, ben echt een broodliefhebster.
Yoghurt eet ik elke ochtend al. Ik blijf idd maar zelf dingetjes maken, alleen heb ik er niet altijd zin in Ik zal weer eens mascarpone pannenkoekjes maken, die zijn zoooo lekker!
Ik snap 2x avondeten niet haha ;p We aten vroeger wel tussen de middag warm, maar dan savonds dus brood. En t liefst eet ik 3x pd brood hoor, zo lekker vind ik het! Alleen dat vinden mijn darmen niet zo leuk. Bij mijn tussendoortjes probeer ik veel snackgroentes binnen te krijgen.
Dat is balen idd. Helemaal zonder brood zou ik ook lastig vinden. Mss zijn er recepten te vinden om zelf te bakken?