O: fruit en Griekse yoghurt 0% L: bruine bol met kaas, sla en komkommer en 5 frietjes van mijn zoontje A: mie met spinazie, gerookte kip, pijnboompitten
mijn eerste doel was weer lekkerder in mijn vel komen te zitten en gezonder te leven dus minder suiker en vet te eten. Nu heb ik toch wel een streefgewicht in mijn hoofd en dat is 58 kilo. Woog vanmorgen 68,5. Heb dat streefgewicht wel in stukjes gehakt. Nu eerst de 65 kilo, dan 63 kilo, dan 60 kilo en dan 58 kilo. Dan is het doel niet oneindig ver weg en blijft de motivatie er denk ik wat beter in.
Ik schommel van dag tot dag ook gigantisch. Ik was 10! Dagen geleden nog 71,8 kilo en vandaag 68,5 kilo. Ik heb het idee dat ik heel schommelend vocht vast houd. Het kan zo per dag 1 a 1,5 verschillen. Snap nu wel waarom dagelijks wegen vaak word afgeraden want ik word er soms echt koekoek van. Ik was benieuwd of ik een patroon kon ontdekken of ik een bepaalde periode in de maand bijvoorbeeld meer vocht vast houd (word niet meer ongesteld maar heb nog wel een eisprong) maar kon daar geen regelmaat in vinden dus het is niet hormonaal.
Bij mij verschilt t gedurende de maand 5kg en 1 cupmaat. Altijd al geweest overigens en me nooit druk om gemaakt, al is t lastig BH's uitzoeken. Inmiddels al een tijdje op 61,5kg (ben 163cm) gewicht is me prima, als t spekrandje maar uitgeruild wordt voor spieren. Zal qua gewicht nog wel zakken verwacht ik nu ik weer kan gaan sporten, maar eerste linie is vocht helaas en dat spekkie (de zwemband) gaat pas als laatste doorgaans. Op alle leukere plekken ben je m eerder kwijt. Appeltje met wat kaneel half uurtje/uurtje voordat je je maaltijd eet helpt overigens goed tegen spekkies.
Bij mij is het heel erg gerelateerd aan eten. Na een te vettige maaltijd (die zaterdag uit eten en daar een grote hamburger met dikke Vlaamse frieten en mayo en een Fench koffie met een dikke toef dagdroom erop) gaan mijn darmen volledig in de weerstand. Zeker als het daaromheen ook even anders dan anders is. Dikke opgeblazen buik. Die is inmiddels weg en het gewicht weer ongeveer van voor het 'foute weekend' . Dus op naar de volgende (Komende zaterdag toverland wat steevast eindigd bij MC donalds)
O: yoghurt met blauwe bessen en muesli L: kibbeling met remouladesaus D: ik zoek nog inspiratie. Ideeën zijn welkom. Als het maar makkelijk is. En niet te vet. En genoeg groenten. Maar geen 'vieze groenten' (eis van de mannen) en lekker natuurlijk. Maar verder ben ik niet zo veeleisend
Vandaag: O: overnight oats, havermout, melk, roodfruit, honing T: 2 snack a jack kaas L: 2 medium tortilla, tzatziki, gebaaken ui en pakrika, julliene wortel, komkommer. avocado en kip T: 1 cracker pindakaas A: denk parelcouscous met groente en bierfstuk, of snackbar hahaha who knows
oh zie mijn lunch gedetailleerd wraps, tortilla hoe je het noemen wilt. Kipsnitzel Tzatziki (zelf gemaakt of uit een bakje) Ui en paprika bakken met mexicaanse kruiden Juliene wortel (gister) had ik ook ijsbergsla je kunt nog komkommer en tomaat toevoegen avocado, whatever you like. 15-20 min was het klaar.
4 boterhammen met rosbief/mosterd en kipfilet/mosterd 2 gele kiwi's 1 midi komkommer 2 spritsen stamppot snijbonen en gepaneerde kipfilet Proteïne toetje citroen
Aardbeien en blauwe bessen 2 volkoren boterhammen met 3gebakken eieren met 1 plak 30+ kaas 3 cafe au lait Gevulde puntpaprika Basmati rijst Vega crispy stukjes 3x Half glas mango "wijn" Klein handje ongezouten noten 45min crosstrainer
Nee krijg geen begeleiding. Ik doe het zelf maar met gastroparese moet je liefst alleen vloeibaar eten. Maar van alleen vloeibaar eten word je niet vrolijk. Heb nu medicatie maar dan homeopatisch. Merk toch verschil met name de misselijkheid valt weg en heb toch het gevoel dat mijn maag nu beter werkt erdoor.
O: Griekse yoghurt met verse aardbeien en muesli L: groenteomelet T: meloen A: zoete aardappelschotel met kip en paprika op een verjaardag geweest met de meest heerlijke taarten en er stonden zoutjes op tafel: niets genomen alleen een kop thee. Echt zo saai
Thanks @Asil en @Rozebeer Beide klinkt goed. Gister was het niet meer gelukt met gezond koken. We kregen onverwacht bezoek. Was gezellig maar geen tijd/energie meer voor boodschappen en koken. De mannen wilden frieten bestellen. Dus ik heb wat spinazie warm gemaakt en daarbij frietjes en een mexicano gegeten. Alles gewogen en genoteerd. Dagtotaal was 1756 kcal. Dus niet heel slecht alles bij elkaar. Vandaag heeft man zalm meegenomen voor risotto met zalm. Natuurlijk is hij de groenten vergeten dus even kijken wat er ligt. Vanmorgen liep de boel ook alweer spaak toen de yoghurt op was. Dus het ontbijt was met een karige 60 g yoghurt ipv ruim 250. Wel extra aardbeien en muesli op gegooid, maar niet echt vullend genoeg tot de lunch. De dag wordt dus zo: O: 60 g yoghurt met 150 g aardbeien en 40 g muesli T: volkoren cracker met 30+kaas en komkommer L: salade met feta (apetina witte kaas in olie) en een volkoren cracker met kaas en komkommer D: zalm met risotto en salade (ik denk paprika, tomaat, komkommer) Glaasje witte wijn erbij om het weekend te vieren (en omdat dat lekker is in de risotto dus die fles moet toch open)
O: magere yoghurt met appel kaneel en muesli T: bruin puntje met zonnebloempitten, Philadelphia, komkommer en tomaat en optimel drinkyoghurt A: heeeel moeilijk, weer alle taarten en zoutjes afgeslagen op een verjaardag. Wel 2 wijntjes en Chinees gegeten. Netjes een klein bordje, hopelijk valt de schade mee.
Volkoren boterham met filet american Skyr yoghurt Rijst met ei ,saté en wat saté saus en rauwkost. Paar stukjes pesto kaas/brie, komkommer met beetje heksenkaas en rijstwafel met kaassmaak. Bosperzik
Gister snackbar dus vandaag weer wat gezonder maar man wat heb ik trek in chips. Was later wakker dus laat ontbijt. O: 2 tijgerbruin boterhammen, welke ik allebij door de midden heb gesneden en dacht ga op alle 4 wat anders doen. 1 met eiersalade 1 met kaas 1 met een beetje mayo en gerookte kip 1 met aardbei Daarbij nog een nectarine T: wilde zo graag chips maar toch 2 volkoren crackers, 1 met vega filet en 1 met gerookte kip Daarbij nog een groene appel met kaneel. En nieuwtje, nog steeds trek in chips . Ga de was maar ophangen hahaha A: grillen in de tuin