Minder snoepen en snacken

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 5 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.387
    21.767
    113
    Eens, eigenlijk heb ik er in de vakantie zelfs minder moeite mee. Dat komt waarschijnlijk doordat we op schooldagen samen ontbijten en dat is meestal vroeg. Vroeg ontbijt = ook eerder trek voor lunch, enz. Ontbijt iets uitstellen werkt voor mij veel fijner op de één of andere manier en komt voor mij de motivatie ten goede.
    In de vakantie gaan we niet altijd 'op vakantie', dus dat scheelt ook nog.

Mamafiets, Liekje81 en TotalBella vinden dit leuk.
  2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.387
    21.767
    113
    Afgelopen dagen iets teveel brood gegeten, dus vandaag weer een keer een broodloze dag gehad.

Ontbijt: yoghurt met havermout en gemalen amandelen, lijnzaad en een stuk of 7 abrikozen
    Lunch: linzensalade (bruine linzen, rauwkost, een necrarine, paar pinda's, tahini-dressing)
    Avondeten: kleine portie rijst met tomatensaus en groenten (ui/paprika/courgette) en twee courgettepannenkoekjes

En in de avond nog 4 blokjes pure chocolade.

3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    O: bananenbrood
    L: magere yoghurt met fruit
    T: meloen
    A: brood met tapenade, burrata en een paar patatjes (uit eten geweest)

Rozebeer vindt dit leuk.
  4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.387
    21.767
    113
    Vandaag:

Ontbijt: sorghumpap met dadels
    Tussendoor: dadelkoekje, een paar abrikozen, een paar tuinbonen
    Avond/middageten: couscous met groenten en een stukje vlees, salade
    Later op de avond nog een blokje pure chocolade

Er zijn betere dagen geweest qua eten (maar zeker ook slechtere dagen).

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    O: volkoren broodje uit de oven
    T: gekookt ei
    L: tosti ham/ kaas van volkorenbrood
    T: 2 glazen wijn en een paar zoutjes:|
    A: pastasalade met kippendijfilet, pijnboompitjes, rucola, tomaatjes, komkommer. Was erg lekker!

8km hardgelopen en weer taart afgeslagen, op vrijdag ook…

6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.412
    30.753
    113
    Vrouw
    Ondanks een zwaar weekend (za avond snackjes gemaakt en zo vaderdagcake met slagroom)
    Vanmorgen 0,5 eraf :)

Zit nu op 77,3 (bmi 29,1)

Fanne vindt dit leuk.
  7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.412
    30.753
    113
    Vrouw
    Fijn als dat 'vanzelf' lukt.
    Zover ben ik nog niet. Drang naar zoet is wel veel minder, maar zeker niet afwezig. Dus als het voor mijn neus staat kost het me wel moeite eraf te blijven.

Hoofddoel van mijn vakantie is echt even helemaal los komen van alles. Om dan steeds die moeite te moeten doen breng ik niet op.

Ik heb vaker met het voornemen gezond eten, beperkt snoepen, de vakantie ingegaan. En altijd weer teleurgesteld thuiskomen. Of nog erger nog, al teleurgesteld zijn in mezelf tijdens vakantie.
    Dat ga ik dus niet doen. Dus het motto voor de komende vakantie is: alles mag, behalve proppen. En ik moet ervan genieten. Dus niet een ijsje eten, omdat de rest het ook doet, maar alleen als ik er ook zin in heb.
    En ook het wijntje 's avonds voor de tent. Als ik er zin in heb, en het is lekkere wijn.

En dan na de vakantie weer verder zoals ik nu bezig ben. We zien wel of en hoeveel er dan aan zit. We gaan veel sportieve activiteiten doen. Dus wie weet compenseert dat voldoende.

8. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.065
    4.318
    113
    Ik meld me weer na een flinke dip. Sinds ik weer aan het werk ben, ben ik zo moe en ben ik gaan eten om nog wat energie te eten. Aan de ene kant weet ik heus wel dat gezond eten en bewegen juist energie geeft, maar het lukte me niet meer. Tel daarbij het warme weer op, waardoor ik echt geen puf had om te sporten en het plaatje is compleet. Ik vermoed dat ik bijba 2,5 kilo erbij gesnaaid heb, terwijl man juist super goed bezig is en bijba zijn streefgewicht heeft bereikt. Dus ik ga weer braaf posten.

8:00 yoghurt, vla, chocolade granola
    Uurtje crossfit
    12:30 boerenomelet met 2 boterhammen en nog 2 boterhammen met chocolade boter
    15:00 mandarijnen, 2 spritsen paar dropjes
    18:00 mix van bloemkool en broccoli, kip cordonbleu en een paar gebakken aardappeltjes

Verder water en thee gedronken.

(Zelfs qua drinken ging het mis, terwijl ik al jaren geen frisdrank drink, heb ik de laatste tijd zelfs cola enz gedronken). Maar goed: ik ga er weer voor en dit gaat me vast helpen.

Ik las iets over het eten in de vakantie. Wij laten het dan wel wat meer los, maar proberen wel gewoon te sporten en gezonde maaltijden te eten. Dus zeker een keer een barbecue, maar een flinke salade erbij. Als we op vakantie zijn eten we wel regelmatig chips, maar thuis is dat direct weer klaar. En we eten bij mooi weer vaak op het strand, maar dan is dat ook vaak soep met een broodje. Gaat het vaak ook gewoon om de sfeer.

Mamafiets vindt dit leuk.
  9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.387
    21.767
    113
    Ontbijt: 2 volkoren pannenkoekjes, 1 met zelfgemaakte abrikozenjam en de ander met chocoladepasta
    Lunch: linzensoep met veel groenten en een gekookt ei
    Tussendoor: 2 perziken
    Avondeten: groenten, kleine portie orzo en een kippenvleugel

10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    O: magere kwark met vleugje mango
    T: Kiwi
    L: ceasar salade en cracker met Philadelphia
    T: Lotus koekje
    A: gebakken aardappelen, boontjes, tartaartje

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Gisteren

O half schaaltje griekse yoghurt met muesli (yoghurt was op) boterham met vlokken
    T vaderdag tompouce :rolleyes:
    L volkoren bol met filet american en een gekookt eitje
    T aardbeien en stukje chocola
    A broccoli, aardappels en filet lapje
    T klein stukje chocoladetaart
    En nu is al het lekkers van het weekend op, kunnen we weer normaal doen tot aanstaand weekend want dan is zoon jarig. :roflmao:

NiVa0230 vindt dit leuk.
  12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.754
    113
    Vrouw
    Ik zit nog steeds met gezondheidsproblemen waardoor ik mijn wandelen niet kan opnemen.
    Ik vind het heel storend en ik ben er nog niet vanaf volgens de kiné maar ben tegelijk zo blij dat ik vooraan een 7 blijf zien.

Vakantie is voor mij geen reden om de boel los te laten.
    Ik zit namelijk al in de fase dat ik voldoende lekkers heb gevonden dat wel kan en mijn opletten als normaal voelt en niet als dieet.

Mamafiets vindt dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Wat zijn jouw lekkere tussendoortjes?

14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.754
    113
    Vrouw
    Fruitsalade
    Groenten reepjes
    Appel met kaneel
    Havermout muffin
    Isey skyr ( verschillende smaken)
    Fruity pops ijsjes van boni of oppo ijs ipv gewoon ijs
    Bolletje gezond cranberry of havermout
    Maïs wafels
    Popchips ipv gewone chips
    Volkoren wrap in 3hoekjes snijden en in olie met kruiden en eventjes in de oven.
    Optimel vanille vla 0%
    Peperkoek zero
    Bananen pannenkoek
    Gegrilde kikkererwt met paprika
    Olympia rijstpap
    ...

15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.387
    21.767
    113
    Ontbijt: yoghurt met havermout en gemalen amandelen/lijnzaad, en een aantal abrikozen
    Lunch: linzensoep met veel groenten
    Avondeten: broodje gezond door mijn man gemaakt (stokbrood belegd met harissa, gekookt ei, olijf, tonijn en aardappel) en kom groentensoep

Daarna nog wat stukjes meloen. En een ijsje :o:

16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.412
    30.753
    113
    Vrouw
    Ik lijk de laatste dagen ook ineens heel hongerig. Het lukt best redelijk omniet/weinig te snoepen. Maar heb gisteren wel een extra boterham met chocopasta (dikke laag) gepakt bij de lunch.

Gisteren:
    O: yoghurt met blauwe bessen en muesli
    L: 3 boterhammen met philadelphia en komkommer. Plus extra komkommer snoepen
    1 boterhammen met chocopasta
    D: hete kip (kipfilet met chilisaus/sambal marinade met courgette paprika en ui en feta. Op een salade van ijsbergsla en tomaat)
    Met een witbiertje erbij omdat dat zo goddelijk combineerd.
    De witte stokbroodjes en aioli heb ik aan de mannen overgelaten.

Wel nog een extra wandelingetje gedaan om aan het stappendoel te komen. Die heb ik flexibel ingesteld (gestart op 7500 en dat wordt automatisch aangepast op wat he werkelijk loopt op een dag. Het staat nu op 10300.
    Vanmiddag of vanavond wil ik weer een rondje gaan hardlopen.

17. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Gisteren ging wel wat beter
    O griekse yoghurt en skyr vanille met muesli
    L boterham met gebraden gehakt, cracker appelstroop, cracker hagelslag, eierkoek
    T appel en perenijsje
    A tagliatelle met roomsaus

Ik probeer m'n ontbijt nu steeds wat verder op te schuiven, was gisteren en vandaag 9.15 i.p.v. 7.30 ofzo en dan in de avond ook niks meer eten om een beetje weer bij het idee van IF uit te komen uiteindelijk.
    Maar ik heb meestal echt trek 's morgens dus in 1x tot 10.00/11.00 wachten zag ik niet zo zitten.
    Vandaag ongeveer weer hetzelfde schema, alleen ga ik uit eten vanavond dus dat gooit wat roet in het eten. :rolleyes:

18. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.387
    21.767
    113
    Ontbijt: stukje stokbrood met aan de ene kant pindakaas en aan de andere kant jam
    Tussendoor: schaaltje fruit (een perzik en aantal abrikozen)
    Lunch: groentensoep met een stuk vlees
    Avondeten: spaghetti met wat saus en een hoop groenten

Later op de avond nog wat watermeloen

De afgelopen dagen had ik toch steeds wel iets gesnoept terwijl ik dat eigenlijk wil beperken tot maximaal 2x per week, dus komende dagen probeer ik daar extra op te letten.

19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.412
    30.753
    113
    Vrouw
    Vandaag

O: yoghurt met aardbeien en blauwe bessen en muesli
    T: klein bakje kersen
    L: 2 volkoren boterhammen met heksenkaas en salade van wortel, rode biet, noten en huttenkase
    T: nog wat kersen gesnoept tijdens ontpitte (ga jam maken)
    D: varkenshaas ingewikkeld in landham met aardappels en peultjes

20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    O: kwarkyoghurt
    T: kiwi
    L: gevulde verse kippensoep en een cracker met een Philadelphia
    M: 150 gram aardbeien
    A: recept: gehakt in koolbladeren