Vandaag weer een goede dag. Ontbijt: stukje stokbrood met aan de ene kant pindakaas en aan de andere kant kweeperenjam, beker karnemelk Lunch: groenten met een stuk vlees Tussendoor: 2 perziken en een abrikoos Avondeten: linzen met groenten Later op de avond nog 2 kleine stukjes watermeloen
Gisteren O: 2 rijstwafels 1x kaas en 1x appelstroop T: eierkoek L: magere yoghurt met aardbeien T: appelrol spritz en een kipfrituur hapje A: restaurant volkoren wraps met rundvlees - viel tegen en daar kan ik dan echt chagrijnig van zijn
75.6 (- 900 gram t.o.v. 15 juni) Heel blij mee maar kan het bijna niet geloven (ben er ook 4x opnieuw op gaan staan ) . Heb er de laatste 1,5 week voor mijn idee echt een zooitje van gemaakt door drukte en stress. Echt niet de beste keuzes gemaakt maar desondanks beloond de weegschaal me. Maar goed, weer een stevige motivatie om door te blijven gaan. Zelfs na een periode van maar wat aanklooien...
Gisteren geen geweldige dag. Overdag wel ok. Maar de avond ... O: yoghurt met aardbeien en muesli L: blikje tonijn met guacamole en kappertjes en een flinke schep Susterse salade (huzarensalade) 1 borerham met zelfgemaakte jam. Moest m toch proberen. Heel lekker, maar helaas te dun D: frietjes van de frituur met goulash bitterballen en een broodje hamburger Vanmorgen de jam in mijn yoghurt gegooid, met muesli. Heerlijk. Niet zo gezond als vers fruit natuurlijk. Maar wel een lekkere zoete toevoeging.
Wel fijn dat ik vanmorgen weer wat ben afgevallen, dat maakt mijn etentje van gisteren weer goed! Nog 3 kg en mijn BMI is weer gezond (en dan ben ik 10 kilo kwijt) maar dat zal pas na de vakantie zijn.
Wat fijn! Stress en drukte zorgt volgens mij ook voor een snellere verbranding. Wat is je doel? Hoeveel zou je nog kwijt willen?
Drukte wel. Stress niet perse. Een te hoog niveau van stresshormoon kan juist de vetopslag aanjagen. En dan gaat het tegen je werken. Maar gij @NiVa0230 dat het bij jou goed uitgepakt heeft.
Ontbijt: 3 volkoren pannenkoekjes (deze waren net iets kleiner, daarom 3 ipv 2), 1 met margarine en dadels en de andere 2 dubbel met kweeperenjam ertussen Lunch: 2 stukjes stokbrood, 1 met mayonaise en komkommerschijfjes en 1 met smeerkaas en harissa en een beker karnemelk Avondeten: couscous met linzen en groenten Daarna een bakje vla Tussendoor watermeloen en een glas abrikozensap (bevat suiker) die ik gisteren maakte.
Ik ben 1.72 lang en zou in ieder geval graag de 72 kg willen zien op de weegschaal. Als dat lukt wellicht nog 2 kg eraf. Dus 70 kg. Kan me gewoon niet voorstellen hoe mijn lichaam er dan uit zou zien.
Vandaag gegeten: 200 gram Cantaloupe meloen 4 volkoren boterhammen met komijnen kaas 200 gram mango Vanille en aardbei skyr met aardbeien Klein bakje friet en 2 rundvlees kroketten
Ai. Weer mis vandaag. Ik moet me echt weer zien te herpakken. Dr zit iets dwars in mijn hoofd wat op een of andere manier weerstand aan gezond bied. Een ontevreden onrustig gevoel. En kan het niet echt duiden. O: yoghurt met beetje kersenjam (zelfgemaakt) en muesli L: 2 volkoren boterhammen met heksenkaas en rauwe ham 1 volkoren cracker met philadelphia 1 mini krentenbolletje met old Amsterdam D: plan was risotto met paddestoelen, maar kon me er niet toe zetten om te gaan koken. Het werd dus Turkse pizza (diepvries) met wat ijsbergsla en tomaat en aioli en chilisaus En nog een stukje pizza salami die zoon over had.
Ben ondertussen 6 kilo kwijt in 3 maanden tijd, en ben niet eens super streng geweest. Ik pas weer alle broeken die in m’n kast liggen . Heb vandaag m’n eerste personal training gehad in de sportschool. Was erg zwaar, maar wel lekker. Krijg een schema om zelf ook nog 2x zelf te gaan trainen (en dan nog 1x met hem). Krijg er ook een streng voedingsschema bij. Heb er zin in. Dit weekend even lekker genieten van een Prosecco met limoncello, en dan vanaf maandag hard aan de bak.
O: cracker met Philadelphia T: fruitsalade L: 2 volkoren boterhammen 1x kaas en 1x kipfilet en tomaat A: couscous, kip van de bbq en 3 stukjes stokbrood (en 2 glazen wijn) Ook nog even hardgelopen en oefeningen gedaan.
Knuffel ❤ Had ik een tijdje terug ook. Frustrerend hè? Al met al lijkt het qua eten toch nog wel mee te vallen. Het kan beter maar zeker ook slechter.
Vandaag: Ontbijt: yoghurt met amandelen Tussendoor: biscuitje Lunch: couscous met groenten Avondeten: gerstsoep met kikkererwten en vlees (en een restje groenten) Daarna nog watermeloen
O: vifit flesje L: omelet met soepgroente en een volkoren boterham T: 1 bolletje ijs, zonder hoorntje en een zoute stengel A: zalm met curry en paprika en 2 glazen rose
Ontbijt: sorghumpap met dadels Tussendoor: een gekookt ei en paar olijven Avondeten: stuk brood met doperwten in pittige tomatensaus met stukje vlees en salade Beetje rare dag, maar ontbijt was laat en bovendien een flinke portie, ik had daardoor geen zin in echt middageten. Denk dat ik al met al wel aan genoeg calorieën kom (ik houd het bewust niet precies bij). Eigenlijk had ik ook nog watermeloen moeten/kunnen eten, maar daar had ik geen zin meer in.
Hier ook een rare dag. Opgestaan met hoofdpijn. Hele ochtend en deel van de middag lamlendig gevoeld. Einde middag ging beter en de kinderen (en mezelf) op ijs getrakteerd. En 's avonds zelfs de energie teruggevonden om te gaan hardlopen (4,8km) O: yoghurt met kersenjam en muesli L: Omelet met courgette en tomaat en 2 volkoren boterhammen met aioli T: 1 bolletje perzikijs D: meloen met serrano ham T: bitter lemon met een klein bakje chips (had ik zoooooveel zin in )