O: volkorenbroodje uit de oven met kaas T: meloen L: ceasar salade T: stokbroodje met kruidenboter 3x A: broodje hamburger, kipsate en couscous salade 2 bbqs gehad dit weekend, maar wel met mate gegeten.
Lees mijn posts van de afgelopen week en de verwachting is op zijn best dst ik gelijk ben gebleven in gewicht. Dat hoopte ik in elk geval. Sta ik vanmorgen op de weegschaal.... Euhm.... oké Vanmorgen weer netjes begonnen net yoghurt verse aardbeien en frambozen (klein beetje, dr zat niet veel meer aan m'n plantjes) en muesli. Verder moet ik t nog bedenken
Wat goed @Mamafiets Hier ook laatst op de weegschaal gestaan: halve kg eraf in 2 weken tijd. Viel me een beetje tegen maar moet er wel bij zeggen dat het de week vóór m'n menstruatie is. Note to self: ik moet me in die week écht niet meer wegen. Daarbij viel ik de week ervoor maar liefst 5 kg af, deels door dat ik ziek was en amper wat at. Eigenlijk vind ik het het beste om me 1x per maand te wegen op een vaste datum, bv de 1e van elke maand. Soms lukt dat, soms is de drang om me vaker te wegen nog te sterk, ondanks dat ik weet dat me dat echt niet goed doet. Nu zit ik weer bijna op -25 kg. (Dat zat ik eigenlijk al, maar was helaas weer wat aangekomen ) Ik hoop echt zo binnenkort de -30 te bereiken. Mijn BMI is nu 32.2. Ik moet er nog 21 kg af hebben om uiteindelijk geen overgewicht meer te hebben... Nog een lange weg te gaan dus maar ben al blij met die 24 kg eraf.
Vandaag: Ontbijt: 3 (kleine) volkoren pannenkoekjes, 2 dubbel met (zelfgemaakte) abrikozenjam ertussen, 1 met chocoladepasta Lunch: stukje brood met pindakaas en een glas karnemelk Avondeten: soep met gerst, kikkererwten, groenten en een gekookt ei erbij Daarna nog watermeloen
24 eraf vind ik al een enorme prestatie. En nee. Je bent er nog niet. Maar je hebt hiermee al een hoop winst op je gezondheid Ik weeg me in principe iedere maandag. Soms ook "stiekum" tussendoor. Maar dat tel ik niet mee in de statistieken. Dips door ongesteld worden heb ik niet. (Mirena). Wel periodes van obstipatie en/of vocht vasthouden.
O: Griekse yoghurt met aardbeien L: 3x wrap met zalm, sla en roomkaas D: kip tandori Ben momenteel van de kha af, heb namelijk een tegenslag qua gezondheid. Zit aan de dubbele AB kuur. Heb ook niet zoveel honger, dus de tussendoortjes laat ik even liggen.
Beterschap @bijnamama1988. Heftig. Volgens mij zit het jou ook niet echt mee qua gezondheid de afgelopen tijd?
Vandaag was een beetje anders ivm vasten. Vannacht rond 3 uur wat brood met jam en chocoladepasta gehad (plus kop thee), net 4 dadels met karnemelk en daarna rijst met linzen en groenten. Vanaf morgen 4 dagen lang feestdagen en hoewel ik me echt netjes probeer te houden denk ik dat het te hectisch is om het hier bij te houden. A vroeg een paar dagen terug nog of ik brownies wilde gaan bakken voor woensdag; helemaal vergeten! Misschien dat ik dat morgenochtend nog ga doen en dan neem ik hoogstwaarschijnlijk wel een stukje.
Hoe gaat het bij de andere "niet snoepende dames"? Het is zo stil hier. Vandaag was dag 2 van het offerfeest, nog 2 dagen te gaan. Vandaag en gisteren wel behoorlijk gegeten maar niet echt ge-binged ofzo. Ik snak wel weer naar normaal gezond eten, dus ben wel van plan om morgen weer de draad op te pakken. We gaan nog wel barbecueën, maar probeer dan alleen wat vlees en salade te eten bv.
Superknap @citroenrasp! Hier had ik deze week iets meer moeite, zoontje was aan het spoken, ligt nu ook naast mij en dan merk ik toch dat ik overdag meer behoefte heb aan suiker. Vandaag wel weer een nette dag: - vifit - broodje Philadelphia met kipfilet - magere kwark met aardbeien - bloemkool met aardappelen en gehakt cordonblue maandag heb ik 6 weken het boek gevolgd, ik ben benieuwd naar het eindresultaat van die 6 weken. Na onze vakantie ga ik het weer doen, ik wil het liefste nu nog 5-8 kilo eraf.
Niet zo best hier @citroenrasp Gisteren was een echte off-dag. Met friet en hamburger als avondeten en daarna nog snaaitrek was resulteerde in een handvol m&m's en een paar dadels. Vandaag maar weer een nieuwe start 4 dagen feest klinkt ook wel als veel. Wat eet je dan op zo'n dagen?
Hier ook hele slechte dagen gehad. Maar dan ook écht slecht met na 20.00 nog snaaien en dan echt zoals ik het voorheen deed. Me gewoon misselijk eten aan alles wat los en vast zit. Overdag probeer ik me steeds te herpakken om er dan 's avonds weer een zooitje van te maken. Dus.... ik blijf nu even vér weg van de weegschaal en zoek iemand die me een enorme schop onder mijn reet kan verkopen. En nee, dat kan ik niet aan mijn man vragen want die vindt me prachtig met al mijn kilo's dus ik moet het echt van mijn eigen (momenteel afwezige) discipline hebben.
Ik heb eindelijk de knop weer om weten te zetten. Moet echt weer wat afvallen. Bij mij moesten de avonden anders. Heb al de hele week niet gesnaaid. alleen gisteren een paar dropjes op. Inmiddels alweer 1,3 kilo afgevallen. Overdag is het probleem niet. Als ontbijt 2 kha crackers op met cottagecheese en paprika, en een gekookt eitje (net pas ontbeten. Tussen de middag blauwe bessen, magere kwark en noten. En avond pasta (klein beetje), wortels en zalm. En tussen door nog een paprika, gekookt eitje en waarsch een stuk taart dat een patiënte kwam brengen En dan avond niks meer.
Hier gaat het nog steeds goed eigenlijk. Ik heb eindelijk echt een knop omgezet, en heb totaal geen last meer van vreetbuien. Gister aten we pizza, dan eet ik dat ook wel, maar niet meer een normale, ik neem een mini pizzabroodje en dan een salade erbij. En zo maak ik met alles eigenlijk steeds gezondere keuzes.
Helaas herkenbaar, daarom moet ik ook echt zelf de welbekende knop kunnen vinden. Is soms wel frustrerend. Hij is overigens wel een steun als het me eenmaal lukt, probeert er echt rekening mee te houden enz.
@Mamafiets veel mensen eten hier vooral veel vlees nu. 4 dagen klinkt veel maar de 1e dag ben je sowieso vooral bezig met het werk (villen, schoonmaken, enz) dat er van eten niet erg veel terechtkomt. Er wordt vaak wel wat gebarbecued maar het eten komt de dagen erna meestal.
Nou hier dan Als je eenmaal in de flow zit en de kilo’s gaan er vanaf dan wordt dat je motivatie, maar eerst beginnen
Wat ontzettend lastig. Zulke periodes heb ik ook gekend. Weet je waar de snaaizin/eetbuien vandaan komen? En kan je daar iets mee? Wat mogelijk zou kunnen helpen is na het avondeten een rondje wandelen of fietsen (hoofd leegmaken en gelijk wat beweging en geen tijd voor eten) En vroeg naar bed gaan. Ik heb een tijdje terug het avondvreten kunnen doorbreken door verse smoothies te maken en te nemen nadat je gisteren op bed lag. Maar af en toe steekt t toch nog de kop op. Meestal op stressvolle dagen of als ik verdrietig ben.
Bij mij zijn die periodes echt een coping mechanisme, als ik niet goed in m'n vel zit en helemaal bij veranderingen (autisme). Een trigger is vaak wel het lichamelijk minder goed voelen = ook minder kunnen bewegen (want dat bewegen is nu een beetje m'n coping mechanisme geworden), waardoor ik terugval in m'n oude patroon.
Vandaag: Ontbijt: schaaltje yoghurt met havermout, gemalen amandelen en lijnzaad. Tussendoor: handje gezouten amandelen bij de thee Middag: barbecue (3 kleine kofta en 1 spiesje met vlees) en wat salade Avond: rijst met lekker veel groenten En hopelijk nog wat (water)meloen, als de fruitverkopers er tenminste weer zijn, want het fruit wat we in huis hadden is op. Er staat ook nog 1 glas frisdrank met citroensmaak in de koelkast, de rest hebben hun glas gisteren al gehad. Maar ik moest wachten tot de bubbels eruit gingen Dus die ga ik straks nog drinken. Het enige "slechte" dus voor vandaag.