Hahaha nou ik wás dus een paar maanden geleden begonnen met inmiddels heel goed resultaat. Maar de laatste dagen is de vreetdrang echt onbedwingbaar . Ik ga mezelf weer bij elkaar rapen hoor, zou echt te zonde zijn van het al geboekte resultaat om het weer helemaal te laten versloffen. Het (grotendeels) wegvallen van/ beter kunnen omgaan met de stress die ik de laatste maanden ervaar(de). Stress is killing voor mijn eetlust maar zorgt er ook voor dat ik dus niet snoep. Doordat ik nu in de avond zoveel snoep, duurt het overdag weer veel langer tot ik trek krijg en dan sluipen oude patronen er weer in.
Heel ouderwets en door veel mensen niet geliefd ‘Sonja Bakker’ bij mij is het de 2e keer dat ik dit doe, eerste keer was denk ik 15 jaar geleden en werkte het ook heel goed (en blijvend), nu na mijn zwangerschappen heb ik het weer eens open geslagen. Wel het zomerboek, dat paste heel goed bij het mooie weer van de afgelopen weken in NL.
Prima toch als dat voor jou werkt! Ik zou al die "voorgekauwde" menu's weer niks vinden, maar dat is juist hetgeen dat het voor anderen weer makkelijk maakt, dat ze er niet meer over na hoeven te denken. Ik ken wel de andere kritiek, dat het op lange termijn niet werkt omdat het een crashdieet zou zijn. Maar grappig genoeg is iedereen die ik ken en aan SB heeft gedaan juist op gewicht gebleven.
Dan moet je weer keihard in de stress gaan schieten. Sorry. Grapje. Wel grappig hoe dat bij mij precies andersom werkt. Wees niet te streng voor jezelf. Maar ook niet te laks. Je weet waar je het voor doet, en dat het ook kan lukken als he weer in het goede ritme zit. Laat die kennis je motiveren!
Oké ik ga proberen weer op het goede spoor te komen Vandaag tot nu toe en nog op de planning: 3 geroosterde grof volkoren boterhammen met noten humus/gekookt ei, humus zoete peper/gekookt ei en gebraden gehakt/mosterd. Rode puntpaprika en komkommer. Kip boomstam, groentemix van bloemkool/broccoli/wortel met kaassaus en aardappelen. Vanille skyr met aardbeien, noten en zaden.
Vandaag: Ontbijt: havermoutpap met een paar dadels Lunch: stukje stokbrood met niet nader te omschrijven orgaanvlees Avond: rijst met groenten Avondsnack: abrikoos
Ik lees vast mee (en terug) om een boodschappenlijstje voor tussendoortjes te maken. Vanaf maandag weer serieus op eten , en drinken!, letten. Afgelopen 2 weken schoot het er een beetje bij in. Heb geen tussendoortjes gegeten maar wel weer veel cola gedronken. Mijn doel is nu tot half augustus even geen uitglijders te maken qua voeding!
O: 2 koolhydraat arme crackers 1x 30+ kaas en 1x kipfilet L: geroosterd oberlander met 30+ kaas en kipfilet A: 2 glazen rose, wat stukjes foccacia en een loempia T: 2 speculoosjes
Gezonde snacks gehaald dus morgen geen excuus meer. Heb rauwkost, fruit, olijfjes, augurken. Wat mij helpt om het vol te houden is een beetje vooruit plannen. Wat ik voor morgen in gedachten heb. O. Skyr met aardbei, framboos en blauwe bessen T. Banaan L. 2 volkoren boterhammen met pindakaas T. Gekookt ei en wat olijfjes D. Restjes bami en kip van vandaag.
O: vifit T: bakje fruit L: geroosterd brood met kaas/ kipfilet en tomaat en een klein stukje walnoten brood T: ongezouten nootjes A: wrap met kip/ sla/ paturain light/ komkommer en tomaat en 2 glazen rose Vanmorgen na het hardlopen was het -9,2kg tov de eerste meting. Maar dat is een beetje vals spelen morgen de officiële meting
Vandaag, O. Skyr met appel, rozijnen en kaneel T. Handje ongezouten noten L. 2 volkoren boterhammen met mozerella light, tomaat en basilicum T. 2 augurkjes met kipfilet D. Nog geen idee, maar denk dat het witlofsalade word.
Paar dagen niet meegeschreven geloof ik, maar het gaat redelijk goed. Net hebben man en kinderen nog chocola gehad en mijn stukje heb ik teruggelegd in de koelkast. Gisteren heb ik wel een kleine brownie en chocoladekoekje gehad, dus vandaag geen chocola voor mij. Ik wil wel af en toe iets lekkers kunnen nemen, maar zeker niet dagelijks. Vandaag: Ontbijt: 3 kleine volkorenpannenkoekjes, 2 dubbele met jam ertussen en de ander met chocoladepasta Lunch: schaaltje couscous met melk Avondeten: stukje brood met hummus en rauwkost en kom groentensoep Daarna nog een perzik.
Gisteren: O: kwarkyoghurt L: 2 crackers en een glas optimel A: bord macaroni met rode pastasaus T: Lotus koekjes
Oh dames. Ik heb dit topic even overgeslagen de afgelopen periode. Er is 0,5 bijgekomen tov een week geleden. Zat zo lekker in de flow. 5 weken achtereen alleen maar minnetjes gezien. Maar de einde-schooljaar stress begint zijn tol te eisen. Slaaptekort. Stress. Drukke kinderen. En twee drama-projecten op het werk. Wil niet zeggen dat je dan niet gezond kan eten. Maar ik vind het toch een stuk lastiger. Maar goed. Nog even de tanden op elkaar en nog 2 weken en 3 dagen volhouden. Als ik in de tijd gelijk blijf (77,2 nu) vind ik het goed. Gaat er 0,3 af (onder 77) dan is het dikke prima. Ontbijten lukt in elk geval dagelijk gezond. Yoghurt, muesli en fruit (meestal aardbei of blauwe bes) Ik heb pruimen gekocht (poep ik lekker op ) En man heeft gisteren heerlijke bami gemaakt voor 2 dagen met veel groenten erdoor.
Voor de weegschaalzoekers, bij de Dirk is er een smartscale voor 12,99 Hij klopt in elk geval met de meting van de sportschool. Al weet ik nog niet of ik op dit moment daar heeeel blij mee ben Wetende dat t de slechtste week is (hormonen, gewicht gaat bij mij altijd behoorlijk up and down in een maand) t blijft in koers en dat was mn doel. Nu nog omlaag, dat is stap 2. En vandaag is nou niet een lekker dagje om met kleine man ff lopend boodschappen te gaan doen. Dit weer vraagt om stoofschotels.
Die 2 weken en 3 dagen gaat je echt lukken hoor @Mamafiets! Tijdens hectische periodes lukt het me ook minder goed. Het is ook gewoon lastig soms, bij mij zullen er zeker ook nog wel mindere tijden komen. Ontbijt klinkt iig goed en gezond Vandaag ging het bij mij redelijk goed. Ontbijt: schaaltje griesmeelpap Lunch: linzensoep met veel groenten Avondeten: pasta met groenten en (lams)spekjes Geen fruit meer, heb ivm de warmte vooral zin in water nu. Ik haal het morgen wel weer in
Gisteren na 10 uur 's avonds besloten man en kinderen nog dat ze zin hadden in een ijsje Gelukkig had ik m'n tanden al gepoetst. Er ligt nog wel een ijsje voor mij in de vriezer maar die bewaar ik voor vrijdag. Ontbijt: yoghurt met havermout en gemalen amandelen en lijnzaad en 2,5 abrikoos Lunch: brood met hummus, een gekookt ei, restje salade en kop bottenbouillon Avondeten: maaltijdsoep (parelgerst, kikkererwten, groenten, vlees)
Goed bezig @citroenrasp! Gisteren: O: magere kwark M: bruin pistoletje met kaas en ei T: speculoosje A: 2 stokbroodjes en pasta met Bolognese saus Gisteren zat ik op -9,2 echt heel blij mee! Ik merk dat alle kleding mooier zit, nu nog goed slapen en ik ben helemaal blij.