Minder snoepen en snacken

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 5 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Afgelopen twee weken weer wat strenger geweest en 3 kg afgevallen. Druppel op een gloeiende plaat, maar goed :o::roflmao:

Vrijdag vertrekken we naar Portugal voor 2,5 week. Normaal kom ik dan echt 5 kg aan ofzo :eek:, mijn doel is nu;
    - meer groente/fruit/yoghurt eten tussendoor
    - iedere dag een wandeling en/of baantjes trekken in het zwembad
    - op gewicht blijven of minimaal aankomen (max 2,5 kg)

Ik meld me over 3 weken weer :roflmao:

2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    Wat goed zeg! Hier gaat het wat minder. Tenminste, met het eten gaat het goed maar de afgelopen twee weken niks afgevallen :rolleyes: Ik hoop maar dat het door de warmte komt ofzo. Wel frustrerend als je zo je best doet en er helemaal niks af is :| Misschien eet ik zelfs wel te weinig, heb nu niet echt zin in veel eten. Dat kan het afvallen natuurlijk ook in de weg staan.

Hopelijk kom je niet al te veel aan in Portugal.

Magnolia29 vindt dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Wat goed dat je 3 kg kwijt was! Ik snap je gevoel, dat had ik voor de vakantie ook. Ik heb op vakantie iedere dag gekozen voor een maaltijd met weinig koolhydraten, dus ontbijt of lunch met magere kwark/ skyr en fruit.
    Met uit eten heb ik vaak een salade gekozen (waren heerlijk!) en een paar frietjes van de kinderen mee gegeten. Ik heb niet het gevoel dat ik veel heb moeten laten staan.

Ik heb wel ook 3x per week gesport, dus dat zal ook wel geholpen hebben.

Veel plezier op vakantie!

Magnolia29 vindt dit leuk.
  4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Vervelend is dat. Heb je de de mogelijkheid om ook meer te bewegen/ sporten. Of is dat gezien de warmte niet te doen?

5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    Ik loop ongeveer 2 uur per dag, dat is nu wel het maximale wat me lukt. Dat is niet alleen ivm warmte, hoewel ik door de warmte wel extra veel spierpijn heb/moe ben.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.387
    30.702
    113
    Vrouw
    We zijn op vakantie :)
    En ze hebben hier woest lekkere apfelstrudel :eek::p

Maar als compensatie zijn we wel actief.

Magnolia29 en citroenrasp vinden dit leuk.
  7. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.114
    1.182
    113
    Vrouw
    Het is hier drama helaas...

Waar het in het voorjaar zo goed ging heb ik een flinke terug val.

Ik eet me een ongeluk en zo in de vakantie kom ik ook niet aan mijn beweging toe. Ook niet aan de rust met de kinderen om me heen.

Gevolg, veel meer pijn en extra kilo's.

Wat heb ik toch een ongelooflijke piep hekel aan vakantie. Helpt niet mee dat de kids vakantie ook maar niets vinden en liever naar school gaan.

Overigens is de zomer hier altijd de moeilijke periode qua afvallen en eten. Uit het ritme raken doet mij duidelijk geen goed

8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Heb je misschien de mogelijkheid om toch een uur in te plannen om je beweging te doen? Ik ga op hele verschillende momenten, een uur na het eten (liever niet, maar soms is het niet anders) savonds om 21:00 uur of juist sochtends om 7:30 uur. Maar ik wil 3x per week blijven hardlopen, dus dan maar zo.

Qua eten vind ik het ook lastiger, ik ben stabiel gebleven, daar ben ik blij mee, maar liever gaat er nog 4 a 5 kilo vanaf.

9. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Het gaat hier nog steeds lekker, ik heb echt geen moeite meer om gezonde keuzes te maken. Het zit in m’n systeem. Ik val nog steeds af zonder er moeite voor te hoeven doen, echt heel fijn. Ben inmiddels 8kg kwijt. Vind m’n gewicht wel prima zo, als er nog meer af gaat is dat prima, maar m’n focus gaat nu naar het strakker krijgen van m’n lichaam (voor zover dat nog te realiseren is :roflmao:)

10. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.674
    18.750
    113
    Vrouw
    Ik ga weer de andere kant op.
    In mijn eten is amper wat veranderd (geen dieet gevoel) maar ik heb toch wel wat zaken die afvallen zo goed als onmogenlijk maken.
    In mijn agenda staan de komende 3 weken dan ook heel wat afspraken staan (diëtiste, endocrinoloog, echo, fysische geneeskunde ,longarts, slaaplabo , cardioloog en bloedafnames).

Ik weet dat ik op vlak van eten het echt goed doe maar de rest wil helaas minder mee.

11. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Hier gaat het ook superslecht. Zit niet lekker in mn vel en daardoor ook geen zin en energie om gezonde keuzes te maken qua eten.
    Ik hoop dat t snel overgaat, want het blijft nu elke keer een cirkeltje.

12. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Dat klinkt allemaal niet fijn. Succes/sterkte.

13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.387
    30.702
    113
    Vrouw
    Hey dames.
    Vakantie is voorbij. Ik heb me daar niet in gehouden. Dus nu mag ik me hier weer melden :roflmao:

Nieuwe beginstand is 79 precies. BMI 29,7. Werk aan de winkel dus.

Vandaag nog een beetje rommelig en we moeten nog boodschappen (ga ik zometeen verzinnen)maar morgen begin ik echt. (Ja echt :p)

Vamdaag:
    Brunch: groot glas yoghurt met vers sinaasappelsap en een ham kaas croissantje
    Tussendoor: we gaan zometeen naar schoonma, dus ws een paar snoepjes/dropjes
    Avond: ikmoet het nog halen, dus kan nog veranderen, maar denk aan krieltjes in de schil met een filetlapje en salade.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.674
    18.750
    113
    Vrouw
    Ik ben terug bij de diëtiste geweest.
    Het was een andere (de vorige is gestopt) met een totaal andere visie dus wel wat aanpassingen.

Geen spelt meer bij ontbijt maar gewone zaden mengeling.
    Geen tussendoor meer in de voormiddag.
    100g fruit is voldoende, beetje meer mag maar heb ik niet nodig.
    Tussendoortje in de namiddag mag een gewone koek zijn (1 prince koek ,3 Maria koeken of 3 boudoirs gaf ze als voorbeeld) maar 1st 4 noten eten .
    Middag eten starten met rauwkost of soep.

1 keer om de 2weken mag ik frietjes eten en dan neem ik maar wat ik wil.

Verder zou ze ipv gezondere alternatieven eventjes gewoon geen alternatieven nemen maar het bij de basis houden.
    Mss heeft ze hierbij wel een punt. Bij de vorige mocht er veel en die gaf een hele lijst met gezondere versies van zaken die je mss minder nodig hebt.

Dus 1st afvallen is strikt en pas als ik op gewicht zit zou ze terug andere zaken jnvoeren.

Dubbelgeluk en Mamafiets vinden dit leuk.
  15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.387
    30.702
    113
    Vrouw
    Klinkt goed @Neuzeke Ben benieuwd naar hoe dit gaat bevallen
    En het resultaat.

Ik had hierboven te weinig opgeschreven. Kreeg trek in de middag, dus het laatste chocoladecroissantje gegeten.
    En zojuist na het hardlopen (5 km lekker kunnen lopen :)) een bakje yoghurt met verse frambozen uit de tuin.

Morgen begin ik echt. Maar vandaag was al heel redelijk, croissantjes en dropjes daargelaten.

16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.674
    18.750
    113
    Vrouw
    Ja ik denk dat dit het zetje is om.terug echr te gaan afvallen.
    Nu bleef ik zo wat dobberen tussen de 78 en 83 en eigenlijk is dat nog te veel voor mij.
    Dus als ik nu eens richting de 73 kan gaan door een aantal weken echt flink op te letten en dan terug over te gaan naar wta ik voorheen deed en gewoon te eten maar de gezondere zaken kiezen komt het wel goed volgens mij.

Mamafiets vindt dit leuk.
  17. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Klinkt als een goede aanpak! Hier is er 9 kg af met zo’n strikte aanpak. Nu sta ik even stil, maar wel stabiel, omdat ik inderdaad weer tussendoortjes neem die niet de beste keuze zijn, maar ik ga volgende week weer verder voor de laatste 5 kilo. Dan wordt het ook echt weer strikt. (Deze week is ook mijn zoontje zijn verjaardag, laatste vakantie week en nog wat redenen waardoor ik het mijzelf niet te ingewikkeld wil maken).

18. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.674
    18.750
    113
    Vrouw
    #2878 Neuzeke, 14 aug 2023
    Laatst bewerkt: 14 aug 2023
    Ja ik start nu al een beetje maar ga er pas volledig voor vanaf 1 september. Mijn man heefg nog verlof de vanaf de 21ste en ga het mij ook niet moeilijk maken. Eens we terug in ons school en werk ritme zitten lukt dat allemaal al veel beter.

Vanaf september ga ik ook zwemmen 2 keer per week dus dat zal ook extra helpen.

19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.387
    30.702
    113
    Vrouw
    Vandaag zoals beloofd een verse start.

O: skyr met pompoenpitten en blauwe bessen met een klein beetje honing
    T: koffie en water
    L: meergranen pistolet met 30+kaas, komkommer en tomaat
    T: water
    D: pittige kip (met sambal en chilisaus gemarineerd) met ijsbergsla, tomaat, komkommer, paprika, feta en volkoren stokbrood.

Pfff. Ben vandaag weer gestart met werken, maar 't valt niet mee om na de lunch terug naar boven te gaan :roflmao:
    Ritme is nog ver te zoeken.

20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.674
    18.750
    113
    Vrouw
    Mijn.menu vandaag.

-Optimel , fruit, zaden en pitten.
    -Paprika soep, toast met gerookte zalm en avocado
    - 4noten, stukje chocolade en water
    - Gegrilde kip met salade, gebakken champignons en oven aardappelen.

Deze avond ga ik een drankje doen met vriendinnen. Normaal zou ik voor een zoete mocktail gaan maar nu word het toch wat anders.

Deel Deze Pagina