Ontbijt: 3 volkoren pannenkoekjes, 2 dubbele met chocoladepasta ertussen en 1 met roomkaas/pruimenjam, 1 glas karnemelk Lunch: pasta met groenten Avondeten: linzenstoof met groenten Ergens tussendoor nog fruit (druiven, appel of watermeloen).
O: yoghurt met blauwe bessen en muesli L: boterhammen. Ik kijk straks nog wel wat ik erop doe. Minimaal wat rauwkost erbij. D: ik ga tomatensoep met mascarpone en basilicum maken. Lijkt me met wat bruin stokbrood erbij vullend genoeg.
Klopt ook best aardig voor mij En eigenlijk is dat juist ook een kracht he. Niet opgeven, maar gewoon voor de zoveelste keer weer opnieuw beginnen.
Morgen ga ik even boodschappen halen voor wat andere tussendoortjes en broodbeleg. Ik merk dat het me al snel begint te vervelen, als ik wat vaker voor dezelfde dingen kies, maar tegelijkertijd voelt het ook "veilig". Als in: ik weet hoeveel calorieën er ongeveer inzitten en dat ik dat gerust kan pakken. Ik ben geen liefhebber van zoet broodbeleg, en wil niet al te vaak vlees eten. Vandaag dat ik al gauw op een cracker met kaas of smeerkaas terug val. En ik merk ook dat de afgelopen 3 dagen wat gehaaste verliepen door afspraken. Dan neem ik mijn tussendoortjes maar niet, wat ervoor zorgt dat ik later op de avond meer trek heb. Tot nu toe heb ik er niet aan toe gegeven, maar helemaal lekker zit het me niet. Dit gaan we dus anders doen. Ik denk dat ik vanaf morgen ga preppen. Denk dat het dan wat gemakkelijker wordt. Vandaag: O: 2 crackers met kaas Latte machiatto T: appel L: overgeslagen, want tandartsafspraak op een rottige tijd T: cup a soup tomaat Later op de middag nog een latte machiatto A: pompoen lasagne met ricotta en geitenkaas. Ik heb zin in een toetje, dus ik denk dat ik later op de avond nog een schaaltje Griekse yoghurt neem. Verder 2 liter water gedronken.
En nu is het avond. Jongste ligt op bed (og eigenlijk hoor ik hem nog stommelen in zijn kamer). Man en oudste zijn naar PSV. Ik ben best tevreden over mijn productieve dag (keuken poetsen, kamer oudste opmeten, muurverf en rollers gehaald, met jongste naar de kapper geweest en lekker gekookt) Dus nu op de bank met een dekentje, een klein glaasje port en 3 dadels (manmanman wat vind ik dat een lekkere combi ) Deze valt dus onder de categorie, heel veel zin in, dus intens genieten van een beetje.
Menu van vandaag was: O: 2 crackers, 2 eieren Latte T: banaan Cappucino L: 2 crackers met surimisticks Cappuccino T 1 evergreen (de andere uit de verpakking bewaar ik voor morgen A: Bloemkool met kikkererwten en quinoa uit de oven met een dressing van yoghurt, knoflook, kerrie en citroensap 1 liter water. Ga zometeen nog meer water drinken. En misschien vanavond nog een snack
Vandag was ook een goeie dag. Ik heb naar mijn gevoel voldoende gegeten. En flink bewogen. Hebben jullie ook gauw de neiging om te snel te willen gaan, en daardoor juist de "beginnersfout" te maken door te weinig te willen eten? Ik merk zelf dat dat echt wel een dingetje is hoor, al probeer ik hardnekkig erop te letten juist niet te weinig te gaan eten. Ook met de weegschaal zit ik in m'n hoofd. Het liefst zou ik iedere dag wel willen wegen. Doe ik natuurlijk niet, anders heb ik gelijk een pestbui als ik de dag van wegen 0,5 kg meer weeg door bv vocht of menstruatie dan de dag er voor. Het blijft wel een beetje een lastig dingetje... Maar goed. Vandaag ging goed O: 2 crackers met kaas Latte T:appel Koffie Melk en suiker L: 2 crackers, 2 hardgekookte eieren. Koffie melk en suiker T evergreen A: 3 tacos met gehakt, kruiden, sla, bruine bonen, wat stukjes tomaat Over de dag genomen ook 2 liter water En net 2 uur gewandeld met partner
Ik heb twee heel slechte dagen achter de rug (gisteren en eergisteren). Man had boodschappen gedaan over de grens en daar zaten nogal wat verkeerde dingen tussen. O.a gebakjes. En heel wat teveel gegeten dus Maar vandaag weer met frisse moed er tegenaan. Ontbijt: schaaltje yoghurt met banaan en een eetlepel gemalen amandelen Lunch: twee sneetjes geroosterd wit brood (zat dus ook tussen die boodschappen) met ketchup en een gebakken ei Avondeten: restje spaghetti met kikkererwten, rode saus en aubergine Later op de avond nog twee (kleine) appels Hoop dat het morgen net zo goed gaat als vandaag
@Kat1981: elke dag wegen kan wel, als je het dan bijhoudt dan komt er als het goed is een patroon in. (Gewicht gaat altijd op en neer, het gaat nooit in een rechte lijn). Vanmorgen op de weegschaal gestaan (na bijna 3 weken vakantie) en ik weeg nog hetzelfde als ervoor. Ben heel trots op mezelf.
Ja, herkenbaar. Dat komt bij mij door eetstoornissen uit het verleden. Ik moet mezelf soms wel dwingen om een x aantal calorieën te eten, omdat het anders echt te obsessief wordt. Het wegen was ook heel lang veel te obsessief. Gelukkig lukt het me nu om minder vaak te wegen. Bijvoorbeeld: ik woog me laatst toen we terugkwamen van vakantie (vorige week donderdag). Daarop nam ik me voor om me pas weer te wegen op de dag dat de kinderen weer beginnen met school, 15 september. Tot niet zo lang geleden had ik dan tussendoor echt de drang gevoeld om me te wegen maar dat heb ik gelukkig niet meer zo.
Hoi Dit topic was ver weg gezakt. Hoe gaat het met jullie? Hier een stevige dip. Ik ben op korte fietsvakantie geweest met mijn moeder. Was genieten. Omdat zij niet meer in kleine kruiptentjes kan (en grote tenten niet achterop de fiets passen) hadden we een b&b en hotel geboekt. Dus 2 dagen lang terrasjes, luxe ontbijtjes, heerlijk uiteten. En natuurlijk fietsen door een prachtige omgeving met afwisselend rivierenlandschap, bos, heide en boerenland. Anyway.... ondanks 150 km in de benen met wat heuveltjes (sallandse heuvelrug) in 3 dagen een kilo erbij. En dan kan ik mezelf wel voor de gek houden met het spieren opbouwen verhaaltje. Maar ik denk dat we toch vooral de buikspieren gevoed hebben op de terrasjes En het vervelendste. De suikerverslaving is in volle omvang terug. Ik probeer nu weer even alle toegevoegde suikers te mijden. Maar .... mijn dag tot nu toe: O: yoghurt, aardbeien, muesli T: mini krentrnbol L: 2 volkoren boterham met philadelphia en komkommer. 1 volkoren boterham met vruchtenhagel Sja.... die laatste was gewoon puur suiker op brood (smoes: ik ben ook heel moe). Vanavond wil ik iets maken met de rode bieten die nog liggen. Moet nog bedenken wat. En als iemand de gouden tip heeft om van de suikercravings af te komen ... Behalve dan gewoon laten staan. Dat had ik zelf natuurlijk ook al lang bedacht. T is gewoon verrekte lastig.
Het is ook heel lastig, maar een verslaving houd je in stand door suiker te blijven eten. Dus idd de enige oplossing is het niet nemen. Zou ook zeker uitkijken met krentenbollen. Die bevatten ook veel suiker, vergelijkbaar met een donut geloof ik (als het niet meer is).
Hier ook weer volle bak suikerverslaving. Kan de knop ook niet omzetten door de temperaturen, heel irritant en behoorlijke smoes maar t lukt echt niet. Straks weer kha, dan lukt t wel weer.
Ja klopt hoor. Ik weet het ook. Maar 't is gewoon lastig. Heb het even opgezocht van die krentenbol. 100g krentenbol: 31 g suiker 100g donut (zonder glazuur): 5 g suiker Donut bevat wel een stuk meer calorieën (door vet lijkt me, en niet de goede vetten vrees ik) Goed... weten we dat ook weer Niet dst ik dacht dat krentenbollen vooraan in de tij van gezonde tussendoortjes staan hoor. Maar 't is meer suikers dan ik dacht. Jammer. Hapt zo lekker weg.
Ik weet er alles van, heb al zo vaak pogingen gedaan, en viel altijd weer terug in het oude patroon. Heb nu sinds maart de knop echt omgezet, en ben niet meer terug gevallen. Ben nu 10kilo kwijt zonder er echt moeite voor te doen.
Ja het maakt een donut natuurlijk niet ineens gezonder Haha, die bevat idd veel vet en daardoor veel calorieën, maar het laat je wel zien dat de tussendoortjes die vaak als gezond gezien worden, helemaal niet gezond zijn. Neem bv mueslirepen, sultanas, ontbijtkoek of liga ofzo, die zal je sneller pakken dan een gevulde koek of stroopwafel, terwijl er eigenlijk vrij weinig verschil in zit.
Heee allen, Hier ook even een update. Het gaat redelijk goed qua eten. Meestal goeie dagen met veel groente/fruit/water. Af en toe wat ongezonds maar een heel verschil met daarvoor. Daarnaast haal ik elke dag wel mijn 10.000 stappen!! Vind het resultaat alleen echt niet leuk... na een ruime week ben ik 0.3 gr aangekomen en is mijn vetpercentage gestegen snap er niks van. Misschien wil ik te snel.. maar dit demotiveert wel zeg!
Dat is echt vervelend als het resultaat niet overeenkomt met de inspanning. Kan het zijn dat je extra vocht vasthoud door het warme weer of maandelijkse perikelen? Gooi de handdoek niet in de ring! Volhouden is vaak toch het beste om door die dip heen te komen. Of nog eens heel kritisch kijken en bijhouden wat je nu echt eet. En wat je zou kunnen aanpassen nog. Succes!
Je hebt gelijk, thanks voor je woorden! Gisteravond nog een bakje chocopinda's achterover gegooid en er nu weer tegenaan!jij ook succes!