Minder snoepen en snacken

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 5 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Ik heb me vanmorgen nog eens gewogen en mijn weekend-kilo was zomaar helemaal verdwenen. Ondanks een nog verre van optimaal eetpatroon :D

Zal vocht zijn geweest door grotere suikerinname (veel frisdrank tussendoor gehad dat weekendje weg) en extra alcohol wat ik normaal ook niet/weinig neem.

Dus nu proberen de suiker weer te laten staan en ik zit weer op de goede weg.
    Daarvoor ben ik de eetmeter weer gaan gebruiken. Even focus en een duwtje in de goede richting.

Vandaag:
    O:
    Screenshot_20230907-124415_Mijn Eetmeter.jpg
    L:
    Screenshot_20230907-124451_Mijn Eetmeter.jpg
    D: hete kip met paprika, courgette, champignons, ijsbergsla, tomaat, feta en volkoren stokbrood

Ingevoerde waarden zijn geschat. Had geen zin om helemaal de weegschaal er weer bij te pakken.

Bijgevoegde bestanden:

citroenrasp vindt dit leuk.
  2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Vanmorgen opgestaan met hoofdpijn. Dus een rommelige dag. Laat ontbijt (12 uur) en weinig beweging.

O: 2 crackers met philadelphia en komkommer
    L: yoghurt met blauwe bessen en muesli
    D: restje gember wortelsoep en salade gerookte kip, ijsbergsla, komkommer, ananas met dressing van mascarpone en limoensap. En een naanbroodje met zadziki

Morgen ga ik starten met project gezond. Een app met dagmenu's en recepten. Ik zal het niet altijd naar de letter volgen maar het zo goed mogelijk inbedden in ons gezin. Boodschappen zijn gedaan/besteld. Dus ben benieuwd wat het gaat brengen.

3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Hier gaat het stabiel met bijna -/-10kg sinds begin juli en ik laat er niet veel voor staan. Wel moet ik even motivatie vinden om de laatste 4 kilo kwijt te raken… dat valt nog niet mee. Ik was vorige week ziek en dan haal ik mijn energie vaak uit de verkeerde dingen. Komende week weer netjes gaan doen.

Neuzeke vindt dit leuk.
  4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Netjes @Dubbelgeluk
    Bij ziek zijn gaat het bij mij ook altijd fout. En om een of andere manier heeft ziek zijn bij mij zelden het effect van verminderde eetlust.

Succes weer!

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Goed zo ne vrij vlot ook.

Hier gaat het ook prima.
    De eerste kwakkel kilo's zijn er af dus ik heb net zoals de vorige keer nog een 5 tal kilo te gaan en dan is het voor mij prima.
    Ik denk wel dat het lukt op deze manier, stukje strenger dan bij de vorige maar om af te vallen vele beter.

TotalBella vindt dit leuk.
  6. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Succes allemaal weer, dames.

Hier gaat het redelijk goed.
    Afgelopen week niets afgevallen, maar ook niets bijgekomen.
    Aangezien we gisteren op een festival waren, waar ook de nodige drankjes bijwagen en het eten niet supergezond was, was ik er toch wel blij mee.

Het scheelt wel dat het ontzettend warm was, en er flink gedansd is, en we continue onze waterfles hebben bijgevuld.

De week ervoor was ik 1.1 kg kwijt,
    Niet aangekomen. Dus dit is m'n totale gewichtsverlies in 3 weken

7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Een ruime kilo in drie weken, waarin dus ook een festival, is mooi vind ik.

Ik heb -0,8 in drie weken. Daar zit een weekendje weg en een verjaardag in. Dus al met al ook niet heel ontevreden.
    Vooral dat weekend hakte er wel in met 2 hotelovernachtingen inclusief uit eten en uitgebreid ontbijt. Ook veel gefietst. Dus dat compenseerde een beetje.

Maar het allerbelangrijkste was drie dagen helemaal ontspannen en kwaliteit tijd met mijn moeder.

Komende 3 weken hoop ik wel iets meer kwijt te raken. Dus we gaan ons best maar weer doen.

tassie1980 vindt dit leuk.
  8. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Hoi dames,
    Hoe gaat het met de rest van jullie?
    Hier gaat het vrij goed.
    Ben weer wat afgevallen.
    In totaal 2,3 kg

Merk wel al dat ik koekjes, gebak en andere zoete dingen gemakkelijk kan laten staan. Ik vind de hartige dingetjes wat lastiger.
    Kaasblokjes, plakje worst, dat soort dingen

Dubbelgeluk en TotalBella vinden dit leuk.
  9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier ga ik ook weer goed. Inmiddels niet meer elke avond zo de drang enorm te snaaien. De knop is weer om zeg maar. Nu -2,3 kilo. Nog 7,4 te gaan!

Dubbelgeluk en TotalBella vinden dit leuk.
  10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
    Goed bezig @Liekje81 en @Mamafiets!

Ik moet nu mezelf echt bij elkaar rapen, de afgelopen tijd leek het helemaal mis te gaan.
    Mijn 2 vakantiekilo's zijn er nog niet af, sterker nog, er zijn er nog 3 extra bij :cry: Pfff. Dus nu weer even streng zijn voor mezelf. Gelukkig zitten we weer redelijk in het schoolritme van de kinderen, alleen morgen is het een feestdag en zijn ze dus weer vrij. Vind dat zo lastig, vooral wanneer je net een beetje aan een nieuw ritme gewend bent.
    Vandaag at/eet ik:

Ontbijt: yoghurt met havermout en gemalen amandelen en lijnzaad, en een appel
    Tussendoor: een paar dadels (eerste van het seizoen dus extra lekker), thee
    Lunch: broodje met pindakaas en smeerkaas en wat rauwkost erbij
    Avondeten: couscous met een stukje vlees en groenten
    Later op de avond nog wat druiven

11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Wat balen @citroenrasp dat je weer bent aangekomen. Het kan ook echt lastig zijn terug in het ritmecte komen.
    Je eetlijst van vandaag ziet er wel heel gezond uit. Ga zo door. Dan komt het vast goed :)

Hmmm. Verse dadels. Dat vind ik zo lekker. Maar hier moeten we het meestal van de gedroogde variant hebben. En zijn ze echt voor de af en toe.

Vandaag ook een dipdagje. Veel stress met vermoeide/zieke kinderen en werkstress. En vanavond ook nog ouderavond. Maar probeer het binnen de perken te houden.

O: 2 volkoren boterhammen met appelstroop en kaas
    T: appel
    (Tegen deze tijd had ik ook al 7 espresso op :eek:)
    L: bakje kwark met blauwe bessen. 2 volkoren beschuiten met kaas. 1 beschuit met witte hagelslag. En bij het opruimen "stiekum" een lepeltje chocopasta :oops:
    D: wraps met avocado, baconreepjes en tomaat

12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
    Mamafiets vindt dit leuk.
  13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Ik had het nodig :roflmao::roflmao::roflmao:
    Zijn wel de mini-nespresso- bakjes. Onze bonenapparaat is in reparatie, dus we moeten het even met die cupjes doen. 1 kopje is niet meer dan een slok :rolleyes:

Zal blij zijn als m'n machientje weer terug is. Scheelt ook veel afval van al die losse cups :|

14. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Hoi dames. Dit topic is weer iets te ver weg gezakt. Hoe gaat het met jullie?

Ik ben een paar dagen ziek geweest. Heel druk geweest. Uit lunchen geweest. Veel emoties te verwerken gehad.
    Maar nu weer een soort van op de rit. Eten ging in elk geval goed vandaag.

O: havermoutpap met banaan en chocolade
    L: 3 volkoren boterhammen met pindakaas en appelstroop.
    D: sate van varkenshaas met pindasaus en boontjes.

15. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik krijg de knop momenteel niet om, gebeurt teveel in m'n leven o_O
    Smoes, I know.

16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Maar soms is dat gewoon ook even zo. Wees niet te hard voor jezelf. En dan komt er wel weer een tijd dat he wel kan focussen op gezond eten.

Spoetnik vindt dit leuk.
  17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Ja maar ook niet erg, als je het zelf beseft.
    Als je een heel jaar door smoesjes gebruikt, dan word het een lachertje maar soms is het gewoon niet de moment of lukt het niet om de klik te maken.

Ik heb echt niet veel kilo's meer te gaan maar heb wel besloten dat het de laatste keer was, dat ik dieet.
    Als mijn lichaam steeds naar een gewicht tussen de 80 en 85 gaat, is dat mss gewoon het gewicht dat voor mij prima is.
    Je kan zo bezig blijven, uiteindelijk woog ik alleen tijdens mijn ziekte periode rond de 70.

Spoetnik vindt dit leuk.
  18. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.060
    4.315
    113
    Hoihoi, checkt na maanden weer in.
    Ik was na de bevalling echt goed bezig en moest nog maar 1,5 kilo tot mijn startgewicht. Maar ben toen met medicijnen gestart en daar echt veel van aangekomen. Kreeg daar enorme vreetbuien van. Nu ben ik gestopt en bijna medicijn-vrij. Dus sinds deze week weer gestart met gezond eten.
    Volgende week een detoxkuur om alles op te schonen. Ik heb zoveel troep moeten slikken even alles resetten. Deze week zit ik in de opstartfase van de detox, dus de calorieën zijn al beperkt.

8:00 water met citroen
    09:30: Proteïnemeal
    12:30 Proteïnemeal en een appel
    15:30 snoeptomaatjes en 3 mejouldadels
    18:00 pompoen tomatensoep.
    Verder een kop groene thee en veel water met citroen

Mamafiets vindt dit leuk.
  19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Gisteravond even weer lekker gesnackt. Ouderwetse zaterdag met een serietje, glaasje port en toastjes met blauwe kaas en paté :)

Vandaag weer redelijk braaf. Hoewel ik met de lunch heel zoete zin had.

O: 3 volkoren boterhammen met philadelphia en komkommer
    L: 3 volkoren boterhammen. 2 met vruchtenhagel en 1 met pure hagelslag
    T: appel
    A: stamppot van aardappel, eoryrl en pastinaak met ern klein gehaktballetje en een beetje jus (braadvocht van de ballen met een uitje erdoor)
    Toetje: yoghurt met een peer.

Fanne vindt dit leuk.
  20. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.060
    4.315
    113
    Vandaag begonnen met de detoxkuur. Scheelt denk ik enorm dat ik vorige week al afgebouwd hebt, want deze dag ging prima. En het zijn niet alleen sapjes. Vooral pure producten.
    Ik heb het ontbijt opgeschoven en pas op mijn werk genomen, omdat ik bang was voor een gevoel.
    08:00 water
    09:30 spinazie-appelsmoothie
    12:00 salade spinazie, tomaat, cashewnoten, basilicum
    14:00 handje snoeptomaatjes
    16:00 peer(eigenlijk m'n tussendoortje van 's morgens)
    18:00 spinaziesoep

Morgen een bietjesdag

Deel Deze Pagina