O: kwark met bosvruchten L: paar stukjes stokbrood met divers hartig beleg en 2 mandarijnen T: appeltaart T: 4 glazen wijn, wat nootjes en een bitterbal D: halve pizza en wat rauwkost Met name de wijn hakt erin
O: 1 volkoren schnitt broodje met jonge kaas T: Niks L: Flink wat hapjes tijdens de ‘hapjeslunch’. Een mix van verschillende soorten worst en kaas, stukjes stokbrood met verschillende dips, gehaktballetjes, 1 piccolini, wat hapjes uit de airfryer en wat rauwkost. De zoete dingen heb ik wel overgeslagen T: Een zwarte koffie A: Nasi goreng, gewokte sperziebonen en een handje Java kroepoek T: Een zwarte koffie Vanavond een glaasje cola zero, maar verder niets meer, denk ik.
Goede dag vandaag! L: skyr met noten & gedroogde cranberries+ 1 tosti kaas/salami met bruin brood T: klein kinder zakje Haribo beertjes D: gekookte aardappelen met bloemkool uit de oven met kaas & hamburger. Schaaltje magere vruchtenyoghurt T: 2 blokjes pure chocolade bij de (zwarte) koffie Qua drinken, drink ik doorgaans de hele dag water, thee en zwarte koffie (4/5 kopjes p dag).
Geen gezonde dag vandaag. Gisteren laat thuis (wel erg leuk gehad). Heel weinig en slecht geslapen. Dus erg moe en nergens zin in. O: volkorenbroodje met ham en kaas en yoghurt met vers sinaasappelsap L: kleine loempia D: pizza T: stuk kruimel pudding vlaai
Een gekke dag vandaag qua eten O: 1 mini chocoladebroodje, een inimini croissantje en een flinke portie fruit (mix van banaan, appel, kiwi gold, blauwe bessen en frambozen) Op verjaardag bij mijn schoonmoeder: T: Een klein puntje appeltaart, 2 zwarte koffie T2: 4 stukjes rookvlees met ei Door gereden naar mijn eigen moeder T3: Nog een zwarte koffie Einde van de middag thuis en erg trek, dus toch nog maar wat gegeten. L: 1 volkoren schnitt broodje met jonge kaas en rucola T: Niks A: Massala kip met kousenband, ei en aardappel, daarbij een rotivel
O: 1 kaiserbroodje met kaas en komkommer, 1 kaiserbroodje met paté L: salade met veldsla, geitenkaas, noten, granaatappel en appel T: 2 mandarijnen D: 4 boterhammen, 2 met paté en 2 met kaas. We waren in het zwembad, honger! Maar dus zelf wat eten meegenomen, i.p.v. de patat daar. T: sinaasappel Denk dat ik zo nog wat rauwkost pak.
O: brinta L: witlofsalade met 2 gekookte eitjes en kip curry (restje van de kip curry salade uit bakje van de plus gebruikt als dressing) T: appel T2: klein blokje melkchocolade D: hete kip (sambal, sojasaus, chilisaus) met paprika, champignons, feta, ijsbergsla en tomaat . Radler 0.0 minder zoet om te blussen. Ben echt blij met die radler minder zoet. "Vroeger" had ik bij dit recept graag een "echt" biertje. Maar deze vind ik een uitstekende vervanger
Vandaag een prima dag O: Een bakje Skyr en een banaan T: Een koffie verkeerd (met magere melk) en 2 mandarijnen L: Een kommetje kippensoep, 2 volkoren, getoaste boterhammen met hummus T: Een zakje mini maiswafels met italiaanse kruiden A: Een (bij ons thuis ) zeldzaam AVG’tje: een kleine gehaktbal (uit de slowcooker, zo lekker!), spinazie en wat gekookte aardappels
Hier ook een prima dagje: O: kwark met appel, rozijnen en kaneel L: witlofsalade met ei, appel, rozijnen en noten D: flammkuchen met zure room, appel, ui en brie. Doperwten ernaast. Daarna nog 2 happen chocolade mousse die de jongste liet staan. @Sado heb je een recept van de gehaktballen?
Zeker! https://www.eetspiratie.nl/gehaktbal-uit-de-jus/ Ik doe ze wel wat langer in de slowcooker dan het recept aangeeft; +/- 6,5 uur (op low)
Hier ook een goede dag! Wij hebben tegenwoordig dat de lunch door werk verzorgd wordt & ook veel gezonde dingen dus dat is fijn L: beetje couscous salade, 2 donker bruine boterhammen 1 met eiersalade & 1 met kaas, tomaat, rucola en komkommer. Bakje gemengd fruit. T: 1 mandarijn en een banaan D: 2 Burrito's & een schaaltje magere vruchtenyoghurt T: 2 blokjes pure chocolade Ik had gisteravond ook nog een fiets workout van een halfuurtje gedaan op de Tacx met Zwift & nog een kwartiertje krachtoefeningen voor mn knie. Nu spierpijn, wordt gelijk gestraft voor t feit dat ik veel te lang niks gedaan heb
Omdat dat minder lekker is. Ik vind de combinatie van fris bier met hete kip gewoon echt genieten. En de 0.0 minder zoet zitten maar weinig calorieën in. Dus daar hoef ik het niet voor te laten.
En weer een prima dagje (hoewel de dag natuurlijk nog niet voorbij is): O: kwark met bosvruchten L: salade van veldsla, mozzarella, tomaatjes, groene appel en nootjes T: 2 mandarijnen D: traybake van zalm, krieltjes en een groente mix (o.a. champignons, paprika, broccoli, wortel) Vanavond misschien nog wat fruit.
Kipfilet marineren in een half potje sambal en een flinke scheut chilisaus. Dan een uitje fruiten en wat champignons bakken. Kip aanbraden. Daar paprika en/of courgette en/of aubergine (of qat je maar lekkere groente vind om mee te bakken) erbij. Even laten pruttelen. En dan feta erover kruimelen. En los ernaast ijsbergsla en tomaat en/of komkommer.
Prima dag weer, gaat weer de goede kant op Vanavond nog een klein bakje popcorn of chips op de bank, denk ik. O: Een bakje Griekse yoghurt en een banaan T: 1 mandarijn L: Een salade met slamix, carpaccio, komkommer, tomaat, beetje kaas, zonder dressing T: Niks A: Penne all’arrabbiata, met een salade
O: brinta L: courgettesoep, 2 bruine boterhammen en een bakje gemengde salade. T: miniwrapje met sate (werd uitgedeeld op het werk) D: minikriel in de schil met hamburger en spinazie Toetje: klein pannenkoekje met hagelslag
Slechte dag qua tussendoortjes L: Klein beetje skyr met noten & 1 kaastosti met bruin brood en klein beetje curry T: te grote slechte chocolade koek op werk, was vers gebakken (nog beetje warm) & veel te lekker Later nog stukje taart omdat collega jarig is morgen. D: Gebakken aardappeltjes, witte bonen in tomatensaus & kip schnitzel. Klein schaaltje appel kaneel vla. T: 2 blokjes pure chocolade Morgen weer een dag... Morgenavond in ieder geval weer naar de sportschool voor groepsles RPM & wat kracht oefeningen voor mn knie