O: kwark met bosvruchten L: witlofsalade met appel, noten, rozijnen en ei T: glühwein, wijn, zoete en hartige hapjes D: sushi besteld Een gezellig, maar minder gezond weekend gehad
Mag ik ook weer meedoen? Weer wat aangekomen helaas. Ik wil de schade in deze maand wel een beetje beperken. Ik ga zo een gekookt eitje eten en 1 boterham met vegetarische pate. Ben aan het werk en een patiënte heeft allerlei chocoladeletters gegeven. Superlief, maar jeetje, zo lastig om eraf te blijven.
Ik merk trouwens dat ik steeds minder moeite heb om na een ongezond weekend of dag, de draad weer op te pakken. Voorheen bleef ik dan echt wel even hangen in het ongezonde, nu gelukkig niet. Gezellig dat je meeschrijft @Liekje81!
Wat is dat toch met vies weer en zin in warme chocomel met slagroom? Het weekend zal ik maar niet delen. Vandaag: O: brinta L: restje hartige taart met prei, gehakt en champignons en 2 volkoren boterhammen met hagelslag. A: gebakken aardappeltjes met rundervinkje en spinazie. Staan geen snackjes gepland, maar wel kans op zin in warme choco of andere zoetigheid. Nu zin in bokbier, maar die zin laat ik maar even overwaaien
O: Een bakje skyr en een halve banaan T: Het laatste stukje chocoladeletter L: Een kommetje erwtensoep, 2 volkoren, getoaste boterhammen met hummus T: Een zwarte koffie A: Ovenschotel met aardappels, groenten en tomatenroomsaus
@Mamafiets wat is bokbier? Vandaag ging redelijk goed, alleen fruit is er een beetje bij in geschoten ivm drukte (daar moet ik echt voor gaan zitten, zeg maar). Morgen hopelijk beter! Ontbijt: 3 volkoren pannenkoekjes, 2 met appelmoes en 1 met chocoladepasta Lunch: brood met pindakaas Avondeten: couscous met groenten en een stukje kip
Donker bier met kruidige smaak, wat alleen in de herfst wordt gebrouwen. Bij vies weer vind ik dat soms lekker. Maar gezien de alcohol leek me dat geen goed begin van de week
O: kwark met bosvruchten L: witlofsalade met appel, noten, rozijnen en ei D: tortellini pastasalade met kippesto (leftover van zaterdag) Zo nog wat fruit.
Prima (kantoor)dag Eet normaal liever wat meer tussendoortjes maar vandaag geen tijd voor gehad. O: Een bakje kwark en een banaan T: Niks L: Een meergranen bol met gerookte kip, veldsla en komkommer T: Niks A: Broodje kipgehaktballen met chili-mayo en een salade
Ontbijt: schaaltje yoghurt met havermout en gemalen amandelen en lijnzaad en twee mandarijnen Tussendoor: 1 zelfgebakken havermoutkoekje Lunch: tomaten-groentensoep en stukje brood met smeerkaas en harissa Avondeten: rijst met linzen en groenten
O: Een bakje kwark T: Een banaan en 1 kinder bueno reepje L: Een witte pistolet gezond (jonge kaas, kipfilet, ei, augurk en tomaat) T: Een koffie verkeerd (met magere melk) A: Kip yakitori met Aziatische saus, rijst en gewokte broccoli en wortel
Ontbijt: 2 dadelbollen*, kop muntthee Lunch: pasta en schaaltje gefermenteerde watermeloenschil Tussendoor: 2 mandarijnen Avondeten: tomaten-groentensoep met vis *weet niet goed hoe ik het anders moet omschrijven, maar dit zijn stukjes vers warm brood gemengd met plakkerige dadels en olijfolie tot bollen gekneed. Echt superlekker.
Dat klinkt idd heerlijk &citroenrasp O: havermoutpap met banaan en cacaopoeder en kaneel L: 3 volkoren boterhammen (cervelaat, jam, hagelslag) 'S middags op de bank in slaap gevallen ipv boodschappen doen dus toen oudste kwam vragen wat we gingen eten was het... eeeh.... bestellen? A: pizza dus
ik kom maar weer meelezen voor wat inspiratie en motivatie. afgelopen week op de weegschaal gaan staan en was echt weer veel te zwaar. volgend jaar wil ik echt fitter zijn, dus ik ben lekker begonnen met wat sporten. ik merk dat dat me ook goed doet wat betreft de PMS klachten omtrent mijn cyclus. en dan vind ik het altijd zonde om na het sporten slechte snacks te gaan eten. dus probeer weer lekker een schaaltje yoghurt of wat gerookte kip te nemen. maar de knop moet vooral ook weer om met de lekkere trek op het werk en in de weekenden.
ontbijt om 7:00 u griekse yoghurt met passiefruit, banaan en muesli om 10:30 3 cracottes met kaas om 12:15 salade en pistolet met filet american straks nog een appeltje vanavond weet ik nog niet....
Vandaag als ontbijt 2 kha crackers met cottage cheese en komkommer. Tussendoor een gekookt eitje. Lunch kwakr met blauwe bessen en amandelen. En ik kreeg een zak oliebollen van een patiënte, die ook 1 op net.
O: Een bakje kwark T: Een banaan L: Een volkoren pistolet met ham, een kommetje kippensoep T: Een koffie verkeerd en een kinder bueno reepje A: Spaghetti met kipgehakt, tomatenroomsaus en paprika Edit: De avond wordt minder gezond. Ik heb een hele drukke en lange werkweek gehad en man vond dat we mijn weekend goed moeten beginnen, dus hij heeft twee punten van mijn favoriete cheesecake bij mijn favoriete tentje gehaald. Lekker bij B&B vol liefde straks
Ontbijt: schaaltje baked oatmeal en twee dadels Tussendoor: handje noten (amandelen/walnoten/cashewnoten) Lunch: omeletwrap met sesamzaadjes en gevuld met sla, schaaltje gefermenteerde watermeloenschil Tussendoor: 2 mandarijnen Avondeten: couscous met groenten Ging goed vandaag, al zeg ik het zelf.
O: Een bakje Skyr en een banaan T: Niks L: 2 witte bollen met (totaal) 4 magere knakworstjes en een beetje ketchup T: Een cronut en een zwarte koffie A: Rigatoni met zweedse stijl gehaktballetjes in roomsaus, met broccoli