Minder snoepen en snacken

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 5 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.398
    30.711
    113
    Vrouw
    Niet heilig. Maar wel een fijn hulpmiddel. Ik gebruik hem ook.

2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.398
    30.711
    113
    Vrouw
    Vandaag 1e werkdag. Bahbah. Wat valt dat tegen :|
    Maar wel goed bezig met eten (al zeg ik het zelf :))

O: 2 volkoren crackers (wasa) 1 met notenpasta en 1 met hummus en komkommer
    T: banaan en een halve pot thee
    L: meergranen pistolet met hummus en komkommer
    T: (planning): beker yoghurt met sinaasappelsap
    A: (planning) boetenkoolstamppot met gehaktballetjes
    T: handje noten

3. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Hier ook vandaag weer 1e werkdag gehad, wel thuis dus dat scheelt wel qua gevoel (lekker in de joggingbroek :p)! Prima dagje hier!

L: 4 volkoren boterhammen met een gebakken eitje met kaas & glas optimel
    T: 2 lange vingers
    D: gebakken aardappeltjes met een stukje vlees & witte bonen in tomatensaus. Schaaltje magere vruchtenyoghurt.
    T: Een koekje of blokjes pure chocolade bij de koffie

Vanavond misschien nog even sporten als mn vriend enigzins op tijd thuis is van werk, hij moest wat langer door namelijk (en wellicht red ik de groepsles niet daardoor). Totaal geen zin, merk echt als ik daarmee niet meer in een ritme zit er weinig van terecht komt en ik een mega drempel over moet voor m'n gevoel :roflmao: 1 voordeel, door onze pup die we sinds september hebben loop ik nu wel gemiddeld 8000 stappen per dag. Eerder redde ik dat laaaaaang niet altijd op werkdagen.

Feye vindt dit leuk.
  4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.398
    30.711
    113
    Vrouw
    Echt he
    Ik had ook zo geen zin in opstaan vanmorgen.
    Dus uitstellen uitstellen. Snel ontbijten en koffie erin gieten. En in mn ochtendjas achter de laptop.
    Gaan ze videobellen :eek:
    Dus ik "oh wat raar, nu doet de camera het niet" :roflmao:
    Daarna toch maar netjes aangekleed :rolleyes:

Sporten ben ik ook weer voorzichtig mee gestart. Had nogal een conditieklap van het pre-kerst-virusje. Maar gisteren weer een rondje van ruim 3 km wandelen, met wat ren-minuutjes erin.
    Rustig opbouwen maar weer :)

mamabri vindt dit leuk.
  5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    O: kwark met bosvruchten
    T: snacktomaatjes
    L: pasta salade met gerookte kipfilet en mosterdressing (zo'n kant en klaar ding van de Jumbo)
    T: mineola
    D: tosti kipfilet/kaas en wat mayonaise, paar happen pasta van de kinderen en snack paprika's

6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.398
    30.711
    113
    Vrouw
    Hoihoi
    Slecht geslapen vannacht. En dat resulteert in zin in zoet. Maar heb me kunnen inhouden. Ik had een grote pot thee rooibos caramel. Smaakt ook zoet zonder een berg suiker binnen te krijgen :)
    Een app die me vertelt wat ik mag of moet werkt in dit opzicht ook wel. Maar ik heb wat moeite met de tussendoortje. Ben niet gewend aan eten wanneer ik werk, dus die vergeet ik. Vanmiddag mocht ik bijvoorbeeld yoghurt met druiven (eigenlijk melk, maar dat wissel ik met andere zuiver). Vergeten. Dus ik pak het straks als toetje.

O: brinta
    T: kiwi
    L: 3 volkoren boterhammen 1 met kaas en komkommer, 2 met hummus, komkommer en tomaat
    T: Niks dus
    A: pittige boontjes met krieltjes en een kipfilet.
    T: (planning) handje noten en dadels en "drankje naar keuze". Dat wordt denk ik radler 0.0 minder zoet.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.078
    12.030
    113
    Goed bezig @Mamafiets hier gaat het nog niet zo goed. Merk het altijd als ik niet lekker in mijn vel zit. Ben moe, jongste is de laatste tijd ontzettend tegendraads en ik heb de hele vakantie nauwelijks tijd voor mijzelf en/ of tijd met mijn man gehad. Waarom ik dan ga eten weet ik ook niet, maar dat is wel hoe het werkt:|

8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.398
    30.711
    113
    Vrouw
    Lastig is dat he.
    Wetenschappelijk gezien: omdat eten direct een prettig gevoel geeft. En diëten pas op de langere termijn belonend is.
    Dus zodra je niet lekker in je vel zit nemen je hersenen een loopje met je.

En vermoeidheid werkt ook bepaald niet mee. Als je wil afvallen is het beste wat je kan doen goed slapen.

Wat helpt is bij elke keer dat je iets ongezond wil pakken hierover nadenkt. Helpt dit eten mij echt?
    Als je het echt nu wil.

T helpt hier dat man ook meedoet (Vrij uitzonderlijk, en ook niet volledig. Hij had als toetje viennetta bijvoorbeeld. Maar hij houd wel alles bij in zijn app, en tracht onder de 2500 kcal te blijven, die zijn horloge als advies geeft)

citroenrasp en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  9. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    O: kwark met bosvruchten
    L: salade van veldsla, groene appel, tomaat en mozzarella
    T: snackpaprika's
    D: uiteten (Thais)

10. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar!
    Ik probeer dan ook vooral in die periodes wat meer te gaan bewegen. Dus ipv 's avonds op de bank te ploffen met de neiging om te gaan snoepen, maar een eind te gaan wandelen.

11. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Hier is het de "cheatdag".

L: skyr met cashewnoten, handje blauwe bessen en handje druiven
    T: een klein worstenbroodje op werk
    A: friet met een kaassouffle & frikandel en beetje Calve half & romig. Als toetje een chocolade mousse :oops:
    T: wijntje en wat borrelnootjes denk ik

Ik merk dus overigens wel dat op die momenten dat ik dus veel snack ik max 1kg aankom door het IF. Werkt voor mij echt zoooo goed, heb veel minder jojo effect. Juist op de mindere momenten merk ik het. Want vaak snack ik dan wel/eet ik ongezonder, maar hou ik me wel (grotendeels) aan de IF tijden. Kennelijk werkt dat goed, voor mij dan :thumup:

Feye vindt dit leuk.
  12. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.242
    4.200
    113
    Vrouw
    Herkenbaar, ik wordt regelmatig heel vroeg in de ochtend gebeld door collega’s. Dat is geen probleem, hoort erbij; MAAR
    Om 6 uur weiger ik om te gaan video bellen!!! Wat denk je? Dat ik in pyama en ongekamde haren en zonder make-up dan oppak???

no way! Ik ga nog liever dood!

Mamafiets vindt dit leuk.
  13. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    O: yoghurt met blauwe en rode bessen
    L: 2 volkoren zachte bolletjes met kaas en een wit zacht bolletje met hagelslag
    D: spaghetti carbonara met een salade ernaast

Vanavond pak ik nog een stuk fruit.

14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.078
    12.030
    113
    O: 2 crackers koolhydraatarm met kaas en vleeswaren
    L: Skyr met appel, noten en kaneel
    A: pizza met 2 glazen wijn

en 7km hardgelopen.

Pizza is misschien niet super gezond (we gingen uit eten), maar geen snaaiacties, dus dat is goed :)

Jess93 en Feye vinden dit leuk.
  15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.398
    30.711
    113
    Vrouw
    Vanavond een f** the diet momentje. Verder gaat 't nog prima :)

O: volkorenbeschuit met jam en een beker yoghurt met sinaasappelsap
    L: meergranenpistolet met kip pesto en gekookt ei
    A: bami (70 g gemarineerde varkenshaas met 200 g groente en 90 g mie en wat ketjap en sheet chilisaus erover) geen kroepoek genomen. Ik mocht een drankje naar keuze van de app, dus een speciaalbiertje erbij.
    T: bakje doritos en een radler 0.0 minder zoet

Alles bij elkaar net boven 1700 kcal. Dus dat viel nog best mee.

16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.398
    30.711
    113
    Vrouw
    Een goede zondag hier tot nu toe. Die app bevalt me wel. Hoewel ik het niet naar de letter volg. Vanmorgen zou ik bijvoorbeeld wentelteefjes moeten maken. Dat werd havermoutpap.
    En de melk van vanmiddag ging een schep cacaopoeder door en lekker warm gemaakt.

O: havermoutpap met gebakken appel met kaneel
    L: salade met gebakken broccoli en pecannoten en een volkoren cracker met kaas
    T: warme chocomel
    A: gegrilde zalmfilet met chilisaus en sinaasappel met gebakken aardappeltjes en courgette.
    T: 4 augurken met ham (die had ik echt niet zelf verzonnen :roflmao: lekker ouderwets hapje wel:D)

17. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Volg je een specifiek dieet?

18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.398
    30.711
    113
    Vrouw
    Ik doe project gezond.
    Complete dagmenu's met gezond eten erin en lekkere recepten. Het voelt niet aan als dieet.
    Je kan hem instellen op 1200, 1500, 1800 of 2100 kcal per dag.
    Ik switch een beetje tussen 1500 en 1800. Dan blijf ik onder mijn verbruik, en heb geen honger.

De menu's sluiten goed aan bij de Nederlandse gewoontes van avg en broodmaaltijden. Maar er zit voldoende variatie in naar wereldmaaltijden.

Voor mij persoonlijk wat vaak avg en best veel vlees. Bijvoorbeeld vlees op brood en 's avonds nog vlees. Maar dan vervang ik de vleeswaren voor hummus bijvoorbeeld.
    En dinsdag is het karbonade met aardappelen en spinazie. Daar vind niemand iets aan bij ons. Dan gaan we voor de eerste keer de maaltijd uit de vegan-box proberen. (Die krijgen we 1 keer per week vanaf morgen)

Feye en Sado vinden dit leuk.
  19. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    O: kwark met blauwe en rode bessen
    L: 2 witte pistoletjes: 1 met kipfilet, kaas en komkommer dan andere met hagelslag. Nog wat komkommer er bij.
    T: mokka taartje en handje noten
    D: 2 koppen kippensoep en een broodje kroket. En een hap kaneelijs van de jongste.

20. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Prima dag :)

O: Een bakje skyr en een halve mango
    T: 2 mandarijnen, 1 kerstkransje, een koffie verkeerd (met magere melk)
    L: Een kommetje erwtensoep, 2 volkoren, getoaste boterhammen met hummus
    T: Een bifi worstje, 2 snackkomkommers
    A: Halve schnitzel, knoflook/gemberrijst en koolsalade

Zometeen:
    T: Een zwarte koffie en een mini bonbon

Deel Deze Pagina