Ik vind allerbelangrijkste om zo gezond mogelijk te eten. Elke dag wat lekker is best oké, als ik maar alle gezonde dingen binnenkrijg. En niet te weinig eet, dus vind deze lijstjes echt heel fijn
Laatste dagen ging het mis. Woensdagavond waren er allerlei hapjes op m'n werk, dus, teveel gegeten en dan heb ik daarna ook moeite om in het gareel te komen. Gisteravond wilde ik sporten, maar toen vroegen vrienden eind van de middag of we kwamen eten en dat is natuurlijk leuker. Dus hier mijn hele slechte overzicht van vandaag: T: teveel bokkepootjes L: 2 kommen tomatensoep 3 stukjes stokbrood met aioli T: appel en donut A: carpacciosalade en een kroket
T: Een koffie verkeerd (met magere melk) O: Een bakje skyr, een halve mango T: Een peer L: 2 kampioentjes, waarvan 1 met oude kaas en komkommer en 1 met eiersalade T: Een espresso macchiato (met magere melk), een halve donut A: Sesamkip, gewokte broccoli en aardappelsalade
Eerste streefgewicht 68, daarna 65 en uiteindelijk wil ik naar 63. Eerst maar eens bij de 68 zien te komen.
O: mineola en een peer (voelde me niet helemaal lekker) L: 2 boterhammen: 1 met kaas en 1 met chorizo, bakje Griekse yoghurt aardbei D: kop kerriesoep en een kop groentesoep, bolletje met een halve gehaktbal T: groot stuk appelkruimel cake
O brinta T kwark met muesli noten & zaden en appel L 2 volkoren boterhammen T ??? A erwtensoep T kwark met kiwi en banaan Vanmorgen al 2u cardio gedaan
O: kwark met bosvruchten L: scrambled eggs met kaas en een paprika T: zelfgemaakte appelflap (door oudste) D: kant en klare pasta maaltijdsalade met gerookte kip (geen zin om te koken) Vanavond nog wat fruit.
Ik hoop nog even 2 goede weken te hebben. Dan ga ik een weekje skiën, dus veel bewegen maar over het algemeen ook wat meer (ongezonder) eten en alcohol.
O: 2 American pancakes met poedersuiker en flink wat fruit (meloen, kiwi gold, peer, blauwe bessen, mandarijn) T: Een zwarte koffie L: 2 mini pistoletjes, waarvan 1 met eiersalade en 1 met rookkaas T: 2 espresso macchiato (met magere melk) A: Een halve boerenworst met gebakken ui, aardappelpartjes en koolsalade (met appel en komkommer)
O 2 volkoren boterhammen 100% pindakaas T 2 luchtige volkoren crackers + watermeloen L brinta + magere kwark met appel T tomaten en paprika A nasi T magere kwark met banaan en.kiwi + ongezouten notenmix
O: magere kwark aangevuld met Griekse yoghurt aardbei L: gebakken aardappeltjes en sperziebonen (restje dat op moest) T: mineola D: tortellini pastasalade met kip, tomaatjes, olijven, mozzarella en pesto
O: Een bakje kwark, een halve mango T: Een koffie verkeerd (met magere melk) L: Een restje spaghetti met tomatensaus, basilicum en 2 snackkomkommers T: Een zwarte koffie, een Lotus koekje A: Pittige curry (met cherrytomaten, paprika en kip) met rijst T: Een espresso macchiato (met magere melk) Ik drink de laatste tijd weer wat meer koffie dan ik graag zou willen, dus daar moet ik even de rem op gooien. Verder eigenlijk wel tevreden
O: 2 boterhammen met hagelslag L: gekookt ei en een stukje banaan brood. Paar snoepjes. T: mandarijn en handje pindas's A: patat met snacks. Probeer nu niks meer te nemen. Afgelopen 2 avonden wat chips op na mn late diensten.
Studiedag van het werk en ik heb me echt ingehouden. T: 2 kleine koekjes L: 3 sandwiches belegd met groenten en vleeswaren T: appel en yoghurt met granola A: Bruine bonensoep Ondanks de vermoeidheid, want het was een mega lange dag, nog een workout van 20 minuten. Dus ik ben tevreden.