Minder snoepen en snacken

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 5 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Wat tips! (Niet als kritiek bedoeld, hoop dat het niet zo overkomt :)):
    - peperkoek= veel suikers en kcal, probeer het door wat anders te vervangen zoals een stuk fruit bijvoorbeeld of rijstwafel
    - smeerkaas bevat veel vetten en zouten, door zout hou je weer vocht vast
    - latte macchiato= door melk vrij ver en ook dus wederom suikers als je dat erin doet
    - roomsaus bij pasta = vet een kcal bom, vervangen door rode bolognesesaus scheelt enorm
    - snack a jack caramel = relatief veel suikers, vervang het voor de bbq paprika smaak en t dat scheelt ook weer enorm!

En nog een overall tip: vul eens een week heel eerlijk alles in, in de app MyFitnessPal. Dan krijg je super goed inzicht in waar het evt minder goed gaat qua eten:)
    Uiteraard kan je alles wel eens een keer eten, maar het beste niet allemaal zo op 1 dag.

2. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Carpaccio salade?!?:eek: waar heb je dat vandaan, moet ik ook hebben!!:D

Super goed bezig verder!

3. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Ik gebruik zelf de eetmeter app die is echt super

Jess93 en Petra82 vinden dit leuk.
  4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    Had ik laatst ook. Of nouja, 200 gram dan, dus niet helemaal niks maar wel weinig. Vroeger zou ik dan enorm zijn gaan compenseren of het juist volledig opgeven. Natuurlijk is meer afvallen hoe dan ook motiverender, maar ik ben wel trots op mezelf dat ik gewoon doorging alsof ik een kg was afgevallen.
    Ik hoop wel dat ik het volgende weegmoment meer afgevallen ben.

Mim89 vindt dit leuk.
  5. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Dat lijkt me echt eng :eek:, doet het zeer?

6. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Haha, nee hoor! Je bouwt t op gedurende de training. Het zijn steeds pulsen die je krijgt, afhankelijk van je niveau. Ik zit nu op 4 om 4 (4 seconden stroom, 4 seconden rust). Je begint je training laag en gedurende de training komt de begeleiding elke keer vragen of er wat stroom bij kan. Het kan zelfs per spiergroep worden aangepast. Stel je hebt een rugblessure, dan kunnen ze je rug laag zetten of uit, of juist harder al naar gelang de aard van de blessure.
    Je bepaalt altijd zelf wat je aankan (dat verschilt ook per keer, hoe je je voelt etc)

Merlino vindt dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Stel ik zelf samen. Zak rucola melange, carpaccio van de ah, tomaatjes erin. En met een theelepel truffelmayo en een paar druppels water een dressing maken. Kaas erover...mmmm.

8. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Ja, die is top, gebruik ik ook. Is ook de enige die van t voedingscentrum afkomt en waar je niet zelf dingen aan toe kunt voegen (bij andere apps zorgt dat voor megaveel vervuiling)

Mammavan5 vindt dit leuk.
  9. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Bedankt voor de tips, dames. Juist heel erg fijn. Bewegen doe ik idd vrij veel op een dag. Heb een grote hond die graag mee naar buiten gaat, doe alles op de fiets, en heb een baan waarbij ik ook veel mee in beweging ben. Maar al met al niet genoeg om af te vallen gezien mijn calorie inname. Haha (Ik schrok wel van het aantal calorieën wat er in mn eten van gisteren zat,zeg. In mijn hoofd was het niet zoveel):oops:

10. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.674
    18.750
    113
    Vrouw
    Zo herkenbaar.
    Ik ging van 86 naar 80 vorig jaar en toen van 80 richting de 74.
    En toen begon het kwakkelen en zat ik altijd tussen de 74 en 80.
    Nu hou ik mij dus weer eventjes strikt aan het plan van de diëtiste maar die geeft ook aan dat ik 2 medische problemen heb, die het extra moeilijk maken.
    Dus het kan goed zijn dat ik mijn volledig aan het schema hou en amper afval.

11. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Hier gister en zondag slechte dagen. Veel honger/trek en veel te druk en stress om echt goed op te letten. Heb zo'n kort lontje.... En vanmorgen zag ik waarom. "Welkom" maandelijkse opoe :| (die bij mij nu 3 maanden niet is geweest dus zal wel weer wat worden :rolleyes:)
    Ben nu wat rustiger dus vandaag gaat het hopelijk wat beter.

Ik heb overigens wel eens zo'n app geprobeerd maar dat constant moeten invullen is echt helemaal niks voor mij. Ik vergeet het of gerechten kloppen niet etc.

12. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    #332 Leesteken, 17 jan 2023
    Laatst bewerkt: 17 jan 2023
    Ik ben lid van WW. Ben daar tussen de zwangerschappen van de middelste en 3e door 20 kilo mee afgevallen. Daarnaast track ik mijn calorieën omdat ik soms verkeerde WW-keuzes maakte en daardoor uitkwam op te weinig calorieën.

Ik zie hier lunches voorbij komen en dan denk ik hoe red je het hier op :eek:. De dames die lunchen met 2 crackers bijvoorbeeld, krijgen jullie niet ontzettend honger uiteindelijk?

Ik heb gisteren niet de beste keuzes gemaakt maar zo zag mijn dag eruit:

Ontbijt: 150 gram magere kwark
    Tussendoor: mandarijn + sultana
    Lunch: 2 boterhammen met pindakaas + ei
    Tussendoor: weer sultana + mandarijn
    Avondeten: Aardappels, doperwten en wortels + vlees.
    Tussendoor een blokje old amsterdam

Maar goed, dat is niet iets wat ik adviseer om ook te doen. ik had gewoon geen tijd om te preppen 's ochtends en ging naar kantoor :D

13. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Ik weet niet hoe jij je calorieën telt, maar dit hoeft helemaal niet boven de 2000 uit te komen. Als het avondeten een enorme portie is dan komt ze net op 2000.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Nee hoor, ik beleg de lunch crackers wel flink. Lading sla, tomaat, komkommer, ei, kaas enz.

citroenrasp en Leesteken vinden dit leuk.
  15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik durf voorlopig even niet meer te wegen. :oops:

Zondag onverwacht een feestje in Ahoy gehad inclusief een lopend buffet, onbeperkt gratis drank en natuurlijk bitterballen.
    Dus gisteren hongerig door de kater. Heb mijzelf nog een soort van in weten te houden (gisteren dan, zondag heb ik uiteraard genoten).
    O: boterham met zero jam
    T: bolletje goed bezig reep
    L: 2 boterhammen met 2 spiegeleieren met gesmolten kaas erover.
    L: spaghetti met een bak rode saus uit de vriezer.
    Wilde eigenlijk van courgette spaghetti maken, maar ik was te moe. S avonds was ik ook nog eens te verrot om te trainen, gaat weer lekker dus. Enig voordeel is dat ik zondag heb staan dansen. :roflmao:

Het 'erge' is dat ik morgen weer naar het zelfde feestje moet. Dus morgenavond weer te veel calorieën binnen krijg (en donderdag weer verrot ben), want ik ben helaas niet sterk genoeg om op zo'n avond alleen maar water te drinken.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Wat trouwens ook goed helpt tegen snaaitrek s avonds: zorgen dat je veel weg bent:roflmao:
    Ik heb deze week repetitie van de band, OR vergadering, en een bijeenkomst van mn werk.

citroenrasp vindt dit leuk.
  17. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Kun je er niet zelf heen rijden? Dan heb je een extra reden om niet te drinken

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    De meest gemaakte fout bij mensen die af willen vallen is dat ze te weinig eten.
    Kies gezonde, verzadigende producten, dan kun je echt veel eten

Linda86 en Leesteken vinden dit leuk.
  19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.387
    30.701
    113
    Vrouw
    Dat vind ik erg knap van je :thumup:
    Week voor je ongesteldheid houd je vaak vocht vast. Even doorzetten, volgende week ga je het zien op de weegschaal.

20. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Mijn lijstje voor vandaag:
    O: 4 boterhammen met pindakaas
    T: 2 boterhammen met pindakaas en smoothie yoghurt en banaan
    L: omelet met groenten en kaas, wrap met vegakipstukjes en groenten
    T: 6 wasacrackers met humus en tomaat
    A: groenten uit de oven met feta en couscous erbij
    T: kwark met mandarijn en ander fruit dat op moet, misschien nog een hand noten

Deel Deze Pagina