O: Een mini chocoladebroodje, een mini kaneelbroodje en een portie fruit (aardbeien, blauwe bessen, frambozen). 2 zwarte koffie. T: Niks L: 2 mini pistoletjes (1 met jonge kaas en komkommer, 1 met ham en tomaat) en een gekookt ei T: Een kwart gevulde koek, 2 zwarte koffie A: Een Fitmeals maaltijd (volkoren penne, kip, champignons, broccoli) Zit nog erg laag in m’n kc vandaag (1230), dus ik neem vanavond het blikje Chocomel 0% suiker (maar alsnog met belachelijk veel kc) dat me al eventjes aanstaart in de koelkast, samen met 30gr zoute pepsels. Kom ik nog steeds iets lager uit dan ik zou willen, maar ik ga ook niet eten om ‘t eten. Vanaf morgen minder koffie, baal een beetje van de hoeveelheden die ik de laatste tijd drink, simpele zwarte koffie of niet…
o: 2 cracker met kaas t: niks l: tosti met kaas (2 boterhammen) T: tosti met kaas (1 boterham) en een cola zero A: wrap mac chicken, halve cheeseburger en een sprite zero. tussendoor heb ik nog een eierkoek gesnoept en 2 hele kleine stukjes brownie. Werkdag en ruim 17.000 stappen gezet.
Wow, super netjes! Dat red ik alleen met een dagje pretpark/dierentuin, haha Hier een kantoorbaan met een behoorlijk hoog aantal vergaderingen elke dag Werk vooral thuis, dus ik doe de vergaderingen meestal met draadloze oordopjes in, hoef ik iig niet te blijven zitten, dat scheelt al een boel.
Niet echt geweldig. Maar ook niet heel slecht. Maar het avondeten spande wel de kroon met veel vlees, frieten en veel sausjes. Nogal vettig allemaal. Maar idd af en toe moet kunnen.
O: croissantjes met kaas en jam L: boterham met appelstroop T: een dropje, appel, cappuccino van Starbucks A: erwtensoep met stokbrood
Een zittend beroep scheelt idd altijd wel veel stappen per dag. Slim om de vergaderingen met oortjes te doen!
Vergaderen jullie iets met beeld dan? Wij hebben ofwel de camera aan ofwel er wordt een scherm gedeeld, met daarop belangrijke info waar het over gaat. Dus daarbij lopen is niet echt een optie. Op kantoor hebben we wel bureaufietsen staan.
De camera aan doe ik alleen in mijn bila’s (4 per week) Is bij ons niet zo gebruikelijk. Als ik zelf mijn scherm moet delen zit ik gewoon achter m’n laptop, als iemand anders z’n scherm deelt zie ik dat eventueel op m’n telefoon ook prima, als ik even niet wil zitten. Ik ga ook niet bepaald hardlopend mijn huis door, hoor Maar zit iig niet aan snoeren aan mijn laptop vast. Is niet goed voor je, lange tijd aaneengesloten zitten.
Klopt Daar "zeurt" mijn horloge ook steeds over. "Tijd om actief te worden!" Ik heb mijn werkplek op zolder. Dus voor het toilet moet ik 1 trap af en op. Voor koffie/thee 2 trappen. Niet veel stappen, maar op een volle werkdag haal ik wel 20 verdiepingen. Nouja... als ik nog eens volle werkdagen kan maken Voor nu zit ik nog ziek thuis helaas. En meer dan een wandelingetje op rollatortempo zit er niet in. Momenteel zelfs dat niet Wanneer bij ons schermen gedeeld worden heb ik wel echt een beeldscherm nodig om het fatsoenlijk te kunnen lezen. Bila zou ik dan wel weer wandelend kunnen doen. (Als ik weer normaal kan wandelen) Was ook een tijdlang de gewoonte op kantoor: wandelbila. Dan ging je met diegene naar buiten om al wandelend van gedachte te wisselen. Wel gezond ontbeten met 2 volkoren boterhammen met hummus en komkommer.
Vandaag: O: magere kwark met aardbeitje, havermout, beetje granenmix T: paar snoeptomaatjes L: 3 low carb crackers van Bolletje met zuivelspread en plakjes rookvlees T: wat watermeloen, stukje 30+ kaas A: wordt een schnitzel met zelfgemaakte salade T: nog geen idee
Weekendje weg geweest, dus dat was lekker op terassen zitten en in restaurants. Genoeg gegeten en gedronken iig (en 25.000 stappen per dag). Vandaag: O: kwark met bosvruchten L: 3 boterhammen: 1 met rauwe ham, 2 met kaas en kipfilet T: appel D: bami met kroepoek en een eitje Vanavond maar niks meer nemen denk ik.
O: Een bakje skyr en een halve mango T: 150gr aardbeien en een Verkade tops koekje. Een zwarte koffie L: Herhaling van gisteren. Een mini pistoletje met jonge kaas en komkommer, een mini pistoletje met ham en tomaat. Een gekookt ei. T: 2 zwarte koffie A: Een Fitmeals maaltijd (pulled chicken curry, met rijst en broccoli) Eet vanaf morgen weer het avondeten ‘met de pot mee’. We hebben doorgaans (vrijwel) de hele week HelloFresh maaltijden en die van de laatste 2 dagen waren behoorlijk calorierijk, daarom koos ik voor een caloriearmer alternatief.
O: 2 light crackers, 1 met kaas en 1 met cottage cheese plus 1 gekookt ei. T: volle yoghurt met gepofte spelt en blauwe bessen L: 2 tomaten plus mozzarella met balsamico dressing en een light cracker met zelfgemaakte eiersalade T: eierkoek met 1 theelepel lemon curd en blauwe bessen A: salade met oa kip en geitenkaas T: er is eventueel nog ruimte voor een klein stukje chocolade maar ga proberen om alleen een cola zero te nemen. tussendoor heb ik nog 2 snoeptomaten op en 1/3e van een koekje. Zit nu op 8000 stappen en ga zo nog een extra rondje als de jongste naar de training gaat.
O: 2 volkoren boterhammen met hummus en komkommer L: 2 volkoren boterhammen met hummus tomaat en gekookt ei 1 bruin bolletje met chocopasta T: appel T2: chocolaatje A: salade: uitgebakken spekreepjes, champignon, prei, winterpeen, tomaat, paprika, zongedroogde tomaat, ijsbergsla 4 pommes duchesses T: tot nu toe 1 paaseitje (ze waren in de aanbieding dus we hebben weer een kilo liggen )
Ik ga ook weer noteren wat ik gegeten heb, gewoon als stok achter de deur voor mijzelf O: boterham met kaas T: banaan en 3 droge cream crackers L: pastasalade met komkommer, tomaat, rode ui, paprika, kipstukjes T: appel en handje casewnoten A: rijst met ratatouille en komkommer/tomaatsalade T: 1 koekje Gedronken: 5 mokken thee en een glas spa rood.
O: yoghurt met muesli en fruit T: dunne zoute rijstwafels L: dubbele boterham met kaas, salami en rauwkost T: appel A: ravioli met cherrytomaten en sperziebonen T: twee dropjes en chocolademelk
Oef die paaseieren. Mijn man is twee keer thuisgekomen met zo’n mega paashaas van de bakker.. de tweede keer kon ik hem er wel mee om de oren slaan Elke dag nemen we een stukje, en hij echt een 10 kwa smaak dus skippen wil ik niet. Hoop dat hij snel op is!
Hahaha echt hè. Hier nam mijn man al weken geleden vaak een zak paaseitjes mee, "voor de kids." Nou lekker dan om daar steeds tegenaan te moeten kijken. Toen heb ik hem verboden om nog te kopen Beter voor de kinderen en ook beter voor mij Maar toen kwam schoonmoeder laatst langs met 3 grote paashazen... zucht. Hartstikke lief maar het enige wat ik dacht was: "Neeeee!" Ik laat de jongste twee niet zo'n heel ding opeten dus moest mama wel mee eten....