Gister alleen maar paracetamollen en een appel. Vandaag in de loop van de dag weer wat beter te pas: L: 2 crackers met gekookt ei T: appel D: spaghetti bolognese
O: Een bakje kwark en een appel T: 200gr aardbeien L: Een tosti van 2 witte boterhammen, mozzarella light, een halve tomaat en een tipje pesto. Een mini bifi worstje T: Proteine reep pinda/karamel, 2 zwarte koffie A: Zelfgemaakte kippensoep. 2 stukjes stokbrood
Dit is het recept van de kip: https://pin.it/1OUteQ8xW Salade gewoon eigen creatie: feta, sla, komkommer, tomaat, rode ui en dressing.
O: 2 dikke rijstwafels met kaas T: druiven L: 2 goudbruin crackers met roerei en een kopje tomatensoep T: appel en worteltjes A: salade (rucola, tomaat, komkommer, rode ui, paprika) met pulled pork en een olie/azijn dressing. Straks na het sporten nog een bakje griekse yoghurt met sinaasappel, blauwe bessen en rozijnen.
Ik heb vanavond wat google-onderzoek gedaan naar long covid. En vooral naar hoe kom je eraf? Kom ik verschillende onderzoeken tegen waaruit bleek dat intermittent fasting mogelijk kan helpen. In het kort "klachten ontstaan door achterblijven van een spike-proteïne, en door het vasten kan deze worden opgeruimd". Ok... misschien werkt het. Misschien ook niet. Kan geen kwaad om uit te proberen toch? Ik heb dit als dieetmethode altijd afgedaan als "niks voor mij. Ik duik dan om 10 uur al rammelend van de honger de snackkast in. Dus doe mij maar een stevig ontbijt." Maar goed. Nu een heel andere en sterkere motivatie. Dus misschien moet ik t toch maar proberen. (En als ik er ook van afval is alleen maar meegenomen) Dus.... ik weet dat er hier meerdere dames zijn die ook IF doen. Aan jullie de vraag. Wat zijn jullie tijden? Ik zat te denken aan 12.00 tot 20.00. Wat drink je buiten die tijden? Alleen water, koffie en thee? Of ook (af en toe) zuivel of frisdrank? En hoe kom je de ochtend door? Of raakte je er snel aan gewend? Vandaag 'per ongeluk' al begonnen. Door de hoofdpijn tot 22 uur in bed gelegen. Dus in de ochtend alleen water met paracetamol gehad. Dan neem ik nu nog een schaaltje yoghurt. En dan morgen echt beginnen.
Ik schrijf (nog) niet meer mee maar ben sinds 2,5 week weer begonnen met IF want ik heb er sinds het najaar ruim 10 kg bijgevr#ten. Had alles helemaal laten varen en dat was te merken aan mijn broeken die ik nauwelijks nog dicht kreeg. Ik weiger terug te gaan naar een grotere maat dan 40/42. Dus antwoord op je vraag: ik vast vanaf 20.00 tot 11.00 of 12.00, dat ligt er een beetje aan hoe lang ik het volhoud en of ik mezelf lang genoeg kan afleiden met huishouden etc. Want nu ik 's avonds niet meer snaai heb ik 's ochtends dus wel echt trek. Vanaf 20.00 tot het moment dat ik weer eet drink ik groene thee of lychee vitamine water of Bar le duc citroen. Koffie drink ik pas op het moment dat ik weer "mag" eten want dat lust ik echt niet zonder suiker.
Vasten is heel apart. Als ik vast heb ik eigenlijk amper honger. Dorst heb ik sowieso bijna niet, soms even zo'n licht hongergevoel maar dat gaat snel weer weg. Ik weet alleen niet of dat met intermittent vasten anders is dan het Islamitische vasten. Maar als je van 2 maaltijden per dag uitgaat is het waarschijnlijk te vergelijken. Ik zou trouwens persoonlijk de avondmaaltijd overslaan: dat lijkt mij logischer omdat ik overdag meer bezig ben dan 's avonds. Je hoeft dus niet per se het ontbijt over te slaan.
Het verschil is denk ik dat je met Islamitisch vasten in de ochtend en avond eet dus ongeveer 12 uur denk ik tussen de maaltijden? Bij if is de tijd tussen je laatste en eerste maaltijd langer (16 uur). Wat dat precies voor je lichaam doet weet ik niet. En vocht mag bij if wel. Avondmaaltijd overslaan zou voor mij denk ik niet werken. Ik vind een avond zonder (gezond) snackje al een opgave T was wel te doen vanmorgen zonder ontbijt. Vooral gezien ik momenteel ziek thuis ben en geen inspannende activiteiten heb.
Duidelijk dankjewel. Geen drankjes met calorieën dus. (Best logisch eigenlijk). Koffie drink ik altijd al zwart. En thee lust ik ook graag in vele varianten zonder suiker. Alleen 's avond drink ik graag alcoholvrij bier of fris. Maar dat was toch al voor de af en toe. Succes met je kilootjes er weer af halen. Dat de broek maar snel weer losser mag
In de ochtend vastten we, je eet dan dus 's nachts. Wij aten ons "ontbijt" rond half 4 en avondeten rond 7 uur, dat komt dus neer op 15.5 uur vasten, in de zomer is dat natuurlijk langer. Ik ben dus totaal geen avondsnacker... Dat scheelt wel. Ik wil sowieso altijd met "honger" naar bed, anders kan ik niet goed slapen.
O: kwark met granola L: 3 cracottes met kaas, ei, komkommer D: flammkuchen met zalm en een salade Vanavond denk ik niks meer, de maaltijden gaan er nog met enige tegenzin in.
Ik wilde dat ik dat had Ik ben echt een beer die in winterslaap gaat, met een lekkere volle buik. Maar goed dat wil ik afleren. @Mamafiets, ik heb lang niet ontbeten, gewoon omdat ik niet direct honger heb. Maar merk dat wanneer ik niet ontbijt dat ik dan door de dag en in de avond veel meer snackhonger heb. Dus voor mij zou dat dan averechts werken.
Ik heb hetzelfde! Voor mij werkt het spreiden van maaltijden juist het beste - 3 hoofdmaaltijden én 3-4 tussendoortjes. Niet ontbijten maakt me ten eerste bloedchagrijnig, ik voel me tegen een uur of 10 flauw en echt niet lekker worden en hou de rest van de dag een constante snaaidrang. Heb overigens ook genoeg positieve verhalen over intermittent fasting gehoord, maar voor mij persoonlijk is het echt niks.
O: 3 cream crackers met pindakaas T: banaan L: 2 harde volkoren bollen met kaas en de salade met rucola, ui en komkommer T: een handje casewnoten en rozijnen A: ciabatta met pesto, tomaat, rucola en gerookte zalm Vanavond weekend dus lekker chips en geroosterde pinda's en een glaasje rode wijn.
O: 2 crackers met kaas en een koffie T: klein koffiekoekje en een latte L: 3 boterhammen met kaas (tosti) en een beetje mayo/curry. T: 2 eierkoeken en een cappuccino A: 2 flatbroodjes met kebab en een glas melk
O: Een bakje skyr, een halve mango T: 2 zwarte koffie L: Herhaling van gisteren: 2 witte boterhammen met een tipje pesto, een halve tomaat en mozzarella light T: Een dun plakje zelfgemaakte kwarkcake, een zwarte koffie A: Had de kinderen een patattafel beloofd Ik had zelf een hand patat (met een beetje ketchup), 2 mini kaassouffles en 2 bitterballen. Verder een hoop rauwkost (paprika, wortel en komkommer)