Minder snoepen en snacken

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 5 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw

ja, misschien werkt het bij jou ook! Bij mij werkt gezond eten echt alleen als ik een plan heb en voorbereid ben. Anders moet het op wilskracht aankomen…en ik wil nou eenmaal heel graag winegums. En chocola. Maar als ik dan iets anders heb (gevulde eitjes bijv!) wat gezond is en wat ik ook lekker vind, eet ik dat net zo lief, maar wel alleen als het klaar voor het grijpen ligt. Als mijn winegumlintworm wakker is kan ik niet nog een gezond gevuld eitje gaan maken :p Mijn lintworm heeft geen geduld namelijk.

Mamavanvier95, NiVa0230 en lindajl vinden dit leuk.
  2. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Nou, dat is dus net als die andere tips, van wafels tot quinoa: ik heb dus in de ochtend écht geen zin om ontbijt te gaan koken. Misschien kan ik iets in het weekend maken en dan door de weeks alleen opwarmen ofzo. Ik ga er komend weekend eens voor zitten.

Hoe gaat hij bij jou? Of heb ik je update gemist? Wil het wat?

3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.386
    30.700
    113
    Vrouw
    Haha. Ja snap dat helemaal. M'n bordje brinta is echt de limiet kwa kookactiviteiten in de ochtend. :roflmao:

Er gaat vooralsnog weinig tot niks af hier. Maar ben ook niet echt gefocust daarop.
    Ik geef gewoon de leeftijd de schuld. Las hier op het forum dat ik al ruimschoots van middelbare leeftijd ben. Dus tja... Dan val je niet zo makkelijk meer af. :roflmao::cry:

Vandaag ook wat gesnoept.
    Ontbijt: brinta
    Tussendoor 3 ministroopwafeltjes
    Lunch: 2 volkoren boterhammen met appelstroop en kaas
    Avond: rösti met spinazie en 2 gekookte eitjes (en een stukje frikadel met mayonaise die zoon over had)

Vanavond nog een smoothi met rood fruit.

4. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw

Wat :confused:? Van middelbare leeftijd? Nog lang niet joh! Wie zegt dat?

Maar om af te vallen moest ik vaak wel rust in mijn lijf hebben. Ik kon nog zo weinig eten maar als ik geen rust in mijn lijf had ging er geen gram af. Heb je stress? Ik vind wel dat je heel gezond eet, je lijstje ziet er keurig uit toch!

5. tuc

tuc Niet meer actief

O: 2 crackers met kaas
    T: peer
    L: 3 volkoren boterhammen met worst en komkommer
    T: 2 soepstengels en een banaan
    D: ciabatta met pesto, tomaat, rucola en gerookte zalm. (Met balsamico dressing)

Vanavond waarschijnlijk niks meer. Ik denk dat het bij mij echt gewenning was om elke avond iets te pakken. Heb er ook weinig behoefte meer aan.
    Behalve in het weekend, dan kijk ik ook wel uit naar een bakje chips.

citroenrasp vindt dit leuk.
  6. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ik had ooit een heel strak budget, was niet veel ruimte. Dus ik had de regel voor mezelf dat ik een reep chocolade mocht kopen als ik ongesteld was. Verder was er niks te snoepen in huis. Dat werkte goed :p

Nu werkt het nog steeds het beste als er gewoon niks in huis is om naar te graaien.
    Maar nu ik zwanger ben, is dat even de deur uit. (Ik eet kleinere porties dus ik moet 's avonds wel wat eten. Maar ik probeer dan wel straciatellayoghurt, vla ofzo te eten en niet chips/koeken/chocolade)

Inmiddels ben ik er wel goed in om 's avonds een béétje te snoepen. Dus twee blokjes hele pure Lindt chocolade bijv. En dan gewoon te stoppen. Dat is genoeg om mijn sweet tooth te bevredigen.

7. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Ontbijt: 2 crackers met rookvlees
    Tussendoor: peer
    Lunch: Kaiser broodje uit de oven en roerei
    Tussendoor: 2 surimi sticks
    Avondeten: biefstuk teriyaki met biefstuk, glasnoodles, groene asperges, sugarsnaps, champignons en paprika

Verder heb ik 2 flesjes water van een halve liter leeg, 3 latte macchiato (ik probeer mn leven echt te beteren, heus waar, maar kan ze nog niet laten staan)een cappuccino en ben ik een thermosfles warm water neergezet en ga ik vanavond lekker aan de thee. heb al een mok op.

Vanavond neem ik nog een gezond tussendoortje, maar weet nog niet wat. Twijfel tussen dipstokje met humus, rijstwafel of een crackertje met gerookte zalm.die moet ook nog op.

Wel ben ik heel blij om te zien dat ik al weer veel meer moet plassen, is toch wel een teken dat het veel meer drinken echt begint te werken.

8. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.053
    2.554
    113
    Limburg
    Vanaf hoe oud mag je je leeftijd de schuld geven dan als het niet wil lukken? Misschien heb ik dan ook wel een excuus als het afvallen niet goed gaat :roflmao:

Kolibrie2, citroenrasp en Kat1981 vinden dit leuk.
  9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.386
    30.700
    113
    Vrouw
    46 lentes...

Maar het klopt. Stress werkt enorm tegen. Is iets hormonaal. Wanneer het cortisol (dacht ik) te hoog is ga je vet opslaan ipv verbranden.
    Slaaptekort doet ook zoiets.

Er is intussen een klein bakje zacht en luchtig bij gekomen.

10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.386
    30.700
    113
    Vrouw
    Hmm. Geen idee eerlijk gezegd. Is een glijdende schaal. Je energiebehoefte neemt langzaam af en hormonaal veranderd er wat.
    Tja... en vanaf de overgang is het over en uit met een strak figuur natuurlijk :roflmao:

Peetje83 vindt dit leuk.
  11. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.061
    4.316
    113
    O: havermout
    T: cake met muisjes
    L: boterham met kaas en een met vlokken
    T: mandarijn, kiwi en een appel
    A: boerenkool met spekjes en rookworst (nou niet de meest magere maaltijd)
    T: weet ik nog niet. Ik heb niet echt trek.

Ik zit nog 15 kilo boven mijn gewicht voor de zwangerschap. Een deel hiervan gaat er waarschijnlijk wel vanzelf af, maar ik wil wel na de kraamweek echt op gaan letten dat ik gezond eet.

12. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.053
    2.554
    113
    Limburg
    Dat strakke figuur zie ik sowieso niet meer gebeuren, overgang of niet :roflmao:

Mamafiets vindt dit leuk.
  13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    O: ontbijt muffin van de ww
    L: omelet wrap met gerookte zalm en mierikswortel crème op basis van kwark
    T: banaan
    D: firecracker chicken met rijst en bloemkoolrijst (met alleen bloemkoolrijst heb ik na een uur weer honger).

Vanavond denk nog iets van een appel als ik honger heb. Verder alleen water en thee gedronken, zonder suiker uiteraard. Daarnaast 2 uur stevig gewandeld en een kwartier gefietst op een te kleine fiets met wind tegen, een platte band en alleen de 1e versnelling werkte. Dus ik heb me rot getrapt. :roflmao:

Kolibrie2 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Daar gaat mijn hoop... :cry:

15. tuc

tuc Niet meer actief

Dat heb ik dus ook echt. Ik vind het heerlijk en het is gezond. Maar ik heb zo snel weer honger.

16. Novi

Novi Niet meer actief

Bij action verkopen ze zero rijst en zero pasta. Dit vult veel beter dan bloemkoolrijst en bevat heel weinig calorieën. Je moet er niet aan ruiken voordat je het afgespoeld hebt met water, maar verder vind ik het wel eetbaar :roflmao:

17. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf sinds vorig jaar september mijn hele eetstijl aangepast nadat ik nog 200 gram moest voordat ik 100 kilo zou wegen.
    Dat idee vond ik echt eng en wilde gewoon echt veranderen vond mezelf ook echt lelijk als ik in de spiegel keek.
    Heb eigenlijk altijd dat gejojo gehad .
    Dan weer paar kilo eraf en dubbele erbij.
    Ik kon heerlijk genieten van snacken juist idd als de kids op bed liggen.
    Dan een koekje zo chipsje zo stuk taart zo en hoe meer slagroom hoe beter.
    Dit iedere avond was er wel wat te snacken en vooral als ik ongesteld moest worden chocola was niet veilig voor mij.
    Vulde zo een puntzak bij de kruidvat en kon binnen 3 dagen op zijn.
    Ik eet nu geen brood meer maar maiswafels .
    Geen "gewone" aardappel maar zoete aardappel.
    Meer groenten aten we altijd al maar nu nog meer.
    Bulgur ipv pasta en niet snoepen en ben begonnen met trainen wel gewoon thuis want ga niet naar de sportschool.
    En veel lopen auto stuk verder zetten dan normaal om meer te lopen.
    Geen suiker in de koffie thee .
    En gebruik die eetmeter app om te kijken hoeveel calorieen ergens in zit en ben wel echt streng voor mijzelf .
    Hou gewoon een oude foto van mijzelf voor mijn neus en zeg tegen mijn zelf wil je er zo weer uit zien.
    Dat geeft mij een enorme boost om door te blijven gaan want ben inmiddels 17 kilo afgevallen.
    Zit zoooo veel lekkerder in mijn vel en ben niet meer zo snel moe .
    Heb meer energie dan ooit.
    Kan weer normaal kleren kopen
    Het beste is toch samen met iemand het te doen/delen omdat je elkaar kan steunen erin.
    Ik zelf merk dat het absoluut motiverender is.
    Alle meiden succes voor diegene die willen afvallen❤️

flipflop, Liekje81, Mamavanvier95 en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.386
    30.700
    113
    Vrouw
    Bloemkool is ook geen rijst.
    Courgette is geen spaghetti

Je kunt gaan zitten doen alsof maar het heeft een compleet andere vulcapaciteit.

citroenrasp en Fruity90 vinden dit leuk.
  19. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Vandaag:
    - 1 peer
    - 2 sneetjes volkoren brood met een plakje ham en 2 gekookte eitjes.
    - Homemade pizza met allerlei groente toppings.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik doe niet alsof:rolleyes: Ik weet dat bloemkool geen rijst is, maarvind het een lekkere vervanger

Deel Deze Pagina