O: kwark met bramen en granola T: 2 passievruchten L: 2 kaascrackers Straks A: pita broodjes met kip, yoghurt saus en salade
O: 2 crackers met kaas T: 2 volkoren koekjes en een koffie L: Bolletje met kaas en gebakken ei en nog een los ei T: eierkoek en later 2 augurken met een plakje worst A: spontaan bij de Mac eten. Ik kies alleen voor een wrap en pik een paar frietjes. Mocht ik thuis merken dat het niet genoeg was neem ik wat tomaat,komkommer en feta. T: glaasje rivella
O: Een bakje yoghurt en 200gr watermeloen T: Niks L: (Uit lunchen) Een kom tomatengroentensoep en 1 dikke snee wit brood T: 1 rozemarijn cracker A: (Uit eten) Als voorgerecht 2 klein stukjes turks brood met kruidenboter (van het broodplankje dat we deelden). Als hoofdgerecht een maaltijdsalade van slamix, carpaccio, cherrytomaatjes, komkommer, pijnboompitjes en pesto. En een paar patatjes van de kinderen. Als nagerecht een zwarte koffie en het kleine koekje wat erbij kwam
O: kwark met bosvruchten L: broodje kaas, ei, tomaat en komkommer T: yoghurt met divers fruit D: kant en klare maaltijdsalade met garnalen en pasta Weekendje weg ging qua eten trouwens prima. Niet veel gesnoept/gesnackt. Wel paar keer buiten de deur gegeten en dan zijn de porties toch wat groter dan dat je thuis eet.
Vandaag op het menu: Ontbijt: 2 gebakken eieren met een tomaatjes Lunch: Griekse yoghurt met aardbeien en een cracker kaas Avond: pasta met garnalen
O: kwark met bramen en granola T: 2 passievruchten en een cappuccino L: 3 crackers met smeerkaas 20+ Nog op de planning T: paprika (moeten op) A: kip tajine
o: 2 crackers, 1 met huttekase en 1 met smeerkaas T: 2 eierkoeken maar pas rond lunchtijd L: 2 rijstwafels met filet en ei en 1 met pindakaas T: kleine maxi chocolade met een koffie en later nog een schaaltje aardbeien A: salade met kip, avocado, tomaat en komkommer. t: niks
L: yoghurt met blauwe bessen en pittenmix en een bruin bolletje met vitello tonato A: half vegetarische shoarma (we hadden een bakje vega, maar dat is te weinig, man heeft de vleesvariant bij gekocht.) Met pitabroodjes en salade Vraag aan mijn mede if-ers. Eten jullie in totaal op een sag ook minder calorieën dan wanneer je wel ontbijt? Ik heb zelf het idee dat mijn lunch gewoon flink meer is, waardoor het totaal op een dag gelijk is aan een niet-if dag. Ik ga het weer even noteren in de eetmeter om een beter beeld te krijgen. Afvallen heb ik de afgelopen weken in elk geval niet gedaan. Op zich logisch. Afgelopen weekend weer verjaardag gehad en uit eten geweest. En het weekend bij mijn moeder geweest. Dan kijk ik echt niet op een koekje meer of minder. Ik ben in elk geval ook nauwelijks aangekomen. In 1 maand van 78,4 naar 78,5. En in die maand wel weeer zodanig opgeknapt dat ik weer wat kan wandelen of huishoudelijk werk Jan dien zonder uitgeput te raken. Dat was doel 1. Dus daar maak ik wel vorderingen in. En ik vind het vasten ook op geen enkele manier moeilijk. In het begin had ik iedere ochten flink trek. Maar nu niet meer. Pas wanneer de lunch op tafel staat ga ik het voelen (en kan ik dus flink veel op). De avonden zijn soms lastig. Dan komt de emotionele honger. Hier helpt het wel om strenge regels te hanteren. Met mijn gezondheidsdoel als motivatie.
Oh.. nog een vraagje. Wie heeft goeie 0.0-tipjes Ik heb zelf de radler 0.0 minder zoet (grolsch). Erg lekker. Mijn moeder had radler witbier (amstel) koud staan. Die smaakte ook erg goed in het zonnetje en met leuk gezelschap. In de koelkast heb ik nu een flesje zomertijd 0.0 van grolsch staan. Die zal ik deze week ergens gaan proberen. Ik houd niet erg van frisdrank. Vaak veel te zoet. En wil alleen nog bij uitzondering alcohol drinken. Een goed alternatief voor goede wijn heb ik nog nooit gevonden. Maar alcoholvrije biertjes worden steeds beter vind ik.
Goed bezig @Feye! Hier ook weer thuis. De paar daagjes weg waren heerlijk en zijn me qua eten reuze meegevallen - had vanmorgen zelfs nog een mooi minnetje op de weegschaal tov zaterdagochtend. Had gehoopt stabiel te blijven (heb toch het eea aan ongezondere dingen als pizza gegeten), dus dit is al helemaal fijn. Morgen nog naar de bioscoop (popcoooorn ) en lunchen bij Loetje, zondag Moederdag en volgende week echt weer helemaal ‘normaal’ doen Vandaag: O: Een bakje skyr en een appel T: Niks L: 3 knäckebröd waarvan 2 met smeerkaas light en 1 met sandwichspread. Een gekookt ei. T: Een Starbucks caffe latté no sugar ijskoffie en 2 Lotus koekjes. A: Macaroni met bolognesesaus en wat sla
Sorry, ik niet. Ik drink geen alcohol, ook niet de alcoholvrije varianten. Ander ideetje als je niet zo van frisdrank houdt: water met vers fruit of iets als munt erin? Ook erg lekker, zeker met wat warmer weer
O: kwark met bosvruchten L: kant en klare maaltijdsalade met gerookte kip, pasta en honing mosterdsaus T: paprika D: Italiaanse bol met hamburger, ei, cheddar en rauwkost Ik sta al even stil qua gewicht. Zit nu al een tijdje op de 75. Zou graag naar de 73 willen voor de zomer en dan einde van het jaar 70, dan zit ik op een gezond bmi. Maar hé nog steeds -10kg ten opzichte van 1 januari
Oeh, daar kan ik je ook niet bij helpen. Ik drink gewoon graag wijn Zelf ice tea maken heb ik ook wel eens gedaan, niet zo zoet en lekker fris.
-10 kilo is een heel mooi resultaat. Plateautje op dat niveau is helemaal niet raar. Gewoon geduld en rustig doorgaan dus
O: 2 crackers met kaas T: plakje ontbijtkoek zero en een schaaltje aardbeien L: salade met tomaat en mozzarella T: 2 rijstwafels met kaas en 30 min later toch nog even een plakje ontbijtkoek zero omdat ik nog trek had A: naanbrood met avocado, pindakip uit de slowcooker en zoet/zure komkommer (was zó lekker dat ik een restje wil bewaren voor de lunch overmorgen, kan wel toch?) T: niks
O: Havermout met kaneel. 200gr aardbeien T: (In de bioscoop) Een kleine zoute popcorn, een spa blauw en een zwarte koffie L: (Bij Loetje ) Een kleine biefstuk, 1 witte boterham om te dippen in de jus, een hand patatjes en wat salade (het kleine gedeelte waar de dressing niet overheen zat want die was echt niet lekker….) Een cola zero en een spa rood T: Een zwarte koffie A: Een tosti (2 volkoren boterhammen, jonge kaas en ham).
O: kwark met bosvruchten L: 2 gekookte eitjes en rauwkost T: perzik en 2 handjes ongebrande en ongezouten noten D: AVG
O: Een bakje skyr, een halve mango T: 150gr aardbeien, een koffie verkeerd (met magere melk) L: 3 knäckebröd met smeerkaas light, een kom tomatensoep T: 2 Lotus koekjes, een zwarte koffie A: Een groenteburger (uit de airfryer), gekookte aardappels en spinazie Vanavond bij het Eurovisie songfestival een klein bakje popcorn of chips