Minder snoepen en snacken

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 5 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.052
    2.553
    113
    Limburg
    #401 Peetje83, 18 jan 2023
    Laatst bewerkt: 18 jan 2023
    Niet zoveel gegeten vandaag en dat wat ik heb gegeten was ook niet al te gezond :|
    Maar goed, we moesten 'even' een auto gaan halen in de buurt van Den Haag, zo'n 2 uur rijden enkele reis.
    Ontbijt was een kom brinta en een plak bananenbrood.
    Daarna eerst bij mijn vriend langs de zaak gereden om mijn jarige schoonpa, die daar ook naartoe zou komen, te verrassen, dus toen kreeg ik een stukje taart (ik zei doe maar een klein stukje, men keek me aan alsof ze water zagen branden :roflmao:) vervolgens gingen we de auto halen dus een hele poos onderweg geweest.
    Daarna terug naar m'n schoonouders, die hadden op de jongens gepast. Wederom een klein stukje taart gehad (ik had hongerrrrr).
    Nu thuis voor de jongens een pizza in de oven, mijn vriend eet op woensdag altijd op de zaak met z'n broer en wat vrienden en voor mezelf had ik maandag het restje rendang met boontjes in de koelkast gezet, dus dat ga ik straks opwarmen als de oudste 2 gegeten hebben en de jongste in bed ligt.

Correctie, ik heb nog carpaccio en die moet vandaag op, dus de rendang verhuist naar de diepvries voor een andere woensdag en ik eet zo een meergranen triangel met carpaccio en sla.

2. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Dames, wat zijn jullie allemaal goed bezig. Of jullie nu wel of niet afvallen, wel of niet tussendoor snacken, jullie doen het allemaal maar even zeg.
    De bewustwording is er.
    Dus echt knap van jullie allemaal.

Vandaag was weer een goede dag. Samen met dochter haar hele kamer uitgemest, bedden aan de kant en daaronder gestofzuigd. Hond had zin om twee keer echt flink te wandelen. (Hij is al 11 en meestal wil ie gauw naar huis) Flink veel in beweging geweest dus. Had misschien wel iets meer water mogen drinken.
    Maar de avond is nog niet voorbij. En dadelijk zet ik een pot thee.

Vanmorgen: Havermout
    Tussendoor: 2 surimisticks
    Lunch: 2 Crackers met kaas en gekookt ei
    Tussendoor: niets
    Avondeten: man heeft gekookt. Zelf verse rodekool gestoofd met appel en kaneel, aardappelpuree en kabeljauw.
    Was echt heerlijk.

Nu ga ik eens kijken wat ik straks nog voor tussendoortje ga nemem

Mim89, Peetje83, Merlino en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.060
    4.315
    113
    Wat leuk om van iedereen te lezen dat ieder op zijn eigen manier goed bezig is. Ik vind het wel motiverend werken en probeer dus iedere dag te posten. Geeft mijzelf ook goed inzicht.
    O: kom havermoutpap
    T: mandarijn + cake met slagroom en muisjes (ik vind dat dat nu echt nog moet kunnen)
    L: boterhammen met worst
    T: appel en mandarijn en een klein geboorte gebakje
    D: rode kool met appel, halve slavink en halve eetlepel aardappelpuree

Jess93 en tuc vinden dit leuk.
  4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.952
    33.617
    113
    Maar, niet aanvallend bedoeld!, mag het ook niet in huis zijn dan voor je? Is de verleiding dan groot om het ook te eten? Ik vraag dat, omdat ik altijd alles in huis heb en had en ik er prima mee om kon gaan. Ondanks kasten vol chips en snoep ed, viel ik toch bijna 50 kilo af.
    Maar bij C bijvoorbeeld, kan dat niet. Als het in huis is, moet het op.
    Nogmaals, niet om mezelf op de borst te kloppen maar omdat het misschien hetzelfde is als bij mijn C.

5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
    Oh ja, ik kan dat ook prima. Als de knop eenmaal om is dan is 'ie om. Kan ook gewoon eten bereiden voor de rest van het gezin als ik het zelf niet eet ofzo. Ik kan me wel voorstellen dat anderen dat niet/moeilijk kunnen. Maar in dat geval kan je dus eigenlijk nooit iets lekkers in huis hebben, al is het voor bezoek, lijkt me best lastig.

Iertje81 vindt dit leuk.
  6. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.952
    33.617
    113
    Ja precies. Ik wilde en wil altijd wel iets in huis hebben voor bezoek. Moet er wel bij zeggen dat ik het ook kon omdat het zo loonde. Ik viel in no time 15 kilo af, denk ook omdat ik stopte met hormonen ivm kinderwens. Dan wil je het wel laten liggen. De volgende 15 vlogen er ook af, maar over de laatste 20 heb ik ook wel een jaar/1,5 jaar gedaan.

citroenrasp vindt dit leuk.
  7. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.060
    4.315
    113
    Hier gaan we er meestal wel samen voor als we weer gezonder willen doen. Al vindt man het wel lastiger. Hij kan dan opeens met een zak chips thuiskomen.
    In de opstartfase werkt het bij ons het beste op niets meer in huis te hebben of wat we hebben, voor de kinderen bijvoorbeeld, echt uit het zicht te leggen, zodat het je niet heel de tijd aan ligt te staren als je de kast opent.
    Eenmaal van start wordt de verleiding minder groot.

8. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik ben helaas net zoals jouw C helaas.

Iertje81 vindt dit leuk.
  9. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.052
    2.553
    113
    Limburg
    Ik heb er minder moeite mee dan ik had verwacht om overal van af te blijven. We hebben gewoon chips, snoepjes en chocolade in huis, maar het gaat me goed af om eraf te blijven. Zelfs van de fudge die we zaterdag gemaakt hebben, heb ik pas 2 stukjes gehad :)

Jess93 en tuc vinden dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ook, valt me 100% mee om alles te laten staan.
    Ik ben de hele dag met chocola en koekjes bezig geweest.

O: griekse yoghurt, aardbeien uit de vriezer en havermout geblenderd.
    T: banaan
    L: overgebleven ciabatta van het avondeten gister. (Met pesto, rucola, tomaat en gerookte zalm)
    T: hand cashewnoten
    A: italiaanse bol met rucola, hamburger en ui en aardappelpartjes en komkommer

Net na het sporten 2 kiwi's.

citroenrasp, Jess93 en Peetje83 vinden dit leuk.
  11. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    De eerste paar weken heb ik er wat meer moeite mee.
    Daarna is het echt stukken minder.
    Zeker als de kilo's eraf gaan, vind ik het dan zonde om iets te pakken.

Desondanks zeg ik ook altijd tegen man en kind dat ze gewoon iets lekkers moeten pakken hoor.
    Man heeft al echt heel snel last van schuldgevoel, en pakt het dan maar niet.
    Meestal zorg ik ervoor dat er dan iets in huis is, wat ik niet lekker vindt, maar hij wel.
    Maar man vindt ook al gauw "Dat er niks lekkers in huis is" :rolleyes:

Dochter heeft er minder moeite mee, en snoept gewoon af en toe. En gelijk heeft ze. Haha

Net heb ik een schaal rauwkost met humus neergezet. Hoefde hij niet
    Peperkoek ook niet
    Snack a jacks ook al niet
    En de fruitschaal bleef ook onaangeroerd.
    De kleine zakjes chips vond ie geen lekkere smaak
    Noten lust ie niet
    En de chocolade die er nog ligt, is puur en met nootjes. Was ook al niet lekker

Tja... Dan houdt het al snel op

12. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    Oh wacht.
    Hij is zojuist op jacht naar de Bifi worstjes in de koelkast haha

13. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    juvamine-kruideninfusie-vetverbrander-aroma-mango-en-passievrucht-20-zakjes.2003.jpg
    Ik drink ook deze thee die helpt ook goed .
    Wel natuurlijk in combi met de eetstijl.
    Ik haal hem zelf bij de Kruidvat in Antwerpen als ik er ben hier in Nederland ligt die niet bij de Kruidvat.
    Maar misschien een tip voor diegene die er ook denkt baat bij te hebben.

14. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Dit is echt zo herkenbaar:roflmao: Ik heb alleen geen moeite om ervan af te blijven, hij wel:p

15. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Mijn dag was prima!
    O: skyr met cashewnoten en gedroogde cranberries
    T: banaan voor het fietsen
    L: 4 volkoren boterhammen met kaas & glas drinkyoghurt
    T: 1 Sultana yoghurt aardbei koekje, mn dochtertje had de ander (zitten er 2 in een verpakking) & een klein zakje Haribo snoepjes
    D: chicken tonight date + Bakje magere perzikyoghurt
    T: 2 blokjes pure chocolade bij de koffie & zometeen nog 2 mais wafels:)

Vanochtend 30km gefietst op mn racefiets & daarmee 900kcal verbrand. Volgens de eetmeter app 1814 kcal gegeten, dus een flink tekorto_O maar heb nou niet het gevoel dat ik zo weinig gegeten heb ofzo. Edit: ik zie nu op mn smartwatch dat mijn totale kcal verbruik vandaag nu 3.172 is, heb ook nog mn zoontje op de fiets gehaald en gebracht naar voetbal. Dus in totaal 1200 actieve kcal. Als ik nou elke dag zo'n actieve dag kon hebben:roflmao:

Eetmeter app is veel fijner dan MyFitnessPal! Dank voor de tip:D

Mammavan5 vindt dit leuk.
  16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    En overnight oats? Dat maak je de avond vantevoren;)

citroenrasp vindt dit leuk.
  17. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Wauw, wat is iedereen goed bezig zeg. Fijn dat we elkaar zo kunnen motiveren.
    Hier ook weer een goede dag gehad. Ik ben alleen gisteren ongesteld geworden dus voel me dik en de weegschaal maandag gaf 2 kilo zwaarder aan dan 2 dagen ervoor :(. Dus ik denk dat ik komende vrijdag mijn weegdag maar oversla, want ik vermoed dat ik niet ben afgevallen. Ook alweer 2 dagen geen ontlasting gehad (vorige week 4 dagen). Vermoedelijk door het stoppen met roken. Heb al een paar dagen poeders van m’n dochter ingenomen dus hoop dat het snel op gang komt, anders ga ik voorlopig echt de weegschaal niet op.

Maar oké, mijn eten van vandaag: (overigens om 9.00 meteen naar de sportschool gegaan:thumup:)
    O: banaan (normaal ontbijt ik niet maar nu gegeten ivm sporten)
    L: 2 volkoren crackers met kaas, komkommer en tomaat, een gekookt eitje, een handsinaasappel en een beker optimel
    D: spaghetti
    T: plakjes kipfilet tuinkruiden

Oh ja, en zo’n 2,5 liter water gedronken.

Mammavan5 vindt dit leuk.
  18. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.914
    1.505
    113
    Vrouw
    Vannacht geen verkeerde dingen meegenomen naar het werk.
    - rijstwafel met zelfgemaakte eiersalade (ei met heel klein beetje mayo en mosterd)
    - zelfgebakken koolhydraatarme brownie
    - proteïne toetje (suikervrij)
    - pinda's

De rest van de dag is het ook goed gegaan
    Ontbijt: yoghurt met gepoft spelt en rozijnen
    Tussendoor een rijstwafel
    Lunch: tosti
    Tussendoor: pinda's
    Avondeten: Patat en snacks (niet echt gezond, maar avondeten blijf ik vooralsnog gewoon doen zoals we gewend zijn)

Niet gesnaaid, dus blij.
    Valkuil bij mij is ook cola. Dat haal ik gewoon niet in huis, want anders gaat de fles open en op in een paar dagen. Als ik de 3 kilo kwijt ben, wil ik het wel weer in huis halen. Maar bijvoorbeeld alleen in het weekend of 1 fles per week.

19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Wij hebben de vreselijk slechte combinatie van een man die het niet kan laten lekkers te kopen en ik due het, eenmaal in huis, niet kan laten staan :rolleyes:

Zolang ik boodschappen foe gaat het goed :D

20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
    Ik maak vaak de avond van tevoren iets (of nog langer van tevoren en vries het dan in). Gisteravond heb ik bijvoorbeeld volkoren pancakes gemaakt, daar hebben we mee ontbeten en de overgebleven pancakes heb ik ingevroren per 2 voor mezelf. Pap maak ik ook regelmatig, alleen voor mezelf en dat duurt hooguit een paar minuten. Ik vind het persoonlijk heel saai om steeds maar hetzelfde te ontbijten en houd echt van variatie.

Deel Deze Pagina