Minder snoepen en snacken

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 5 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Ik kom hier mee babbelen!

Ik vecht al sinds de basisschool tegen m'n gewicht maar ik ben ook oke met het feit dat ik gewoon dik ben.
    Maaaaaar het moet me niet beperken. En ik merk dat dat nu gaande is.
    Dus knop om en gezondere keuzes maken.
    Sinds een week of 3 bezig en 3 kilo kwijt :D dus de kop is eraf!

Mijn zwakke punten zijn chocolade, weinig en niet goed drinken, snaaien, te lang niks eten.

Dus ik probeer nu elke 2 a 3 uur iets te eten. Ben begonnen aan de waterdrop om meer te gaan drinken.
    Drink graag losse thee dus daar ben ik ook wat meer de tijd voor aan het nemen.
    Tussendoortjes vind ik nog wel lastig, maar heb m'n ultieme snaai moment ( 20:00) weten te tackelen! Ik snij een appel in stukjes en 30 seconden in de magnetron kaneel erover en klaar is kees.
    Toch iets zoets zonder naar de chocolade te grijpen!

Gisteren heb ik dit gegeten
    O: 2 delicate crisp crackers filet
    T: banaan
    L: groentewrap met rauwkost en kipfilet
    T: 2 maiswafels
    A: nasi met als vervanging voor de rijst gele wortel.
    T: Appel met kaneel
    1 liter waterdrop 2 grote mokken thee en glas water.

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Oh balen zeg, en dan ook nog eens buikgriep.
    Heb je in het verleden eetproblemen gehad dat je bang bent dat het obsessief wordt?

3. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Nou hier ging het de afgelopen week niet goed. Druk, stress en veel ongezonde zooi.
    Halverwege de week kreeg ik wel weer de slag te pakken en nu ik weer zit op 2 grotere maaltijden en max 2 kleine tussendoortjes gaat het weer goed.
    Dat strakke 3x per dag eten werkt niet voor mij. Juist wanneer ik het ontbijt oversla en hooguit wat drink en dan een goed gevulde lunch neem hou ik het veel beter vol.
    Binnenkort ook mijn insta maar weer vullen met foto's. Niet dat veel mensen kijken maar gek genoeg vind ik het enorm leuk en is het toch een minimotivatie xD

citroenrasp vindt dit leuk.
  4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.384
    21.762
    113
    Ja, o.a anorexia. Wel lang geleden alweer maar dat obsessieve blijft wel een dingetje helaas.

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Dan begrijp ik het heel goed. In mijn puberteit heeft mijn nichtje (met oa anorexia) bijna een half jaar bij ons gewoond. Dat heeft bij mij zo'n indruk gemaakt dat ik nooit officieel met een dieet durfde te beginnen. En uiteraard weet ik dat anorexia echt een ziekte is, maar ik was altijd bang dat die grens bij mij ook heel dun zou zijn. In mijn familie zijn namelijk meerdere personen met anorexia. Heb ook de terugvallen na jaren, soms zelf midden in de 30, gezien.
    Dus super goed dat je ervoor blijft waken dat het niet obsessief wordt.

6. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    1030 volkoren bol met roomkaas light, avocado, gerookte kip en zongedroogde tomaten

Na bloed doneren duizelig maar geen roze koek ofzo gepakt :), een merci reepje en een zakje noten en gedroogd fruit

2 gekookte eieren met wat kruiden, mayo en ketchup

Vanavond bij mijn zus eten, patat met frikandel en salade

7. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.291
    8.748
    113
    Vrouw
    Afgelopen dagen ging het wel goed. Ook meer water gedronken (normaal alleen met medicatie innemen :oops:). Vandaag muesli met vanille yoghurt gegeten en een kop koffie gedronken. Half flesje water tot nu.

8. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.063
    4.317
    113
    Wat lief dat je ernaar vraagt! Hij knapt gelukkig goed op en vandaag zat hij zelfs op zijn geboortegewicht! Dus we zijn nu zelfs lekker even naar buiten gegaan.

Jess93 vindt dit leuk.
  9. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.063
    4.317
    113
    Je was bang dat je teveel nadruk op het afvallen zou leggen? Goed dat je je daarvan bewust bent! Het doel moet inderdaad gezond eten en leven zijn en niet een wedstrijdje wie het meest en snelst afvalt.

10. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.053
    2.554
    113
    Limburg
    Hier vandaag een baaldag, geen idee waarom, hormonen zullen we maar zeggen.
    Maar....normaal zou ik dan richting snoepkast gaan en dat heb ik dit keer niet gedaan. Enige zoete was ik gehad heb is het laatste stukje fudge, een blokje van misschien 2 bij 2 cm.

O: 2 Bananenpannenkoekjes met blauwe bessen en havermout
    T: een banaan
    L: nog eens 2 bananenpannenkoekjes en 2 sneetjes licht meerzadenbrood met grilworst
    T: stukje fudge
    D: fusili met kip romana
    T: ik denk dat ik eens voor de appel met kaneel in de magnetron ga. Heb het nu al een aantal keer voorbij zien komen hier, maar nog nooit gehad.

hibiscusje en Jess93 vinden dit leuk.
  11. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Ik was het vele water drinken een beetje beu, en vind dingen met prik echt niet zo lekker. Hooguit heel af en toe een glaasje fanta light
    Dus heb ik nu zo'n meeneemflesje ranja 0% suiker gekocht, en daarmee leuk ik m'n water een beetje op.

Ontbijt: 2 crackers gerookte zalm
    Tussendoor 2 surimi sticks
    Middag: lunchen met dochter in de stad. Ik had een stokbroodje oude kaas, gekookt ei, komkommer en sla
    Tussendoor: niks. Ik zat vol van de lunch. Alhoewel de door man gekochte zak chips ligt te roepen in de kast. Hij roept maar een end weg, ik wil niet.
    Avondeten: sushi.al een week zin in

Fanne en hibiscusje vinden dit leuk.
  12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.384
    21.762
    113
    :roflmao::roflmao:

13. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Goed bezig dames!
    Ik heb de afgelopen week geprobeerd wat minder vaak te eten, beetje richting IF. Ik heb iedere dag mijn ontbijt iets opgeschoven en mijn tussendoortje ‘s avonds geplakt aan het avondeten. Ben wel een kilo afgevallen de eerste paar dagen maar lijk nu stabiel. En het geeft heel veel rust! Ik eet nu van 10:00-18:00. Mijn lijstje van gisteren:

O (10:00) twee volkoren boterhammen en schaal kwark met noten en rode bessen
    L (13:00) vier volkoren boterhammen met kipfilet en kom groentesoep
    T: kom groentesoep (moest op), smoothie van yoghurt en banaan
    A: pasta met rode saus en kwark met choconibs en appel

Vandaag wordt een chaosdag want ik heb veel te veel gepland :(, probeer dat juist te minderen maar dat lukt me echt slecht.

Fanne en Jess93 vinden dit leuk.
  14. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Goed bezig allemaal! Gisteren was mijn cheat day, voor het eerst ook mijn vast gebroken met mn wijntje 's avonds.

L: skyr met een banaan, noten en cranberries
    T: 1 kaas tosti
    D: friet & chocolade mousse toetje :D
    T: wijntje

Verder gewogen, niet super veel kilo's kwijt maar wel veel centimeters :thumup: t.o.v. vorige week:
    -0.3 kg
    Taille -1.5 cm
    Heup -2 cm
    Borst -1.5 cm
    Bovenbenen -1 cm

15. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Goed dat je je ervan bewust bent! Dan misschien wat minder vaak op de weegschaal stappen? 1x per maand wellicht ofzo? :)

16. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Ik klets graag mee!
    Al ruim 1 jaar bezig met het aanpassen van mijn leefstijl en daarmee ongeveer 0,5 kilo per maand afgevallen. Meer bewegen, 6 keer per dag eten en af en toe een gezellige uitschieter. Rond menstruatie kom ik altijd weer wat bij en in de vakanties uiteraard ook.

2 weken geleden griep gehad en daarmee 2 kilo afgevallen doordat ik geen smaak had. Inmiddels is mijn smaak weer terug en zit die 2 kilo er ook weer bij terwijl ik wel goed bezig was met goede keuzes.. nu dus even de motivatie kwijt en sinds 3 dagen alle remmen los :p tijd om even wat extra’s te doen.

Gister:
    O: 2 crackers met kaas en roomboter
    T: rijstewafel met roomboter en zeezout en een banaan met een verkruimeld koekje
    (uur gesport)
    L: salade met Burrata en een suikerwafel :rolleyes:
    T: harde keintjes drop
    A: nasi met kip en satesaus
    T: klein schaaltje chips met roomkaas :oops:

(totaal 8000 stappen)

Vanaf vandaag dus weer oppakken zodat ik morgen een goede bewuste keuze lijst kan plaatsen!

17. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.916
    1.505
    113
    Vrouw
    Vanmorgen gewogen. Een halve kilo afgevallen, dus ik ben tevreden.

Fanne, citroenrasp, Peetje83 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.063
    4.317
    113
    Vanmorgen gewogen: - 1,3 kilo sinds maandag.

lindajl, citroenrasp, Peetje83 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Vandaag ook weer mijn weegdag gehad.
    Ik weeg nu 83 kilo stipt er is weer 500 gram eraf.
    Ben superblij ermee.
    Mijn lunch bestond uit een grote kom salade en 4 maiswafels met eru balans smeerkaas 15+(in de aanbieding bij de AH nu is wel handig).
    En 2 medjoul dadels en thee zonder suiker.
    Gisteravond was het snackydag bij ons.
    Doordeweeks krijgen de kids geen snoep koek chips etc.
    Maar vrijdagavond of zaterdagavond houden we snackydag en liggen al de verkeerde dingen op tafel en mogen ze los .
    Kijken we samen een film of spelen spelletjes dan.
    De rest van de week is het niets.
    Is echt leuk want de kids vragen niets doordeweeks maar zeggen dan jee het is bijna snackydag.
    Misschien ook een leuke tip voor de rest .
    Avondeten word voor mij bulgur met een stuk tilapiafilet en een gekookt eitje
    En voor de rest vlees met pruimen en kweekpeer en geroosterde amandelen.
    @aan alle meiden jullie zijn allemaal top bezig.
    En idd het is geen westrijd wie er het meest of snelst afvalt.
    Het doel van ons allemaal is om gezonder te leven.
    Elke gram die eraf gaat is iets.
    Iedereen succes❤️

20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.753
    113
    Vrouw
    700 g af maar vanavond uiteten met vriendinnen en ik ga er echt niet naar kijken.
    Het is ons eerste etentje sinds een hele lange tijd, dus eventje foert en genieten.

Luna86, Fanne en Mammavan5 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina