Minder snoepen en snacken

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 5 jan 2023.

  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Tomaat met mozzarella en basilicum vind ik zalig. Maar dacht dat mozzarella juist niet zo gezond was.
     
  2. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Ik ben ook van het type “als ik eenmaal begin met eten stop ik niet meer”
    Dus ik snack overdag alleen rauwkost en savonds een blokje hele pure chocolade bij de thee. Als ik smiddags honger krijg neem ik een lekkere cappuccino, zonder iets erbij :)

    De oplossing is voor mij ook om smorgens te bedenken wat ik die dag ga eten en er niet van af te wijken. Het vergt enige oefening. Maar als ik weet dat er een traktatie is op mn werk dan visualiseer ik vantevoren al de taart en hoe ik daar dan langs loop en mijn bakje wortels ga zitten eten:D
     
    Sylver vindt dit leuk.
  3. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    De mozzarella light balletjes zijn een goede keus, zegt de WW ;) ik tel geen calorieën ofzo, WW gaat met punten en goede keuzes maken, maar alles met mate natuurlijk, het is niet de bedoeling gelijk los te gaan op de mozzarella light. Maar combineren met andere gezonde snacks. Gerookte zalm heeft waarschijnlijk ook veel calorieën, toch is dat bij mij 0 ook punten.
     
    Neuzeke en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    dacht ik ook, net als de heksenkaas, dan word het groente snacken toch wat leuker :roflmao:
     
    tuc vindt dit leuk.
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Heksenkaas is volgens mij echt niet zo gezond inderdaad. :roflmao:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    weet jij of sandwichspread als goede keuze word gezien?
     
  7. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.394
    1.781
    113
    Ik lees graag mee. Ik snoep ook te veel en aangezien ik nu thuis zit en medicatie heb waar ik van aan kan komen, moet ik echt op gaan passen.
    Mijn snacks moeten klein en eiwitrijk zijn ivm gbp
     
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Ik ben ook niet met calorieën bezig hoor. Wil gewoon alternatieve gezonde snacks.
    Beter dan chips in elk geval.
     
    GossipGirlxoxo, citroenrasp en Youtan vinden dit leuk.
  9. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    Ik schrok me dood toen ik mezelf op foto's terug zag na de Kerst, dus hier is de knop ook om gegaan, sinds maandag....
    Tot nu toe gaat t goed, welgeteld 4 dagen :roflmao::D:|

    Enige zonde is cola light, nog niet gesnoept. IF 18:6, 's middags een goed gevulde salade, koolhydraatarm, 's avonds met de pot mee.

    Het liefst een kilo of 30/40 eraf, maar elke kilo is mooi meegenomen.

    Succes allemaal!
     
  10. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Sommigen zijn oké, maar niet allemaal. Beleg van 1 punt eet ik ook, beleg van 2 punten soms, beleg van 3 of meer zeker niet! Ik mag 23 punten per dag.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Maar geen heel bakje hé ;) een eetlepel, dan kan je al aardig peentjes soppen… Tzaziki maak ik zel met magere yoghurt, komkommer, knoflook en per en zout. Aromat (slecht voor je nieren!) is ook 0 punten
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    Ik ga van t weekend ook zelfgemaakte tzaziki proberen. Kun je dat een dag of 3 bewaren?
     
  13. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    geen idee, ik maak altijd een bakje voor die dag, maar ik denk het wel hoor
     
    Petra82 vindt dit leuk.
  14. Peetje83

    Peetje83 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    3.794
    2.386
    113
    Limburg
    Ik dronk ook altijd veel cola. Even voor mijn zwangerschap was ik daar mee gestopt. Maar toen ik zwanger was moest en zou ik cola hebben. Dus gunde ik mezelf 1 a 2 glazen per dag.
    Inmiddels ben ik weer netjes over naar de thee. Wel nog met een klein beetje suiker :oops:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. ZsaZsa

    ZsaZsa Fanatiek lid

    10 mei 2019
    1.733
    1.620
    113
    Vrouw
    Wat hier helpt is om de 2 uurish te eten.

    de 3 hoofdmaaltijden en dan daarnaast 3 tussendoortjes: een cracker met kaas/ham/komkommer/gekookt ei advocado
    Wat kwark/ yoghurt of fruit

    En dan natuurlijk de suiker vermijden maar ook geen koolzuurhoudende dranken en een half uur voor en een half uur na het eten niet drinken

    dit is het “dieet” wat ik vanuit de obesitas kliniek na maagverkleining kreeg. Door Dee structuur heb ik dus het idee dat ik heel veel eet maar dat valt best mee ( kwa eenheden zeg maar) en de kgs vliegen eraf
     
    Sylver vindt dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    ik heb de mazzel dat ik thee met suiker heel vies vind. Ben gek op zoete sapjes en cola maar de thee gelukkig niet.
     
    Peetje83 vindt dit leuk.
  17. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.787
    25.872
    113
    Vrouw
    Dat doe ik ook. Maar niet perse vegan. Ik eet ook vlees ei en zuivel.

    Maar alles zo min mogelijk toevoegingen. En zo weinig mogelijk bewerkt.

    Minder snoepen wil ik ook. Maar lukt nog niet goed. Er speelt teveel in mijn leven om daarop te concentreren. Dus leg ik de focus Maar op gezonde maaltijden. En salade bij de lunch. En minimaal een half uur per dag naar buiten in beweging.
     
    Cobon vindt dit leuk.
  18. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.787
    25.872
    113
    Vrouw
    Je kan ook theesoorten met een zoetig smaakje proberen. Bijvoorbeeld de rooibos honing of sterrenmunt.
    Of juist kruidig. De pickwick winterglow vind ik lekker. Of gember citroen.

    Met gewone thee heb ik er ook graag honing in. Maar deze variaties niet. En het maakt theedrinken leuker :)
     
    Peetje83 vindt dit leuk.
  19. Peetje83

    Peetje83 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    3.794
    2.386
    113
    Limburg
    Wij drinken eigenlijk altijd de thee van Lipton, die piramide zakjes en dan met name de citrussmaken, andere thee proef ik vaak de smaak niet van en deze wel. Uiteindelijk zal ik de suiker wel gaan weglaten. Ben al van 1 theelepel naar een halve gegaan haha.
    De gember citroen thee van pickwick heb ik hier ook trouwens, die heeft inderdaad wel een sterkere smaak en de caramalised pear zou ik wellicht ook nog wel eens kunnen halen, die is ook wel lekker.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  20. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.213
    18.956
    113
    Ik heb het gezonder eten een paar weken geleden ook opgepakt (scheelt wel dat wij niks te vieren hadden in december haha). Tussendoortjes is niet echt mijn probleem, dat eet ik amper en ook niet zo'n behoefte aan (ook niet in de avond), ik wil bv ook altijd met een beetje honger naar bed omdat ik anders niet fijn slaap. Mijn zwakte is met name het avondeten waarbij ik snel teveel eet.
    Maar als we tussendoortjes eten zijn die vaak wel gezond. Chocolade is hier thuis iets voor gelegenheden en ik maak zo'n 1x per week een toetje, dus ik denk dat dat op het 80-20% principe neerkomt. Een beetje zoals @Cobon maar dan niet helemaal vegan en met soms iets dat minder "clean" is. Scheelt wel weer dat ik toetjes e.d vaak zelf maak.

    Ik probeer 1 maaltijd iets op basis van peulvruchten te eten en 1 maaltijd alleen een zetmeelcomponent, beide aangevuld met lekker veel groenten en smaakmakers. En het ontbijt wisselt een beetje, af en toe yoghurt (niet te vaak) met havermout en noten/zaden, soms pap, twee volkoren pancakes etc.
    En inderdaad zoals @GossipGirlxoxo al aangaf alleen water en thee, ik heb het "geluk" dat ik geen frisdrank en dergelijke lust. Heel af en toe drink ik wel een kopje (haver)chocolademelk maar dat is zeker niet wekelijks. Nu het winter is drink ik eigenlijk alleen maar thee. Dat is overigens ondanks dat ik geen suiker in m'n thee gebruik wel iets waar ik op ben gaan letten: voorheen dronk ik 2 a 3 mokken zwarte thee per dag, niet heel sterk hoor, maar dat wil ik nu beperken tot alleen bij het ontbijt. Niet alleen voor mijn gezondheid, maar vooral ook mijn ecologische voetafdruk.

    Wat hier zoal aan tussendoortjes wordt gegeten, naast fruit: geroosterde kikkererwten, dadels, amandelen, pinda's, tuinbonen (niet die groene maar de gedroogde bruine) met olijfolie en komijn, zonnebloempitten, plakje stokbrood met zelfgemaakte pindakaas of sandwichspread, rauwe wortel en knolraap (komkommer, tomaat en paprika is ook heerlijk maar dat is niet van dit seizoen), gedroogde vis, kikkererwtenmuffin uit de airfryer, etc. Wel vooral zelfgemaakte/mediterrane/Afrikaanse tussendoortjes dus.
    Voor de kinderen maak ik soms koekjes met o.a havermout om mee naar school te nemen maar meestal nemen ze gewoon dadels of een mandarijn mee.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina