Het werd m&m en daarna nog een bakje cassave kroepoek (zoon had chips. Dus daarmee een soort tussenweg gekozen)
Ik schrijf ook graag mee als stok achter de deur. Ik ben vanaf september begeleid door een lifestyle coach in opleiding, daar ga ik nu weer mee verder nu ze haar opleiding heeft afgerond. Het is de bedoeling dat ik veel eiwitten eet, dat vind ik nog wel eens lastig, want de koolhydraten roepen . Doordeweeks op het werk gaat het heel goed, de avonden en vooral de weekenden zijn lastig. Gisteravond veel te veel gesnoept, vandaag heb ik nog niet gegeten, nog geen behoefte aan. Ik probeer aan intermittent fasting te doen, maar moet even mijn draai erin vinden, vooral als ik vroeg in de ochtend sport en dan eigenlijk erna wel wat wil eten. Even overleggen met m'n lifestyle coach komende week
Het blijft soms wat lastig, savonds op de bank toch nog wat chips, maar ik merk dat ik vaker betere keuzes maak. Gister ging ik winkelen met mijn oudste hij wilde graag ergens wat drinken en een taartje eten. Ik heb het taartje overgeslagen, en alleen koffie genomen. Ook met snoepjes of koekjes neem ik nu eerder een stuk fruit, of iets dat meer voed, zoals een boterham, cracker, wat skyr. En qua chipjes, vroeger nam ik de hele zak. Nu neem ik een kinderzakje. Of ik pak het kleinste schaaltje uit de kast en doe die vol. ik drink ook veel water. Verder probeer ik veel te bewegen. Dus 10.000 stappen op een dag. En lekker 3x per week hardlopen en nog (mtb/race-)fietsen.
Hier een prima dagje vandaag! Ook een uur buiten gefietst op mn racefiets (25km), wat een wind zeg Daar had ik me even goed op verkeken! Daardoor wel lekker veel kcal verbrand: 778. Maar kan niet wachten tot het lekker lente wordt! L: skyr met noten & cranberries, 2 plakjes zero ontbijtkoek T (na het fietsen): 2 plakjes ontbijtkoek zero & een magere variant van warme chocolademelk, met halfvolle melk D: ovenschotel aardappel anders & bakje magere vruchten yoghurt T: blokje pure chocolade bij de koffie
Ja die wind! Hier windkracht 5, in de polder. Lekker vol op kop. Had het idee met hardlopen dat ik 10 kilo extra meezeulde, zo slecht kwam ik vooruit Maar he, hebben we toch maar mooi gedaan!
Ik heb vanaf maandag al niks gesnoept, ben al 2 kilo kwijt. Had geen andere keuze ben maandag aan m’n bovenkaak geholpen, kan alleen hele zachte dingen eten en het gaat echt in een traag tempo. Heb wel meteen een soort van reset, hopelijk blijf ik dit volhouden als ik weet normaal kan eten. Over een maand ga ik ook weer beginnen met sporten, dat mag nu ook nog niet. Heb er wel weer zin in.
O: yoghurt, vla en granola T: 2 mandarijnen L: paar stukjes desemstokbrood en soep T: plakje cake en een stukje pure chocolade D: Witlofsalade Misschien vanavond nog wat, maar ik heb vandaag niet zoveel trek.
Door een ongepland maar wel super gezellig nachtje weg met 1 van de kinderen was alles wat verschoven. Gisteren heb ik dus ook gezondigd. We hebben gisteren avond samen 1 mini pakje friet gegeten(15 tal frietjes dus) en verder een salade met kip erbij. Ik had 16000 stappen dus die 15frietjes konden prima. Vandaag terug al 15 000 stappen. Ontbijt bewust niet in het hotel genomen want ik wist een zaak in de buurt met gezondere alternatieven. Ontbijt: reuze tas thee, granola, fruit, yoghurt en bananen pannenkoek met bessen. Vm: niets Middag : volkoren boterham met groentensoep. Namiddag : niets Zo meteen: scampi, paprika, volkoren pasta, courgetti. Avond niets meer, we eten namelijk paps rond half 8.
Nou zeg dat! Hier ook windkracht 5 idd, ik had van te voren al wel de route zodanig uitgezocht dat ik maar weinig volledige tegenwind had. Maar had toch nog een aardig stuk (langer dan ik verwachtte) de wind schuin van voren maar idd, we hebben het mooi weer gedaan!
O: 2 boterhammen met appelstroop T: mango en druiven L: 2 bruine afbakbroodjes. 1 met gekookt ei en 1 met hummus T: volkoren voedingsbiscuit D: hele berg rauwkost, frietjes en een kroket Straks nog beetje kwark met gebakken appel en kaneel Vandaag ook weer hard gelopen. Deze week mee gestart en het gaat boven verwachting goed!
O: broodje met roerei T: niks L: Tomaten soep met spelt stokbrood en kruidenboter T: 1 beschuit met muisjes D: hutspot met worst en jus, weinig van gegeten want N. was overprikkeld na een bezoekje aan vrienden en dus alleen maar aan 't huilen, dus ik had snel wat naar binnen geschoven om hem weer op schoot te pakken.
O: Witte afbakpistolet, 1 helft met kipfilet en komkommer, 1 helft met oude kaas. Kop thee, glas crystal clear T: Kleine zoute popcorn en een spa rood in de bioscoop L: 2 No Fairytales wraps met hummus, kipfilet en paprika, glas ice tea zero T: Handje blauwe bessen en handje frambozen, 2 lotus koekjes, kop zwarte koffie A: Beef teriyaki (biefstuk, wortel en spinazie) met volkoren noodles en zoetzure radijsjes T: Bakje chips en een glas cola zero
Hele slechte week achter de rug helaas! Aantal onverwachte ontslagen op mijn werk, dus daar kwam de emotie-eter even naar boven. Balen! Maar een mislukte week is nog geen mislukte maand. Morgen de knop weer om!
Vandaag: Ontbijt: griesmeelpap Middag: schaaltje hummus met rauwkost Tussendoor: mandarijn Avond: pasta met een restje (iets van twee eetlepels ofzo...) kikkererwten en veel groenten. Omdat ik laat ontbeet was mijn lunch eerder een tussendoortje dan een echte lunch. Daarom had ik bij het avondeten wat extra pasta genomen.
Afgelopen weekend een verjaardagsweekend. Van gister weet ik het menu niet meer maar in ieder geval genoeg wijntjes, limoncello en een plak cake. vandaag: o: half croissantje, 2 crackers met ei en roomkaas (laat ontbijt) T: 2 stukjes witte chocolade L: kwark met appel en kaneel T: taart, paar chipjes, 2 blokjes kaas,1 plakje worst en een glaasje cola light A: kebab T: vanavond neem ik nog een glaasje prikwater en dat is het.. Ik moet nog 3100 stappen voor mijn weekdoel maar bijna alle dagen aan de 8000 stappen! morgenochtend wegen in de sportschool, zal wel even schrikken zijn na zo’n weekend maar hopelijk een goede motivatie voor de komende week
Ik zou ook graag meeschrijven. Ik was altijd heel slank, maar door medicijngebruik best wat aangekomen. Daarbij ben ik gek op zoet! Steeds kwam er een kilo meer bij, totdat ik laatst een keer 74 kilo zag staan (in de avond). Dat was de druppel. En ondanks dat ik voor mijn lengte (1.78m) niet te zwaar ben, wil ik toch onder de 70 wegen. Vorige week zondag begonnen met opletten. Minder snoepen, meer drinken. Het meer bewegen lukt me niet goed. Maar vanmorgen toch -1.1kilo!! (Zo fijn want het lukt me al maanden niet er iets af te krijgen) O: 2 volkoren beschuiten met muisje L: 2 volkoren boterhammen, 1 met 30+ kaas en 1 met jam minder zoet T: smoothie van diepvriesfruit, 1 banaan, magere kwark en water D: 1 wrap met gehakt, groente, saus en geraspte kaas
O: 1 afbakbroodje (groot, formaat van wel twee a drie broodjes) met de lekkerste kaas van de markt T: Niets (en wel hardgelopen.) L: Yoghurt (halfvolle gemixt met vanille yoghurt) met haver, hazelnoten en blauwe bessen + een halve appel. T: Twee handjes pinda’s en een sinaasappel D: Risotto met prei, aardpeer, Parmezaanse kaas en hazelnoten + wat sla en komkommer T: Niets terwijl manlief opnieuw aan de chips ging —— wait!! Ik jok! Ik heb toch een T ‘s avond gehad want ik heb tijdens het vullen van de vaatwasser nog een handje blauwe druiven genomen!