O: havermout met appel en kaneel T: Bananenbrood (vandaag wel gelukt om te maken) L: tosti T: nog een stuk bananenbrood D: kip korma met naanbrood T: denk iets van druifjes of blauwe besjes
O: 2 boterhammen met appelstroop T: mango met druiven L: 3 boterhammen met gekookt ei, hummus en rundvlees salade T: volkoren voedingsbiscuit D: volkoren fusilli met spinazie a la crème, spekreepjes en een gekookt ei T: Optimel yoghurt (aardbei of stracciatella weet niet welke eerst op moet)
Vandaag: o: 2 crackers met cottage cheese T: 2 rijstwafels met roomboter, pindakaas en een verkruimeld koekje L: 2 gebakken eitjes met kaas en spek, handje chocoladepinda’s en een glas cola zero T: 2 plakjes ontbijtkoek zero A: puntje prei quiche T: glaasje fris en misschien een appel 10.400 stappen
2 volkoren broodjes met 2 gebakken eieren Hand cashewnoten 2 kleine tortilla's met roomkaas en kipfilet Banaan Bakaardappeltjes van ah, met knoflook en paprika Kip ovenschotel piri piri van ah En roerbakgroenten Toetje:druiven
Vandaag een prima dag, de komende dagen wordt een iets grotere uitdaging. Morgen gaan we na schooltijd met de kinderen in de stad een gebakje eten en zaterdag gaan mijn man en ik samen uit eten. Met beide doe ik gewoon gezellig mee, moet kunnen O: Bakje Griekse yoghurt, beetje muesli, hand blauwe bessen, hand druiven, hand frambozen, kop thee T: 120gr mango, een lotuskoekje, kop thee L: Maaltijdsalade met falafel, zonder dressing T: niets, glas cola zero A: Nasi goreng, handje kroepoek T: niets
O: boterham met 30+ kaas en een gekookt ei T: kwarkyoghurt L: 2 crackers 1x kaas 1x smeerworst T: eierkoek A: macaroni
Voor het ontbijt: banaan toen ik onderweg naar m’n werk was. O: yoghurt met haver en nootjes T: sinaasappel L: crackers met geitenkaas en honing. T: Merci chocolaatje en wortels met humus. D Groentesoep met 2 afbakbroodjes.
De fout gemaakt om gister tijdens het eten met schoonouders een wijntje te doen... Wordt een lange vrijdag O: halfvolle vanilleyoghurt met 1/4 mango + 1 eetlepel haver, 1 eetlepel gepofte rijst en 1 eetlepen gemixte zaden en gedroogd fruit T: Babybel M: 2 bruine boterhammen met pate + 1/3 komkommer + 1/2 paprika T: 2 toastjes pate en klein handje nootjes + glas wijn A: Noedels met kip + glas wijn
Hebben jullie ook dat het nu goed lukt met de knop om te zetten? Oké, ik heb vanmorgen een paar (lees: 3 of 4) plakjes (zelf geschaafde) kaas gesnoept. Maar ik scheur nu ‘s avonds geen zakken chips meer open. Ik deed dat tot voor kort echt wel heel erg vaak! En mijn zoontje had van de week toen hij pannenkoekenmix mocht kopen spontaan ook (voorverpakte muffins ) meegenomen. Voor mama zei hij hahaha. En die hebben we nog niet opengetrokken. Wat voor mij trouwens ook helpt is elke dag een paar winterpenen in smalle stukjes te snijden en een beetje humus mee te nemen naar het werk. Als ik dan wil graaien naar ongezonde meuk moet van mij eerst m’n wortels op. En tegen die tijd ben ik vol en vind ik het onzin om allemaal snaai te pakken. Zo heb ik gisteren ‘uit beleefdheid’ den Merci chocolaatje gepakt. En dat was prima (normaal zou ik op kantoor nog minstens drie keer langs dag pak zijn gelopen Bedenk me ook dat ik vergeten ben het gekookte eitje aan m’n eetlijstje van gisteren toe te voegen: die heb ik bij mijn lunch opgegeten. Ook daarvan raak ik veel voldaner dan van simpelweg wat pindakaas oid op m’n crackers te smeren. Ik ben dus content over mijn eetaanpassingen. M’n weegschaal geeft ook een keurige verbetering aan
Wat heerlijk als die 'knop' eenmaal goed en wel om is he?! Lekker bezig, nu volhouden! En inderdaad, eiwitrijk eten helpt (voor mij dan in ieder geval) enorm! Toen ik echt wilde afvallen en daarmee stagneerde, ben ik daarop gaan letten. Het afvallen kwam weer op gang maar je zit inderdaad voor je gevoel ook veel langer vol. Ideaal! Geef je zelf een schouderklopje en keep up the good work zou ik zeggen
Ik hou het ook goed vol Maar nog weinig beloning van de weegschaal. Ik hoop dat ik straks even kan gaan hardlopen, ik moet meestal en intensief sporten en netjes eten… gaat niet vanzelf
Mijn zoon zei gisteren: Mama, ik denk dat ik meer moet gaan rennen (ze hadden de piepjes test gedaan op school en hij scoorde nogal laag, maar hij is heel houterig in zijn bewegen en daardoor niet zo snel), dus ik zeg, ah mooi, eindelijk een hardloopmaatje gevonden, goed voor mijn kilo's, gaan we elke avond een rondje rennen? Nee mam, ik ren gewoon rondjes in de tuin dan Beetje jammer
Net bij mijn moeder op de weegschaal gestaan. Eind middag en dus al gegeten vandaag. 1,2 kg eraf En ik moet ongesteld worden dus dan weeg ik vaak ook wat meer.
Vandaag: O: Bakje griekse yoghurt, beetje muesli, een banaan, een mandarijn, kopje thee T: 120gr mango, eigenlijk maar zo’n 60gr want de helft is gepikt door de jongste, kop zwarte koffie L: Italiaanse bol met carpaccio en rucola T: Naar een leuk zaakje in de stad geweest: ik had een moccachino en een warme wafel met nutella en aardbeien A: Lastminute besloten eten te bestellen na het op bed leggen van de kinderen, dus we wachten nu tot roti bezorgd wordt T: Niks, het avondeten zal een latertje worden
Man was een nacht weg voor zijn werk, dus boor het eerst sinds de geboorte van baby een nacht en een dag alleen met de drie kleintjes. Had wel invloed op wat ik at een vooral op hoeveel ik at. O: havermout (niet op want stressen om de oudste op school te krijgen) T: 2 mandarijnen L: 2 boterhammen met knakworst en een boterham met kip-mango salade T: stukje pure chocolade A: 2 kommen soep (uit blik), wat sperziebonen en schnitzel. Maar toen kreeg baby honger, gooide kleuter zijn drinken om, weigerde peuter om zelf te eten, want hij wilde geholpen worden door mij. Kortom: ik kwam twee paar handen te kort en toen ik iedereen geholpen had, was mijn eten koud en ben ik maar gaan opruimen. T: net nog een stuk pure chocolade. Had ik wel verdiend, vond ik
Druk dagje gehad, ondanks m'n vrije dag, haha. Eerst mee helpen om de school te versieren voor de carnaval. Ballonnen ophangen, serpentine dat soort werk. Dus lekker vaak de trap op en af. De ballonnen moesten ook opgepompt worden, en ze hadden alleen zo'n krengerig handpompje waarmee je flink kracht moest zetten. Goed voor m'n armspieren. Daarna met zware boodschappen voor het weekend naar huis fietsen. Kind ophalen, en door naar Kidsplaza fietsen. (en gezellig bijbuurten met een kop koffie) met de moeder van een vriendje Oh, en lekker lang met de hond gelopen. Ontbijt 1 Beschuit met kaas Tussendoor banaan Lunch 1 Afbakbroodje 3 roereieren Tussendoor 2 kleine koekjes bij de koffie Avondeten kleine portie friet zonder saus met 1 Kaassouffle Ik wil vanavond nog wel iets van een schaaltje chips, ofzo
De sportknop is wel om hier. Vanmiddag weer gaan trainen. 3x5 minuten rennen met 3 minuten pauze. En zit op meer dan 12000 stappen vandaag. En 23 verdiepingen traplopen. (Werk op zolder en drink veel thee ) Eten gaat nog wisselend. Vandaag: O: Brinta L: witlofsalade met gekookt ei(2) en plakje ham. T: appelflap D: flammkuchen met gerookte zalm, groene asperges en geitenkaas En een biertje erbij gepakt
O: 2 crackers met huttekase T: 2 plakjes ontbijtkoek zero 45 min xcore en op de fiets gegaan! L: 2 kha boterhammen met filet en ei T: rijstwafel met kaas, paar snoepjes. A: witlof met spek en kaas en een frikandel T: glaasje water met prik 10.580 stappen Vanmiddag een uurtje in de tuin gewerkt.
O: 2 boterhammen met appelstroop T: Appel + wat druiven L: 3 boterhammen. 2 met gebakken ei en 1 met appelstroop T: volkoren voedingsbiscuit D: volkoren fusilli met zelfgemaakte rode pastasaus en een komkommersalade T: kwark met gebakken appel Vanochtend hard gelopen. Sta nu op ruim 13000 stappen maar ga de 14000 wel redden