Minder snoepen en snacken

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 5 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Wat fijn dat voor bijna iedereen die knop goed om is! Hou vol allemaal:thumup:

Gisterenavond met avondeten het standaard cheat moment, we hebben friet op. De rest van de dag was gewoon goed! 'S avonds ook niks genomen qua wijn/chips.

Vandaag ook prima:
    L: skyr met noten en cranberries
    T: 1 kaastosti met wit brood
    D: aardappels met spinazie, 2 eitjes en een gehaktbal & als toetje een schaaltje bolletjes vla
    T: blokje pure chocolade & ik denk vanavond wel een wijntje en een chipje!

Waren geen kilo's af (maar ook niet bij) vanochtend dus weekje stilstand, helemaal prima zolang er komende week wel weer wat afgaat :D Morgen staat een ritje van 40km op de racefiets gepland!

2. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.753
    113
    Vrouw
    Hier vanavond ook terug sporten.
    Gisteren geen tijd gehad omwille van bezoek maar vandaag ga ik er voor.
    Meteen doen we 30 min programma via tv (altijd wel iemand die meedoet) en erna ga ik buiten:5 min lopen ,3 stappen, 5 min lopen, 3stappen, 5 min lopen en afsluiten met 30 min stappen.

Morgen ga ik zondigen.
    We hebben een ontbijt mand besteld via school van de jongste en daar eet ik gewoon van mee.

Jess93 vindt dit leuk.
  3. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.063
    4.317
    113
    O: havermout
    T: 1/2 peer en een mandarijn
    L: 2 kommen soep en 5 stukjes stokbrood met aioli en kruidenboter
    T1: klein stukje pure chocolade en een half speculaasje
    T2: 1 crispy chicken bite op terras
    A: bord sla met bosui, mango, avocado, kip, tomaat en feta en een halve pizza

Misschien vanavond nog een stukje pure chocolade en een wijntje.

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    O: 3 crackers met kaas
    T: appeltje met kaneel
    L: 2 kleine witte pistolets en 3 stukjes kibbeling
    T: plakje kwarkcake
    T: halve kleine glacé koek en een wijntje (visite)
    A: pokébowl met oa zalm, mango en avocado.
    T: niks

5000 stappen vandaag.
    Morgen gaan we wat in en rond huis klussen dus dan weer wat meer beweging.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier al sinds woensdag ziek, dus eten is een rommeltje en sporten zit er al helemaal niet in :( beetje klaar mee :confused:

6. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.114
    1.182
    113
    Vrouw
    O: 2 boterhammen met appelstroop
    T: appel met wat druiven
    L: 1 boterham met gekookt ei, 1 met ham en 1 met appelstroop
    T: volkoren voedingsbiscuit
    D: 2 kleine kaiserbroodjes met hamburger en gebakken uit en een berg rauwkost
    T: Optimel yoghurt stracciatella

Vanochtend op de weegschaal en sinds de 30e 3,2 kilo afgevallen :D

Mim89, Jess93 en Luna86 vinden dit leuk.
  7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    #827 Sado, 11 feb 2023
    Laatst bewerkt: 11 feb 2023
    Vandaag overdag best netjes gedaan, ‘s avonds uit eten geweest met mijn man, toen lekker genomen waar ik zin in had :)

O: 1 wit afbakbroodje met sesam, daarop oude kaas, een half wit afbakbroodje met maanzaad, daarop paturain, kopje thee
    T: 150gr meloen, kopje thee
    T2: 1 Lotus koekje, een kopje zwarte koffie
    L: 2 No Fairytales paprika wraps met hummus, gerookte kipfilet en rucola.
    T: Niks, een kopje zwarte koffie
    A: Bij Cannibale Royale gegeten :D Vooraf wat knoflookbrood met wat boter en 2 chickenwings, als hoofdgerecht een steak met frietjes en mayonaise en gegrilde broccoli. Meerdere glazen bruisend water gedronken.
    T: Niks

Luna86 vindt dit leuk.
  8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Het begon vandaag al met een uitgebreider ontbijt dan normaal. Mijn man had het gemaakt om ons avondje met z’n 2en af te sluiten, dus dan zeg ik natuurlijk geen nee :)
    Het plan was om mezelf de rest van de dag te herpakken, maar dat liep nogal in het water, het was dus geen beste dag…:roflmao: Morgen weer een dag, nieuwe ronde, nieuwe kansen:thumup:

O: 2 kleine chocoladebroodjes, 1 croissantje, bakje fruit (mix van frambozen, blauwe bessen, banaan, druiven en mandarijn), cappuccino met halfvolle melk, glas verse jus
    T: Niks
    L: Een tosti van 2 volkoren boterhammen, jong belegen kaas en een beetje flinterdunne ham
    T: Halve Humble&Crumble I Love You Jack koek, een zwarte koffie
    T2: Schoonmoeder had verse, nog warme, gevulde koeken:rolleyes: Eentje gedeeld met de jongste. Erbij een zwarte koffie.
    A: Gepaneerde sesamkip, pittige courgette en aardappelsalade
    T: Rookvlees met ei (totaal 1 ei, 4 plakjes runderrookvlees)

9. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.053
    2.554
    113
    Limburg
    Over gisteren gaan we het maar niet hebben... We hebben de verjaardagen gevierd van de oudste 2 dus ik heb chips, cheesecake en kaasjes en worstjes gehad :|.

Vandaag:
    O: brinta
    L: goulashsoep
    T: klein stukje kruimel-pudding vlaai
    D: ovenschotel met broccoli

10. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Vorige week -1,1 kilo en deze week +0,3.
    Beetje jammer!! Maar van de week Mac, stukje taart en pizza op (verjaardag zus)

Wel balen dat je dan dus gelijk aankomt, want ik wil ook af en toe echt wel kunnen genieten van lekkers.

11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    O: 2 volkoren beschuitjes met ei
    T: appel
    M: 1 boterham met kipfilet 1/2 tosti
    T: mueslireep
    A: broccoli/ bloemkool taart
    T: mandarijn en Griekse yoghurt

Bijna 5 km hardgelopen en 12 minuten oefeningen gedaan.

Morgen zit ik op 2 weken en ik ben 2,5 kg kwijt. Gisteren wel een loempia en wat patatjes op, dus tevreden hoe het gaat.

12. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    De afgelopen 2 weken gemiddeld 3000 stappen op een dag gezet ofzo. Dus bijna geen verbranding:|. Ik vermoed dat ik aangekomen ben.
    Ik begin mij eindelijk weer wat fitter te voelen dus ik ga weer voor die 10000 stappen en ga woensdag ofzo wel weer op de weegschaal. Lekker struisvogelen nu.

13. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    0: 2 crackers met kaas en 1 mini afbakbroodje met ei
    L: pokebowl (helft van avondeten portie)
    T: 3 kipnuggets, hand chips en een prosecco
    A: carpaccio salade en een bolletje met een kroketburger, als toetje 3 stukjes chocolade

stappen +_ 4000. Maar heb pas laat mijn horloge omgedaan. Weekdoel wel gehaald. :D

14. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.395
    30.706
    113
    Vrouw
    Pff. Vanmorgen op de weegschaal gestaan. 79,7 :| Dat is een BMI van exact 30. En dus mijn absolute bovengrens waar ik niet overheen wil :cry:

Vandaag dus maar weer begonnen met de eetmeter vullen. Want dit MOET omlaag.

Ontbijt: groot glas halfvolle yoghurt met vers sinaasappelsap
    Lunch: restje stamppot van gisteren
    Avondeten: risotto met paddenstoelen
    Avondsnack: klein blokje chocolade.

Drinken: koffie, thee en water

Totaal calorieën: 1534

Beweging: 3x 5 minuten hardlopen met 2 min wandelen. En een korte wandeling.

Hopelijk komende dagen wat naar beneden. Zit weer een verjaardag aan te komen. En veel drukte o_O

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    #835 maartje84, 12 feb 2023
    Laatst bewerkt: 12 feb 2023
    Geen hele goede dag voor mij qua eten (die kaas…. :roflmao:)

O: Yoghurt, haver appel en hazelnootjes
    T: 1 pannenkoek van een ei, beetje melk en wat gemalen haver. Klein beetje esdoornsiroop overheen gedaan voor de lekkere smaak :D
    L: Drie crackers met kaas + een schaaltje verse tomatensoep van gisteravond
    T: handje cashewnootjes en wat druifjes
    D: Surinaamse nasi.
    T: Twee kleine portie schaaltjes met chips en héél wat plakken (zelfgeschaafde) kaas.

Wel 9 km hardgelopen. In totaal 15.000 stappen gezet. Dat wel. Dat compenseert m’n avond snaai.

Morgenochtend ga ik wegen!
    Mijn BMI is 22.2. Ik wil weer naar een BMI van ongeveer 20 gaan. Dat wordt minder vaak kaas en chips snaaien. Verder doe ik het echt goed, al zeg ik het zelf. Qua drinken doe ik alleen water en thee (meestal rooibos mango perzik). Soms een vers geperste jus d’orange. Maar aan sapjes en frisdrank doe ik verder niet. Heeeeeeel sporadisch op een feestje eens een cola of bij warm weer eens een limonade.

Jess93 vindt dit leuk.
  16. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    @liefkleintje waarschijnlijk met name vocht wat er nu extra aan zit & wellicht heb je vorige week toevallig in een "dal" gewogen waardoor het nu lijkt dat je aangekomen bent. 1.1 kilo in 1 week afvallen is namelijk ook echt wel veel & waarschijnlijk dus ook een (groot) stuk vocht ;)
    @Dubbelgeluk goed bezig hoor! Super netjes in 2 weken! :)
    @Leesteken fijn dat je je fitter begint te voelen! Daar doen we het tenslotte voor!

Hier een mwah dagje qua eten maar wel een lekker actief dagje.
    L: skyr met noten en cranberries
    T (na fietsen): 2 plakjes ontbijtkoek zero
    T (na wandeling/voetballen met kids): cupcakeje
    D: Nacho's & schaaltje bolletjes vla:oops:
    T: blokje pure chocolade

Heb vandaag dus wel 40km gefietst in 1.5u, mijn record tot zover (nog bezig met revalidatie knieoperatie/blessure). En dus ongeveer 5000 stappen nog gezet en matig actief wat gevoetbald met de kids. Totale verbranding vandaag is dus 3000kcal volgens mn horloge:thumup:

liefkleintje, Luna86, Sado en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.114
    1.182
    113
    Vrouw
    Gisteren

O: 2 boterhammen met appelstroop
    T: mango met wat druiven
    L: 2,5 klein afbak kaiserbroodje met gekookt ei, hummus, ham en appelstroop
    T: volkoren voedingsbiscuit
    D: nasi
    T: Optimel yoghurt met stracciatella

Weer hard gelopen en in totaal 12000 stappen gezet

Luna86 vindt dit leuk.
  18. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Jullie doen het zo goed allemaal. Echt heel erg knap.

Ik ben na woensdag stabiel gebleven.
    Aan de ene kant redelijk, omdat ik ongesteld ben geworden, vanmorgen. (tenminste, Het beginsel is er)
    En aan de andere kant jammer.
    Want gisteren echt een heel stuk gelopen. Partner en dochter wilden graag een ijsje in het centrum gaan halen.
    Dus lekker te voet erheen, wat zeker 25 minuten wandelen is.
    Ik heb zelf geen ijsje gepakt.
    Ik had eigenlijk wel verwacht, dat na een flinke wandeling, want we zijn in totaal een uurtje of 2 wezen wandelen, zijn met een omweg weer naar huis gelopen, ik de dag erna wel wat zou zijn afgevallen...

Partner stond vanmorgen triomfantelijk op de weegschaal.
    Hij is in een week tijd 1,5 kg kwijt
    Hij wel
    Mispunt:p

19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.395
    30.706
    113
    Vrouw
    Haha.
    Ik denk dat je stiekum wel wat bent afgevallen, maar dat die ongesteldheid dat nu even verbloemt. Dus gewoon volhouden en volgende week zie je het resultaat :thumup:

Kat1981 vindt dit leuk.
  20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    #840 Liekje81, 13 feb 2023
    Laatst bewerkt: 13 feb 2023
    Hehe, eindelijk is bij mij de knop ook weer om. Vorig jaar van 77 naar 68 afgevallen. Vrijdag weer 73 :oops::eek: zo zonde, maar het lukte me afgelopen maanden gewoon niet om het weer op te pakken. Zaterdag hardgelopen en dat ging echt voor geen meter, ja niet gek, met toch wat extra gewicht. Gisteren ook hardgelopen, liep wel iets lekkerder gelukkig.
    Dus het weekend gewoon weer aan mn normale eten. Dus kwark met fruit en noten, kha crackers met vanalles kha. Zaterdagavond pasta zonder saus met zalm en wortels. (favieriet vna mn dochter) en gisteren de wekelijkse friet laten staan en een maaltijdsalade met kip op. Tussendoor gekookte eitjes, paprika, rijstwafels met kipfilet of kaas. Zaterdagavond een handje koekkruimels op en gisterenavond wat dropjes, en dat was het. Vanochtend 71,9. En normaal zit ik al te denken wat ik vanavond nou weer eens ga snaaien. Nu helemaal niet. De knop is dus weer echt even om.
    Ik heb ook een goede stok achter de deur, want over 4 weken naar de sauna en dag erop een hardloopwedstrijd. Hoe lichter, hoe sneller ik loop, haha.

Deel Deze Pagina