Ja tuurlijk! Zoals je dagen kan hebben dat je juist veel vocht vasthoudt kan dat natuurlijk ook de andere kant op werken Net als hoe vol/leeg je darmen bijvoorbeeld zijn. Het allerbeste is eigenlijk elke ochtend wegen en naar het gemiddelde van die week kijken. Dan weet je écht wat je bent afgevallen/aangekomen. Maar voor veel mensen wordt het dan direct een (ongezonde) obsessie & is het daarom niet aan te raden
2 kaasuien broodjes van ah en een zalmslaatje 2 rijstwafels met 100 procent pindakaas 7 paaseitjes Druiven Straks:mie met kipfilet Gesport in de sportschool
Ik heb vanmiddag maar eens een nieuwe batterij in mijn weegschaal gedaan (woog steeds bij mijn moeder, maar dat is niet echt ideaal omdat ik dan niet meteen 's ochtends met zo min mogelijk aan kan wegen). Volgens mij weegschaal ben ik 3kg afgevallen (en dit was dus 's middags gewogen met kleding aan èn ongesteld) Ik denk dat mijn weegschaal kapot is
O: yoghurt met haver, hazelnoten en blauwe bessen L: drie crackers met gezond beleg + twee winterpenen die ik in humus dipte. T: Kliekje tomatensoep, handje cashewnoten en 5 druiven. L: Kliekje Surinaamse nasi van gisteren. Hopelijk pak ik straks verder niets meer. Straks als ik de kinderen op bed ga leggen maar direct m’n tanden poetsen haha Tot nu toe 6539 stappen gezet.
O: krentenbol + 2 mandarijnen T: banaan L: 2 boterhammen met kaas T: cola zero A: hartige bloemkool broccoli taart deel 2 Alle trappen op mijn werk genomen en lekkere broodjes afgeslagen. Zo’n 6.000 stappen, wat op een werkdag best veel is.
O: 2 crackers met huttekase en jam light T: appeltje met klein kruimelkoekje en later nog een plak ontbijtkoek zero L: 2 boterhammen met kaas en rucola T: 2 speculoos koekjes, later nog een hand noten A: risotto met pesto en rucola, spruitjes T: doel is niks, maar als ik straks nog trek krijg neem ik wat rauwkost stappen 8500. Vanmiddag in de tuin gewerkt.
O: havermout T: sprits L: 2 boterhammen met leverantie T: 2 mandarijnen + 2 stukken pure chocolade A: kip madras met broccoli Weinig beweging gehad vandaag. Alleen even met de fiets snel naar de stad gegaan, toen baby even bij mijn moeder was.
O: 2 boterhammen met appelstroop T: mango + druiven L: 3 boterhammen met ham, hummus en appelstroop T: volkoren voedingsbiscuit D: kipburger, krieltjes en een salade van komkommer, paprika, tomaat, mais en augurk T: beetje stracciatella yoghurt van Optimel Maar 5000 stappen vandaag maar gelukkig wel 30km gefietst
O: niks T: stuk bananenbrood L: 2 wraps met sla, kipfilet en een heel dun laagje truffelmayonaise T: mineola D: burrito's T: waarschijnlijk niks, aangezien ik momenteel op bed lig met een overprikkelde baby bovenop mij...
Stage dag en weinig tijd om te eten +veel te weinig gedronken. O: skyr, banaan, spelt. VM : niets M: Spelt brood met gegrilde kip en een rode paprika + water NM: niets Avond: witloof soep, lasagne met zalm. Extra: paprika rijstwafels. Stappen overdag niet geteld maar dat gaan er een pak zijn. Na 17u30 : 7000 stappen. Morgen: O: magere yoghurt met spelt en appel VM: soep Middag: tomaat, sla, wortel, kaas (restjes). NM: banaan Avond: kip met overn aardappelen en rauwkost + champignons. Extra: niets Doel stappen : 10 000
Hier prima dag! In de lunch lekker gewandeld met collega's, genieten zeg dat zonnetje Daardoor voor een werkdag prima aantal stappen: 7500. Eten was ook prima: L: skyr met noten en cranberries T: banaan & 2 kiwi's D: pasta Bolognese & schaaltje magere vruchtenyoghurt T: blokje pure chocolade @Peetje83 sterkte met de kleine! Hopelijk wordt ie gauw rustiger!
Zit te vechten tegen snaaidrang. Zo maar op tijd naar bed. O: brinta L: haringsalade (veel! Heel potje zure haring, flinke rode biet, appel, wat zilveruitjes en dressing van mayo, mosterd en balsamicoazijn.) D: tomatensoep met ballen en wat meergranenstokbroodjes met aioli. Beweging: korte wandeling naar de winkel en 23 verdiepingen (werk op zolder en veel thee drinken ) Totaal calorieën gegeten: 1643 Verbruikt (tot nu toe): 1742
Ik merk tijdens het uittypen dat het allemaal een beetje eentonig wordt. Maar so far, so good. Het verveelt nog niet O: Bakje griekse yoghurt, beetje muesli, een banaan, kopje thee. T: Een mandarijn, een Lotus koekje, kopje thee L: 2 No Fairytales paprika wraps met hummus, gerookte kipfilet en tomaat. 150gr rauwe wortels, beetje hummus. Glas crystal clear T: 3 maiswafels, een mini bifi worstje T2: Een kopje zwarte koffie A: Kip in prei-paprikasaus met basmati rijst, een glas bruisend water T: Niks Tussendoor alleen water en thee gedronken
Wat betreft wegen: ik weeg mezelf al twee jaar lang iedere dag en schrijf dan ook mijn gewicht op en maak een overzicht van mijn laagste gewicht paar maand (ik weet het, ik ben een control freak) Het geeft mij inzicht wat mijn eet- en beweeggedrag voor invloed heeft op mijn gewicht. Nu na de bevalling zie ik bijvoorbeeld heel goed dat stress en teveel van mezelf vragen ervoor zorgt dat ik afval en dat is geen gezonde manier van afvallen, dus dat moet ik voorkomen. Maar voor de zwangerschap zag ik dat ik met hardlopen goed werkte om mijn gewicht op peil te houden of wat af te vallen, maar gewoon wandelen had bij mij totaal geen invloed.
@Fanne Ik doe hetzelfde maar heb een weegschaal die gekoppeld is aan een app op mijn telefoon. Over 1 jaar gezien ben ik echt wel wat afgevallen. Na de vakanties kwam er wel elke keer iets bij en tijdens menstruatie zag ik ook verschil. Hier viel ik trouwens het meeste af toen ik de avondvierdaagse meeliep, 10 km misschien dit voorjaar toch maar eens meer gaan wandelen
Ik ben ook zo'n controlfreak & ik houuuu van data Ik heb dus sinds januari een nieuwe weegschaal (fittershape) die alles meet (vet, spieren, bmr, etc) en bijhoudt in grafiekjes in een app. Ik vind het echt top! Hoef ik het zelf niet meer in te vullen maar tegenwoordig dus gewoon even elke ochtend erop En ik pak dus een week gemiddelde om te zien of er wat bij of af is gegaan (of gelijk). Maar per dag kan ik gerust een kilo schommelen, zegt echt helemaal niks bij mij; bijvoorbeeld: gisteren woog ik 82.1 & heb dus super actieve dag gehad. Vanochtend: 83.2kg, maar zou morgen zomaar weer 82 kunnen zijn Ik ben echt een enorme schommelaar per dag, daarom vind ik met gemiddeldes werken wel fijn!
@Luna86 en @Jess93 handig van die weegschalen. Ik schrijf het aan de binnenkant van de kast in onze badkamer en maak iedere maand een nieuw overzicht. Daarnaast hou ik daar ook het hoogste en laagste gewicht van die maand bij. Ik moet er dus ook heel bewust iedere dag naar kijken. En juist omdat het zo kan schommelen, weeg ik niet een keer per week. Maar goed, dit werkt voor mij, voor een ander is dat vast weer anders.
Ja dit doe ik dus ook! Ik weeg ook elke dag. Ik doe dit nog wel minder lang, sinds 1 januari (sinds ik de nieuwe weegschaal heb). Ik kijk aan t einde van de week dus naar mn gemiddelde, zo haal je de schommelingen eruit. En ik kijk uiteraard ook naar de gehele tendens van de weken/maanden
Héérlijk dat er nog meer van dat soort mensen zijn! Mijn man zei in de kraamweek: wat zullen die kraamverzorgsters denken als ze dan zien.