Ik ben onwijs blij met hoe het gaat! Mijn voornaamste doel is om gezonder te doen (afvallen is een welkome bijkomstigheid, maar dat mag prima heel langzaam gaan ) en dat gaat tot nu toe top. Opzich ging het qua hoofdmaaltijden altijd al wel goed, maar tussendoortjes gingen er echt in grooote getallen doorheen. Denk aan meerdere koeken, halve zakken chips, bittergarnituurtjes, etc. En ik eet nog steeds lekkere dingen, maar met zoveel meer mate. Er is een stuk gezondere balans Daarnaast dronk ik overdag aan de lopende band koffie en ‘s middags/‘s avonds vooral veel sappen en cola. Nu nauwelijks koffie, sapjes en cola, maar vooral veel water en thee, trots! Vandaag: O: Bakje yoghurt, handje blauwe bessen, handje frambozen, kopje thee T: Een mandarijn, kopje thee L: Salade met gerookte kip, ijsbergsla, tomaat, rucola, paprika en een gekookt ei, geen dressing, 2 glazen water T: Niks A: Farfalle met champignons en bospaddenstoelenpesto, met rucola en veldsla T: Humble&Crumble valentijns bueno snap , met een glas cola zero
Hier ook een super goed gevoel. Leuk gevoel e? Het gaat bij mij ook goed. Ik val per week rond de 1 kg af en ben eigenlijk terug wat fitter. Tussen de 10 en 15000 stappen per dag en ik heb niet meer het gevoel dat mijn longen uit mijn lijf gaan springen. Vanmiddag 11000 stappen tijdens een wandeling en binnen een 15 tal minuten vertrek ik voor nog een rondje.
Ja het is gewoon zo leuk Voor ik K kreeg was ik vrij actief. Ik had een prima gewicht maar door ziek te worden en revalidatie was het allemaal zo flauwkes geworden. Nu heb ik echt het gevoel dat ik richting mijn oude ik ga op dat vlak. Super goed gevoel.
O: 2 boterhammen met appelstroop T: appel + druiven L: 1 boterham met filet americain, 1 boterham met hummus, 1 met appelstroop T: volkoren voedingsbiscuit D: sla, komkommer, tomaat en gehaktmengsel met ui, mais en paprika. Daarbij nacho chips. T: bosvruchten Optimel yoghurt
Iets minder gezond ivm jarige zoon. O: brinta L: 2 volkoren boterhammen met 30+kaas T: stukje wrap met heksenkaas, sla en zalm T: Nonnevot D: 3 kleine wraps met spekreepjes (uitgebakken en afgegoten) avocado en tomaat en een beetje aioli Totaal calorieën: 1974 Verbruik tot nu toe: 1780 Stappen tot nu toe: 7723
O: yoghurt met hazelnoten en haver T: handje druiven en een appel L: twee afbakbroodjes met sla en humus + een glas jus d’orange en optimel T: twee winterpenen met humus D: nasi Verder uiteraard veel thee en water. Mijn man zit nu tegenover mij een zak chips leeg te kanen maar ik heb totaal geen trek in chips nu (iets met de knop omgezet hebben). Wat mij wel opvalt… Vanmorgen heb ik weer op de weegschaal gestaan. Ik weeg gewoon weer hetzelfde als twee week terug. Ondanks nu al twee weken goed bezig en ik was vorige week ineens lichter!! Maar heel eerlijk: ik heb het idee dat nu ik minder en minder ongezond snaai ik minder vaak ontlasting heb en ik nu gewoon ook een paar drolletjes mee weeg Ik lach er maar om maar vind het wel ruk Vandaag trouwens slechts 5000 stappen gezet. Echt veel te weinig. Zit te twijfelen om nog een rondje te wandelen
Ja maar die worden berekend aan de hand van wat je nu weegt en hoe lang je bent. Met mijn lengte en gewicht zou ik veel meer calorieën moeten hebben om op dit gewicht te blijven. Wanneer mijn gewicht gaat zakken gaan de calorieën ook mee, die moet ik dus blijven aanpassen.
O: Maaltijdshake chocolade van de Kruidvat aangevuld met een halve banaan en 20 gr havermout. L: 2 volkoren boterhammen met sla en het laatste restje zelfgemaakte tonijnsalade. D: Een boerensalade van de Jumbo en een kipfiletje. Een wolkentoetje na. Geen tussendoortjes gehad, ik was veel te druk. 1.375 calorieën vandaag. Oh en ondanks een drukke werkdag ben ik toch nog even met dochter naar de winkel gelopen. Kleine wandeling (45 min heen en terug op ons gemakje) maar beter iets dan niets. En het was lekker weer.
Afgelopen week 3 etentjes en 2 feestjes gehad, dus was bang voor de weegschaal. Viel mee, 200 gram afgevallen in een week. Ben dus in elk geval niet aangekomen. O: ww hartige muffin van oa banaan en appel L: 50 gram frambozen en blauwe bessen met 100 gram magere Griekse yoghurt T: banaan D: sushi Zit nu nog vol van de sushi maar mocht ik straks nog honger krijgen dan zal het een mineola of appel worden.
Hier was het (weer) een lastige dag op werk... Ze hadden taart, heeeeeel veel donuts & saucijzenbroodjes staan ik heb me ingehouden en alleen een saucijzenbroodje genomen.. L: saucijzenbroodje, skyr met noten en cranberries T: banaan en later nog 2 plakjes ontbijtkoek zero D: gebakken aardappeltjes met doperwten en een stukje vlees, bakje magere vruchtenyoghurt (bijna elke dinsdag dit ivm werk en haast). T: blokje pure chocolade Was een drukke dag op werk dus weinig bewogen, kleine wandeling in pauze (5000 stappen nu in totaal). Morgen ben ik vrij en wil dan in de ochtend weer 1-1.5u gaan fietsen
Haha daar heb je inderdaad gelijk in! Er zitten nog meer ingrediënten in, en geen suiker en of zoetstoffen. Misschien dat ze het daarom een hartige muffin noemen?
Ja dat soort muffins zijn inderdaad ook super lekker! Maar om nou kaas bij appel en banaan te gooien, dat lijkt mij nou net weer geen lekkere combinatie.
Met ruim 2000 calorien per dag blijf ik niet eens op gewicht. Ik weeg 72 ofzo, geen enorm overgewicht. Dus dan zou ik gewoon aankomen.
Ja klopt. Ik zou nu dus 2700 calorieën moeten hebben om op dit gewicht te blijven maar als ik 72 kilo zou wegen dan zou dat, zonder sporten, zo rond de 1700/1800 zijn. Ongeveer.