Rond de 1100 is echt wel heel weinig. Dat lijkt mij voor niemand goed, dan ben je aan het crashen en mis je belangrijke voedingsstoffen.
Hier vandaag maar weer eens aan het werk na 2,5 week ziek zijn. Het bewegen had ik alweer opgepakt en nu ga ik ook mijn voeding weer goed inrichten ontbijt: Magere kwark met yoghurt stracciatella van optimel Tussendoor: sultana Voor de lunch worden het waarschijnlijk 2 boterhammen en een ei. Vanmiddag tussendoor 2 stuks fruit. En vavond avg
Voor vandaag( wijk daar ook niet vanaf, plan alles vooraf): Ontbijt desem.meergranen pistolet met tonijnsalade Lunch kaas uien broodje ah, 3 paaseitjes Tussendoor:banaan en druiven Avondeten: turks brood.met zelfgebakken kofte en salade
100 gram magere Griekse yoghurt of 100 gram magere kwark, 100 gram havermout, 1 ei, theelepel bakpoeder en 1 banaan in de blender gooien en mengen. Daarna 1 appel raspen en er door heen roeren. Daarna in een muffinvorm verdelen Vervolgens half uurtje in de oven op 180 graden. Haal er zo'n 10-11 muffins uit.
Nou, lekker demotiverend weer. Zo dag 71,8 kilo. Zaterdag en zondag hardgelopen, gisteren een half uur croastrainer, net half uur hardgelopen. Snaaien laatste avonden: niks, wat dropjes, wat dropjes, rijstewafels met kipfilet en kaas. Overdag gezond gegeten en niet teveel. Ga ik nu op de weegschaal staan, dus zelfs na het hardlopen: 72,3. Schiet mij maar lek.
Gisteren een goede dag gehad O. Banaanpannenkoekjes T. Peer en maiswafel L. 2 eieren gebakken met kaas. Komkommers en tomaatjes T. Mandarijn en paar walnoten D. Focaccia en een salade en halve hamburger T. Half proteïne toetje Alleen water gedronken
Komende 2 nachten weer werken. Ik ga weer zorgen voor gezonde lekkere dingen. Zeker snachts veel zin in ongezonde dingen.
Lees dit eens: https://www.victormooren.nl/vetverlies/gewichtsschommelingen/ Had m al eerder gedeeld. Door intensief sporten kan je in eerste instantie aankomen door vocht vasthouden zoals @Leesteken benoemd ook. Er zijn zoveel meer oorzaken voor gewicht schommelingen dan eten En als je er toch moeite mee hebt: ga dan naast je gewicht ook je omtrek bij houden van borst, taille, heupen en bovenbenen. Dan zul je zien dat ook al kom je soms aan of blijf je in gewicht gelijk dat er omtrek af kan zijn. Dat gewicht volgt dan vaak later. Dit merk ik zelf ook namelijk.
Dit is voor mij niet intensief sporten. Ik sport niet meer dan ik al deed. Maar ok, zou kunnen, dat verhaal. Ik zal het zondag wel zien, dan weeg ik weer. Echter vorig jaar, toen ik 12 kilo was afgevallen, had ik zulke schommelingen niet.
Nee, ik heb morbide obesitas. Die 2700 is voor als ik dit gewicht zou willen houden. Wat ik dus niet wil dus moet het veel minder maar dat is de basis zeg maar. Om af te vallen moet je minimaal 500 calorieen minder eten dan je "basis behoefte"
Ok, ik dacht meer aan wat iemand dagelijks nodig heeft, dus niet om een bepaald gewicht te behouden, maar waar een volwassen mens behoefte aan heeft. Ik heb geen idee hoeveel ik nu dagelijks binnen krijg, in ieder geval veel minder dan toen ik van alles en nog wat tussendoor at
Maar er vanuitgaande dat je die 12 kilo niet weer bent aan gekomen (gezien je aangeeft dat het sporten niet meer dan anders is) is het toch niet raar? Hoe hoger je bmi, hoe makkelijker en sneller je zult afvallen met weinig schommelingen omdat het grootste deel uit vet bestaat wat je dan makkelijker afvalt. Hoe lichter je wordt hoe lastiger het afvallen wordt & hoe meer je die schommelingen zult zien.
Er zitten er helaas weer 5 aan. heb dus weer een ongezond bmi. Edit wilde er 12, uiteindelijk 9 afgevallen, nu weer 5 erbij.
Ik hou al vocht vast als ik een wandeling maak. En ook mijn hormonen hebben enorm veel invloed op mijn gewicht. En een toiletbezoek doet ook nog wel eens wat
Ik vind het ook erg weinig. Maar ja, ik heb licht actief ingevuld. Fiets wel elke dag, maar dat zijn maar kleine afstandjes. Kind naar school, 15 minuutjes, van cliënt naar client, dat soort werk. Ik denk dat ik dagelijks maar een uurtje ofzo fiets. Wanneer ik er niet voor kies om een flinke wandeling erbij te maken, natuurlijk. Dat wil ik wel vaker gaan doen, vanavond bijvoorbeeld. Oh, en ik ben maar 161 cm en weeg 74 kg. Dus m'n lengte heeft er ook veel mee te maken.
O: bananen pannenkoek (gewoon 1 ei en banaan +kaneel). Vm: niets Lunch: volkoren brood met kaas 1/2de paprika en 1/2de komkommer Nm: stuk fruit Avond: Wortel/puree schotel Extra: paprika rijstwafel Bewegen: doel 10 000