PS trotse momentjes: - chocolade afgewezen op m’n werk - snoepjes afgewezen op m’n werk - nootjes en een sinaasappel gepakt toen ik met honger thuis kwam terwijl ik met m’n hand in eerste instantie naar de drop-pot ging (dropjes keurig laten liggen ook ) - toch gaan hardlopen ondanks dat ik dikke lala dacht omdat ik al gefietst had
Oke ik heb vanmiddag ook nog een roze koek op toen ik zat te wachten bij zwemles maar door het sporten vanochtend heb ik nog steeds een flink kcal tekort, dus kan t hebben vandaag haha! @MamavanDaan Ik heb een Garmin Venu 2s, is ook duurder segment maar ik vind m heel fijn! Veel (sport)functies & ook direct een smartwatch, ook heet ie een goede batterij. Deze kan dus bijvoorbeeld ook workouts laten zien & meetellen met de oefeningen bijvoorbeeld. De workouts kan je downloaden via de app. Het is dus ook een wat duurder horloge, maar dan heb je ook wat
Welke app gebruiken jullie om alles bij te houden? En hoeveel calorieën je mag/moet hebben om af te vallen? Heb die post helaas gemist.
Ik hou m’n calorieën niet bij omdat ik bang ben dan ik dan te dwangmatig zou kunnen worden. Ik houd m’n sportactiviteiten bij, mn stappen en mn slaap. Dat vind ik genoeg. Qua eten denk ik - voor mij - logisch na: genoeg eten dwz gezonde maaltijden en gezonde tussendoortjes met om de paar dagen iets kleins wat ik gewoon lekker maar niet al te gezond vind, zoals vandaag dus die caramel zeezout rijstwafels. Maar als het voor jou goed zou werken: met een Venu 2s kun je ook al je eten en drinken invoeren.
Whahaha sorry dat ik je zo moe maak (Maar ik hou van sporten haha. Het zijn momentjes voor mezelf waarin ik mezelf fysiek uitdaag en daardoor mentaal tot rust kom )
Als ik het bijhoudt, houdt ik het bij in de app MyFitnessPal. Die is ook gekoppeld aan mn horloge en zo pakt ie dus ook automatisch mn verbruikte kcal erbij. Maar vul m tegenwoordig eigenlijk alleen in op sportdagen om te checken of ik wel voldoende gegeten heb. Te weinig eten is namelijk ook niet goed.
Ik heb 6 dagen per week HelloFresh, zo ook gisteren. Dus ik kan in theorie het recept met je delen (ik denk dat het ook op de HelloFresh site staat), maar de gehaktballetjes bijv waren al vooraf gekruid, dus weet niet of je er wat aan hebt
Je kan je BMR( basaal metabolisme rust) berekenen op verschillende websites, bijv hier https://www.hollandandbarrett.nl/advies/gewichtsbeheersing/hoeveel-calorieen-per-dag/ Of https://www.lotbeukers.nl/macro-calculator Dan krijg je een indicatie van hoeveel calorieën jouw lichaam nodig heeft. Ga daar iets onder zitten en je gaat afvallen. Ik gebruik de Eetmeter, app van het voedingscentrum, om mijn eten/calorieën bij te houden. Ik vind het fijn om dit nu precies bij te houden, gebruik dan ook een digitale keukenweegschaal bij al mijn eten. Het geeft mij grip en duidelijkheid over wat ik eet. Na jarenlang flink overgewicht te hebben gehad was mijn eetpatroon behoorlijk uit balans. Nu ben ik 35 kilo lichter en heb ik eerst door WW en nu met de eetmeter weer grip gekregen op mijn eetpatroon. Moto is nu vooral goede en gezonde keuzes maken, want ik wil echt nooit meer terug. Dus dat betekent voor mij heel lang, misschien levenslang, tracken wat ik eet.
Ik heb ook een Garmin (Vivoactive 4s) en vind hem ideaal. Als hij kapot zou gaan zou ik gelijk een nieuwe bestellen. Met hardlopen ben ik nog aan het opbouwen en heb een trainingsprogramma gekregen. Die zet ik via de app op het horloge zodat mijn horloge trilt als ik moet hardlopen of wandelen etc. Overigens werkt mijn knie nu niet mee dus ik vrees dat ik het hardlopen iets moet minderen nu helaas. Overigens ben ik nu 3,6 kilo afgevallen in 2,5 week dus het blijft lekker gaan. Gisteren: O: 2 boterhammen met appelstroop T: mango + druiven L: 2 bruine banquettes. 1 met gekookt ei en 2 halfjes met filet americain en hummus T: snack a jack paprika D: gebakken aardappeltjes, 2 mini gehaktballen en boontjes T: volkoren voedingsbiscuit (na hardlooptraining doorgegaan naar vergadering en daar de koeken afgeslagen maar mijn eigen meegebrachte opgegeten) Gezette stappen 13646
Dit is nog van gister. O: Niets, ik was te druk en had nergens echt zin in dus heb maar niks genomen T: 2 sinaasappels. L: Omelet (2 eieren) met cottage cheese en ijsbergsla. T: 2 mini krentebolletjes. D: Ovenschotel Prei/Gehakt/Kerrie. T: Stukje kaas in de avond om te snacken. Ik zat op de 1300 calorieën ongeveer.
Pff net uit frustratie een zak drop gekocht en ongeveer 10 grote dropjes gegeten.. zak dichtgedraaid en stop ik vanavond in de werktas van mijn man kan hij ze op zijn werk opeten. Verder vandaag: O: 3 crackers met beleg T: kiwi met kwark en 1 koekje L: 2 gebakken eieren met kaas en handje noten. T: drop A: agv T: fruit of niks. stappen; vandaag te weinig ivm thuisstudieochtend. Ik gok dat ik op 5000 kom. Morgen doe ik een extra rondje
Hier zijn de kids ziek en kom gewoon niet aan mijn normale beweging en rustmomenten. Ik voel me daardoor echt uit balans en niet lekker in mijn vel. Desondanks gaat het gezond eten nog super en ook verdwijnen er nog kilo's daar ben ik trots op. Helaas door hardlopen ontzettend last van mijn knie. Vanavond aan mijn fysio (en tevens goede vriendin) vragen of en wat ik er aan kan doen. Verder vandaag: O: 2 boterhammen met appelstroop T: mango+druiven L: 2 pistolets. 1 met gekookt ei en 1/2 hummus en 1/2 rundvlees salade T: snack a jack paprika D: zelfgemaakte erwtensoep met stokbrood T: magere kwark appel/kaneel van Optimel Qua stappen ben ik blij als ik de 7500 ga halen
@Luna86 Waar was je gefrustreerd over? Balen van de buikpijn @Prjbt Beterschap en sterkte met de kids! Knieën... ellendige dingen! Hopelijk valt t mee! Hardlopen is super belastend voor je knieën ook, heb je wel goede schoenen & zooltjes? Hier een oke dagje, niet heel goed niet super slecht. L: Skyr met noten, cranberries & banaan en een blikje ice tea green T: Halve triangel carpaccio met pesto en beetje truffelmayo & een stukje (1/3e ongeveer) van een kaasstengel, hadden ze weer eens over op werk vanuit de testkeuken.. D: Aardappels, witte bonen in tomatensaus + stukje vlees. Schaaltje magere vruchtenyoghurt T: Blokje pure chocolade
Ik heb zeker goede schoenen. Aangemeten door run2day vorig jaar. Deze week dezelfde nieuw besteld. Verder heb ik steunzolen. Heb voor woensdag een afspraak om nieuwe aan te meten (afspraak stond voor 3 mei maar heb ik vervroegd).
@Jess93 Mijn puber.. hij is nu beneden en ik lig op bed. Even een andere ruimte dan hij en ver weg van al het lekkers
@Prjbt Dat is top! Weet je iig dat het daar niet aan ligt! Wellicht een jumpers of runnersknee? Het hardlopen wel goed opgebouwd ook? Anders heb je zo een overbelastingsblessure te pakken namelijk (ik weet er alles van helaas). @Luna86 Ohhh pubertijd, ben blij dat ik daar nog even geen last van heb. Kan nog niet zeggen dat ik zin heb in die periode, gelukkig duurt het nog even haha