Minder snoepen en snacken

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 5 jan 2023.

  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    zo herkenbaar dat niet ontbijten en rond 15 uur denken oh ik heb niets gegeten vandaag.
     
    Mim89 vindt dit leuk.
  2. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.552
    7.367
    113
    Dat kan ik echt niet hè :roflmao: ik moet gewoon ontbijten, anders ben ik zó niet gezellig voor mijn omgeving, hahaha :p

    Maar, net boodschappen gedaan, en meegenomen:
    - cherrytomaatjes
    - komkommer
    - paprika
    - bleekselderij
    Radijsjes vergeten :cool: en wèl een bakje heksenkaas gekocht, voor bij de borrel (of water) van 't weekend :D
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.794
    7.124
    113
    Vrouw
    Ja dat is dus echt een mega valkuil. Want dan grijp je al snel naar iets ongezonds.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    @Fanne ik lunch meestal op school met wasa knäckebröd en magere filet Americas of Philadelphia light. Daar eet ik dan twee gekookte eitjes bij.

    Waar ik ook blij van word is een omelet-wrap. Dun omelet maken dan met zalm of kipfilet, Philadelphia light en rucola ertussen en oprollen. Soms bak ik ook een lading verse spinazie met de Omelet mee, afkoelen en in mijn trommeltje.

    Of een frittata maken de avond van tevoren, daar kan je alle groenten in doen die je wilt, ik doe er ook vaak leftover aardappel doorheen.
     
  5. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.393
    1.780
    113
    Magere kwark zit vol eiwitten en juist daardoor ben je lang verzadigd. Ik eet dus vooral magere kwark
     
  6. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.527
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    Maar volle kwark heeft EN de eiwitten EN het vet, waardoor het nog veel langer verzadigt! (Mijn man is thuis “team volle kwark”, ik ben “team skyr”, wij hebben deze discussie echt heel vaak…)
     
    Kolibrie2 vindt dit leuk.
  7. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.393
    1.780
    113
    Maar als je wil afvallen wil je vet kwijtraken en dan neem je dus niet de volle variant maar de magere ;) en ik moet de magere omdat ik eiwitten binnen wil hebben om mij spieren te voeden​
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.527
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    Dat hangt er vanaf. Ik val bijvoorbeeld ook beter af als ik niet snack tussendoor maar me echt bij 3 maaltijden hou. Dan moeten die 3 maaltijden wel voldoende calorien bevatten. En om niet te snacken moet je verzadigd zijn en de gezonde vetten uit de kwark kunnen helpen daarbij. Bovendien verschilt het echt heel erg per merk kwark of de volle kwark nu echt zoveel minder eiwitten bevat.
    Maar goed, ik neem dus ook magere kwark omdat ik het moeilijk vind zoiets vets te eten:$ Maar van de voedingsconsulente waar ik heen ga en van mijn man die een beetje mijn personal trainer is moet ik volle nemen:D
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Maar als je het doet om gewicht kwijt te raken denk ik dat de volle variant toch niet zi slim is?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.393
    1.780
    113
    Goh de diëtiste van het obesitas centrum drukte ons echt op het hart om magere kwark te nemen ivm meer eiwitten dan vetten. Het gaat om de beste keuzes maken. Iets met meer koolhydraten en of vetten dan eiwitten is bij mij een foute keus. Ik ga voor de meeste eiwitten. Daarom zit ik nu ook al 8 jaar op hetzelfde gewicht
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    We zijn uit eten geweest, ik heb gegrilde kipfilet op en lamskoteletten. Zonder friet, maar met een flinke schaal salade.
     
    Mop81, GossipGirlxoxo, Krabje en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    Omdat we toch over gezond eten bezig zijn.

    Ik heb dus avocado's gekregen, 6 stuks... Wat kan ik daar mee doen?
    Guacamole weet ik (zijn we niet dol op) en ik eet wel geregeld toast met tofuscramble (of roerei) en avocado maar zoveel ook weer niet. En om ze nu zo te eten vind ik ze niet zo lekker eigenlijk. Maar weggooien is zonde en in mijn omgeving vind men dat allemaal veul te gesont :rolleyes:
     
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Zal je die niet kunnen invriezen? In blokjes voor door een smoothie bijvoorbeeld?
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  14. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.399
    113
    Vrouw
    Op brood met wat peper en zout mmmm bij een pasta gerecht
     
  15. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.527
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    Dat hangt er echt vanaf welke “school” qua dieten je aanhangt. Als je probleem is dat je tussendoor teveel snaait omdat je steeds tussendoor trek hebt… dan zul je wel genoeg vullende maaltijden moeten eten ook met voldoende vullende vetten.
     
  16. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    Ik drink dus geen smoothies.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.527
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    Dat is toch hartstikke fijn dat het voor jou werkt! Alleen ik heb er echt baat bij als ik bij 3 maaltijden blijf, omdat ik teveel moeite heb met snaaien en inperken. Dus mijn 3 maaltijden moeten wel genoeg calorieën bevatten. En liever calorieën uit vet dan uit suikers. Ik ben ook al 4 jaar stabiel, dus ik ben heel blij dat dit voor mij werkt. En omdat het topic heet “minder snoepen en snacken” lijkt het me dat misschien meer mensen daar iets mee kunnen. Als je echt 40 kg moet afvallen is het een ander verhaal !
     
    Krabje en citroenrasp vinden dit leuk.
  18. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Ik prak het wel eens met een gekookt ei en dan op een paar crackers smeren. Ooit een keer bij een bepaald eiwitrijk dieet als receptje gekregen. Beetje zout en kerriepoeder erdoor, evt lepel yoghurt of (slanke) mayonaise om het wat smeuïger te maken.
     
    Amaranthas vindt dit leuk.
  19. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.357
    775
    113
    Vrouw
    Dat maakt niet uit als je maar wat minder calorieën eet dan je verbruikt.
     
    tuc vindt dit leuk.
  20. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    Je vraagt er niet om maar ik vind dus dat ik dit moet toelichten haha.

    Ik drink geen smoothies omdat die me totaal niet vullen. Daarbij wanneer je groente e/o fruit tot een smoothie pureert dan haal je bv heel veel vezels weg en hou je vaak alleen maar suikers over.
    Wat vult meer, 5 appels in zijn geheel of gepureerd? Zo denk ik een beetje.
    Ik wou dat gewoon even toelichten in het kader van gezondheid :D
     
    citroenrasp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina