Eigenlijk morgen m'n officiële weeg/meetdag maar omdat ik er dan vroeg uit moet even vanochtend gedaan. Gewicht t.o.v. vorige week: -0,6kg Omtrek t.o.v. 2 weken geleden: Borst -1cm Taille gelijk gebleven Heup -2 cm Bovenbenen -1cm Vanaf 1 januari (dus totaal): -4,5kg Omtrek: Borst -3.5cm Taille -6cm Heup -9 cm Bovenbenen -3cm Super blij mee, vooral eigenlijk ook met m'n omtrek ontwikkeling, die vind ik belangrijker dan m'n kilo's. Het gaat mij er tenslotte om wat je ziet & niet wat je ziet op de weegschaal De omtrek gaat er sinds ik Intermittent fasting doe (4 weken nu) wel echt harder af dan daarvoor & ook dan ik eerder gehad heb toen ik heb gelijnd na de bevalling van de oudste. Vandaag weer 'cheatavond' met avondeten: pizza. Wel op groentebodem en zelf beleggen dus nog een soort van gezonde variant. Mn wijntje en chipje bewaar ik voor morgenavond denk ik
Pfoeh heftig! Goede stok achter de deur wel, haha! Moet je dit altijd blijven doen of is het puur voor een weekje ofzo?
Whahahahaha... mag ik niet hopen! Heb hem tijdens de intake telefonisch gesproken en klonk heel aardig. Hij stuurt juist alleen maar dingen als: Heel goed! Je bent goed bezig, etc!
Ik weet het niet, haha! Ik dacht dat hij aan de telefoon een week zei. Zodat hij een inschatting kan maken van wat ik eet en hoeveel ongeveer. Ik heb maar een maand begeleiding gewonnen, dus langer is het sowieso niet, hahaha!
Hopelijk genoeg om daarna zonder begeleiding je nieuwe gewoontes vol te houden. Krijg je nog nuttige tips mee?
Ik kijk er vooral erg naar uit om weer te kunnen sporten, hoewel ik aan de andere kant nog niet weet waar ik de tijd vandaan moet gaan halen. Eerst maar weer wat meer energie hebben. Maar het sporten zelf mis ik wel en ik ga daar gewoon goed op. Van de week alvast een check gehad bij de bekkenbodemfysio. Mijn bekkenbodem is goedgekeurd, maar mijn diastase is nog niet weg. Ze zei: gewoon lekker veel wandelen. Prima natuurlijk, probeer ik ook. Maar als je gewend bent om te crossfitten is wandelen echt iets anders.
Heb het net gevraagd en het is een maand lang alles doorsturen. Ik ben pas gisteren begonnen met hem, dus kan er nog weinig over zeggen. Hij is wel heel enthousiast en motiverend!
Start 8 januari op 112.5 kg Vandaag op 104.7 Gesport in de sportschool vanochtend. Moet zeggen dat ik me niet heel erg in het zweet werk.... ben vooral bezig met wat sterkere spieren krijgen ivm rugklachten etc. Ongeveer 15 min loopband. Yoghurt met mango en zonnebloempitten Volkoren tosti kaas 100 gram stroopwafelkruimels Vanavond rijst met bruine bonen en gebakken ei
@Jess93 netjes afgelopen week! En idd veel cm al kwijt. Goed dat je dat ook bijhoudt @liefkleintje wat fijn dat er iemand met je meekijkt! Een maand kan al een mooie periode zijn om te zien wat er goed of niet goed gaat. vanochtend gewandeld inplaats van xcore. Mijn sportmaatje heeft een blessure vandaar dat we gewandeld hebben. Zit nu bijna op 10.000 stappen. vandaag: O: 2 crackers met huttekase T: 2 plakjes ontbijtkoek zero en 3 paaseitjes L: 2 geroosterde boterhammen met kipfilet en rucola T: 2 paaseitjes, blokje kaas, plakje worst en een wijntje (krijg zo visite) A: kip tandoori met komkommer T: niks Afgelopen 2 dagen -0,4 vergeleken met dinsdag, hopelijk zorgen mijn paaseitjes en dropjes niet voor een + . Komend weekend geen verjaardagen of afspraken dus dan kom ik het altijd wel goed door. Misschien dat ik zondag even baantjes ga trekken!
zo weer lekker een sportieve week, gefietst, hard gelopen. lekker bezig. en dat motiveert mij ook om minder te snoepen. alleen soms eet ik wel wat meer gewone dingen, zoals brood yoghurt en crackers. de weegschaal kwam <98 kg. dus daar ook tevreden over. ik bleef heel lang steeds rond de 100 kg hangen. dan weer net eronder, dan weer er boven, nu zie ik dat hij toch echt langszaam naar beneden gaat. aangezien ik me sportief wat uitdaging geef, hoop ik dat de weegschaal nog wat verder omlaag gaat, zodat het sporten ook makkelijker gaat. komend weekend verjaardag van mijn man. ik ga me proberen in te houden, niet alle taart, en snacks eten. ik drink sowieso minder alcohol, wat ook scheelt in kcal, en ik slaap veel beter met minder alcohol.
Zojuist in een restaurant geluncht, maar wel wandelend daar naartoe gegaan, dus ik zit op bijna 6.000 stappen. Verder alleen een beschuitje en een cracker op. In het restaurant voor flammkuchen gekozen, dat leek mij wel een aardige keuze. Hier staat het ook even stil, ik merk echt dat het belangrijk is om erbij te blijven sporten, maar daar heb ik niet altijd de energie nog voor. Morgen weer een verjaardag, maar daar heb ik niet zoveel moeite mee.
Ik mag dus sowieso tot woensdag niet meer hardlopen. Ook wandelen alleen kleine stukjes. De fysio concludeerde dat mijn beide knieën maar toch vooral rechts zwaar over belast zijn. Rechts is dan ook erg pijnlijk. Vandaag desondanks 3x heen en weer naar school gelopen en dus sta ik al op 8380 stappen. De pijn dus ook verergert helaas. Woensdag eerst mijn steunzolen laten checken door de podotherapeut en horen wat hij adviseert. Daarna als ik pijnvrij ben weer heel voorzichtig gaan lopen en maar 2x per week ipv 3. Verder wel de yoga weer structureel opgepakt en vandaag begonnen met een 30 dagen challenge. Dus om 6 uur al 33 minuten yoga gedaan. Verder: O: 2 boterhammen met appelstroop T: appel met wat druiven L: 1 pistolet met 2 spiegeleieren. En 3 plakjes stokbrood met klein beetjes zelfgemaakte tomatensoep T: snack a jack paprika D: pannenkoeken T: kwark appel/kaneel van Optimel
Netjes, goed bezig! Doe je dat gewoon thuis, online oid? Ik heb vorig jaar yoga lessen gevolgd (op locatie) en dat vond ik onwijs fijn. Ik zou het graag oppakken maar ben ontzettend zoekende hoe ik dat in mijn agenda gepropt krijg. We gaan in mei verhuizen en zijn dus nogal druk (geweest) met aankoop, verkoop, alles uitkiezen/regelen voor de verbouwingen, straks alles gaan inpakken, etc. Desondanks zou ik wel graag weer iets aan yoga doen, dus een alternatief thuis bijv zou ik fijn vinden!
Dames, willen jullie vooral gezond eten of alleen afvallen? En hoeveel dan? Ik merk dat ik heel erg gefocust ben op mijn gewicht, ik moet en zal weer naar de (ongeveer) 70 kg. Ik vind het dus echt een kwelling dat ik geen M&M's, chips en andere vreterijen meer 'mag'. Momenteel doe ik weer KHA, dat is het enige wat bij mij werkt. 'Gewoon' eten kan ik niet, teveel last van bloedsuikerschommelingen
De nachtdienst goed doorgekomen. Gezonde dingen meegenomen. Thuis wel een paar dropjes gepakt. Ik blijf alleen last houden van obstipatie. Met oude eetgewoontes kwam het te makkelijk. Nu het andere uiterste. Wegen heeft dus ff geen zin. Iemand tips?
Ik geloof absoluut niet in jezelf etenswaren compleet ontzeggen, want dan krijg je dit, je gaat jezelf “kwellen”. In een gezond eetpatroon horen ook de “ongezonde” dingen, maar dan met mate. Ik hou helemaal niet van M&M’s, maar om dat dan uit jouw bericht te pikken; ik zou gerust 1 keer per dag/2 dagen een klein handje pakken, als ik daar trek in heb, in plaats van dat ik er steeds gefrustreerd aan ga denken. Chips hou ik dan wel van. In plaats van dat ik met de hele zak op schoot op de bank zit (die dan ook gerust op kan gaan ), vul ik nu in de keuken al een klein bakje met chips. Geniet ik er toch van, maar hou ik het beperkt. Dit werkt voor mij perfect.