Minder snoepen en snacken

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 5 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.123
    2.611
    113
    Limburg
    Normaal gesproken eet ik wel tussendoortjes ;). Alleen vandaag toevallig dan geen enkele en soms schiet het er wel eens bij in.
    Maar over het algemeen neem ik ook wel 2 tussendoortjes per dag.

maartje84 en liefkleintje vinden dit leuk.
  2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.607
    14.197
    113
    Vrouw
    O: ontbijt muffin
    L: 2 boterhammen met 2 spiegeleieren met daarop wat gesmolten kaas
    T: 2 mandarijnen
    D: tagliatelle met rode pesto saus en bloemkool
    T: 1 mandarijn en nog 2 stuks nibbit (dus echt 2 chipjes ipv 2 handen).

Ben vergeleken bij vorige week maar 0,4 kilo kwijt, maar elke gram is er 1.

Luna86, Jess93, Amaranthas en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik quote jou ff… Waarom zou jou dat nooit meer gaan lukken? Dertig kilo afvallen is veel. Maar als jij er echt voor wilt gaan? Vertrouw in je eigen kracht!! Maak er kleinere doelen van. Dertig kilo is moeilijk te overzien. Maar als je nou zou besluiten dat je elke maand 2.5 kilo moet afvallen? Dat is misschien ook een groot doel. Maar wat dacht je van 1.25 kilo per maand? Dan ben je over twee jaar weer 70 kilo. Misschien heb je er wat hulp en ondersteuning bij nodig. En een beweegplan. Maar het begint met vertrouwen in jouw kracht. You got this!!

Nikki23, Mim89 en Merlino vinden dit leuk.
  4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Knap om die ‘te bewaren’. :D
    Ben eigenlijk wel benieuwd hoe die intermittent casting er uit ziet. Ik zelf heb dat als ik pas laat ontbijt ik de rest van de dag ook veel minder behoefte heb in eten. Als ik thuis al om half 8 ontbijt dan voel ik om uiterlijk 10 uur alweer echt honger en moet ik echt wat gaan nemen. Maar als ik pas om half tien of 10 uur of nog later ga ontbijten (soms doe ik dat pas rond 12 uur) dan lunch ik om 15 uur en dineer ik rond 18 uur en ik merk dan ook dat ik dan minder veel ga opscheppen omdat ik nog redelijk vol ben. Ik geef het alleen niet echt een naampje haha maar ben wel benieuwd of ik dan stiekem ook aan die techniek doe ;)

Nataly1972 en Jess93 vinden dit leuk.
  5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dat sporten/bewegen is idd echt belangrijk. Althans, dat ervaar ik ook echt zo. Ik ben veel gemotiveerder om van de snaai af te blijven als ik zo goed bezig ben met bewegen. Net alsof het dan meer zonde voelt om enorm te snaaien haha

Neuzeke en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    #1026 maartje84, 17 feb 2023
    Laatst bewerkt: 17 feb 2023
    Ik wil beide: gezond eten en afvallen. Ik heb een heel traag werkende schildklier (slik elke dag “een blauwe en een roze” Thyrax, dus 175) en wil niet dat ik het nu ver uit de hand ga laten lopen en ik straks de grootste drama’s krijg om weer de oude ik te worden. De hoeveelheden ongezonde snaai die ik de laatste tijd naar binnen gooide was niet gezond én vooral ook erg onnodig. Echt serieus hoe vaak ik zonder schuldgevoel chips, chocolade en koekjes kocht… Én vooral opvrat: why????? :|:roflmao:

Dus dat stomme gedrag wil ik mezelf afleren. Het brengt mij echt geen geluk als ik straks ontzettend dik ben, minder fijn kan sporten en niet lekker in m’n vel kom te zitten. Nu is het afvallen nog meer dan prima te overzien.

In mijn familie komen veel dames met obesitas voor. Ik wil niet zo worden. Ik zie die struggels met hun gewicht en het is nu nog meer dan te overzien voor mij: tijd dus om mijn eetpatroon weer op “standje normaal” te krijgen en daardoor af te vallen.

Het gaat me goed af. Ik denk na over wat ik eet en over wat ik niet eet. Dit topic helpt mij daar voor nu enorm in. Ook heb ik met mezelf de deal om de 10.000 stappen per dag te volbrengen. Soms is dat wel lastig. Maar afgelopen week is het mij slechts 1 dag niet gelukt. Dat is prima. Maar minder dan dat mag het voor mij niet worden.

Ik kwel mezelf trouwens niet al te veel. Heb ik zin in wat lekkers dan neem ik een beetje. Maar ik zorg er in eerste plaats voor dat ik genoeg gezond spul voor het grijpen heb. Elke dag snij ik voldoende rauwkost klein zodat ik het zonder moeite met een beetje humus kan dippen. De behoefte om na twee in stukjes gehakte winterpenen om nog er chocolade achter aan te gooien is bij mij gewoon echt minder. En die rauwkost is dan al gesneden dus weinig moeite ;)

Dat betekend niet dat ik nooit iets ongezonds neem. Ik had vandaag niet een perfecte dag, maar ik ben wel tevreden:

O; mug cake van 2 eieren, een banaan, een heel klein scheutje kokosmelk, haver, walnoten en hazelnoten. Ik heb er om gedacht dat ik niet te veel noten pakte want ondanks heel gezond zijn het wel caloriebommen. Ik heb om het weekend mee in te luiden er wat esdoornsiroop voor de lekker over heen gegoten.
    T: een verpakking met twee rijstwafels caramel zeezout van de appie.
    L: te veel maiswafels (ik denk wel 7 of 8) met zuivelspread (oeps, ik had echt ff wat strenger mogen zijn. Dit was meer verslaving dan trek denk ik).
    T: sinaasappel + vier dropjes
    D: tomatensoep en ik denk dat ik 15 patatjes (uit de airfryer, geen saus) heb gepakt uit de schaal.
    T: 3 stukjes doritoschips uit mn zoontje zijn bakje gepikt.:roflmao::D

Trotse momenten:
    - toen ik mij realiseerde dat ik de chocolade muffins (lang houdbaar, voorverpakt) nog steeds niet opgevreten heb terwijl die al een week in de kast ligt mij aan te staren
    - toen ik de 10.000 stappen weer aantikte (oke, daar moest ik wel autistisch nog ff 30 rondjes voor door de woonkamer wandelen om 23:55 uur :roflmao::roflmao: maar toch!! ;)
    - de zak chips waar ik de schaaltjes van m’n kids mee heb gevuld lag nog met inhoud naast me. Ik ging toen de kids al op bed lagen achteloos met m’n handen er in en wilde een stukje in m’n mond stoppen. Maar ik heb me toen afgevraagd of ik het nodig vond na al een dag met chocoladerijstwafels, te veel maiswafels met zuivelspread en die dropjes én met al drie stukjes chips. Ik realiseerde mij dan ik het ‘uit gewoonte’ zou doen dus toen besloot ik het chipje terug te leggen en de zal dicht te doen en op te gaan ruimen.

Spoetnik, liefkleintje, Kat1981 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ik heb je even een priveberichtje gedaan om het topic niet teveel te vervuilen met mijn IF haha!

maartje84 vindt dit leuk.
  8. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.243
    4.548
    113
    oh maar die 70 kg is voor mij echt geen doel hoor, je wilt niet weten wat voor programma’s onder begeleiding ik al heb gevolgd. Verschillende dietisten, sportschool programma’s. Ik zou echt heel blij zijn met die 85-88 kg. Ik heb veel gelezen over afvallen, over hoe je lijf werkt en om mijn lijf na jaren rond de 100 kg af te gaan stemmen op 85 kg zal al ontzettend veel vergen. Ik kan zoveel in mijn kracht geloven. Je lijf heeft ook een eigen systeem. Waar je geest niet alle invloed op heeft.
    Maar een ieder die wel zo’n doel na streeft wens ik echt alle kracht om het te halen!
    Mijn doelen zijn vooral me fit voelen lekker gezond eten en minder snoepen helpen daarbij, lekker met de kinderen mee kunnen sporten, voetballen, fietsen. En ik heb sowieso een aantal sportdoelen staan, die me al genoeg energie gaan kosten, en waarmee ik afval en meer spieren opbouw!

maartje84 vindt dit leuk.
  9. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    ik wil beide, gezonder eten en afvallen.
    Zit nu op 80 en wil naar de 70 (en blijven)
    Mis inderdaad de chips maar ik heb ontdekt dat Bifi worstjes laag in koolhydraten zijn, dus dat is mijn tussendoortje.

Spoetnik vindt dit leuk.
  10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.346
    12.343
    113
    Klopt! Dan zie ik de calorieën die ik heb verbrand met heel veel zwoegen en wat een twix dat weer teniet doet. Zojuist 5 km op de Hardloopband gelopen:thumup:

maartje84, Jess93 en Luna86 vinden dit leuk.
  11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.999
    9.495
    113
    Gelderland
    Gister iets meer wijn dan 1 glaasje en ook iets meer paaseitjes :rolleyes: Hahha. Maar het was wel echt super gezellig!

vandaag weer oppakken.
    Ik heb de ‘luxe’ dat ik zelf in een sportschool werk dus ik ga straks na mijn werk nog even op de loopband. Het liefste loop ik buiten maar het blijft hier de hele dag regenen.

mijn menu planning:
    O:2 crackers met kipfilet
    T: kwark met kiwi en een paar chocolade druppels
    L: tosti met kaas
    T: appel met kaneel of 2 gekookte gevulde eitjes (afhankelijk van het sporten)
    A: 1 pita broodje shoarma en rauwkost
    T: niks

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  12. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Zo fijn om te lezen dat iedereen zo lief is voor iedereen. Die steun hebben we hard nodig.
    Wat is het toch een fijn forum.
    (meestal dan:D)

Ikzelf ga morgen wegen. Ben echt heel benieuwd.
    We hebben weliswaar carnaval, maar heb dit weekend wel alvast eten in huis en voorbereid, zodat we niet terugvallen op friet, en andere ongezonde snelle hap.
    Misschien dat ik wel een biertje pak, maar ik ben ook van plan flink te dansen.
    Hopelijk is de weegschaal ook een beetje lief voor me, de aankomende week

13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.346
    12.343
    113
    Hier verloopt het niet volgens plan. Kinderen wilden na skiles appeltaart, maar de jongste at dat nauwelijks op. Ik ga geen hele punt taart weg doen, dus stukje taart op en toen heb ik met de lunch een wit broodje op. Merk dat ik heel chagrijnig ben, het was ook koud buiten en de wind vind ik ook irritant, ik was vanmorgen ook niets afgevallen:( gezellig hier hoor :roflmao:

14. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.368
    4.425
    113
    Vrouw
    Ik was zwanger :D

Jess93 vindt dit leuk.
  15. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ahhh dat verklaart haha! Je zou je ook eens kunnen verdiepen in het intermittent fasting, dat bereikt namelijk hetzelfde keto effect als kha alleen mag je dus nog wel je koolhydraten en je lekkere dingen eten. Zolang je het met mate doet en binnen je eat window ;)

Sommige combineren IF met kha voor optimaal keto effect. Maar dat lijkt mij persoonlijk echt een verschrikkelijke combinatie :p

NiVa0230 vindt dit leuk.
  16. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Hier een echte cheatday vandaag, eigenlijk standaard op zaterdag maar vandaag wel iets extremer dan anders. Ach moet zo nu en dan kunnen vind ik :roflmao:

L: 4 volkoren boterhammen met 2 gebakken eitjes met kaas, glas drinkyoghurt
    T: niks / glas crystal clear
    D: 2 Turkse pizza's & Almhof chocolade toetje met slagroom erop :oops:
    T: wijntjes & chipjes

NiVa0230 en Sado vinden dit leuk.
  17. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    19.070
    31.798
    113
    Vrouw
    Hoi dames. Goed bezig weer. Fijn om jullie verhalen, menu's en struggels te lezen.
    Ik heb vanmiddag een tarte tatin gebakken. En dat ding staat lekker te ruiken nu :eek:. Morgen verjaardag van oudste. Was de 14e jarig, maar we vieren het morgen met het gezin en volgende week met familie.
    Eten en minder snoepen lukt weer even niet zo goed.
    Ik heb wel weer een rondje gerend buiten. En mijn kinderen hebben de wii-fit weer afgestoft. Dus ik ben lekker mee aan het doen :D

Vandaag:
    O: croissantje ham kaas :oops:
    L: 2 volkoren boterhammen met kipsaté salade en 1 volkoren cracker met hagelslag.
    T: paar cherrytomaatjes. Stukje appel en gesnoept van de zelfgemaakte caramel voor de taart.
    D: er staat vlees in de marinade voor bami :)

En ik denk vanavond een restje kroepoek oid te snaaien.

Drinken: te weinig tot nu toe. Wel meer dan genoeg koffie (4 dubbele espresso). Paar glazen water. Maar had geen zin in thee zetten.
    En er staat een la Trappe in de koelkast voor bij het eten :p

18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.444
    17.551
    113
    Vandaag geen super dag. Heb ook helemaal geen fruit en maar weinig groenten gegeten (normaliter zit ik ruimschoots op de aanbevolen hoeveelheden). Maar: morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen:thumup:

Op zondagochtend eten we als ontbijt iets specialers (vaak zoet), zo ook morgen, en dat wil ik ook helemaal niet overslaan. Hoort ook gewoon bij een gezond eetpatroon, 1 keer per week uitgebreider en ongezonder ontbijten ;)

Vandaag:

O: Een wit schnitt broodje met brie. Een kopje thee.
    T: Niks, een zwarte koffie
    L: We waren onderweg en man en kinderen wilden graag naar de McDonalds. Lekker, maar ik heb het toch zo net mogelijk proberen te houden: een side salad zonder dressing, een McChicken en een cola zero
    T: Niks
    A: Gegratineerde gehaktschotel met aardappel, mais en prei

Vanavond nog een halve Humble&Crumble “I love you Jack” cookie en een kopje thee

19. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.118
    1.191
    113
    Vrouw
    O: 2 boterhammen met appelstroop
    T: appel met druiven
    L: 1 boterham rundvlees salade, 1 met gekookt ei en 1 met appelstroop
    T: snack a jack paprika
    D: 3 kleine afbak kaiserbroodjes met homemade pulled pork en coleslaw en rucola
    T: kwark appel kaneel van Optimel

Vanochtend 25 min yoga en kom op 7000 stappen vandaag. Nog best netjes met mijn blessure.

Jess93 vindt dit leuk.
  20. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.155
    4.412
    113
    Ongezonde dag vandaag. We hielden het kraamfeest voor de geboorte van onze jongste, dus wel een goede reden en daarna geen puf meer om te koken.
    O: yoghurt met vla en chocoladegranola (havermout was op)
    T: 2 mandarijnen
    L: soep met een paar stukjes stokbrood met kruidenboter
    T op kraamfeest: geboortecakeje met een toef botercrème, wat olijven en een paar (niet geteld) minisnacks
    A: friet met mayonaise en een kroket
    T: overgebleven geboortecakeje

Deel Deze Pagina