Minder snoepen en snacken

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 5 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    #1121 Snoopy1979, 22 feb 2023
    Laatst bewerkt: 22 feb 2023
    Heb deze even opgezocht en ziet er goed uit! Ik denk alleen bij Delhaize te koop als ik kijk op hun site? Jammer, want deze is er sinds een jaar niet meer in Essen, dan zou ik naar Kalmthout moeten. Maar ziet er echt goed uit!

Verder goed bezig jij :D Ik vind weekenden daarom ook altijd zo moeilijk.

2. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.754
    113
    Vrouw
    Ja ik ben Belgische en ook hier in delhaize.
    Ik vind het ideaal voor als we wat haast hebben of geen zin in koken en er wat vettigs op tafel komt. Dan kan ikzelf ook een luie maaltijd nemen en toch nog vrij gezond eten.

Ja de uitstapjes vind ik de moeilijkste want laat ons eerlijk zijn, iets gezond vind je toch niet in een pretpark of op de kermis enzo.
    Donut, appel met suiker, oliebollen, frieten, wat veel te dure aardbeien met chocolade, warme wafel,....

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Ja, lekker he!! :D Die met italiaanse kruiden vind ik ook super lekker.

Snoopy1979 vindt dit leuk.
  4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.754
    113
    Vrouw
    Deze zijn ook eens lekker.
    upload_2023-2-22_12-55-48.png

Bijgevoegde bestanden:

Jess93 en Sado vinden dit leuk.
  5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn eten vandaag:

Ontbijt: melkunie protein shake, banaan, paar walnoten, 3 maiswafels sour cream and onion :)
    Tussendoor: wortels, snoeptomaatjes, cashew/pinda mix
    Lunch: 2 volkoren boterhammen met smeerkaas en gekookt eitje
    Tussendoor: skyr naturel 500g, zeevruchten chocolaatje
    Avondeten waarschijnlijk spinazie kaas rondo en kommetje pompoensoep, misschien nog een paar maiswafels, heb bij de ah ook maiswafels protein gekocht

Intermittent fasting gaat goed, zit op schema 14-10 (heb een app) maar gister 16 uur gehaald, hopelijk vandaag weer :). Vorige keer dat ik daar zo goed mee bezig was kreeg ik griep, dus was er een beetje bang voor, maar is natuurlijk puur toeval.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja klinkt echt goed, misschien toch eens naar Kalmthout rijden dan, is 23 minuten zag ik op google maps. Maar Essen ga ik meestal op de fiets naartoe :). Zal eens kijken of Carrefour het heeft, maar zal wel niet.

Ja en ik vind uitstapjes zelf eigenlijk ook leuker als ik iets lekkers kan eten :oops: Maar dan wordt het vaak ook weer ongezond avondeten, dus moet daar even een balans in vinden dan, lastig hoor.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
  8. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.754
    113
    Vrouw
    Ikzelf in de colruyt maar ik zag dat bol ze ook verkoopt.

9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.754
    113
    Vrouw
    Ja ik ook. Nu neem ikzelf een appel mee en zal de rest daar eten en eet ik thuis alleen.
    Gezellig is dat niet echt.
    Maar ik heb gezegd dat ik tegen april terug mijn broeken maat M wil dragen dus moet ik maar eventjes zo doen.
    Het werkt voor mij ook beter om gewoon te zeggen NEE niets ipv hier een frietjes, daar een oliebol en mijzelf te sussen met het was maar....

10. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Hier gaat het IF heel goed! Elke dag haal ik de 16u met gemak & sommige dagen (zoals vandaag) zelfs 17u.

Vandaag:
    L: 2 waldkorn crackers met roerei van 2 eieren, wat cherry tomaatjes er los bij & een glas drinkyoghurt
    T: cappuccino & roze koek/stuk cake bij zwemles van de jongste
    D: sperziebonen ovenschotel & schaaltje magere vruchtenyoghurt
    T: blokje pure chocolade

Ook vanavond weer een uur fietsen op de Tacx met Zwift :thumup:

11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.754
    113
    Vrouw
    Ik mag IF niet doen maar ik hoor daar wel veel goeds over. Lijkt mij op zich ook niet zwaar ofzo

Jess93 vindt dit leuk.
  12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat wordt een keertje Kalmthout dan :)

13. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ja ik ben echt positief verrast! Voel me veel fitter sinds ik het doe en kom in de ochtend een stuk makkelijker mn bed uit (ben totaal geen ochtendmens). En het voordeel hiervan vind ik dus dat je geen restricties hebt zoals met kha bijvoorbeeld & je wel dat keto effect krijgt en je eigenlijk automatisch al minder eet. Merk echt dat ik ook veel sneller centimeters verlies dan aantal jaar geleden toen ik na de bevalling van de oudste aan het afvallen was, toen "moest" ik hetzelfde afvallen als nu.

Fanne en humptydumpty vinden dit leuk.
  14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb zelf in de avond soms wel moeite ermee, zeker als ik later ga slapen, dan heb ik toch een beetje een hongergevoel en val ik niet makkelijk in slaap. Op tijd naar bed werkt hier dus wel goed dan :)
    En met sporten vind ik het niet prettig dat ik niet meteen iets kan eten. Ik heb om de week 'late' dienst, dan heb ik in de ochtend tijd om te sporten (beetje krachttraining thuis) en loopt niemand me in de weg ;), maar dan mag ik een paar uur daarna nog niets eten. @Jess93 heb jij nog tips hiervoor?
    Ik heb 3 maart weer een afspraak met m'n lifestyle coach (2 keer afgezegd omdat ik ziek was :(), zal het haar ook eens vragen.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heb jij nog dat je je aan een bepaalde hoeveelheid/verhouding eiwitten wil houden? Van m'n lifestyle coach het advies gekregen om khd/vet/eiwit 40/30/30 te doen en dan minimaal 80g eiwitten. Lukt aardig en zit meestal rond de 110 gram eiwitten. Maar die koolhydraten blijven mij roepen, zo irritant...
    Effect van intermittent fasting moet ik nog zien, nog maar kort gedaan, toen ziek geweest en daarna helemaal de fout in gegaan. Hoop het nu langer vol te houden ;)

16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.754
    113
    Vrouw
    Ja allemaal positief dus.
    Ikzelf doe aan voldoende eetmomenten maar wel het juiste eten op die momenten.
    Natuurlijk producten en water zijn de grote spelers, aangevuld met bepaalde dierlijke producten.
    De ultra bewerkte producten nuttig ik zo weinig mogelijk.

Voedingsmiddelen schrappen doe ik dus ook niet(ook dat raden ze mij af).

Dus al wat ik doe en vooral laat in combinatie met meer bewegen zorgt ervoor dat ik een andere vorm krijg.
    Ik ben niet de grootste afvaller dat is al gebleken tijdens een heel strikte opvolging maar ik krijg wel een beter vorm en conditie en het is gewoon gezonder.

Jess93 vindt dit leuk.
  17. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.803
    9.314
    113
    Gelderland
    Vandaag:

o: 3 crackers
    T: 2 plakjes ontbijtkoek zero
    L: wrap met kipfilet en sla en een boterham met pindakaas.
    T: wafel.. iets minder gezond maar ik had ff een snack behoefte. Dan maar meteen even goed fout anders blijf ik zoeken naar eten..
    A: ik neig naar een carpaccio salade en nog een extra stukje vlees. Moet zo boodschappen doen.
    t: glaasje prikwater

stappen: 6000 tot 8000 verwacht ik.

Jess93 vindt dit leuk.
  18. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ik vul in principe mn voeding niet in bij MyFitnessPal, niet standaard iig. Dus ik houd dat allemaal niet zo nauw in de gaten. Ik eet bijna elke dag wel Skyr als eerste maaltijd, of iets met ei en 's avonds altijd kip of vlees. Koolhydraten eet ik met name met avondeten. Ik ga er eigenlijk een beetje vanuit door het op deze manier te doen met fruit en groente tussendoor dat ik van alles voldoende binnenkrijg. Welke koolhydraten vind je moeilijk om te laten staan?

Qua sporten merk ik echt dat het een gewenning is. Van te voren koffie drinken schijnt goed te zijn vanwege cafeïne waar je met sporten profijt van hebt & daarna goed water drinken. Zelf doe ik als ik sochtends ga fietsen elektrolyten in mijn water (microlyte van waterdrop), dit helpt ook merk ik & is goed voor je spieren en onderbreekt het vasten niet :)

19. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Zeker! Maar ik weet idd dat niet iedereen het zomaar mag doen in geval van gezondheid issues. Dus zoals jij het nu doet is het top toch! Gezondheid is en blijft het allerbelangrijkste, het getal op de weegschaal is ook maar een getal! Zolang je maar gezond bent en je je fit en happy voelt:)

20. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Dit is precies mijn ervaring! Ik voel me echt heel goed bij IF. Ik ben midden 40 en voel me nu fitter en jonger dan 10 jaar geleden en dat terwijl gewicht bij mij geen rol speelt, want ik doe het niet om af te vallen en ben ook niet afgevallen (en wil dat ook niet, want m'n gewicht is prima).

Fanne en Jess93 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina