Liga's, lekker crackers, dat soort dingen maar ook snoep en chocola. Blijft een lastig ding bij mij. Een appel laat ik gerust liggen Ik eet geen vlees en dat mis ik soms wel als variatie. Ik houd eigenlijk niet zo heel erg van zuivel maar die skyr is wel erg goed. Die elektrolyten klinkt goed, daar ga ik naar kijken! Het is niet dat ik na sporten meteen echt honger heb ofzo, maar het lijkt me gewoon niet zo goed voor je spieren.
Hier hoef je niet bang voor te zijn hoor, zolang je daarna in je eetraam maar genoeg eiwitten en (goede) koolhydraten neemt voor het herstel. Sterker nog: tijdens het vasten maakt je lichaam extra menselijk groeihormoon aan, wat juist de spieraanmaak stimuleert. Ik heb me hier namelijk enorm in verdiept voordat ik eraan begon, gezien ik ook een (top)sportachtergrond heb vond ik het heel belangrijk dat er geen spierafbraak zou zijn. Van de lekkere dingen is het ook gewoon een stukje afkicken, discipline & juiste balans. Je kan het best af en toe eten zolang met mate is en het niet de rode draad in je eetschema is. Vandaag heb ik bijvoorbeeld ook gewoon een roze koek op & afgelopen weekend ook gewoon friet en chips (heb ik al vaker gedaan sinds de start) en ik val ook gewoon af (met al een gezonde bmi, wel aan de bovenkant). Alles draait om de juiste balans en hoeveelheden
O: Een bakje yoghurt, beetje muesli, een banaan, een kiwi gold. Een kopje thee. T: Een lotus koekje, een kopje thee L: Een tosti van 2 volkoren boterhammen met kaas en ham. Een glas water. T: Een chocolade macaron en een zwarte koffie A: Vega schnitzel parmigiana met spaghetti en salade (rucola, veldsla, tomaat en een beetje olijfolie). Een glas water. T: Niks op de planning staan
O: 2 boterhammen met appelstroop T: halve appel, aardbei en druiven L: 2 pistolets. 1 met appelstroop en 1/2 met 2 knakworstjes en 1/2 met rundvlees salade T: snack a jack paprika D: tilapia filet, krieltjes en gekookte wortel T: perzikyoghurt 17min yoga en ik verwacht rond de 12000 stappen te komen
O: boterham met suikervrije jam T: bolletje goed bezig graanreep L: 3 pistoletjes met gerookte zalm D: 2 taco schelpen met een saus van pulled jackfruit en wat rauwkost er op. Straks thuis nog wat warme appel met kaneel om op te warmen (zit te vernikkelen naast het voetbalveld).
Ik kan wat dit betreft dus ook echt niet wachten op t voorjaar! Ben in die kou staan naast t voetbalveld ook zoooo zat inmiddels
Ik raak wel nieuwsgierig door die enthousiaste verhalen over IF, misschien dat ik het dan toch ook maar eens probeer. Hoe lang duurt het voordat je lichaam in ketose komt? Het is hier vakantie, dus heel gezond eten is toch wat lastiger. Zeker met een man die normaal gezond mee-eet, maar nu zegt: volgende week gaan we weer goed verder, maar nu is het vakantie. O: havermout T: 2 mandarijnen L: 2 boterhammen met salade, 1/2 saucijzenbroodjes,1/2 kaasstengel T: cakeje en daarna nog een stukje monchoutaart bij mijn zus A: vandaag restjesdag en dus feest voor de kinderen. Ik heb wat zuurkool en lasagne op. Verder staat er niets op de planning.
Van wat ik gelezen heb moet je minimaal 12u niks eten, maar werkt het vanaf 14u beter. Dus vanaf 12u niet eten gaat je lichaam je vetreserves gebruiken als energiebron. Hoe langer je vast, hoe 'dieper' je lichaam in ketose gaat. Het meest gebruikte/bekende schema is het 16-8 schema: dan eet je tussen 12-20u en tussen 20-12u niet. Zo heb je de meeste uren vasten tijdens het slapen. Dit is het schema wat ik gebruik en volgens mij @Brigitte1985 ook Maar dit topic gaat niet over IF natuurlijk haha! Als mensen vragen hebben mogen ze me altijd een priveberichtje sturen
12 uur vasten doe ik sowieso meestal wel. Avondeten is namelijk rond half 6 en ontbijt rond 8 uur en daar tussen eet ik meestal niets. Ik zou mijn ontbijt dan kunnen verschuiven. Moet eens kijken wat dat oplevert.
Even niets gepost (druk!!) maar wel nog steeds me best aan het gedragen. Sorry trouwens @Jess93 (raar dat ik je niet kan taggen) dat ik nog niet op je pb heb gereageerd. Iets met onwijs druk zijn Ik heb zondag mij gedragen. Niets gesnoept. Weet niet meer precies wat ik had gegeten. Volgens mij als avondeten bloemkoolcurry. Gisteren: O: yoghurt met nootjes en haver T: appel L: drie crackers met kaas en komkommer en cherry tomaatjes T: drie zonnatura tussendoortjes repen (ik had zo’n niet normaal grote honger) D: niet normaal lekker en gezonde Hello fresh maaltijd. Weet niet meer hoe het heette, maar normaal en lekker gezond Vandaag: O: 11:00 uur yoghurt met haver en walnoten T: x L: soep van courgette en pastinaak. Bouillonblokje en wat tijm. Kloddertje risotto er op. Drie rijstwafels met kaas. T: denk zo’n 10 dropjes. Dat is niet zo netjes maar lekker was het wel. T2: cherry tomaatjes tijdens het koken L: weer zo’n lekker en gezond Hello fresh pakket. Ik denk dat ik ook (onbewust) aan IF doe want morgen ontbijt ik pas weer rond 10 uur Dan heeft er ongeveer 15 uur tussen m’n diner en m’n ontbijt gezeten Ik merk namelijk al langere tijd dat als ik vroeg ontbijt ik ook vroeg weer honger krijg. Als ik ontbijten uitstel tot een uur of 10 a 11 of nog langer dan krijg ik pas rond een uur of 13 dat ik echt weer wat moet eten. Maar als ik om 7 of 8 uur eet dan moet rond 10 uur er echt wel weer enen(groot) tussendoortje in. Ik heb trouwens echt stomme ontlasting de laatste week. Weet niet of ik wat onder de leden heb of dat mijn lijf de chips en chocolade mist haha maar irritant is het wel.
Mijn ontlasting is veel beter als ik veel snoep. Maar ja, dat is dan ook het enige waar veel snoepen goed voor is
Avondeten was pasta met saus en geraspte kaas, mijn man had al gekookt toen ik thuiskwam. Helaas nog een paar paaseitjes op vanavond. Wel van genoten en me niet helemaal laten gaan, dus vooruit. Verder vandaag 1,5 uur gewandeld en een uur gefietst, dus dat compenseert het wellicht een beetje
Ongeveer. Ik probeer tussen 11 en 18 te eten. Afhankelijk van mijn dagindeling is het ook 1 of 2 keer per week tussen 1230 en 1800. Wij zijn altijd wel klaar met eten iets voor 1800 dus neem er niets na. Op zaterdag laat ik het los en eet ik sochtends wat vroeger ivm samen ontbijten en snaai ik savonds nog
Haha jij herkent het dus? Echt vreselijk is het nu. Hoop echt dat hst snel gaat herstellen want als dit blijft ga ik weer op een dieet van elke dag chips Heb trouwens 15075 stappen gezet (inclusief 8 km hardlopen) en 24 verdiepingen gezet. Lang leve thuiswerken en trap op en trap af te gaan voor de bakkies thee enzo
Nou he, ik ook! Gelukkig deze week maar 5 dagen en volgende week in de vakantie maar 4 dagen. (Er zijn weken dat ik 8 keer langs het veld sta ivm 2x trainen op 1 dag, gelukkig is dat wel heel uitzonderlijk).
Nou daar zat ik laatst in een of andere stinkzaal te verkleumen, dat bleek achteraf toch ook niet alles te zijn.
Of dat het buitenland lekker weer is en daar stikbenauwd Ze hadden hier een aantal jaar terug een winterstop-zaal-competitie. Kan me herinneren dat er toen duidelijk meer publiek bij zat dan bij de buitenwedstrijden in de miezerige of natte sneeuw. De wedstrijden in het voorjaar eerden ook steevast beter bezocht. Als het zonnetje schijnt vooral. Maar ben jij er echt elke training en wedstrijd bij? Niet alleen topsport voor je dochter, maar ook voor jou. Ik ben al heel blij dat oudste zelf naar training kan fietsen.
Deze week hebben we vakantie en ik merk dat we dan toch wel anders eten en minder bewegen. Het weer vind ik ook wel erg bepalend voor de hoeveelheid stappen.. ik zie dat het volgende week een stuk zonniger wordt dus daar gaat mijn beweegfocus liggen en voor nu laat ik het even los. Als ik deze week gelijk kan blijven in gewicht ben ik tevreden. menu van vandaag. o: 2 crackers met huttekase en kipfilet en een half eitje T: stukjes chocola L: 2 bruine boterhammen met naturel roomkaas en boeren metworst T: appel met kaneel en kwark A: Zweedse balletjes (Ikea) met saus, groente en friet. t: niks
Haha ja opvallend he, dat zijn de mooi weer ouders. Normaal gaat mijn man ook 2 keer per week mee naar training, maar soms redt hij het niet ivm werk. Dus dan sla ik mijn eigen training over zodat ik mijn dochter kan brengen. Ze traint op minimaal een half uur rijden afstand, dus brengen en weer terug rijden heeft geen zin. Maar is is inderdaad als ouder zijnde ook vrij pittig. Daarom kan ik niet wachten totdat het lekker weer is, en ik op de fiets naar een wedstrijd van mijn zoon kan (niveau kelderklasse) en dan lekker in het zonnetje met wat gezellige ouders kan kijken. Daarna nog wat drankjes op het terras van de kantine terwijl de jongens onderling nog ergens voetballen en dan op de fiets naar huis.