Minder snoepen en snacken

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 5 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113

Ja dat eet ik als ontbijt. Warm inderdaad. Erg lekker. Mijn valkuil is honger. Als ik honger heb dan kan ik vaak geen goede keuzes meer maken. Daarom probeer ik nu zo voedzaam mogelijk te eten. Fijn verjaardag vandaag!

Mamafiets vindt dit leuk.
  2. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Maar dit is dus precies waarom er gezegd wordt: joh pak wat meer gezonde tussendoortjes (dan heb je savonds minder honger). En waarom dan een bamischijf pakken als je honger hebt en waarom geen boterham/nootjes/snacktomaatjes/fruit/worteltjes etc? Zoveel gezonde opties,een bamischijf is dan echt onnodig om te kiezen als je dus echt graag wel die levensstijl switch wilt maken. Dit is dus precies wat vele er hier bedoelde met: hoe graag wil je nu die ommezwaai maken.

Komt misschien beetje hard/vervelend over maar het is met goede bedoelingen ;):)

Dubbelgeluk, tuc, NiVa0230 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.319
    8.825
    113
    Vrouw
    Gisteren een goede dag:

Ontbijt muesli met vanille yoghurt.
    Tussendoor banaan.
    Avondeten chicken tonight.
    Tussendoor steeds wat snoeptomaatjes.

Vandaag tot nu alleen muesli met vanille yoghurt op.

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.807
    9.316
    113
    Gelderland
    gister nog een ronde gewandeld met mijn man en ik kwam op 12.000 stappen uit.

Menu vandaag:

o: glas verse jus en 2 crackers 1 met gekookt ei
    T: niks
    L: kop verse tomatensoep en 1 afbakbroodje
    T: halve wafel
    A: we eten bij juffrouw tok vanavond. Ik ga voor de kip Piripiri, grote denk ik en dan laat ik de friet liggen. Geen voorgerecht en toetje maar wel een lekkere koffie.

Jess93 en Sado vinden dit leuk.
  5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.418
    30.765
    113
    Vrouw
    Ik vond het inderdaad best een harde en vervelende reactie.
    De reden dat ik (meestal) geen tussendoortjes pak heb ik uitgelegd. Ik heb overdag geen behoefte daaraan. En de lekkere trek in de avond heeft niks te maken met buikhonger.

Gisteravond was het wel nog echtectrek, door mijn suffe avondeten-actie. Ik had inderdaad ook smeerkaas op dat broodje kunnen smeren (wat mijn zoon ook zo lekker droog zei) Dat klopt. Maar ik voel nu ook even helemaal geen behoefte om dat verder uit te leggen.

Over het nut van tussendoortjes.
    https://doktertamara.nl/leefstijl/tussendoortjes-waarom-liever-niet/#:~:text=Wanneer%20je%20standaard%20drie%20maaltijden,vetopslag%2C%20wat%20afvallen%20moeilijker%20maakt.
    https://www.gezondheidsnet.nl/overgewicht-en-afvallen/wat-is-gezonder-drie-of-zes-keer-per-dag-eten
    En daarnaast nog het feit dat je met tussendoortjes de hele dag bezig bent met eten.
    En normaal eet ik genoeg bij de hoofdmaaltijden om aan mijn energiebehoefte te voldoen.

Suzy85 vindt dit leuk.
  6. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    @Mamafiets Als je er maar van genoten hebt! Vandaag weer een kans :thumup:

7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.418
    30.765
    113
    Vrouw
    Vandaag was verjaardag :roflmao: #morgenbeginikecht

Maar heb me best redelijk gedragen, al zeg ik het zelf ;)

O: zondags ontbijt met yoghurt met sinaasappelsap. Gekookt eitje. En mini-breekbroodje met hummus en plakje rauwe ham.
    L: 2 mini worstenbroodjes
    T: half puntje kruimelvlaai (voordeel van zelf snijden), paar toastjes met kaas en paar gehaktballetjes
    D: grote kom kippen groentensoep.

Drinken viel ook mee. Helft van de middag thee. Daarna 1 glas bitter lemon.

Loveischocola vindt dit leuk.
  8. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Netjes hoor!

9. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    #1249 Jess93, 26 feb 2023
    Laatst bewerkt: 26 feb 2023
    Jammer dat je het niet ziet zoals ik zelf ook al zei: het is echt goed bedoeld. Ik zette dat expres erbij omdat het op de computer met een stuk tekst toch anders kan overkomen, hoopte het ermee te voorkomen maar helaas toch mislukt....

In de link die je plaatst staat ook letterlijk : Als je écht trek hebt en het niet redt met 3 maaltijden per dag, neem je maaltijden dan eens onder de loep; kan het zijn dat je te weinig eet? Of te veel koolhydraten of te weinig vetten en eiwitten? Als je toch trek houdt, probeer dan tussendoor een handje ongezouten, ongebrande noten, avocado of ei te eten. Doordat hier veel vetten in zitten, verzadigen ze beter en jagen ze je glucose- en insulinespiegel niet op.
    Dit is niets anders dan er hier ook aangegeven wordt door verschillende dames.

En je hoeft je naar mij/ons niet te verantwoorden hier, als jij een bamischijf wilt eten: eet lekker die bamischijf. Maar kijk dan niet raar op/baal dan ook niet van t feit dat er geen gewicht af gaat, voor mij/ons hoef je het niet te doen hoor. Als je jezelf maar niet voor de gek houdt ;)

Probeerde je alleen te doen inzien dat je juist op dat soort momenten gezondere/betere keuzes kan maken (om volgende week een baalmoment op de weegschaal te voorkomen) & dat dit precies een voorbeeld is van het stukje van hoe graag wil je nu zelf echt die ommezwaai maken in levensstijl en heb je dat er voor over.

Maar ik zal er niks meer over zeggen:| heb niet het gevoel dat de goed bedoelde hulp/adviezen gewaardeerd worden

Dubbelgeluk, Fanne, NiVa0230 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Als het allemaal zo makkelijk was dan waren er geen mensen met overgewicht en hadden we allemaal een gezonde relatie met eten.

Ik geloofde het nooit als iemand zei dat de ene calorie niet de andere was. Ik heb laatst het boet Vet belangrijk van Mariëtte Boon gelezen en dat was echt een eye opener. Ook mbt hoe complex het is om blijvend af te vallen. Echt een aanrader. Als je een kobo plus abo hebt bij bol.com kun je het boek gratis lezen.

11. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Hier een oke dagje, niet heel goed niet heel slecht:
    L: Skyr met nootjes, cranberries & lijnzaad
    T: kaasbroodje & half kaneelbroodje met een smoothie bij Ikea
    D: Lasagne & schaaltje magere vruchtenyoghurt
    T: blokje pure chocolade

Vandaag veel gewandeld door de Ikea & daarna nog al het onkruid uit de voortuin gehaald, wat een klus weer o_O kan niet wachten tot het voorjaar begint :cool:

Sado vindt dit leuk.
  12. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.069
    17.023
    113
    Volgens mij is er niemand die zegt dat het makkelijk is, integendeel. Is het ook helemaal niet.
    Maar een goede motivatie en mindset is echt van belang. Anders kom je er niet.

Meer ga ik er niet over zeggen, want ik merk best wat ergernis bij mezelf hierover en dat vind ik zonde van dit fijne topic ;)

Fanne, NiVa0230, Jess93 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.069
    17.023
    113
    Nou die chips kwam er niet meer van. Was gistermiddag al niet lekker en viel voor 20.30 in slaap op de bank, overkomt me echt nooit:rolleyes:
    Vandaag ook echt niet fit…

O: 1,5 american pancake met poedersuiker. Flinke portie fruit (mix van aardbeien, frambozen, blauwe bessen, kiwi gold, peer en mandarijn). Een verse muntthee met honing.
    T: Niks
    L: Een bruine pistolet met oude kaas en augurk. Een gekookt ei. Een glas water.
    T: Een latte macchiato
    A: Wraps met pulled chicken, koolsla en veldsla. Een glas water.

Misschien vanavond dan dat kleine bakje chips die ik eigenlijk gister van plan was :)

Fanne, Jess93 en Neuzeke vinden dit leuk.
  14. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.065
    4.318
    113
    @Mamafiets ik begrijp wel wat @Jess93 bedoelt, maar ook prima dat je hierin je grens aangeeft. Dit is gewoon een heel fijn topic waarin we elkaar helpen en motiveren en op deze manier kunnen we dat ook zo houden.

Mamafiets, Neuzeke en Prjbt vinden dit leuk.
  15. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.116
    1.184
    113
    Vrouw
    Hier is al ruim 2 weken de griep in huis. Zowel de gewone griep als buikgriep.

Die laatste heeft mij nu ook te pakken. Gelukkig niet spugen maar wel veel boeren en lucht in de darmen en de welbekende diarree.

Gelukkig gaat eten nog wel goed.

O: 2 boterhammen met appelstroop
    T: appel met druiven
    L: 1,5 tosti ham/chorizo
    T: volkoren voedingsbiscuit
    D: 4 vissticks, beetje aardappeltjes (beide uit de oven) en veel rauwkost
    T: kwark stracciatella van Optimel

19 min yoga en stappen komen iets boven de 8000 uit.

Gelukkig gaat mijn knie steeds minder pijn doen nu de diclofenac weer leverbaar is. Dan gaat bewegen ook weer makkelijker. (Ivm fibromyalgie zit ik langdurig aan de diclofenac maar doordat het niet leverbaar was overgezet op naproxen maar dat werkte niet goed dus nu gelukkig weer terug).

Fanne en Jess93 vinden dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Vandaag:
    O: 2 crackers met kaas
    T: niks
    L: 3 volkoren boterhammen met knakworstjes
    T: appel
    A: aardappelpartjes+ brocolli+ zalm
    Gedronken: thee, water en 2 spa rood

Vanavond als het goed is niks, maar de paaseitjes lonken wel:roflmao:

Mamafiets en Fanne vinden dit leuk.
  17. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.065
    4.318
    113
    Vandaag niet perse een hele gezonde dag, want ik ben gezwicht voor de chocolade. Maar dat vind ik niet zo erg. Veel belangrijker vind ik dat ik vandaag lekker in mijn vel zat. Dat wisselt bij mij nogal zo de eerste maanden na de bevalling.

L: maaltijdsoep met stokbrood en salades
    T: 1/4 appel, 2 mandarijnen, groot stuk pure chocolade
    A: kommen havermout en een boterham met pindakaas

18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.418
    30.765
    113
    Vrouw
    Jammer dat je niet leest wat ik schrijf.
    Ik heb tussendoor geen trek.
    Ik heb in de avond ook geen trek als in buikhonger. Mijn issues liggen op heel ander vlak. Maar jij wil jouw visie opdringen en dan nog eens en nog eens.

Ik wil ook geen ommezwaai in mijn leven. Daar heb ik geen tijd, ruimte of energie voor. En ja. Dat heeft alles te maken met prioriteit. We zitten met de jongste middenin een poepzwaar traject. Daar ligt de focus. Daarnaast probeer ik elke avond gezond te koken (lukt niet altijd, maar vaak ook wel). En probeer ik de avonden door te komen zonder ongezond snacken. Maar hoofdhonger neemt meestal geen genoegen met tomaten of wortels. En hoofdhonger heeft er al helemaal schijt aan of ik die middag een banaan heb gehad of niet.
    Dus mijn dagelijkse struggle zit op een ander niveau.

Ik 1 baalmoment. En dat heb ik hier gedeeld. En heel veel fijne lieve reacties op gehad. Dankjewel daarvoor. Maar 't is nu gewoon weer schouders eronder en door. Met de nuttige tips en inspirerende menu's van jullie allen.

Nog 1 keer de bamischijf he. Die had wel te naken met te weinig eten ervoor Tijdens het avondeten dus. Maarcdenk jiet dat ik er een kilo van ben aangekomen op deze dag:
    Screenshot_20230226-183737_Connect.jpg 20230226_183953.jpg
    Samen met een salade van max 350 kcal en een bruin bolletje komt het echt niet ver boven normaal avondeten uit.

Nogmaals. Tips geven is superfijn. Maar zodra iemand uitlegt dat een bepaald iets niet werkt, waarom dan doorzagen?

Suzy85 vindt dit leuk.
  19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.418
    30.765
    113
    Vrouw
    Je vind ik ook. Waardeer het advies ook echt wel hoor :)

20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.418
    30.765
    113
    Vrouw
    Sowieso het belangrijkste.
    En verder prima gezond toch?

Ik moest wel 3 keer lezen. Havermout = ontbijt in mijn hoofd. Kan gewoon echt niet als avondeten. :roflmao::roflmao:

Deel Deze Pagina