Ja, klopt vind ik ook, maar ik had dus niet ontbeten en ik dacht: ach ja. Het is koolhydraatarm en we hadden tussen de middag warm gegeten.
Als je de havermout bedoelt, dat is niet koolhydraatarm. Maar prima toch, heel veel mensen eten tussen de middag warm en eten savonds brood.
En veel vezels. Mijn moeder had ooit een dieet waarbij je niet naar de hoeveelheid koolhydraat moest kijken, maar naar de verhouding koolhydraat/vezels. Als dat 6 of lager was dan zat je goed. Zij at in die tijd ook altijd havermout. En het wordt bij heel veel koolhydraatbeperkte (en andere) dieten aangeraden. Dus t is vast goed
Dat klopt wel, past goed in de khb lifestyle. Je bent flink vol na een kom havermout en je blijft lang verzadigd. Daarnaast kan je er goed van poepen
Dan heb je het beter gedaan dan ik! Verjaardag dochter gevierd. Had geen ontbijt op, om 8.30 nog even hardgelopen. Lekker stuk taart. 2 bolletjes kaas en kipfilet en een worstenbroodje. Paar chippies hier, handje borrelnootjes daar, op zich viel het mee. En friet als avondeten. Maar erg weinig, want zat al zo vol komende dagen ga ik niet op.de weegschaal.
Nadat mijn broek vandaag niet meer dicht ging, besloot ik maar om nu echt te stoppen met snoepen. En terwijl ik dit type, eet ik ondertussen blokjes kaas en stukjes worst O; croissantje met jam T; Stuk chocola L; smoothie van spinazie, mango, banaan, avocado, lijnzaad T; stuk chocola en cupcake A; kip piri piri met bloemkoolrijst Normaal lunch ik wat anders, maar had/heb zo'n keelpijn dat ik zin had in een vloeibare lunch.
Poeh ik vind de weekenden zo lastig. Het is een paar maanden goed gegaan, dan at ik soep als we bv McDonald's haalden, maar had er vrijdag wel veel zin in dus ook Mac gegeten. Gister pizza bij Happy Italy. En daarna chips en chocola op. Vandaag is nog wel redelijk gegaan. Ik snap gewoon niet zo goed waarom het de ene keer wel goed lukt het vol te houden en nu dus helemaal niet. Doordeweeks gaat meestal prima, dus 4-5 dagen goed en dan 2-3 dagen slecht. Daarmee kom ik niet aan maar val ook niet af en dat is wel de bedoeling. Even kijken hoe ik de juiste drive weer kan vinden. Tips zijn welkom Ik vind de tips van oa @Jess93 en nog een paar heel waardevol, en ook heel netjes verwoord. Misschien niet wat iemand op dat moment wil horen of meteen iets mee kan, maar wel dingen om over na te denken. Ikzelf bedenk vaak allerlei excuses voor mezelf waarom ik wel iets zou mogen eten/snoepen, of denk vaak, morgen weer een dag/volgende week weer een week. Maar dat brengt me niet waar ik wil zijn . Het is echt lastig Iets om met m'n lifestyle coach mee aan de slag te gaan misschien. Maar het zit bij mij wel diep, mijn issues met eten zijn begonnen toen ik ongeveer 2 was door de problemen thuis. Maar goed, dat zou ik toch ook moeten kunnen veranderen.
Misschien proberen om doordeweeks ook af en toe iets lekkers te pakken, maar dan wel echt kleine hoeveelheid. Dus bijvoorbeeld een kinderzakje chips. Misschien is je behoefte voor het weekend om dan door te slaan in het snacken wat minder? Vooral jezelf voor 1 slecht weekend niet teveel straffen, het gaat om een dalende lijn in gewicht in algemene zin. 1 week stilstand maakt soms toch ook niks uit, zolang het per maand maar blijft dalen en het in grote lijnen dus goed gaat Goed dat je zelf ook in ziet dat je excuses verzint/verzon voor het snoepen. Dat is de eerste stap in het veranderen: bewustwording. Nu kan je er dan aan werken met o.a. je lifestyle coach & dat zal niet makkelijk zijn, maar de volhouder wint!! Wellicht ook een idee om de thuisproblematiek van vroeger met een psycholoog te bespreken? Wellicht dat je het dan ook beter kan afsluiten,als je daar aan toe bent uiteraard.
@Snoopy1979 wat maakt het weekend zo lastig voor jou? Ik worstel er zelf ook wel mee. Meer 'lege' momenten. Kinderen thuis en die vragen om snoep (en wat ik niet altijd wil weigeren). Man die op zondagochtend vers afgebakken witte broodjes op tafel zet. (Heb ik al met hem besproken dat dat heel lief is, maar dat ie me blijer maakt met een volkoren boterham) Maar vooral langere avonden. En filmavond (bijna elke week met oudste zoon. Een waardevol moment, maar daar vinden ze dus chips en/of m&m's bij horen.) Het helpt om meer structuur in de dag te houden met vaste eetmomenten en gewoon aan tafel. En ook om een vast moment te hebben waarop je een beetje los mag laten. En vooral ook dat je daar dan ook volledig van geniet. En niet met schuldgevoel zitten eten.
Ja misschien ben ik doordeweeks wel te streng. Ik merk wel bij mezelf dat ik doordeweeks een gezonde spanning heb door mijn werk, zodra ik weekend heb vanaf vrijdag, val ik dan in een soort gat van soort ontspanning en dan is mijn focus weg. Ik zet wel elke dag zo'n 15000 stappen en ik fiets veel, dat compenseert het nog een beetje, anders zou de schade veel groter zijn denk ik zo. Maar ik baal er wel van. Ja die psycholoog, daar heb ik ooit een paar keer mee gesproken ivm een angststoornis, wat er uitkwam is dat ik op een soort kinderlijke manier reageer op emoties. Ik heb daar net even op gezocht en kom dit tegen: Je innerlijke kind kan beschadigd zijn door één traumatische gebeurtenis, maar ook door consistente problematiek. Je kunt hierbij denken aan emotionele onbeschikbaarheid van de ouder(s), verwaarlozing of mishandeling. Als je behoeften – aan liefde, veiligheid, zorg – als kind niet (altijd) vervuld werden, kan dat sporen achterlaten. Angsten, verslavingen of vermijdingsstrategieën hangen vaak nauw samen met het gekwetste innerlijke kind. Als je hier als volwassene niet bewust aandacht aan besteedt, dan bestaat de kans dat deze oude pijn en bijbehorende gedachte- en gedragspatronen jou gaan ‘besturen’. https://holistik.nl/innerlijke-kind-heling/ Heel herkenbaar voor mij, en iets om aan te werken.
Ik heb net een bericht geplaatst, wat ik lastig vind denk ik is dat die gezonde spanning wegvalt. En inderdaad meer lege momenten, en merk op het werk ook dat ik het lastiger vind als het rustig is. En de avonden in het weekend zijn inderdaad ook lastig. Zo moeilijk om dan zelf niets te pakken. Het is me een hele tijd wel gelukt. Of om dan maar een beetje te nemen. Maar ik merk nu dat het me in het weekend niets kan schelen, en dat werkt natuurlijk niet.
Zojuist op de weegschaal. 5,4 kilo er af in precies 4 weken! BMI is nog steeds wel 28,3 en er moet dus nog veel meer af maar dit is echt al wat om trots op te zijn!
Ja het is heel goed vol te houden. Bij mij zit het hem vooral in niet meer snoepen. De basis is eigenlijk gelijk gebleven met wat ik altijd deed.
1 kilo erbij. Niet zo gek na dit weekend denk ik zo. Maar het was wel een erg gezellig weekend. Dus, nieuwe dag!
Gisteren was niet best helaas. O: 2 afbak broodjes met kaas T: mandarijn D: sushi besteld Was pas laat wakker dus mijn ontbijt was om 12.15u. Heb 's middags wel zo'n 8 km gewandeld. Nu maar snel het weekend vergeten en vandaag vol goede moed een nieuwe week starten.
Ik zit in een negatieve spiraal. Door het lange ziek zijn had ik een kleine + op de weegschaal. Niet eens veel. Maar doordat mijn doel nu zo ver weg lijkt ineens kom ik niet meer in die flow Dan sta ik in de winkel en denk ik ach, wat maakt het uit ik ben toch al dik. En daar gaan de paaseitjes weer mee of een zak chips. Om mijzelf daarna weer te vervloeken. Ik kan niet goed bedenken waarom ik hiervoor wel zo gefocust was en nu niet meer. Mijn doel is nog steeds hetzelfde.