Ik was vandaag nogal gestrest. Baby dronk heel slecht en onrustig en daar kan ik heel slecht tegen, want ik heb met onze 2e een jaar lang aangetobd en dan ben ik meteen bang dat dit zoontje ook zo wordt. (Deze informatie hoort eigenlijk niet in dit topic thuis). Ik krijg van stress altijd een knoop in mijn maag, dan kan ik niet goed eten en ik het vreet dan zoveel energie dat ik dat waarschijnlijk meteen terugzie op de weegschaal. Geen leuke manier van afvallen is dat en allerminst gezond. L: 2 boterhammen met knakworst (oudste wil altijd knakworstjes als hij op vrijdagmiddag thuis eet) T: 2 mandarijnen en een donut A: geroerbakte witlof met hamblokjes en een kaassaus met wat aardappelpuree
Hier gaat het prima. Ontbijt: bananen pannenkoek Vm: rijstwafel met chocolade M:bruin brood met oude kaas en dan paprika met humus als dip. Nm: niets Avond: boontjes met spek, aardappel en ui. Zo meteen : sneukeltjes tijd. Sneukeltjes tijd iss in vergelijk met vroeger trouwens niet zo vettig meer. Het worden wortels ,paprika, komkommer, paar blokjes kaas, chipske of 10
Misschien helpt ‘t om van huis wat makkelijke tussendoortjes mee te nemen? Bakje nootjes of fruit oid. Maiswafels in meeneemverpakkingen
O: Yoghurt met haver, banaan en pecannootjes T: Kiwi gold T2: Een plak zelfgebakken citroencake (kak, m’n zoontjes wilden graag wat bakken en daardoor kon ik me niet inhouden… ) D: Sajoerboontjes (van losse verse kruiden enzo, geen kant en klaar kruidenmengseltje) met rijst en een gekookt eitje + als toetje nog een plak van eerder genoemde citroencake. Ik ben voornemens om niet te gaan snoepen vanavond. Maar weet nog niet of me dat ook daadwerkelijk gaat lukken. M’n man trekt bijna elke avond de laatste tijd wel een zak snaai naast mij open
Dat bedenk ik mij ook elke keer weer als ik op het veld sta. Af en toe tref ik tegenwoordig wel een kantine waar ze fruit verkopen. Maar anders neem ik liever niets in plaats van een ongezond tussendoortje. Heb overigens ook geen trek tussendoor, eet dan puur omdat ik wat vitamines wil eten.
Oh mooi om te weten! De cardioloog van mijn man loopt wel vaker wat achter, (aardige man maar volgens mij mag hij al 20 jaar met pensioen) en zelf ben ik al een aantal jaar uit dat soort adviezen.
O: baked oats. Recept van insta. Viel een beetje tegen. Maar vulde goed L: groentesoep met 2 stukken courgetteplaatkoek D: volkorenbroodje met sla, groente en een vivera kroketburger T: magere kwark met wat zelfgemaakte granola en honingvervanger
Past niet binnen het IF, maar ik vond dat ik vanavond best wat mocht snacken, dus ik heb rijstzoutjes op.
Ik geef mezelf een schouderklopje Heb t bij 1 glaasje wit bij het eten gehouden. En in de avond een handje noten en exact 3 m&m's En nu naar mijn nestje. Welterusten dames
Gisteren: 21 min yoga, 13532 stappen en 1,5 uur zwemmen O: 2 boterhammen met appelstroop T: kiwi, mango en druiven L: ambachtelijke stroopwafel uit de museumbakkerij van Orvelte en 2 witte bolletjes met ham T: snack a jack paprika en 4 worteltjes D: zelfgemaakte erwtensoep met een paar sneetjes stokbrood Vind ik heel netjes gezien we het weekend weg zijn en opa en oma heel veel lekkers hebben meegenomen
Yes! Gelukt!!! (Niets meer gesnoept!) Nu net m’n ontbijt op: 1 afbakbroodje met zuivelspread + rucola en komkommer en twee maiswafels met hetzelfde beleg. Vanavond gaan we naar een concert. Ik wil morgenochtend meedoen aan een hardloopevenement dus een mooie reden om vanavond geen wijn te gaan drinken en het bij een cola light of een watertje te houden.
De afgelopen week weer 0.4 afgevallen Blij mee! Ik val super stabiel elke week tussen de 0.3-0.6kg af Zit nu op 81,1kg, mijn eerste doel is om onder die 80 te komen & vervolgens richting de 75 (idealiter richting 72/73). Heb nog even te gaan dus Vanaf 1 januari staat de teller nu op: - 4,7 kg -2,5% vet BMI van 24,8 naar 23,4 +1,7% spieren
Mix 100 gram roomkaas naturel, 3 eetlepels ongezoete slagroom, 4 eieren, 2 eetlepels (room)boter en een snufje zout . Daarna in de oven op 160 graden 60 minuten
Het menu van vandaag word: Ochtend: Griekse yoghurt met fijngehakte nootjes Tussendoor: fruit Lunch: 2 gebakken eieren met rosbief Tussendoor: kopje zelfgemaakte tomatensoepje Diner: broccoli met kabeljauw