Maar jij geeft nog bv ook he! Hier eet ik ook wel twee sesamcrackers met dikke laag rundvlees slaatje haha
Hier als lunch een half bordje met komkommer, tomaat, gerookte kip en yoghurtdressing en nog een schaaltje opgebakken traybake van gisteren (zoete aardappel, paprika, ui, aubergine en knoflook). Om 5 uur bloemkool, aardappels, kipbraadworst en magere aarbeikwark. Toevallig nu een dag met erg weinig calorieën, maar meestal zit ik wel wat hoger. Avondeten eet ik altijd met de pot mee, dus ook als dat pasta, patat etc is.
Volkoren crackers van Wasa, vullen best hoor. En als ik sla eet, heb je het ook over een flinke kom hoor.
Maar toch niet zo goed als 4 volkoren boterhammen met philadelphia, gerookte zalm en komkommer. (Mijn lunch vandaag) En ook niet zo goed als een bord brinta (mijn ontbijt vandaag) Maar daartussen eet ik dan weer niks en drink alleen thee, koffie en water. Maar op jouw lijstje zou ik ook de hele dag een groot gapend gat in mijn maag voelen. (En ik ken die crackers, die eet ik ook soms)
Maar dat scheelt wel met tussendoortjes. Ik kan gewoon niet 3x maar eten. Dus ik probeer per dag te variëren zodat ik die tussendoortjes wel kan nemen.
Hier wordt heel veel soep gegeten, paar pannen per week haast, vries ook heel veel porties in. Populair zijn: Ouderwetse groentesoep met rundvlees en balletjes Tomatensoep met veel stiekem verstopte groente Courgettesoep Tsjechische aardappelsoep Kippensoep Snert Minestronesoep ik moet nog gaan experimenteren met uiensoep en knoflooksoep.
Mijn dag was redelijk gezond in vergelijking met de afgelopen maanden. Ik heb minder trek en ga daardoor minder snaaien. Zal na de bevalling nog wel minder worden. Ontbijt: grote kom havermout Tussendoor: granencracker met chocolade (van de bakker) Lunch: twee kommen tomaten-groentesoep met 3 droge meergranen boterhammen Tussendoortje 1: 2 mandarijnen Tussendoortje 2: een sprits en een paar snoepjes bij mijn moeder Avondeten: groenten, kip en rijst Avond: stukje pure chocolade en wat noten.
Gister had ik een banaan als ontbijt. Lunch waren 2 volkoren boterhamen getoast met een halve avocado erop geprakt en roerei (2 stuks) en een halve ananas. Avondeten was een grote kom vegetarische Lo Mein (Soort noedel gerecht met veel groente) en erna nog een klein kommetje vla.
Gisteren mijn eerste dag. Ontbijt een banaan. Tussendoor een appel, lunch 4 lichtgewicht crackers met smeerkaas light, tussendoor een paprika, avond eten wraps (die van mij alleen gevuld met gebakken groente). En alleen thee gedronken. Miste mijn cola wel heel erg na het avond eten. Maar elke dag dat het lukt is er 1 meegenomen.
Klopt. Ik wordt juist heel onrustig van steeds tussendoor eten. Heb dan altijd het gevoel te moeten eten. Ongeacht of ik al veel op heb of niet. Ben altijd een grote eter geweest. Ik eet ook niet echt minder avondeten als ik tussendoor heb gehad.
Tot nu toe lukt het al een paar dagen om niet te snoepen . Ik werd vannacht wel wakker en had echt trek, maar rationeel weet ik dat ik wel genoeg gegeten heb gisteren, dus toch niet naar beneden gegaan. Zou dat ooit nog beter worden, als je er aan went om minder te eten? Gisteren gegeten: Ochtend: grote schaal havermout met banaan en noten Tussendoor: 2 volkoren crackers met kaas, komkommer en tomaat Lunch: courgettesoep met 6 volkoren boterhammen Tussendoor: fruitsalade (banaan, kiwi, appel, peer, druiven en blauwe bessen) Avondeten: rijst met butter chicken en sla Toetje: Griekse yoghurt met lemon curd
Ook nog gedronken natuurlijk, ik denk 4 koppen koffie (kunnen er ook 5 geweest zijn), een paar koppen groene thee en voor de rest water. Frisdrank drink ik hooguit in het weekend een keer een glas.
Ik denk het wel, althans in mijn geval merk ik dat echt. Ik ben nu bijna 2 weken gestopt met snoepen en snacken. Overdag als ik dan in de keuken loop en chocola zie, dan krijg ik er zin in. Maar als ik dan echt luister naar mn lijf weet ik dat ik geen trek of honger voel. Het is dus meer een gewoonte. En gewoontes kun je afleren.