Minder snoepen en snacken

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 5 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

O: banaan
    T: saucijzenbroodje bij intratuin:oops:
    L: 2 volkoren boterhammen met gelderse worst
    T:-
    A: boerenkool met spekjes en magere rookworst

2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.495
    30.931
    113
    Vrouw
    Ik heb me weer herpakt. Met dank aan mijn lieve man die de drukke zwemles overnam.

O: brinta
    L: 1 volkorenboterham met humus avocado en salade van 100g rauwkost, handvol andijvi, handje noten, wat zachte geitenkaas en dressing van yoghurt met mosterd.
    T: bakje yoghurt met een banaan na de training (sneeuw was gesmolten en man deed de zwemles, dus rennen is toch gelukt :))
    T2: oren koekje
    A: stamppot van zoete en gewone aardappel, pastinaak en andijvi.

citroenrasp en Spoetnik vinden dit leuk.
  3. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.071
    4.318
    113
    Gezond eten lukt niet zo deze week. Moet me weer gaan herpakken.

L: kippensoep, 1/2 kaasstengel, 1/2 klein kaas-uibroodje, boterham met kipsalade
    T1: appel
    T2: 4 paaseitjes (m'n moeder bracht een zakje, ik had ze expres niet gekocht, nog een paar handjes borrelnootjes
    A: rijst, groenten, kip, tomatensaus

Overigens wel flink afgevallen. Eerst had ik bloedverlies van de bevalling, direct daarop een menstruatie van 9 dagen :eek: en nu voor het eerst sinds half januari zonder bloedverlies en meteen -0,7 op de weegschaal. Vast iets met hormonen o_O

4. anexis

anexis Actief lid

1 okt 2021
    372
    157
    43
    Vrouw
    Mijn dagmenu van vandaag:

Ochtend: omelet met ham
    Lunch: yoghurt met nootjes en een fruit salade
    Diner: witlof schotel met kip

5. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.116
    1.188
    113
    Vrouw
    O: 2 boterhammen met appelstroop
    T: kiwi, druiven en aardbei
    L: meergranen pistolet. 1/2 gekookt ei en 1/2 ham en een kaiserbroodje 1/2 ham en 1/2 appelstroop
    T: volkoren biscuit en een klein speculaasje
    D: bloemkool, gekookte aardappels en gehaktbal
    T: magere kwark met gebakken appel met kaneel

17 min yoga en 16500 stappen

Jess93 vindt dit leuk.
  6. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    O: warme havermout met blauwe bessen en banaan
    L: 2 volkoren boterhammen geitenkaas, honingvervanger en walnoten
    T: plak groentecake
    D: salade met pompoen en 2 stukjes volkoren stokbrood
    T: isey skyr mandarijn, 1 blokje lindt pure chocolade met framboos

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.494
    13.967
    113
    Vrouw
    O: boterham met suikervrije jam
    T: bolletje goed bezig graanreep
    L: 2 pistoletjes met gerookte zalm
    D: 2 ww pannenkoeken met gerookte zalm en sla
    T: zakje zoute popcorn

Mijn man had donuts gekocht en die heb ik overgeslagen. Ondertussen liggen ze nog steeds naar mij te roepen, dus ik denk dat ik de kinderen morgen maar een donut mee naar school geef zodat ik ze zelf niet meer kan opeten.

8. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik had een foto van mijn toetjes doorgestuurd naar mijn coach, nu we in Preston Palace zijn. Vroeg hij.... heb je al deze toetjes op? Ja!! :)

Ik kom hier normaal nooit, heb er genoeg voor betaald dus geniet er nu even van. (En ik vond het nog meevallen eerlijk gezegd)

Maar poeh, het is moeilijk hier om je in te houden. Overal zoveel lekkers, allemaal all-inn. Heb zoveel niet genomen in plaats van wel.

Mamafiets vindt dit leuk.
  9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.431
    21.821
    113
    Afgelopen week ging het niet zo goed qua eten, maar ik probeer nu gewoon de draad weer op te pakken.
    Vandaag vond ik een mooi moment om op de weegschaal te gaan, dat was alweer een aantal weken geleden en had sowieso (met mezelf) afgesproken om vlak voor de ramadan mezelf te wegen. Toch weer ruim 5 kg eraf, weer waarmee de teller nu totaal op -25 kg staat! Ontzettend blij mee :)

Om een gezond BMI te hebben moet er alsnog 20 kg af :$ Maar 10 a 15 kg zou ik ook al heel blij mee zijn.

Kolibrie2, NiVa0230, Suzy85 en 13 anderen vinden dit leuk.
  10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.091
    17.076
    113
    Goed bezig!!! :D

citroenrasp vindt dit leuk.
  11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.091
    17.076
    113
    Ik ben nu een week of 6-7 bezig en heb nog niet op de weegschaal gestaan.
    Ik ken mezelf: ik ga algauw over op dagelijks wegen, kan de normale schommelingen vervolgens niet nuanceren, raak dan gefrustreerd en gooi de handdoek in de ring:rolleyes: Daarom bewust niet aan het wegen: ik heb ook geen einddoel wat betreft een bepaald gewicht.

Ik merk echter aan mijn kleding en wanneer ik in de spiegel kijk dat ik afgevallen ben, dus dat is heel fijn:thumup: En overall eet en drink ik echt heel veel gezonder, dat was mijn voornaamste doel.
    We gaan lekker zo door.

NiVa0230, Jess93, Liekje81 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.431
    21.821
    113
    Dankjewel! Ik ben vooral trots op het feit dat ik zelfs in deze "mindere week" geen behoefte had aan snacken/overeten.

Sado en Neuzeke vinden dit leuk.
  13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.431
    21.821
    113
    Precies hetzelfde hier.
    Uit zelfbescherming haal ik de batterij uit de weegschaal en mijn man legt die vervolgens op een "geheime" plek. Anders maak ik mezelf gek qua wegen. Ik zou graag gewoon de weegschaal willen zien zonder steeds getriggerd te worden om me te wegen, maar dat is nog net een brug te ver helaas.
    De afgelopen weken merkte ik ook dat mijn kleding losser zat. Als dat gebeurt voelt dat wel echt als een geruststelling.

Na vandaag ga ik me ook echt wekenlang weer niet wegen, wellicht pas over 2 maanden ofzo?
    We hebben er gelijk een weegmoment als gezin gemaakt :roflmao: Dus man en kinderen hebben zich ook even gewogen.

Sado vindt dit leuk.
  14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.719
    18.814
    113
    Vrouw
    Daar mag je ook terecht trots op zijn.
    Niets zo makkelijk als er aan toegeven en uitvluchten zoeken uiteindelijk.
    Het volharden en negatieve gebeurtenissen niet linken aan snacken is super.
    .

Mamafiets, Jess93 en citroenrasp vinden dit leuk.
  15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.191
    23.272
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat is eigenlijk wel een hele goede instelling!

Sado vindt dit leuk.
  16. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.116
    1.188
    113
    Vrouw
    Wow echt goed bezig allemaal

#citroenrasp wow gewoon al 25 kilo. Echt iets om trots op te zijn. Zeker als het ook in de moeilijke momenten lukt

Ik dacht vanochtend ik pak mijn broek een maatje kleiner en hij paste met gemak. Sterker nog zat al wat ruim. Ook een enorm trots moment.

Vanochtend woog ik 79,2 en in totaal 6,2 kilo kwijt in 5,5 week.

Nog 9 te gaan tot een gezond gewicht en wil uiteindelijk rond de 65 uitkomen. Maar we gaan gewoon kijken hoe ver ik kom. Al wil ik wel echt weer een gezond gewicht

NiVa0230, Cin85, Dubbelgeluk en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Weegdag vandaag. En ik weeg exact hetzelfde als vorige week. Nouja, beter dan dan erbij natuurlijk :roflmao:
    Ik moet misschien toch meer bewegen in de avond ofzo.

18. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    @citroenrasp Super goed!!
    @Sado Ik vind het echt super verstandig hoe je omgaat m.b.t. (niet) wegen! Zeker als je van jezelf weet dat het je alleen maar kan tegenwerken.
    @Prjbt Wauw! Dat zijn veel kilo's in relatief weinig weken, lekker bezig!
    @Leesteken Toch zit over het algemeen zo'n 80/90% in je voeding. Misschien toch eens 1/2 weken in Myfitnesspal alles bijhouden? Het hoeft hem niet perse enkel in kcal te zitten, maar kan ook in verhouding koolhydraten, eiwitten, vetten enzo zitten. Deze macro's kun je in deze app ook goed zien :) En extra bewegen helpt natuurlijk altijd, maar denk dat je het dan wellicht toch nog verder in je voeding kan zoeken.

Ik kwam van de week een artikel tegen over verschillende lichaamstypes & wat daarbij bijbehorende macroverhoudingen zouden moeten zijn. Moet zeggen dat ik het wel redelijk verhelderend vond! Als je googled op endomorf (vermoed dat de meeste hier type endomorf type zijn namelijk) dan kan je er e.a. over lezen voor degene die het interessant vinden :D

Vandaag hoop ik weer op een beetje een normaal eetschema terecht te komen, gisteren heb ik 2 tosti's met kaas & salami op van volkoren boterhammen & avondeten (aardappel groente vlees) met een schaaltje magere vruchtenyoghurt. Had tussendoor verder totaal geen eetlust, is natuurlijk nog te weinig over de gehele dag gezien. Dus hopelijk vandaag weer een normale & goede dag! Gisteravond wel op een (voor mij) heel rustig tempo 45min gefietst en dat ging prima (17km gefietst uiteindelijk), dit moet ik namelijk ook gewoon doen om geen last te krijgen van m'n knie.

Sado, Prjbt en citroenrasp vinden dit leuk.
  19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.102
    12.084
    113
    Zo! Wat ga je goed! Ik heb het even niet meegekregen, maar volg je een dieet?

Prjbt vindt dit leuk.
  20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.495
    30.931
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao:
    Geniet ervan :)

Deel Deze Pagina