Goedemorgen. Een beetje chaotische start van de dag vandaag. Verslapen. Dus om zoon op tijd op school te krijgen mijn eigen ontbijt maar even uitgesteld. Dus eerst een ren en vlieg ochtendspits in huis, vervolgens een wandeling van 2 km. En net pas mijn brintapapje op. Er deelde hier laatst iemand een havermout-ontbijt met chocola en banaan. En ik dacht dus. Mooi kan ik eindelijk rustig de tijd nemen om dst te proberen met iedereen op school en aan het werk op mijn vrije dag. Zijn de bananen op Dus die maar weer doorgeschoven naar zaterdag. Voor vanavond heb ik dit recept gevonden. Ga er wel nog wat aardappelschijfjes bij doen. En de slagroom vervangen door iets lichters. https://www.lowcarbchef.nl/recept/ovenschotel-met-courgette-en-kip
Oh ja, gisteren tussendoor ook nog sinaasappels gegeten. Vandaag: Ontbijt: 2 volkoren pannenkoekjes, 1 met pindakaas en dadels en 1 met honing Middag: linzensalade Avondeten: vegetarische couscous En ergens tussendoor nog een mandarijn.
O: skyr met diepvries bosvruchten (moet echt wennen aan Skyr, het is zo dik. Kan het amper door m'n keel krijgen brr) T: laatste stukje verse makreel L: wss een broodje hier in het dorp, die zijn zo gruwelijk lekker! Ben benieuwd hoe ik erop reageer 'al die koolhydraten' D: moet nog naar de winkel, kon dus geen boerenkool vinden grr
Gisteren een hele drukke dag, dus nauwelijks tijd gehad om te eten. 13:00 2 boterhammen met salade 14:00 koekje 15:30 mandarijn 17:30 rijst met kip, groenten en kerriesaus
Vanmorgen gewogen en ben bijna een halve kilo afgevallen. In week of 2 tijd. Blij mee Nog 1,5 kilo te gaan. Dan ben ik sinds vorig jaar april 10 kilo kwijt.
Het is ook meer kwark dan yoghurt. Ik vind het zelf wel lekker. Maar als je er niet van houd zou ik gewoon overstappen op yoghurt hoor. Zo groot is het verschil in voedingswaarde ook weer niet.
Dat klopt volgens mij niet Skyr heeft heel veel eiwitten, bijv. Veel meer dan yoghurt. Nu moet je natuurlijk zeker niet tegen heug en meug eten en een alternatief zoeken als Skyr het niet voor je is, maar een verschil is er dus wel.
Menu vandaag: O:2 crackers met roomkaas T: 2 plakjes ontbijtkoek zero L: 2 kleine wraps met roomkaas en veel rucola, pakje soya melk T: appel met kwark A: lasagne, friet of pizza maar kan ook een salade worden T: niks
O: Brownie havermout L: italiaanse tosti Italiaanse tosti | Project Gezond T: stuk courgette plaatkoek D: Maaltijdsalade met hummus, couscous en falafel T: proteine pudding
Dit idd! Verschil zit m met name kn dubbele kcal in en zelfs driedubbele eiwitten (t.o.v. magere yoghurt), dus zeker niet vergelijkbaar qua voedingsstoffen. Door de eiwitten zit je dus wel veel sneller/langer vol. Ook eens met bovenstaande: als je t niks vindt, dan zou k lekker wat anders pakken!
Klopt, ik neem het vooral voor de eiwitten. Ik heb al een alternatief: een uur buiten de koelkast op het aanrecht laten staan. Word het minder dik. Opgelost
Vandaag: O: kwark met bosvruchten (diepvries) T: snacktomaatjes L: witlofsalade met ei, appel, noten en rozijnen D: Volkoren pasta met tomaat, courgette en mozzarella Tussendoor nog een stuk fruit als ik daar behoefte aan heb.
Ook geen boerenkool te vinden? Hier vd week ook al andijvie gegeten. Vanavond lasagne voor de kinderen en voor mij pompoensoep (vers) en een schnitzel.
Werd gisteravond uit het niets echt helemaal niet lekker. Nare buikgriepklachten en de hele nacht liggen rillen en me hondsberoerd gevoeld. Gelukkig voel ik me vandaag al wat beter, maar ben nog steeds echt slap en voel me rot. Vandaag daarom wat betreft eten rustig aan gedaan en vooral naar m’n lijf geluisterd Niet een mooi overzicht zo, hopelijk morgen beter. O: 2 knackebrod sesam met een dun laagje boter T: wederom 2 knackebrod sesam met een dun laagje boter L: 1 volkoren afbakpistoletje met een dun laagje boter T: Niks A: De rest at gado gado (sperziebonen, wortel, spitskool, taugé en gekookt ei in pindasaus) met witte rijst. Ik heb het gehouden bij een light versie ervan: een beetje witte rijst met een beetje sperziebonen en wortel (zonder de pindasaus) en een half gekookt eitje
Geen topdag hier.. Even bewust ontbeten, ik had namelijk geen idee hoe intensief/zwaar de bikefit zou worden. Achteraf had het niet perse gehoeven, maar ach het zij zo! O: skyr met banaan, kiwi en lijnzaad L: 2 tosti's met kaas en salami op volkoren boterhammen & klein bekertje Optimel drink (had er enorm veel zin in op 1 of andere manier ) D: (weer) gebakken aardappeltjes, met slavinkje en doperwtjes. Door sport van kids en vriend moest het even snel en makkelijk namelijk. Nog schaaltje magere vruchtenyoghurt. T: blokje pure chocolade en een paar paaseitjes Ben mn fiets deze week verder "kwijt" moet namelijk een ander stuur op, de bikefitter heeft deze besteld en gaat deze in het weekend installeren & daarna kan ik m weer ophalen. Wel balen dat ik dan niet echt meer kan sporten deze week maar het is even niet anders. Goed op de fiets zitten is wel belangrijk voor je lijf namelijk met vele kilometers afstand. Zat ook eens te kijken bij groepslessen bij fitness in de buurt en kwam sclptcycle tegen, iemand hier ervaring mee?
Thnx! Ben zo opgelucht weer mezelf te voelen. Dinsdag: O: kwark T: zonnatura pindakoek L: 3 crackers met zachte geitenkaas, honing en nootjes T: sinaasappel T2: twee truffel chocolaatjes D: Salade met geitenkaas, honing en nootjes T: 1 schaaltje chips. 5065 stappen Niet hardgelopen (morgen weer) 12 verdiepingen En vanmorgen weer gewogen. Ik was begin februari gestart met 79.9 kilo. Vorige week heb ik mij enorm misdragen en was een beetje bang wat de weegschaal nu zou aangeven. Ik woog voordat ik mij bijna een week ging misdragen 76.6 kilo. Dus vandaag ging ik met samengeknepen billen er weer opstaat. Maar het viel mee: ik woog vanmorgen 76.9 kilo. Niet slecht voor iemand die alles wat los en vast zat had zitten snaaien Vandaag ben ik niet ontevreden, ondanks het toch wel wat lekkers. Ik ging vanuit m’n werk op kraambezoek bij een vriendin en zou m’n eigen avondeten meenemen (ivm allergie wel zo makkelijk en wilde haar niet tot last zijn terwijl zij perse wilde dat ik langskwam op dat tijdstip). Bij de thee kreeg ik wat chocolade aangeboden. Had prima meer kunnen snaaien maar hierbij gelaten. —— dat had ik gisteren al getypt maar nog niet gepost. —- woensdag: 0: mug cake (ei, banaan, haver, ananas uit de vriezer en walnoot. Voor de lekker nog een klein beetje esdoornsiroop er over heen T: 3 rijstwafels met pindakaas L: twee plakjes kaas (slecht maar dat liep zo ) T: sinaasappel D: friet uit de airfryer en verse courgettesoep + een schepje rucotta T: een snickers en een klein uitdeelzakje naturel chips. Ik was nl vanavond teller (provinciale Staten verkiezing en dit zat in m’n goodybag. Aangezien we pas net klaar zijn moest ik wel wat eten vandaag: 11.419 stappen, 11 verdiepingen, 8 km hardgelopen en 15 km gefietst. En vanmorgen was ik maar 100 gram zwaarder dan dat ik op m’n lichtst laatst was voordat ik begon met een week misdragen Volgende week zit ik daar onder