Minder snoepen en snacken

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 5 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Dit is precies wat ik bedoelde idd! Ik plan natuurlijk ook wel deels vooraf, zeker avondeten, zodat ik altijd een gezonde optie heb. Maar ik zou niet elke ochtend een lijstje kunnen delen waarvan ik die eind van de dag zo gevolgd heb, ik kijk meestal ook gewoon waar ik zin in heb op de dag (kies gewoon uit de gezonde opties die ik heb). Vandaag het perfecte voorbeeld dus dat ik een keer geen skyr heb gepakt, terwijl ik t vanochtend wel "gepland" had.

2. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Iets minder "all or nothing" zou ook al beter werken denk ik als je dan toch zondigt. Nu is het en friet en mexicanoburger en een bitterlemon. Als je bijvoorbeeld de bitterlemon achterwege laat, een kleine snack pakt naast paar frietjes en wat sla erbij neemt dan is het al gelijk minder slecht.

Wat ook een optie kan zijn voor de donderdag is dat je dat gewoon je cheatday maakt, als dat zo'n lastige dag is voor je. Een cheatday hoeft niet perse een weekenddag te zijn natuurlijk. Of de rest wel ongezond en dat je zelf een (kant en klare) maaltijdsalade neemt. Er zijn zoveel oplossingen, zolang je maar denkt in oplossingen en niet in problemen/omstandigheden :)

Sado, Merlino en citroenrasp vinden dit leuk.
  3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.713
    18.808
    113
    Vrouw
    Ik ben 4 dagen per week in werkritme en zonder planning en vooraf wat klaarzetten zou er net niets van in huis komen.
    Dan zou het een flop worden :roflmao:.
    Zo zie je maar e.
    De vrijheid om zomaar te zien overdag heb ik niet.
    Of ik heb het mee of ik heb niets overdag :roflmao: en mijn ontbijt zijn maar 4 tal soorten en avond eten plan ik uiteraard vooraf.

Merlino en Jess93 vinden dit leuk.
  4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.411
    21.796
    113
    Beterschap! :(

5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.411
    21.796
    113
    Vandaag:

Ontbijt: yoghurt met havermout en amandel/lijnzaad en 2 mandarijnen
    Middag: 2 plakjes stokbrood, 1 met pindakaas en 1 met golden syrup, 2 kommen groentensoep (wat een combinatie hè :rolleyes:)
    Tussendoor: dadelkoekje (met als enige gezonde erin dadelpasta, dus ook gewoon met suiker/bloem etc), was eigenlijk voor morgen maar als ik ga bakken moet ik proeven. Is echt nog mijn grootste zwakte :$
    Avondeten: stukje brood, marmita, salade

Al met al redelijk, op het koekje na dan.

Sado vindt dit leuk.
  6. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Het is ook niet dat ik totaal niet plan uiteraard, er moeten ook boodschappen gedaan worden uiteraard & als ik naar werk ga neem ik ook vaak 1/2 opties mee. Maar als op werk bijvoorbeeld wraps gemaakt worden of er een saucijzenbroodje komt kan ik wel eens afwijken van mn eerste plan/wat ik meegenomen heb, zo bedoelde ik het meer. Je zult wel wat vooruit moeten plannen natuurlijk, zeker als je ook veel werkt, anders komt er idd niks van terecht :roflmao: Maar door drukte soms op werk heb ik soms bijvoorbeeld geen tijd voor een tussendoortje ofzo & dat zijn dingen die ik 's ochtends echt niet weet. Zo bedoelde ik m meer haha:D

Sado en Neuzeke vinden dit leuk.
  7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.713
    18.808
    113
    Vrouw
    Ahja zo.
    Dat valt bij ons niet voor.
    Iedereen heeft eten mee of besteld een broodje en verder geen aanbod.
    Dat tussendoortjes niet lukken gebeurd bij mij ook hoor. In de groep waar ik nu sta is het doorlopende dienst ( 08u30 tot 16u30) en het tussendoortje van de voormiddag word dan al eens het 'dessertje' direct na mijn boterhammen of het tussendoortje van tijdens de namiddag eet ik dan op als ik in mijn wagen richting huis rij.
    Maar het eten blijft wel hetzelfde, dat veranderd niet door het wegvallen van mijn pauzes.

Sado en Jess93 vinden dit leuk.
  8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Succesmomentje vd dag:

Ik realiseerde mij dat ik nog een stukje vianetta ijstaart in de vriezer had liggen. Ik liep naar de keuken, legde mijn hand op de vriezer en vroeg mezelf ineens af: wordt ik er blij van als ik nu in mn eentje dat naar binnen ga zitten schoffelen?

Ik haalde mn hand weer van de vriezer af. Opende de kast met de bekers, liep naar de Quooker en maakte een kop thee voor mezelf. Bingo! Het onnozele gedachtenloze gevreet wordt hier goed doorbroken ;)

O: Ik zou pas op m’n werk gaan ontbijten. Maar omdat ik pas tegen half 10 kwam aankakken en toen direct door moest voor een overleg moest ik het ontbijten nog ff uitstellen. Een collega trakteerde op gebak maar in verband met mijn allergie durfde ik daar niet van te nemen. Ik nam daarom een klein voorverpakt cake’je die ik nog onderin m’n werktas had zitten. Niet echt het beste ontbijt van de dag, maar die tweede die ik ook nog in m’n tas had zitten heb ik laten liggen ;)
    T: toen als tussendoortje maar later die ochtend m’n yoghurt met walnoten en ananas.
    L: 5 crackers (oeps, had honger!) met sandwichspread en een gekookt ei.
    T: een mueslireepje
    D: nasi
    T: GEEN Vianetta :D:D:D

Stappen: 6218 = veel te weinig. Maar ik heb 0,0 energie. Zo lekker slapen en dan is het morgen weer hardloopdag. Morgen een intervaltraining doen.
    Verdiepingen: 11

citroenrasp, Jess93 en Mamafiets vinden dit leuk.
  9. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63

Neuzeke en Jess93 vinden dit leuk.
  10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.471
    30.891
    113
    Vrouw
    De oplossing staat er ook letterlijk bij he .
    Als ik voor 2 dagen kook heb ik een prima maaltijd. Moet daar alleen nog aan gaan denken en uitvoeren. ;)

Als het op een k** dag al zo loopt dat er besteld moet worden, dan heb ik ook vaak echt de energie of zin meer om er nog iets beetje gezond van te maken. Dan is het gewoon " kak!! Vreet maar raak"
    Is er nog een beetje energie over dan gaan er een zooi deelblokjes diepvries rode kool in een pannetje zodra de bestelling de deur uit is. En die gaan dan over de zuurvlees. Maar zelfs die actie trok ik even niet (en had geen zin in zuurvlees). Dus dan redeneer ik maar dat ik bij de lunch in elk geval een portie groente had. En er lag echt ook een heel blaadje sla onder die hamburger :roflmao:

Wel de avond zonder snoepen doorgekomen. Behoefte aan vet, zout en zoet was ruimschoots aan voldaan :rolleyes:

maartje84 vindt dit leuk.
  11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.471
    30.891
    113
    Vrouw
    Oh bah wat vervelend. Beterschap.

12. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.116
    1.188
    113
    Vrouw
    Bizar wat slaap met je doet.
    Gisteren maar 2,5 uur geslapen en toen gewogen en was ik 600 gram kwijt in een week. Vanochtend na een goede nacht weer op de weegschaal en nu nog 400 gram er af.

Nu dus al 7,2 kilo kwijt. Blijft echt heerlijk gaan :)

Jess93 en maartje84 vinden dit leuk.
  13. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Yessss, ik zit onder de 80!:D:D Afgelopen week dus weer eens wat meer afgevallen: 0.6 kg. Fijn als dat af en toe gebeurd tussen de -0.2/-0.3 door :) Op naar de 75!!

Dit weekend wordt wel even een ding. Mijn zoontje heeft morgenochtend heeel vroeg een voetbalwedstrijd. We moeten al om 7u 's ochtends van huis wego_O dus weet niet of ik het qua IF dan volhoudt om pas om 12u te eten, kijk wel even. Dan daarna door naar de verjaardag van m'n vader die 60 wordt & zondagmiddag hebben we de verjaardag van m'n schoonzus en zwager. Een hoop verjaardagen dus, ik ga het proberen te beperken met een taartje en niet teveel snacks en geen frisdrank. Maar goed we eten 's avonds ook daar beide dagen dus daar heb ik 0.0 invloed op. Vrijdagavond eten we normaal pizza of friet, maar dat doen we dus vanavond niet anders wordt het wel een extreem slechte bedoeling dit weekend.

Ik hoop in ieder geval dat ik m'n fiets zondagochtend kan ophalen, zodat ik zondagavond nog even kan fietsen.. Maar dat is even afwachten wanneer hij klaar is!

Jullie nog uitdagingen dit weekend??

maartje84, Kolibrie2 en Sado vinden dit leuk.
  14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Ik kom even binnenvallen hoor, want minder snoepen en snacken probeer ik al jaren. ben nog steeds aan het ontzwangeren..... maar de jongste is 8 dus zo zit het ongeveer...

Maar hoe weten jullie nou zo precies hoeveel je bent afgevallen, in tienden van kilo's....?????
    Echt mijn gewicht scheelt soms een kilo van de ene op de andere dag, ene dag eraf, volgende dag er weer bij.... en zo schommelt het gewoon al jaren heen en weer met een marge van 3 kg in totaal.

15. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.116
    1.188
    113
    Vrouw
    Als ik aan het opletten ben is eenmaal er af of ook echt er af en komt er niet meer bij. Ik sta dagelijks op de weegschaal.

16. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ik weeg elke dag & pak altijd op vrijdag/zaterdag het gemiddelde van die week. Want ik schommel dus ook altijd zo erg! Mijn app doet die gemiddeldes al zelf uitrekenen per week week en maand en zelfs jaar :roflmao: Ik heb dus ook een slimme weegschaal die het gewicht automatisch naar die app stuurt, samen met nog vet en spier% en nog heeeel veel andere data. App is Fitdays & mijn weegschaal is de Fittershape, beide heel tevreden over:thumup:

17. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.351
    8.851
    113
    Vrouw
    Ohh die aanvallen zijn ZO pijnlijk! Mijn galblaas is uiteindelijk verwijderd.

18. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.812
    9.319
    113
    Gelderland
    Gister 16.550 stappen! 2 wijntjes op ;) en verder heel netjes gehouden.

Vanochtend iets meer gegeten ivm bloeddonatie, en natuurlijk de roze koek gekozen :p was heerlijk en dik verdiend vind ik zelf :D

nu ff lekker op de bank en vanmiddag lunch ik met een wrap met roomkaas en sla. Vanavond eten we romige kip met verse spinazie en pasta. Komend weekend uitdagingen ivm uit eten en een verjaardag. Uit eten kies ik sushi maar geen dessert. Met de verjaardag neem ik een half stukje taart en probeer verder gezondere keuzes te pakken. Succes weer allemaal!

Sado en Jess93 vinden dit leuk.
  19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.471
    30.891
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao:
    Geef je nog borstvoeding? T is ook druk he.. met de kleine erbij
    ;)

Maar serieus. Best herkenbaar eigenlijk. Na de oudste lukte het prima en bereikte ik zelfs weer een gezond bmi. (Week later was ik zwanger, dus dat duurde niet lang :roflmao::roflmao:)

Ik schommel van dag tot dag ook best veel. Dus 1 keer per week wegen werkt beter voor mij.
    Ik kan ook een dag heel weinig eten en de volgende dag zwaarder zijn of een dag heel veel en dan afvallen. Dus dat moet ik echt over langere tijd bekijken.
    Het schommelen hangt ook meer samen met wat eruit komt, dan met wat er in gaat. De darmen zijn niet altijd even stabiel.

Succes met minder snoepen. :thumup:

Het werkt voor mij om hier mee te schrijven. Ga regelmatig de fout in. Dat mag ik ook van mezelf. Maar door het op te schrijven blijf ik er bewust mee bezig en pep ik me weer op richting gezondere keuzes.
    Vallen en opstaan zeg maar.

20. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    O: kwark met bosvruchten (bijna standaard)
    L: ijsbergsla met komkommer, tomaatjes, ei en noten
    D: groentesoep met een broodje. Misschien nog een pannenkoek als toetje (die eten de kinderen)

Tussendoor: heb een appel en sinaasappel mee naar het werk, afhankelijk van de trek gaan ze wel/niet op.

Drinken: water, koffie en thee (zoals altijd).

Deel Deze Pagina